Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 4.04.2020, 21:13 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
Witam
co ile trzeba w PDK wymieniać olej i drugie pytanie jak go sie wlewa i jak sie mierzy ilość właściwą w skrzyni ?
to jak sie wlewa jest dla mnie istotne nawet jesli by sie okazało że oleju sie nie wymienia, bo musze zdjąć chlodnice oleju wiec konieczne bedzie uzupełnienie
z góry dziekuje za odpowiedz znawców tematu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2020, 21:39 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Skrzynia w tym modelu nie ma osobnej chłodnicy oleju. Jest wymiennik woda/olej.
Bez komputera prawidłowo nie napełnisz...
My wymieniamy co 60 tyś km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.04.2020, 22:46 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
dzieki za info
a jak dolać (ktoredy) to co mi wycieknie po zdjeciu wymiennika ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2020, 0:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Trudno coś podpowiedzieć, bo są dwa typu oleju w tej skrzyni. Każdy ma
swój wymiennik. Każdy ma swój oddzielny wlew i inną procedurę napełniania.

A tak przy okazji to jaki jest powód? Podcieka na uszczelnieniu czy może
olej w płynie chłodzącym? Może jakiś inny powód?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2020, 7:54 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
cieknie od strony skrzyni na aluminiowych przewodach idących do wymiennika,pewnie sie oringi zużyły , tam się zmienia oringi czy całe przewody ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.04.2020, 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W jednym wymienniku tak jak piszesz jest doprowadzony olej przewodami
metalowymi od dołu (na grafice, nie sprawdzałem jak w rzeczywistości)
i są na nich oringi. Jeżeli po zdemontowaniu połączenie będzie wyglądało
dobrze, to pewnie tylko wymiana oringów wystarczy. Ciekawe czemu się
poddały. Zobacz czy przewody metalowe nie są przekrzywione i idealnie
pasują w otwory. W innym wypadku po wymianie nadal będzie olej się
pojawiał.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2020, 10:34 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
są proste, ale wyrażnie jak sie nim porusza na oringu jest luz,
- nie wiesz może jaki wymiar oringu tam jest ?
- jak je zdejme olej wycieknie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.04.2020, 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Katalog nie podaje rozmiaru niestety, są prawie od ręki dostępne po 31zł/szt.
Olej wycieknie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.04.2020, 23:43 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
a ile oleju potrzeba przy wymianie ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2020, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie więcej niż 5,2 litra, bo tyle Porsche podaje jako całkowitą pojemność
oleju ze sprzęgieł. Wchodzi według procedury, zwykle około 4-4,5l.
Dane dot. pojemności całkowitej z 997.2

Do skrzyni wlewa się tak jak standardowo do manualnej skrzyni biegów,
żadnych procedur.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.04.2020, 23:56 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
oki, dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2020, 8:49 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
dziwny temat bo zlałem 3,8 litra oleju, a weszło mi tylko 3 litry,
moze ktoś wie czemu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2020, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Skrzyniowego czy sprzęgłowego?

Jeżeli sprzęgłowego, to tak jak pisałem jest specjalna procedura
uruchamiana z komputera serwisowego. Kilkanaście sekund skrzynia rusza
wszystkimi możliwymi elementami w środku (przynajmniej tak to słychać)
wciągając więcej oleju w układ i potem jest czas na nalanie oleju do
stanu - zdaje się maksymalnie 5 minut, bo cały czas rośnie temperatura
i nie może przekroczyć 40st. C jeżeli dobrze pamiętam.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2020, 23:23 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
skrzyniowy, spuściłem korkiem spustu z miski, (żeby mi sie nie wylewał
przy zmianie oringów na rurce do wymiennika), no i zleciało mi 3,5 litra
wymieniłem ringi , wlałem i weszło tylko 3 litry, nie bardzo wiem co zrobić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2020, 23:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Hm, a czemu nie pojechałeś do warsztatu?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2020, 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Korkiem z miski to jest olej ze sprzęgieł/mechatroniki. Korek od biegów,
typowy olej skrzyniowy (po zapachu można go łatwo rozpoznać) jest obok
miski, wkręcany w obudowę dyferencjału.
Wygląda na to, że spuściłeś ten od mechatroniki. Nalewasz odpowiednim
korkiem? Na włączonym silniku?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 14:19 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
Wlewam na nie pracującym, Czy mam uruchomic silnik ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Czasem czuję się źle, że odpisuje na takie posty, bo to może prowadzić
do uszkodzenia czyjegoś auta, ale brnijmy. Z jednej strony chcę pomóc,
a z drugiej nie wiem czy nie szkodzę.

Większość automatycznych skrzyń biegów napełnia się na pracującym silniku
i ustala stan oleju kiedy wylewa się on z korka przelewowego przy określonej
temperaturze. Tutaj (pdk w 991, 987, 997 ale nie Panamera) dochodzi jeszcze
procedura odpowietrzania układu wykonawana komputerem serwisowym. Na koniec
tej procedury zostaje otwarty zawór/kanał w skrzyni - tak to pamiętam
jak kiedyś wgłębiałem się w szczegóły. Wynika to też z określonego czasu
w jakim trzeba napełnić skrzynię po wykonaniu odpowietrzania przez
komputer serwisowy.

No i nadal nie wiem czy wlewasz odpowiednim korkiem. Czerpiesz informacje
tylko z moich opisów czy gdzieś znalazłeś manuala lub lepiej film jak to
zrobić?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2020, 22:41 

Dołączył: 29.01.2020
Posty: 14
korek jest właściwy, filmów jest kilka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum