Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 8:53 

Dołączył: 12.05.2014
Posty: 69
Cześć,
Pacjent: Porsche Panamera GTS 2012 r.
Diagnoza: Akumulator trup (nie ładuje się z prostownika)
Cel: odpalenie auta
Pytanie: Czy można podłączyć kable rozruchowe do starego akumulatora (a nie z przodu, pod maską w miejscu przewidzianym w instrukcji)? Problem jest taki, że auto stoi w garażu tak, że do przodu musiałbym mieć 7-nio metrowe kable a nie mam takich.
Opcja 2: jadę kupić akumulator i wymieniam - pytanie: czy auto odpali bez zakodowania AKU PIWISEM?
Proszę o poradę
Pozdrówki,
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 8:57 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Odpali bez problemu.
Zmień akumulator i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 9:02 

Dołączył: 12.05.2014
Posty: 69
Dzięki Hubi za podpowiedź,
Pozdrawiam,
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 10:02 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Oczywiscie z tymi samymi parametrami.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 10:30 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
hubi_pl napisał(a):
Odpali bez problemu.
Zmień akumulator i tyle.

Nie do końca. Trzeba zrobić serwis funkcje "Zamiana baterii"
W przeciwnym razie za sześć miesięcy możesz go wyrzucić na śmietnik

Cytuj:
Oczywiscie z tymi samymi parametrami.

Niekoniecznie. W danych kodowania sa rróżne typy baterii do wyboru i dopisania !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 11:27 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Jak zmieniasz na taki sam to nie ma potrzeby kodowania.
Kodujesz jak zmieniasz parametry.
Temat wałkowany dziesiątki razy w grupie vaga.

Ps. Ja zmienilem w panamerze, potem mialem ja 2 lata z nowym i nie bylo zadnego problemu z aku.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 16:57 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
hubi_pl napisał(a):
Jak zmieniasz na taki sam to nie ma potrzeby kodowania.
Kodujesz jak zmieniasz parametry.
Temat wałkowany dziesiątki razy w grupie vaga.

Ps. Ja zmienilem w panamerze, potem mialem ja 2 lata z nowym i nie bylo zadnego problemu z aku.



jeszcze raz napiszę - kodowanie i rejestracja podczas wymiany na taki sam jest to różne rzeczy.
Kodujemy wtedy gdy wsadzamy inna pojemnosc i robimy rejestracje wymiany przez serwis funkcje.
Jesli kupujemy o identycznych parametrach - wtedy rejestracja wymiany przez serwis funkcje.
Elektroniczne sterowanie Porsche AG (inne firmy tez) w autach chyba wymyslilo dla debilow, tak mi sie wydaje, kiedy slysze ze nic nie tzreba rejestrowac podzcas wymiany. Historia i gistograma parametrow ladowania za konkretny okres czasu - slyszales o tym cos ? Mam telefony non stop od wlascicieli - prosze pana bateri mi nie tzryma , wymienilem 2 lata temu. Pytam czy byla zarejestrowana , odpowiedz - nie , bo gdzies u januszej na garazach bylo robione. I to dotyczy wszystkich marek , gdzie jest elektroniczne sterowanie ladowaniem. Ja ci screenshot z software pokaze z tej Serwis funkcji, moze wtedy rozumienie przyjdzie, ze trzeba robic wszystko wedlug tego jak to wymaga ta czy inna elektroniczna systema. Inna rzecz - 200 zl szkoda za wydanie 15 min roboty z zapytaniem a za co, ze 2 razy przycisk nacisnac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 17:12 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
i soft napewno napisali tak poprostu, zeby bylo i nic nie robic
i sterownik gateway jakos rozumie w jakim stanie bateri , dziwne

Cytuj:
Temat wałkowany dziesiątki razy w grupie vaga.

walkowany i dalej malo kto rozumie ze trzeba robic rejestracje wymiany bateri na nowa

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

a tutaj bmw f25 x3 na odpalonym blad baterii i na diagnozie blad zuzytej bateri, po wymianie i przeprowadzenii serwis funkcji blad zniknąl

ObrazekObrazek

Nie chcę wydawać się tu najmądrzejszy, są ludzie i mądrzejsi od mnie , ale kiedy słyszę, że nic nie trzeba robić, to chcę ostrzec innych właścicieli, którzy chcą obsługiwać swój samochód jakościowo i dbać o nim


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 17:28 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
@GermanCars, chyba nie wszystkie marki akumulatorów można zarejestrować. Napisz które można ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2020, 19:23 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Ja pisze tez z wlasnych doswiadczen , nie tylko w panamerze.
Jak ktos chce kodowac / rejestrowac jakkolwiek to nazwiemy to wlasna wola.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.05.2020, 12:26 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
szwagierek napisał(a):
@GermanCars, chyba nie wszystkie marki akumulatorów można zarejestrować. Napisz które można ?


można zarejestrować dowolną firmę, ważny jest sam proces rejestracji nowej baterii i jej typ, czyli AGM

ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum