Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Lozysko IMS
PostNapisane: 4.11.2019, 12:38 

Dołączył: 8.06.2018
Posty: 60
Czesc wszystkim. Przegrzebalem forum nt lozyska IMS ale nie udalo mi sie znalezc konkretnej odpowiedzi, ktora mnie nurtuje. Czy ktos z kolegow moglby mi podac dokladny namiar jakiego lozyska potrzebowalbym? W sensie numeru SKF albo wymiaru? Moj boxster to eSka, 2002 rok. Moc 252KM. Bede zobowiazany za namiary na lozysko jakie potrzebuje. Mam drobne zapocenie w znanym wszystkim rejonie, domyslam sie, ze moze to byc sam oring/uszczelniacz dekielka ale jesli juz bede to robil to chyba profilaktycznie zmienie tez IMS zeby miec swiety spokoj.

Dzieki z gory za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 4.11.2019, 13:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Qbak na pewno podpowie




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 4.11.2019, 13:16 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Gdzie masz to zapocenie? Bo jeżeli na silniku obok filtra powietrza czyli na wysokości napinacza IMS to wystarczy wymiana podkładki pod śrubą. Mam coś takiego i czekam do wymiany oleju.Wcześniej nie ma sensu, chyba że Ci olej cieknie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 4.11.2019, 21:53 

Dołączył: 19.05.2019
Posty: 5
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 4.11.2019, 23:30 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1625
Będę się przyglądał tematowi, może kiedyś też wymienię przy jakiejś okazji moje łożysko :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 6.11.2019, 13:13 

Dołączył: 8.06.2018
Posty: 60
xgregx Dziekuje za podpowiedzi. Poki co moj Box ma zimowa przerwe wiec IMS i inne rzeczy bede robil przy serwisie przed sezonem czyli w okolicach marca/kwietnia takze jesli mialbys dostepne lepsze lozysko to chetnie zakupie. Koszt lozyska przy ilosci pracy jakie wymaga IMS jest stosunkowo maly wiec lepiej dorwac najlepsze co mozna tam zamontowac. Nie wiem czy u mnie lozysko jest do wymiany bo samochod ma 33 tys przebiegu ale lepiej miec je w rece jak juz skrzynia bedzie zrzucona. Byc moze wystarczy samo uszczelnienie dekielka. Tak czy siak lubie serwisowac dobrze a nie na "odwal sie" wiec i lozysko zakladam jako temat do podjecia. Z tego tez powodu zalozylem temat zeby wiedziec co kompletowac pod ten serwis :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 3.10.2021, 12:25 

Dołączył: 30.09.2021
Posty: 9
xgregx napisał(a):
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako http://www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Witam, bylbym zainteresowanym lozyskiem do 996.2 Dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 28.01.2023, 0:44 

Dołączył: 29.04.2020
Posty: 9
Czesc xgregx, czy masz jeszcze dostep do lozysk pod IMS? Mam silnik juz na stole, szkoda nie wymienic łozyska. Pacjent to 986 z 2000r
Pozdrawiam!!

xgregx napisał(a):
Napisałem długą odpowiedz i...sesja wygasła.

Sądząc po roczniku Twoje łożysko wymiarowo to 6204 wg SKFa będzie to 6204-2RSH (prawdopodobnie C3, bo temperatura wysoka) czyli 6204-2RSHC3 SKF.

Niestety NIE POLECAM montażu zwykłych łożysk w tym miejscu. Smar i uszczelnienia łożysk w specyfikacji przemysłowej wystarczają do 120stopni.

Dostawca łożysk (NSK) na pierwszy montaż do IMS miał w specyfikacji 180stopni, ale te łożyska są produkowane WYŁĄCZNIE na specjalne zamówienia (i mimo to wiemy, że nie są wieczne). Nie daj sobie wmówić, że DU (oznaczenie japońskie odpowiednik RS) będzie miało lepszą specyfikację. Względem temperatur DDU=2RS=2RSH.

Temat rozgryzłem szukając IMSa do 996 2000. Jako http://www.prema.com.pl specjalizujemy się w aplikacjach przemysłowych, ale forumowiczom chętnie pomogę.

Dowiem się u producenta jak wygląda dostępność. Łożyska dwurzędowe do IMSów będziemy mieć w styczniu (już zamówione produkują się w Japonii).

Zawsze jest MOQ. Ciekawe ilu forumowiczów chciałoby właściwe łożysko dla siebie. Koszt części w porównaniu z demontażem jest pomijalny.

Możesz też dowiadywać się u Qbaka - ma on wypracowane rabaty;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Lozysko IMS
PostNapisane: 28.01.2023, 12:58 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 270
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
kup Kyosho i po sprawie.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum