Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 18:17 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Pacjent:
Porsche 986 Boxster
Rok prod. 1999
Silnik 2,7l
Moc 220KM
Skrzynia 5-cio biegowa, manualna
Przebieg: 122.000km
VIN: WP0ZZZ98ZYS600515

Auto kupione w sierpniu 2021 roku. Przed zakupem sprawdzone w dwóch niezależnych warsztatach, od których dostałem długą listę niedociągnięć, niedomagań, mniej lub bardziej pilnych spraw do naprawienia.
Poprzedni właściciel nie krył wad, wspomniał o paru zaletach, które były w ciągu 1,5 roku jego udziałem jak:
- położony w 2020r. nowy lakier wraz z ceramiką
- pompa wspomagania na taką z ulepszonym łożyskiem (nie do zajechania) (zalany atf3 mineralnym)
- nowe opony przód
- dach zaimpregnowany
- felgi po regeneracji
- zaciski po regeneracji
- nowe klocki przód
- dach pomalowany i zaimpregnowany
- 2 nowe chłodniczki klimatyzacji
- glaco, niewidzialna wycieraczka
- kilka elementów robionych u tapicera
- dwa wahacze wymienione, jeden z przodu, jeden z tyłu
- sprzęgło

Stan techniczny oceniłbym, jak na 22-letnie auto, dobry+. Działa bez zarzutu cała elektryka, a na pokładzie są podgrzewane fotele, elektryczne szyby, lusterka, centralny zamek, klimatyzacja, nawigacja (mapa niestety tylko na Niemcy - ktoś to aktualizuje, może Europa???), system multimedialny: radio z magnetofonem oraz zmieniarką CD i wzmacniaczem, rozbudowany korektor graficzny, komputer pokładowy, składany elektrycznie dach.

Po dwóch tygodniach letniej fascynacji i jeżdżeniu także po gazetę do kiosku oddalonego o 100 metrów nadszedł czas równie miły, a mianowicie dostosowanie prosiaka do moich marzeń i potrzeb.

Na pierwszy ogień poszedł dach i jego kompleksowa renowacja i impregnacja. Niestety nie mam z tego okresu szczegółowych zdjęć, gdyż nie planowałem takiej relacji nie mniej jakieś zdjęcie wrzucam. Na wiosnę zajmę się jeszcze samą plastikową szybą.
Przy okazji impregnacji dachu zostały wypolerowane przednie reflektory.
Następnie zamontowałem alarm, do którego podłączono centralny zamek otwierany z pilota. Przy okazji, podczas montażu, okazało się, że któryś z poprzednich właścicieli zrobił jakieś elektryczne obejścia, które zostały naprawione i przywrócono stan oryginalny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 18:20 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4940
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Super! Gratulacje i dużo dalszej radości z auta :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 18:24 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Jak każdy właściciel takiego samochodu chciałem mieć warsztat, taką klinikę, taki jedyny, do którego mogę z pełną dozą zaufania zadzwonić, naprawić, zostawić auto w przekonaniu, że ktoś podejdzie do niego z sercem i zapałem i przy okazji będzie jeszcze uczciwy...
Tak, wiem....
Ciężko o to.
Spędziłem sporo czasu w necie, tutaj, na tym forum, w poszukiwaniu takiego warsztatu. Wydawało mi się, że znalazłem. Nie wiem jeszcze jakie panują tutaj zwyczaje: piszecie z imienia i nazwiska o tych co dobrze robią i także o tzw.: "paprochach"...
Patrząc na pozytywne komentarze w google mój wybór padł na Styl Auto we Wrocławiu. Mienią się na takich, co znają się na Porsche.
Wstępna wycena naprawy całego zawieszenia wyniosła nieco ponad 5 tys. Ok. W trakcie naprawy wyszło jeszcze parę rzeczy i zrobiło się 6,8 tys. Myślę sobie: trudno, płacę. W sobotę odbieram auto z informacją, że jest gotowe do jazdy. Od początku jest coś nie tak. Auto na nierównościach i zakrętach uślizguje się. We ŚRODĘ, czyli cztery dni po odbiorze SIC!!!, w rozmowie (sam zadzwoniłem) z kierownikiem serwisu, Panem B., usłyszałem, że po wymianie części nie można było ustawić zbieżności na tylnej osi z powodu braku zakresu regulacji na lewym wahaczu i jest to prawdopodobnie spowodowane krzywą ramą. Zalecono mi szczegółowe pomiary. Zamiast pomiarów pojechałem do innego warsztatu i Panowie w ciągu 1,5 godziny ustawili wszystkie kąty, zbieżność i całą geometrię. Koszt 300zł. Na plus dla Stylauto, że zwrócili bez ceregieli na podstawie wydruków całą kwotę i przeprosili za zaistniałą sytuację tłumacząc się wadliwym sprzętem.
Jakim sprzętem, skoro sami przyznali, że na wahaczu już nie ma regulacji? To chyba sprzęt był ok?
Grandą jest wypuszczenie samochodu na ulicę ze świadomością źle ustawionej zbieżności na tak ważnej tylnej osi, gdzie jedno z kół miało odchył ponad 1% i niepoinformowanie o tym fakcie.
Muszę jednak przyznać, że zawieszenie i hamulce działają bez zarzutu.
A wymieniono m.in.
- łożysko poduszki amortyzatora
- drążek kierowniczy lewy i prawy
- łożyska tył
- osłonę wewn. przegubu lewego
- zestaw łożysk kół przednich
- poduszka kolumny McPhersona
- drążki kierownicze boczne
- łączniki drążka stabilizatora przód
- wahacz zawieszenia tył i przód
- czujniki zużycia klocków hamulcowych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 18:53 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Było coś dla duszy autka, a teraz coś dla oka właściciela.
Na pierwszy rzut oka kabina może się podobać: pierwszy raz widziałem tak wykończony karbon pokryty plastikiem na kierownicy, środkowym tunelu, gałce zmiany biegów i desce.
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie fakt, że plastik popękał i nie było możliwości jego wymiany bez uszkodzenia karbonu. Do tego w wielu miejscach skóra była poprzecierana. Podczas oględzin u tapicera (Design Cars z Obornik Śląskich) okazało się, że duża część "skóry" jest dermą lub materiałem tapicerskim używanym w przemyśle meblarskim.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 19:04 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Padła więc decyzja o wymianie. W pierwszej kolejności poszła na tapetę deska, tunel środkowy i boczki drzwi. Fotele muszą poczekać na wiosnę.
Dotychczasowe karbonowe miejsca będą zastąpione popielatą alkantarą, góra deski w kolorze czarnym z delikatnymi czerwonymi przeszyciami (dotychczasowy popiel mocno odbijał się w przedniej szybie) i dół w popielatej skórze. Kierownica głównie czarna, tunel środkowy w popielu z czarną gałką do zmiany biegów. Boczki drzwi również w podobnej tonacji z ukośną przeszywaną kratką, której motyw również będzie na fotelach. Myślę, że w ciągu dwóch tygodni uda się wszystko zmontować.
1. Na początek bardzo destrukcyjne zdjęcie...
2. Później środkowy tunel jeszcze bez mieszka, gałki i podłokietnika. Docelowo mieszek z popielatej skóry z czerwoną nitką i czarną gałką, popielaty ręczny hamulec i podłokietnik.
3. Panel środkowy w alkantarze z zamontowanym gniazdem USB (lewy panel pochodzi od angielskiej wersji - jeden z dodatkowych przycisków planuję wykorzystać do otwierania bramy garażówej)
4. Aktualny środkowy panel z zaznaczonym miejscem na wyszycie czarną nicią napisu Boxster
5. Element przygotowany do wyszycia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2018
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Fajne autko - gratuluję.
Zapraszam na internetową grupę Porsche Boxster Polska.
Do Porsche Club Poland już się zapisałeś?
Gdzie chcesz robić tylną szybkę?
Ja robiłem w tym roku pod Lublinem w TapWid i jestem super zadowolony, ale terminy mają bardzo odległe.

TapWid
668 349 538
https://goo.gl/maps/FjxF3dpV9FnT7byW7




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 19:43 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
adamax napisał(a):
Fajne autko - gratuluję.
Zapraszam na internetową grupę Porsche Boxster Polska.
Do Porsche Club Poland już się zapisałeś?
Gdzie chcesz robić tylną szybkę?
Ja robiłem w tym roku pod Lublinem w TapWid i jestem super zadowolony, ale terminy mają bardzo odległe.

TapWid
668 349 538
https://goo.gl/maps/FjxF3dpV9FnT7byW7


Szybę będę robił we Wrocławiu w Detail Garage http://www.detailgarage.com.pl/

Impregnowali mi dach, polerowali reflektory, rozebrali wnętrze dla tapicera. Mają pozytywne opinie i moje dotychczasowe kontakty były bardzo dobre.

A poniżej ostatni news od tapicera https://www.facebook.com/tapicerkasamochodowaimeblowa/
Dźwignia ręcznego hamulca


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 21:41 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1102
Gratulacje . Widzę że będzie grubo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 22:53 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3066
powiedz mi czy te części z wnetrza karbonowe w oryginalne obkleiłeś alcantara czy użyłeś innego kompletu a tamten Ci pozostał ? jesli tak chętnie go odkupię .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.11.2021, 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli masz jeszcze zdjętą deskę to popraw wszystkie klapki w wentylacji, bo ta gąbka jeżeli jeszcze nie wyleciała z podmuchami powietrza to niebawem tak zrobi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 0:57 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
porscheee napisał(a):
powiedz mi czy te części z wnetrza karbonowe w oryginalne obkleiłeś alcantara czy użyłeś innego kompletu a tamten Ci pozostał ? jesli tak chętnie go odkupię .


Wnętrza karbonowe niestety były połączone z plastikiem i to wszystko schodziło razem i nie jest do użycia. Miejsca po plastiku są uzupełniane, ale nie wiem czym. Musiałbym dopytać.
Tam, gdzie nie trzeba było go usuwać (deska), bo pogrubienie nie sprawiało kłopotu, skóra jest mocowana bezpośrednio do niego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 0:59 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Qbak napisał(a):
Jeżeli masz jeszcze zdjętą deskę to popraw wszystkie klapki w wentylacji, bo ta gąbka jeżeli jeszcze nie wyleciała z podmuchami powietrza to niebawem tak zrobi.


Dziękuję za radę. Wszystkie klapki wentylacyjne kupiłem nowe, tzn. z odzysku, ale w bardzo dobrym stanie. Zostaną dodatkowo oczyszczone i pomalowane w czarnym kolorze tak, aby komponowało się z podszybiem.

Jedna stara była połamana a poza tym obszyte były dermą do mebli i fatalnie to wyglądało.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 1:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie jestem pewien czy o tym samym piszemy. Ja o klapach które pod deską w systemie wentylacji przymykają poszczególne kanały lub mieszają powietrze zimne z ciepłym. Nie widzę potrzeby ich malowania, więc podejrzewam że nie o tym samym :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 8:35 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Qbak napisał(a):
Nie jestem pewien czy o tym samym piszemy. Ja o klapach które pod deską w systemie wentylacji przymykają poszczególne kanały lub mieszają powietrze zimne z ciepłym. Nie widzę potrzeby ich malowania, więc podejrzewam że nie o tym samym :)


To jest w centralnej części pod deską?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 8:41 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 86
Krasa napisał(a):
Qbak napisał(a):
Nie jestem pewien czy o tym samym piszemy. Ja o klapach które pod deską w systemie wentylacji przymykają poszczególne kanały lub mieszają powietrze zimne z ciepłym. Nie widzę potrzeby ich malowania, więc podejrzewam że nie o tym samym :)


To jest w centralnej części pod deską?


Chodzi o klapy, które znajdują się w środku całego ogrzewania.
Tu więcej info:
https://rennlist.com/forums/996-forum/1 ... issue.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 11:51 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
tomemek napisał(a):
Krasa napisał(a):
Qbak napisał(a):
Nie jestem pewien czy o tym samym piszemy. Ja o klapach które pod deską w systemie wentylacji przymykają poszczególne kanały lub mieszają powietrze zimne z ciepłym. Nie widzę potrzeby ich malowania, więc podejrzewam że nie o tym samym :)


To jest w centralnej części pod deską?


Chodzi o klapy, które znajdują się w środku całego ogrzewania.
Tu więcej info:
https://rennlist.com/forums/996-forum/1 ... issue.html


Już widziałem na youtubie film na ten temat i gość zaklejał właśnie wszystkie otwory w tych ruchomych klapach. Niestety nie znam angielskiego i zostałem w swojej niewiedzy dlaczego to robił.
Zakładając, że pianka mi się wykruszyła lub ją usunę i pozaklejam otwory w klapach to w jaki sposób powietrze będzie się mieszało tak, aby utrzymać żądaną temperaturę w aucie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 13:40 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
Tutaj wspomniany link do filmu (dotyczy 986)
https://www.youtube.com/watch?v=42IZ0lb33C8&list=PL8ogZBhXvNyZTsvWKpnljSlzT1zeECtqx&index=40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 16:17 

Dołączył: 12.05.2021
Posty: 58
W Detail Garage polerowali Ci tylko klosze lamp, czy robiłeś całą renowację reflektorów? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 18:39 

Dołączył: 22.11.2021
Posty: 132
mufasa napisał(a):
W Detail Garage polerowali Ci tylko klosze lamp, czy robiłeś całą renowację reflektorów? :)


Same klosze z zewnątrz. Nie chciałem ich rozbierać bo nie byłem jeszcze pewny jak chce je ulepszyć. Prawdopodobnie skorzystam z oferty Retrofiblab:
https://retrofitlab.com/collections/porsche-986-boxster/products/porsche-911-996-1-986-boxster-1996-2004-litronic-xenon-headlights?variant=40458371530904


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2021, 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2018
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Nie wiem, co chcesz robić z kloszami, ale typowa przypadłość 986/996 to wypalający się element plastikowy.
Kupiłem go na Rose passion - koszt to jakieś 215 euro

tu masz link:
https://www.rosepassion.com/en/parts-po ... 0-0-560434




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum