Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.02.2020, 16:45 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 624
Romcio napisał(a):
Szwagierek a na czym polegała twoja styczność z tym olejem , bo o taki mi chodziło tyle że 5w50

Romcio, ktoś to wlewał do 986 2.5.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2020, 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1563
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Jestem po pierwszym zlaniu Millersa z Cayenne wiec mam info od mechanika. Zdziwiony stanem (wg niego bardzo dobrym) oleju po 17 tys km przebiegu - mówi że to wręcz niespotykane w dieslach.
BTW razem z wymianą oleju w silniku kolejna wymiana oleju w transfer box (tu oryginalny Porsche bez kombinowania). Oczywiście znów olej przypalony... Jak widać wymiana tego płynu przy każdej wymianie oleju silnikowego to mus!




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2020, 23:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Pytanie czy akurat w dieslu to dobrze. Bo olej powinien wiązać sadzę, od której robi się czarny




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.02.2020, 17:40 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1102
Na tę chwilę kończę rozważania , zakupiłem olej Ravoline 5w50 ,jak zmienię i trochę po pomykam to napiszę jakie odczucia.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 1:30 

Dołączył: 30.08.2015
Posty: 10
Tak opowiadacie o tych olejach 0w na zimę. A w F599 mus wg producenta to olej 10w60. Niezależnie od pory roku muszę taki lać. Z tym 0 z prosu to wcale nie takie proste.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 22:53 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1623
0W jest bardzo rzadkim olejem do nowoczesnych ciasnopasowanych silników najnowszej generacji. Wiem, że kiedyś je rekomendowali dla Toyoty, ale się z nich wycofali, bo się nie sprawdzały (mój Szwagier pracował w ASO Toyota). Mówił mi, że ten olej był niemal jak woda...
Z kolei 10W60, który występuje np. w ofercie SHELL, często był polecany do Ferrari, które marketingowo współpracuje z SHELL'em. To olej ze znakomitą górą, świetnie chroni przy dużych obciążeniach, w wysokich temperaturach ale nie koniecznie się nadaje do zimnych startów (szczególnie zimą).
Kiedyś CASTROL miał w ofercie podobny olej RS 10W60 (teraz nazywa się EDGE), o którym czytałem, że oddał nieocenione przysługi Castrolowi w sportach motorowych.
Ale świat poszedł do przodu i dziś się stosuje trochę inne oleje. Powstało też sporo niszowych producentów, którzy oferują mocno specjalizowane produkty z różnymi dodatkami. Każdy się stara. Trzeba tylko umieć wybrać.

Najważniejsze to dbać o swój silnik, nie wkręcać go za zimno, dać mu się zagrzać przed poganianiem, pilnować poziomu, temperatury motoru (nie przegrzewać) no i zmieniać ten olej co najmniej w/g interwałów zalecanych przez producenta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum