Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.01.2020, 14:08 

Dołączył: 13.06.2019
Posty: 4
Witam,
Kiedyś konieczne było docieranie nowego auta. Czy nadal tak jest i z nowym Prosiakiem trzeba uważać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2020, 18:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wydaje mi się, że w instrukcji jest napisane, by przez pierwsze kilometry nie przekraczać pewnych obrotów. Samo docieranie jest dziś na pewno zbędne.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2020, 18:37 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 365
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
He, he -zaraz pojawią się dwie szkoły, np. falenicka na tak, a otwocka na nie. A odpowiedź jest jedna - zrobisz jak będziesz chciał i wg autorytetu, który bardziej do gustu Ci przypadnie. Do mnie np. przemawia instrukcja obsługi Porsche, która na pierwszych stronach mówi mniej więcej tak: "pomimo najnowocześniejszych, wysoce precyzyjnych metod produkcji nie da się całkowicie wyeliminować konieczności "docierania" ruchomych części." I dalej zalecenia co przez pierwsze 3000 km powinno się robić, aby samochód odwdzięczył się później. Tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.02.2020, 9:47 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 22
Nowego Prosiaka jeszcze nie miałem, ale kupując nowe samochody zawsze przez pierwsze 3.000 km jeździłem spokojnie nie wykorzystując maksymalnych możliwości silnika ani nie pałując na obrotach, po tych 3.000 km wymiana oleju z filtrem i stopniowo zwiększanie obciążeń, potem wymiana oleju przy 10.000 km i kolejne wymiany też co 10.000 km lub rok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.02.2020, 9:58 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
@PawełBB to kiedy, mając sportowy samochód dajesz buta ? Po roku od zakupu ? :|
Co do oszczędnej jazdy przez pierwszych 2-3 tyś.km. i wymiany oleju z filtrem to też jestem na tak ( stara szkoła ), ale pózniej to już normalnie !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.02.2020, 18:21 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 22
Jak robisz 3000 km rocznie to po roku :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.02.2020, 21:23 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Pawel_BB napisał(a):
Jak robisz 3000 km rocznie to po roku :mrgreen:


Akurat ja robię ok 10k. Porsche, a innymi to ok.40k.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.02.2020, 11:03 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 287
Ja przy nowych autach zawsze jeżdżę delikatniej około 1500-2000 tys kilometrów, potem obowiązkowo wymiana oleju i filtra.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 0:01 

Dołączył: 29.11.2019
Posty: 22
Docieranie (spokojna jazda) zawsze musi być na początku do 2-3tys km. Porsche nie zaleca wymiany oleju po tym okresie, w Macanie 2.0 dopiero po 15-17tys km. Wcześniej w nowych samochodach - Mazda i Suzuki był przegląd zerowy po docieraniu jechałem na wymianę oleju i filtra. W przypadku Macana w aso powiedziano mi ze tylko zgodnie z interwałami producenta i nie mogę na własne życzenie i za własne pieniądze takiego zrobić 😂 co myślicie? Robić w swoim zakresie „na mieście”? Komputer potem nie pokaże w aso ze było coś robione?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 1:34 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 217
npp napisał(a):
W przypadku Macana w aso powiedziano mi ze tylko zgodnie z interwałami producenta i nie mogę na własne życzenie i za własne pieniądze takiego zrobić 😂

Na własne życzenie to możesz robić wymianę co 100 km.
A po co jechać do ASO na wymianę oleju w tak zwanym międzyczasie ? Nie ma innych serwisów ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 11:47 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1105
Dla ciekawych polecam filmik na youtube z serii milośnicy czterech kółek -tytuł -Zlewamy olej po 22tyś km nowe BMW. Ja swoje lata mam i trochę aut się przewinęło u mnie i w rodzinie kilka nowych większość używanych.Moja osobista konkluzja jest taka że wymieniam olej częściej niż tzw .zalecenia.Najgorsze jest to że problemy przez zaniedbania w tej materii wychodzą po iluś latach i przeważnie powyżej 100tyś km i najczęściej jest to nowy właściciel który się drapie po głowie i przeklina poprzedników.Szerokości. :drive:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 12:06 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
npp napisał(a):
W przypadku Macana w aso powiedziano mi ze tylko zgodnie z interwałami producenta i nie mogę na własne życzenie i za własne pieniądze takiego zrobić 😂


Dawno dawno temu kupiłem nową Hondę Accord 2.4 (n/a). Wymiany oleju wg książki miały odbywać się co 20 kkm i w instrukcji było wyraźnie napisane że pierwszej wymiany nie wolno zrobić wcześniej (!). Zapytałem ASO dlaczego. Powiedziano mi, że z fabryki auto wyjechało zalane bardzo rzadkim olejem 0W20 który po pierwszych 20 tys. zmienia się na standardowy 5W30 lub 0W40. I że ich dokumentacja mówi że w przypadku konieczności wcześniejszej wymiany (np. gdyby konieczna była jakaś naprawa i spuszczenie oleju) należy zastosować właśnie ten rzadki olej. Wniosek był taki że jeśli chcę wymienić przed 20 kkm to muszę wlać ten wynalazek.

Może więc w Macanie w okresie docierania również stosowany jest jakiś niestandardowy olej i stąd Ci tak powiedzieli. Ale to tylko takie moje gdybanie, trzeba by pewnie jakąś dokumentację serwisową zobaczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 13:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
0W-20 dawno temu? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Ale kto wie?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2020, 15:15 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
wit007 napisał(a):
0W-20 dawno temu? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Ale kto wie?


2004 rok. Olej był brandowany przez Hondę i z tego co pamiętam miał dużo dodatków jakichś związków molibdenu. Po 20 kkm Honda pisała że należy przejść na zwykły Mobil 1. Jakieś ku temu powody pewnie mieli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:17 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 61
Ja w GTS-sie po 4000 wymiana oleju i filtru, do 4000 spokojna jazda do 3000 obrotów
To jest chyba podstawowa zasada


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2020, 20:25 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1013
O docieraniu z instrukcji jednego takiego auta sportowego. Pisze to producent, więc ma to jakieś podstawy.

It is important during the car’s early life, not to overload the engine and to control the amount of engine heat generated. This is dependent primarily on throttle opening (accelerator position) and engine speed. However, being too sympathetic on the car will not allow the piston rings to bed in satisfactorily, so a balance of spirited and gentle use is required. For the first 600 miles (1,000 km), use no more than moderate throttle openings (about half of the available accelerator pedal travel) and do not run the engine continuously at engine speeds over 4,000 rpm. Occasional short bursts at wider throttle and higher engine speed will be beneficial, as will a constantly changing cruising speed and making full use of the gearbox. Do not allow the engine to labour in too high a gear ratio; change down and let the engine operate in its natural power band.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron