Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.11.2011, 20:25 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Chciałbym jedynie ,aby każdy zachował wysoki sceptycyzm bo tego się nauczyłem obserwując rozmaite wynalazki przez wiele ,wiele lat.
Do dziś toczą się poważne dyskusje nad np. elektrycznym turbo a wiele osób również zaangażowanych w Sport z dużej litery reklamuje "magnetyzery"

Warto pamiętać ,że współczesne silniki są projektowane ze 100 krotnie większą tolerancją jak dawniej , mają wiele rozwiązań które nie śniły się w czasach powstania np militecu.
W silniku porócz tłoków :wink: jest jeszcze sporo innych elementów, zawory olejowe,łożyska o różnej konstrukcji , w tym łożyska od Turbo kręcące się np. 60 000 , rozmaite stopy metali ( których dawniej nie był) czujniki zużycia oleju działające na różnej zasadzie ,filtry oleju,chłodnice,nowego typu uszczelki itd.
Warto pamiętać też ,że nawet konstruktorzy mieli poważne problemy np . ptzy przejściu z benzyny ołowiowej na bezołowiową , potem i obecnie jest wiele problemów z wtryskiem bezpośrednim.
Mimo setek tysięcy godzin badań na hmowniach nie wszystko da się przewidzieć.
Z reguły jest tak ,że skutek jest przesunięty w czasie i zupełnie nie przewidziany.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.11.2011, 17:10 

Dołączył: 9.08.2009
Posty: 61
Po dwóch dniach jeżdżenia z Militeciem dolanym do oleju zdecydowalem sie wylać olej .
Moze to jest jedynie moje subiektywne odczucie , ale silnik na wolnych obrotach zaczął nierówno pracować . Zmian w postaci wyciszenia silnika czy czegokolwiek na plus nie zauważylem .
Olej po wylaniu okazal sie byc czarny jak smoła , mimo że jeżdżę na gazie , a ostatnia wymiana oleju byla wykonana w sierpniu bierząego roku . Od tamtej pory przejechalem niespełna 5 tyś km .
Jak na moje oko Militec konfekcjonowany w Czechach jest jakimś olejem z dodatkiem silnego środka myjącego . Nigdy podczas wymiany oleju , jeżdżąc na LPG nie miałem tak czarnego jak smoła oleju .

Uważajcie ze stosowaniem tego specyfiku , szczegolnie w przypadku starych , zarośniętych nagarem silników .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.11.2011, 20:45 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
No to już wiemy że ten Militec sprzedawany w Polsce a konfekcjonowany w Czechach nie ma nic wspólnego z oryginałem (pomimo zapewnień na ich stronie)
Tego środka nie próbowałem, więc nie jestem w stanie nic więcej w tej kwestii doradzić (poza tym aby kupować tak jak ja u producenta, co zaznaczam od samego początku )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.11.2011, 23:07 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
A skad to wiemy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 20:18 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
.
bez komentaża --każde działanie związane z techniką powinno mięć podstawy techniczne a wartość zaangażowanych środków stważać bezpieczeństwo eksploatacyjne. Być może ja przesadzam i jestem zbyt krytyczny . Moja praca to dociekliwe szukanie innowacji technologicznych. Popracowałem więc i dysponuję pełną dokumentacją norm militarnych jakie spełnia militec 1.Nie mają one nic wspólnego z motoryzacją .

A więc ku uwadze - MOŻE KOMUŚSIĘ PRZYDA TA WIEDZA POZDRAWIAM WOJCIECH taki sobie znawca motoryzacji .

Stay ConnectedX
contact@gao.gov contact@gao.gov



Advanced Search | Search Only Legal Decisions Zaawansowane | Szukaj tylko decyzje prawne Reports & Testimonies
Raporty i Świadectwa
Legal Decisions
Decyzje prawne



& Bid Protests
Protesty i oferty
About GAO
O GAO
Careers
Kariera
Multimedia
Multimedia
Resources For …
Zasoby dla ...
.
Defense Logistics: Information on the Test and Evaluation and Assignment and Cancellation of National Stock Numbers as It Relates to MILITEC-1 Defense Logistics: Informacje na temat badania i oceny i przekazywanie i anulowanie krajowe numery fotografii odnosi się ona do MILITEC-1
GAO-09-735R June 25, 2009 GAO-09-735R 25 czerwca 2009
Full Report (PDF, 24 pages) Accessible Text Pełny raport (PDF, 24 stron) Dostępne Tekst

Summary Streszczenie
The purpose of this letter is to respond to Congressional request for information regarding the test and evaluation process conducted by the Department of Defense (DOD) of a specific synthetic lubricant called MILITEC-1 that is produced by Militec, Inc., and the assignment and cancellation of national stock numbers2 (NSN) associated with that product. Celem niniejszego listu jest udzielenie odpowiedzi na Kongresie wniosek o informacje dotyczące procesu testowania i oceny prowadzonych przez Departament Obrony (DOD) konkretnego oleju syntetycznego o nazwie MILITEC-1, który jest produkowany przez MILITEC, Inc, a zadania i anulowania krajowych zasobów numbers2 (NSN) związane z tym produktem. Militec, Inc., has challenged DOD decisions not to include MILITEC-1 in the federal supply system. MILITEC, Inc zakwestionował decyzje DOD nie obejmuje MILITEC-1 w systemie federalnym dostaw. Specifically, we examined (1) the extent to which the military services have tested and evaluated MILITEC-1 as a small arms lubricant, as a metal conditioner, as a general purpose lubricant, and as a lubricant additive, and with what results; and (2) the extent to which the Defense Logistics Agency (DLA) followed applicable DOD procedures in assigning and subsequently canceling national stock numbers to MILITEC-1. W szczególności przedmiotem badań (1), w jakim stopniu wojskowych służb mają sprawdzone i ocenione MILITEC-1 jako mały smar broni, jako odżywkę metalu, co do smaru celu, i jako dodatek do oleju, oraz jakie wyniki oraz (2), w jakim stopniu Defense Logistics Agency (DLA), a następnie zastosowanie procedur DOD, przypisując a następnie anulowanie krajowe numery czas do MILITEC-1. In addition, we are providing in enclosure I a timeline on the efforts to test and evaluate, and assign and cancel, NSNs for MILITEC-1. Ponadto, oferujemy w obudowie mam czasu na wysiłki zmierzające do testowania i oceny, a następnie przypisać i anulować, numerów NSN dla MILITEC-1. MILITEC-1 is a dry, impregnated, synthetic-based metal conditioner that, at the time of our review, has been primarily marketed as a small arms lubricant, although it is also marketed as an automotive and transportation lubricant. MILITEC-1 jest suchą, impregnowane, syntetyczne na bazie klimatyzatora metalu, że w czasie naszego przeglądu, został przede wszystkim na rynek jako mały smar broni, jednak jest również sprzedawany jako olej motoryzacyjnej i transportowej. The product is packaged in several container sizes and is available for commercial purchase. Produkt pakowany jest w kilku rozmiarach pojemnika i jest dostępny do komercyjnego zakupu. According to DOD officials, in order for a product to be approved for use on small arms it must fulfill DOD's performance specifications by meeting a number of laboratory and live fire test requirements developed by the Army, which has cognizance across DOD for the specification for cleaner, lubricant, and preservative properties in small arms lubricants. Według urzędników Departamentu Obrony, aby produkt do zatwierdzony do użytku w broni musi spełnić DOD specyfikacji wydajność spełnienia szeregu badań laboratoryjnych i żyć wymagania próby ogniowej opracowany przez armię, która rozpoznania przez DOD do specyfikacji czystsze , smar, środek konserwujący i właściwości broni smary. Once a product has been approved and the services have determined that they have sufficient projected demand for the product, the services request that DLA assign the product an NSN---a label assigned to items that are repeatedly purchased, stocked, stored, issued, and used throughout the federal supply system. Gdy produkt został zatwierdzony i usług stwierdzili, że mają wystarczające przewidywane zapotrzebowanie na produkt, wniosek usług DLA przypisać produkt NSN --- etykieta przypisana do pozycji, które są wielokrotnie zakupione, zaopatrzony, przechowywane, wydane, i używane w całej federalny system dostaw.

From 1988 to 2006, the military services tested and evaluated MILITEC-1 11 times for various uses, including as a small arms cleaner, lubricant, and preservative; a metal conditioner; a general purpose lubricant; or a lubricant additive. Od 1988 do 2006, wojskowych służb sprawdzone i ocenione MILITEC-1 11 razy do różnych zastosowań, w tym w małych czyszczenia broni, smar i środek konserwujący, kondycjoner metalu, smar ogólnego przeznaczenia, lub dodatek do oleju. Although the product passed early tests as a lubricant additive in the late 1980s, it did not pass 9 of the 11 tests and evaluations. Mimo, że minęło już testy jako dodatek do smarów w latach 1980, to nie przeszło 9 z 11 testów i ocen. These tests ranged from a limited demonstration of performance characteristics to a comprehensive assessment of the product with regard to military specifications. Testy te wahały się od ograniczoną demonstracja charakterystyk do całościowej oceny produktu pod względem militarnym. The product has not passed any tests and evaluations for a small arms cleaner, lubricant, and preservative, metal conditioner, or a general purpose lubricant. Produkt nie przeszedł testów i ocen dla małego czyszczenia broni, smar i środek konserwujący, odżywka metalu lub smar ogólnego celu. In 1988 and 1989, MILITEC-1 passed Marine Corps and Navy tests and evaluations as a lubricant additive, but it did not pass a subsequent test and evaluation as a lubricant additive in 1994. W 1988 i 1989, MILITEC-1 przekazywane Marine Corps i Navy testów i ocen jako dodatek do oleju, ale nie przeszedł kolejne badania i oceny jako dodatek do smarów w 1994 roku. Militec, Inc., continues to market its product for use as a small arms lubricant to DOD, and asserts that DOD's current product specification is flawed. MILITEC, Inc wprowadziła na rynek swój produkt do stosowania jako smar małych broni do DOD i twierdzi, że obecna specyfikacja DOD jest produkt jest wadliwy. The Army disagrees that its military specification is flawed and has extended to Militec, Inc., the opportunity either to demonstrate how its product has been modified to conform to the current military specification for a small arms lubricant or indicate why the specification should be modified, according to DOD officials. Armia nie zgadza się, że jego specyfikacja jest błędna wojskowych i rozszerzone na MILITEC, Inc możliwość albo wykazać, w jaki sposób jego produkt został zmodyfikowany w celu dostosowania do bieżącej wojskowej specyfikacji małych smar broni lub wskazać, dlaczego w specyfikacji powinny zostać zmienione, według przedstawicieli Departamentu Obrony. However, Militec, Inc., has not done so. Jednak MILITEC, Inc, nie uczyniła tego. DLA did not follow applicable DOD procedures when it assigned NSNs for MILITEC-1 in 1993 and again in 1995 in that it did not first obtain approval from the military services as required by DLA procedures, according to agency officials. DLA nie przestrzegać obowiązujących procedur, DOD, gdy przypisane numerów NSN dla MILITEC-1 w 1993 roku i ponownie w 1995 roku w to, że nie najpierw uzyskać zgodę od służby wojskowej, zgodnie z wymogami procedury DLA, według urzędników agencji. However, the agency did follow applicable procedures when it subsequently canceled or blocked NSNs in 1995, 2003, and 2007, according to DLA officials and our review of available documentation. Jednakże agencja nie przestrzegać obowiązujących procedur, gdy następnie anulowane lub zablokowane numerów NSN w roku 1995, 2003 i 2007, zgodnie z urzędników DLA i nasz przegląd dostępnej dokumentacji. DOD officials told us that their procedures require DLA to obtain approval from the military services prior to assigning NSNs, to ensure that a product meets military specifications. Urzędników Departamentu Obrony powiedział nam, że ich procedury wymagają DLA uzyskania zgody od służb wojskowych przed numerów NSN przypisanie, aby zapewnić, że produkt spełnia wymagania wojskowe. The services did not approve the assignment of NSNs for MILITEC-1 in the 1990s, yet because of the department's push toward the use of commercial off-the-shelf items, the product was assigned NSNs by DLA in 1993 and did get into the supply system. Usług nie wyraził zgody na przypisanie numerów NSN dla MILITEC-1 w 1990, jednak ze względu na dział push do korzystania z informacji handlowych off-the-shelf przedmioty, produkt został przydzielony numerów NSN przez DLA w 1993 roku i nie dostać się do zasilania systemu. Soon after, however, in 1994 DLA initiated action to cancel the NSNs because of a lack of service support. Wkrótce potem jednak, w 1994 r. DLA działanie zainicjowane, aby anulować NSN-ami ze względu na brak wsparcia usług. In that respect, DLA did correctly follow applicable procedures on the occasions when it either canceled the product--that is, removed it from the federal supply system--or halted its purchase throughout the 1990s and continuing to 2007, according to DLA officials. W tym względzie nie DLA poprawnie przestrzegać obowiązujących procedur w sytuacjach, kiedy to albo anulowania produktu - czyli usunąć go z systemu federalnego dostaw - lub wstrzymał zakup całym 1990 i ustawicznego do roku 2007, według urzędników DLA.



Related Searches Related Searches Related terms: Podobne warunki:
Cancellation
Corrosion
Defense procurement
Equipment maintenance
Evaluation criteria
Evaluation methods
Federal procurement
Federal Supply System
Federal supply systems
Firearms
Logistics
Maintenance (upkeep)
Military forces
MILITEC-1
Operational testing
Performance measures
Product evaluation
Requirements definition
Research and development
Specifications
Systems evaluation
Test facilities
Weapons




Home Do domu
Reports and Testimonies Sprawozdaniach i zeznaniach
Browse By Date Przeglądaj według daty
Browse By Topic Przeglądaj według tematu
Browse By Agency Przeglądaj według Agencji
Past Week's Reports & Testimonies W ostatnim tygodniu w Raporty i Świadectwa
Comptroller General Kontrolera Generalnego
Biography Biografia
Presentations Prezentacje
Testimonies Świadectwa
Submit a Speech Request Złożyć wniosek mowy
CG Forums and Roundtables CG Forum i okrągłych stołach
Legal Decisions & Bid Protests Decyzje prawne i protesty Bid
General Legal Decisions FAQs Ogólne prawne Decyzje FAQ
Bid Protests Protesty oferty
Principles of Federal Appropriations Law (Red Book) Zasady Federalnej Środki Prawo (Red Book)
Appropriations Law Środki Prawo
Contract Appeals Board Umowy odwoławczej
Federal Vacancies Act Resources Oferty pracy Federalnej ustawy Zasoby
Congressional Review Act Resources Kongresu recenzji ustawy Zasoby
About GAO O GAO
Location Lokalizacja
Our Workforce Naszych pracowników
Products and Services Produkty i usługi
History Historia
Health Care Advisory Committees Health Care komitetów doradczych
Freedom of Information Act (FOIA) Freedom of Information Act (FOIA)
Privacy, Legal & Other Site Policies Prywatności, prawne i inne Zasady strony
No Fear Act Information Brak informacji ustawy Fear
Topics in the News Tematy w News
Fraudnet/Reporting Fraud Fraudnet / Raportowanie Nadużyć Finansowych
E-mail Updates E-mail Aktualizacje
Contact GAO Kontakt GAO Careers Kariera
Apply for Jobs Ubiegać się o pracę
Career Paths at GAO Ścieżki kariery w GAO
We Offer Great Benefits Oferujemy wielkie korzyści
Learn About Our Student and Executive Programs Informacje o naszym Student i programy wykonawcze
Our Diversity Statement Nasze Oświadczenie różnorodności
Need Help? Potrzebujesz pomocy?
Multimedia Multimedia
Podcast Gallery Podcast Galeria
Video Gallery Galeria wideo
Featured Topics Polecane tematy
Following the Money: GAO's Oversight of the Recovery Act Po Pieniądze: Nadzór GAO z Recovery Act
Long-Term Fiscal Outlook Długoterminowe perspektywy fiskalne
GAO's disaster assistance work, domestically and overseas GAO pracy klęsk żywiołowych w kraju i za granicą
Help Pomocy
Health Care Advisory Committees Health Care komitetów doradczych
Site Map Mapa strony Accountability Integrity Reliability Niezawodność Integrity odpowiedzialności Oryginalny tekst w języku: angielskiThe purpose of this letter is to respond to Congressional request for information regarding the test and evaluation process conducted by the Department of Defense (DOD) of a specific synthetic lubricant called MILITEC-1 that is produced by Militec, Inc., and the assignment and cancellation of national stock numbers2 (NSN) associated with that product. Zaproponuj lepsze tłumaczenie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 1:42 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Miałem już nie wracać do tego wątku, bo wywołał on sporo dyskusji (nie zawsze na temat) i zamieszania, ale w tym tygodniu samo "życie" zweryfikowało poruszony w tym wątku temat i postanowiłem o tym napisać (nie po to aby wznawiać dyskusję, lecz tylko informacyjnie)

We wtorek wieczorem wysłałem kierowcę do Włoch (w okolice Padwy), aby zawiózł pewną rzecz do mojego klienta. Ponieważ nie było tego dużo gabarytowo , zabrał Renault Espace 1.9dci. W obie strony zrobił razem ok 2200km i wrócił wczoraj przed południem. Zostawił samochód i poszedł do domu. Ponieważ miałem kilka załatwień po południu a samochód stał na podjeździe, zabrałem go i pojechałem. Po powrocie do domu, zwróciłem uwagę na plamy oleju w miejscu gdzie kierowca poprzednio zostawił samochód. Zaniepokojony zajrzałem pod renówkę i zobaczyłem , że po jednej stronie plastikowej osłony pod silnik w kierunku tyłu jest dużo śladów rozchlapanego oleju.
Szybka decyzja i pojechałem do mechanika. Po odkręceniu osłony silnika okazało się, że jest ona cała w oleju, a żródło wycieku jednoznaczne - korek spustowy w misce olejowej.
Po odkręceniu korka okazało się , że pękła miedziana podkładka pod nim, ale nie to było zaskoczeniem. Totalne zaskoczenie było jak z silnika wylało się niecałe 1.5l oleju !?!
Mechanik podrapał się tu i ówdzie i stwierdził, że miałem sporo szczęścia, że nie zajechałem silnika , wymienił uszczelkę , nalał nowego oleju i wróciłem do domu.
Wszystko się zgadza, sporo szczęścia tylko jakie są fakty:

1. Samochód zrobił prawie jednym ciągiem ponad 2000km
2. Przed wyjazdem żadnego wycieku nie było
3. Wyciek był na tyle mało intensywny, że utrata prawie 4l oleju nie mogła być kwestią krótkiej chwili tylko dłuższym procesem

Fakty te wskazują na to , że samochód zrobił przynajmniej kilkaset (o ile nie dużo więcej) kilometrów, przy stanie oleju grubo poniżej jakiegolowiek dopuszczalnego minimum, a w ostatniej fazie oleju było tak mało (poniżej 1,5l) , że można uznać że nie było go właściwie prawie wcale.

Efekt - po wlaniu świeżego oleju samochód odpalił i jeździ bez jakichkolwiek oznak uszkodzeń, czy zużycia (kompresja ok, dźwiek silnika taki jak zazwyczaj, żadnych niepokojących odgłosów, moc i kultura pracy bez zmian)

Silnik ma zrobione 109tys km i od czasu pierwszej wymiany oleju przy 20tys km miał dawkowane po 250ml Militec'a, przy każdej kolejnej wymianie.

Wniosek - dla mnie oczywisty, ale pozostawiam do samodzielnej oceny , bo może dla kogoś to normalne, że samochód popieprzał autostradami przez pół europy praktycznie bez oleju, dojechał i .... przeżył.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 2:00 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Wiara czyni cuda!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 2:08 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2300
to ja się jutro napiję tego przed imprezą i jeśli w poniedziałek będę się dobrze czuł to uwierzę, bo zwykle zdrowie wraca mi dopiero w środę :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 10:29 

Dołączył: 15.07.2011
Posty: 59
Dzięki za hasło skoro temat wraca to ja konsekwentnie wskazuję brak technicznych podstaw do wniosku .
Kiedy nastąpił wyciek i ile auto jechało z jakim ubytkiem oleju ?.
Każdy ubytek oleju w trasie widać na tyle auta w postaci wyrażnie rozpoznawalnej i każdy normalny kierowca już w trasie reaguje. Wyciek pod autem a nie na tyle też jest informacją ale świadczy o nagłym szybkim ubytku . Pierścień uszczelki przy dokręconej śrubie spustu nie pracuje mechanicznie tak by mógł pęknąć .Tu proszę kolegów mechaników o wypowiedż fachową czy choć raz w życu spotkali się z przypadkiem opisanym przez JOKO [ osłona spodu auta bez uwag ,miska nie uderzona ]Jaka siła mechaniczna zrobiła tę szkodę.
Kolego fajna opwieść ,niepotrzebnie to pęknięcie podkładki do tej treści wystarczyło napisać , że korek był poluzowany ,przez partacza nie dokrecony A KIEROWCA DO DUPY i jakaż wtedy wiarygodność .
Z dotychczasowych twoich opisów tematu przebija permanentny brak wiedzy technicznej .Te beningi chyba dlatego spadają.
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2012


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 10:29 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Bez jakichkolwiek uprzedzeń zadam pytanie Joko - czy to był pierwszy taki przypadek, który determinuje Twoje przekonanie? W mojej pracy bardzo często spotykam "niezatarte" silniki w samochodach używanych tylko po mieście, na krótkich trasach, często niedogrzane, zatem eksploatowane w nieporównywalnie gorszych warunkach niż opisany przypadek- , z których podczas rutynowego serwisu wylewa się z silnika 1.5-2 l. oleju, a właściciel oczy przeciera ze zdumienia, bo......on nie sprawdza oleju, a żadna kontrolka mu nie migała..... Częste są też przypadki, że taki jeden czy drugi zajeżdża do warsztatu, bo mu na zakrętach "miga" i wtedy zazwyczaj jest nie więcej jak 1.5 litra, a bywa i mniej. Po nalaniu świeżego oleju odpalają, jadą..... Oczywiście można domniemywać, że po rozebraniu silnika i pomiarach okaże się, że jakieś mikrony ubyły ponadnormatywnie szybko, a auto w sumie przejedzie x% mniej niż by mogło..... Ile jest też zatartych panewek, podrapanych czopów korbowych w silnikach z pełnym stanem oleju ?
Absolutnie nie neguję cudownych właściwości opisywanego przez Ciebie preparatu, nie mam do tego żadnych upoważnień, tak jak i nie będę reklamował oleju, który przywrócił do (skutecznego :lol: ) życia na wpół zniszczony motor mojego Porszaczka. Odnoszę się jednak ze sporym sceptycyzmem co do sensu używania podobnych preparatów w codziennej eksploatacji. Wierzę konstruktorom samochodów, a w przypadku konstruktorów Porsche szczególnie.
Może w zastosowaniach militarnych na pustyni czy w kosmosie efekty są bardziej wymierne.
Życzę wszystkim Nowego Roku bez żadnych tarć i zgrzytów i zachęcam do regularnej wymiany oleju! :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 13:04 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4089
wiele lat temu przed podróżą przez ponad pół Polski podjechałem na stację benzynową w W-wie aby dolać benzyny i sprawdzić olej w Astrze. Auto miało na liczniku ok. 100tys km. Okazało się, że oleju było na min na bagnecie. Dolałem cały litr i ruszyłem w trasę. Warszawa, Katowice, Poznań, Gdańsk, Warszawa. Nie wiem ile to km. Po powrocie do W-wy musiałem dolać płynu do spryskiwacza no i jak otworzyłem maskę to aż mi się zimno zrobiło...okazało się, że młody niedoświadczony kierowca nie zakręcił korka od oleju, więc cała maska, silnik itp ..wszystko było w upaćkane na maksa. Jak sprawdziłem na bagnecie oleju nie było...suchotuko.....Auto przejechało potem jeszcze 70tys km, a potem poszło do sprzedaży, bo kupiłem nowe. Jeździli rodzice i byli zadowoleni, a potem je sprzedali i z tego co wiem sprzedawca też był zadowolony. Pamiętam do dzisiaj szczegóły, bo bałem się, że zatarłem silnik i że będzie masakra.
Nic nie było. Wystarczył dobry Mobil bez żadnych dodatków. Przytaczam przykład, bo pojedyncze przykłady o niczym nie świadczą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 13:09 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Kiedy nastąpił wyciek i ile auto jechało z jakim ubytkiem oleju ?.


Wszystko pisze powyżej, wystarczy tylko dokładnie przeczytać .
Pewnie jakbym wiedział że coś takiego nastąpi, to bym polecił kierowcy, by na bieżąco monitorował stan oleju podczas jazdy i można by wtedy zrobić taki piękny wykres ............ ale miałbyś wtedy pole do popisu , czad :lol:

Cytuj:
Każdy ubytek oleju w trasie widać na tyle auta w postaci wyrażnie rozpoznawalnej i każdy normalny kierowca już w trasie reaguje. Wyciek pod autem a nie na tyle też jest informacją ale świadczy o nagłym szybkim ubytku .


Pewnie i widać , ale w moim samochodzie stróżka oleju doszło do połowy podwozia . Jechał w nocy i znając życie prawie jednym ciągiem (z małymi przerwami na siku :) ), poza tym cudzym autem i bardzo chciał wrócic do domu (wszak najlepsze auta to te służbowe - nieprawdaż )
Czy ubytek był szybki czy wolny - nie wiem , mało istotne, zresztą jeśli był szybki to jeszcze gorzej , bo z całą pewnością nie stało się to na ostatnim zakręcie przed moim domem :wink:


Cytuj:
Pierścień uszczelki przy dokręconej śrubie spustu nie pracuje mechanicznie tak by mógł pęknąć .Tu proszę kolegów mechaników o wypowiedż fachową czy choć raz w życu spotkali się z przypadkiem opisanym przez JOKO [ osłona spodu auta bez uwag ,miska nie uderzona ]Jaka siła mechaniczna zrobiła tę szkodę.
Kolego fajna opwieść ,niepotrzebnie to pęknięcie podkładki do tej treści wystarczyło napisać , że korek był poluzowany ,przez partacza nie dokrecony A KIEROWCA DO DUPY i jakaż wtedy wiarygodność .



No chyba nie myślisz , że dam się wciągnąć w dyskusję na temat tego w jaki sposób został rozerwany miedziany pierścionek pod korkiem wlewowym :mrgreen:

Ja to wiem , bo wystarczyło popatrzyć jak był dokręcony korek.... a Ty Wojciechu myśl dalej .....

Dlacego mam pisać, że korek byl nie dokręcony skoro uszkodzona była podkładka ?!?! - dla mnie bez sensu


Cytuj:
Z dotychczasowych twoich opisów tematu przebija permanentny brak wiedzy technicznej


nic to, przecież zawsze na straży stoją tacy fachowcy jak ty ........

Cytuj:
Te beningi chyba dlatego spadają.


Co to są beningi ? :banghead:

Cytuj:
Bez jakichkolwiek uprzedzeń zadam pytanie Joko - czy to był pierwszy taki przypadek, który determinuje Twoje przekonanie? W mojej pracy bardzo często spotykam "niezatarte" silniki w samochodach używanych tylko po mieście, na krótkich trasach, często niedogrzane, zatem eksploatowane w nieporównywalnie gorszych warunkach niż opisany przypadek- , z których podczas rutynowego serwisu wylewa się z silnika 1.5-2 l. oleju, a właściciel oczy przeciera ze zdumienia, bo......on nie sprawdza oleju, a żadna kontrolka mu nie migała..... Częste są też przypadki, że taki jeden czy drugi zajeżdża do warsztatu, bo mu na zakrętach "miga" i wtedy zazwyczaj jest nie więcej jak 1.5 litra, a bywa i mniej. Po nalaniu świeżego oleju odpalają, jadą..... Oczywiście można domniemywać, że po rozebraniu silnika i pomiarach okaże się, że jakieś mikrony ubyły ponadnormatywnie szybko, a auto w sumie przejedzie x% mniej niż by mogło..... Ile jest też zatartych panewek, podrapanych czopów korbowych w silnikach z pełnym stanem oleju ?
Absolutnie nie neguję cudownych właściwości opisywanego przez Ciebie preparatu, nie mam do tego żadnych upoważnień, tak jak i nie będę reklamował oleju, który przywrócił do (skutecznego Laughing ) życia na wpół zniszczony motor mojego Porszaczka. Odnoszę się jednak ze sporym sceptycyzmem co do sensu używania podobnych preparatów w codziennej eksploatacji. Wierzę konstruktorom samochodów, a w przypadku konstruktorów Porsche szczególnie.
Może w zastosowaniach militarnych na pustyni czy w kosmosie efekty są bardziej wymierne.
Życzę wszystkim Nowego Roku bez żadnych tarć i zgrzytów i zachęcam do regularnej wymiany oleju! Laughing


Niestety ( a może stety) pierwszy raz mój samochód jeździł praktycznie bez oleju, więc przepraszam, ale nie ma w tym temacie dużego doświadczenia. Poza tym jestem jak twierdzi Wojciech permanentnym debilem technicznym, więc o czym rozmawiamy .......

Pdmobil, jeżeli na podstawie własnego doświadczenia twierdzisz, że samochody bez oleju mogą jeździć i że znasz przypadki kiedy takie sytuacje miały miejsce i skończyły się szczęśliwie, to nie pozostaje mi nic innego jak uznać , że moje wnioski to nadinterpretacja faktów i że zadziałało PLACEBO !

Powoli będę znikał, bo czas najwyższy, silniki trza grzać i lecę w jedno bardzo urokliwe miejsce, aby powitać Nowy 2012 !!! :D (oby tylko pogoda nie popsuła planów)

Dla Wszystkich Klubowiczów i Nieklubowiczów, użytkowników tego forum,
SERDECZNE ŻYCZENIA NOWOROCZNE, ABY TEN NOWY NIE BYŁ GORSZY JAK TEN JESZCZE AKTUALNY, I ABY WSZYSTKIM DOPISAŁO ZROWIE i SZCZĘŚCIE !!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 13:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Nikt nie twierdzi ,że jesteś jakimś tam pernamentnym ,jedynie po prostu dziwimy się Twojej dziecinnej wierze bazującej na pojedynczych własnych doświadczeniach tak naprawdę o niczym nie świadczących :idea:

1. 1,5 litra świeżego oleju przyspokojnej jeździe całkowicie wystarczyć moze na przejazd nawet 100 000 km. ( a są auta które fabrycznie mają 2 litry oleju a bagnet na miniumum wskazuje 1,5 litra)

2.Jaką masz pewnośc ,że ta jazda nie skróciła żywotności silnika?Robiłeś badania laboratoryjne przed i po jeżdzie?

3.Dlaczego kontrolka ciśnienie oleju nie zapliła się ? skoro byłoby niby tak mało oleju?

4.Pytanie testowe - co powiesz jeśli twoje auto zatrze silnik mimo że będzie mieć prawidłową ilośc oleju?




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 14:25 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1098
Oczywiscie popieram przedmowcow, na autach znamy sie calkiem niezle, a czesc odbiorcow to dodatkowo mechanicy z wieloletnim stazem,.ktorzy niejeden silnik rozkrecili widzac np spostoszenia od slabych olejow lub co gorsza dodatkow. Takze wydaje mi sie ze takie forum to po prostu nie ten odbiorca. Moze gdzie indziej uwierza..
Tutaj nikt o zdtowych zmyslach nie wleje nic do swojego porsche mieszajac cos z markowym wysokiej klasy olejem silnikowym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 14:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
ciachu napisał(a):
Tutaj nikt o zdtowych zmyslach nie wleje nic do swojego porsche mieszajac cos z markowym wysokiej klasy olejem silnikowym.


Byla juz o tym mowa wczesniej. Silniki w porsche sa z reguly "w miare" :wink: dopracowanymi jednostkami, za co je kochamy. Poza tym sa najczesciej najdrozszym elementem naszych aut. Po co ryzykowac ewentualna minimalna poprawe (i tak swietnych) parametrow kosztem potencjalnie rujnujacej awarii? Slabo znam sie na mechanice, ale stawiam na dobre, czesto wymieniane oleje i regularna kontrole poziomu oleju. Szczegolnie w starszych wiatrakach wiadrem oleju chlodzonych.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 15:42 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Kto chce niech czyta, kto chce niech leje ... Do porsche czy do innego auta. Mysle ze to forum jest dobrym miejscem na tematy zwiazane z motoryzacja! Mamy wiele innych watkow ktore nie maja z autami nic wspolnego, oraz ludzi ktorzy nic o motoryzacji nie wiedza i nie chca sie dowiedziec. Wciaz jestem za wieksza tolerancja dla wypowiadajacych sie na forum i dla ich pasji ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 16:17 

Dołączył: 11.03.2007
Posty: 1098
Ale oczywiście, tak jak napisałeś yoshi, że forum jest od tego typu tematów.
A każdy ma po prostu prawo do swoich przemyśleń.
Jednak po wielostronicowej dyskusji tego wątku widać, że autor tematu stara się przekazać swoje spostrzeżenia i może nawet przekonać, ale niekoniecznie to trafia do odbiorców. Mnie też nie przekonał. Dlatego uważam, że raczej może na forum dyskusyjnym ogólnotematycznym np. forum.gazeta.pl albo coś w tym rodzaju znajdzie się ktoś, kogo przekonać się da na taki typu produkt.
Oczywiście jeżeli chcecie, temat może być kontynuowany, bo jest niewątpliwie ciekawy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.12.2011, 21:58 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
[quote="jokoquote]......
Pdmobil, jeżeli na podstawie własnego doświadczenia twierdzisz, że samochody bez oleju mogą jeździć i że znasz przypadki kiedy takie sytuacje miały miejsce i skończyły się szczęśliwie, to nie pozostaje mi nic innego jak uznać , że moje wnioski to nadinterpretacja faktów i że zadziałało PLACEBO ......[/quote]

Jeżeli nie potrafisz w prosty sposób, bez własnych przeinaczeń, w prosty sposób zrozumieć tego co napisałem - bo NIE NAPISAŁEM, że "samochody bez oleju mogą jezdzić", to nie bież się za doradzanie innym, czy NIE WIDZISZ, że nikt tego nie kupuje !
Niektórych oporów Twój preparat nie zmniejszy.....




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.01.2012, 15:13 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Kto chce niech czyta, kto chce niech leje ... Do porsche czy do innego auta. Mysle ze to forum jest dobrym miejscem na tematy zwiazane z motoryzacja! Mamy wiele innych watkow ktore nie maja z autami nic wspolnego, oraz ludzi ktorzy nic o motoryzacji nie wiedza i nie chca sie dowiedziec. Wciaz jestem za wieksza tolerancja dla wypowiadajacych sie na forum i dla ich pasji ...


Dzięki Yoshi za tę wypowiedź, bo to jest dokładnie to co myślę.
Uważam , że jest to forum motoryzacyjne i wszystko co jest z motoryzacja związane ma tutaj prawo bytu. Skoro można pisać o duperelach to czemu nie można by pisać o własnych doświadczeniach związanych z użytkowaniem i eksploatacją samochodów - nawet jeżeli jest to komuś bardzo nie na rękę.
Tak na marginesie to znamienne jest to , że najbardziej atakowany jestem przez ludzi, którzy sami przyznają się do tego , że albo są mechanikami, albo mają coś wspólnego z handlem olejami.
To jest mniej wiecej tak jakbym przedstawił na forum sprawdzony w mnie od lat domowy sposób na katar, a odpowiedzi dostał od lekarza i aptekarza - aptekarz zawsze powie , że najlepsze są środki farmakologiczne (bo z tego żyje), a lekarz zawsze powie, że tylko metody uznane przez medycynę są skuteczne (bo inaczej diabli wzięli studia i praktykę).......

Pisałem już o tym chyba wcześniej ale się powtórzę - w tytule tematu jest "Może komuś się przyda ta wiedza" - "może" a nie musi i to jest ta różnica.....

Jeśli czegoś tutaj bronię, to wyłącznie tezy , że zastosowany przeze mnie środek , w/g moich doświadczeń spełnia swoją funkcję - przecież sam tę tezę postawiłem, więc dlaczego miałbym jej nie bronić ?
To czy komuś to faktycznie do czegoś się przyda i czy jankesi sprzedadzą choćby jedną butelkę więcej to naprawdę wisi mi jak przysłowiowe "kilo kitu na agrawce"

Aby zakończyć ten temat przyznam faktycznie rację tym, którzy twierdzą, że forum Porsche nie jest najszczęśliwszym miejscem na ten konkretny temat z wielu powodów i jeżeli kogoś tym uraziłem, to poprostu przepraszam.
Nie chciałbym zostać zapamiętany na tym forum jako ten , który nachalnie namawiał wszystkich aby wbrew własnej woli i przekonananią wlewali coś do swoich zabawek..... :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum