Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 680 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 2.01.2022, 14:01 

Joined: 6.10.2013
Posts: 785
Fajny materiał, polecam.
https://youtu.be/8LuFPutPvK0


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.01.2022, 22:00 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3572
Location: Poznań
Club number: 263
Kubuś72 wrote:
Fajny materiał, polecam.
https://youtu.be/8LuFPutPvK0

Po pierwsze nie to auto nie ten dział a po drugie słabo obserwujesz i czytasz forum, bo o tym aucie jest w innym wątku.
P.S.
Sorry auto ma swój dział ale w wątku klubowym do którego nie masz wglądu.




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.01.2022, 22:04 

Joined: 6.10.2013
Posts: 785
Wiem, że to nie jest auto PM.
Przepraszam, że się odezwałem w takim razie.
A jaki jest właściwy dział, zapytam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 13:17 

Joined: 6.04.2008
Posts: 241
Location: W-wa
Club number: 114
pdmobil wrote:
Skojarzenia się czasem przydają....Arku ( @arek classic) masz wyjaśnienie, co do klamek z 1968/69r.
Idąc dalej :
marko356 wrote:
Mam w ręku to, na co wszyscy czekali.
Porsche o nr 0692 to NAJZYCZAJNIEJSZE 911 ze skrzynia 5 i dodatkami chromowanymi i ozdobnymi listewkami .
Kolor niebieski. Kompletacja pazdzernik 68r.
Auto nie zawiera najmniejszych elementów do sportu.
NIC. Nawet nie ma stabilizatora. Nie mowiąc o klatkach..
Zadnych wtrysków MFI, zawieszen czy najmniejszych szczegółów.
Silnik to najzwyczajniejszy Weber zdampowany z 130 koni na 110 z powodów ekonomicznych !
Auto było dostarczone do Francuskiego dealera Porsche i tam przesłlo 2 zwyczajne przeglądy.
Paweł (@pawelmontana) już wyjaśnił, że auto było dostarczone nie do Francji, a Belgii (co Patryk wiedział od samego początku) więc warto skojarzyć dlaczego? Bo fabryka wtedy nie szykowała samochodów do takich rajdów, dla kierowców nie fabrycznych, a jedynie wspieranych.
Stąd, najtańszy egzemplarz, bo wiadomo było, że do przeróbek, dostarczony został do tunera w Belgii. I próżno szukać po nim śladu w dziale sportu fabryki.
Warto też skojarzyć zapisy z Kardexu pokazane przez Marko, przeglądy :
I. dostarczony 21.4.69 przebieg 3507km, wydany 9.7.69 D'Leteren
II.dostarczony 3.9.69 przebieg 1115km, wydany 23.9.69 Lichtuinger (?)
Czy to normalne przeglądy? Pierwszy: 2.5 miesiąca, po którym ma wyzerowany licznik ? Drugi, może ktoś odgadnie gdzie ? - kolejnych 20 dni.
To takie luzne skojarzenia, :lol: , ale przychylnie patrząc mogą być pomocne w wyjaśnianiu tej historii.
Najistotniejsze dla sprawy, wciąż pozostaje, czy to auto było w rękach Zasady używane do sportu, ale tu wciąż jest sporo do wyjaśnienia. Czy w ogóle będzie to możliwe ? Że nie było na Costa Brava, to widać choćby po starych fotkach :lol:
Moje skojarzenia co do rajdowej i wypadkowej historii TEGO auta, dalej pozostają niekwestionowane :lol:
Również wspomniane skojarzenia co do "obrotu" tymi autami i ich rejestru, choćby na poniższych przykładach:
Attachment:
20211226_164630~2_resized.jpg

Attachment:
20211226_162424~2_resized.jpg

W ramach poświątecznego relaksu, życzę właściwych skojarzeń :lol:



Przy okazji ciekawa historia mi się przypomniała. Kilkanaście lat temu byłem na imprezie otwarcia salonu VW grupy Zasada na ulicy Grochowskiej. Po przemówieniach był bankiet i każdy otrzymał książkę p. Zasady "Moje rajdy".
Przeglądając książkę wyłapałem "przechodnią rejestrację" na zamieszczonych zdjęciach Steyera i Lancii. Podszedłem do p. Sobiesława i się o to spytałem expresis verbis. Pan Sobiesław popatrzył mi prosto w oczy i z uśmiechem odpowiedział: "Panie Pawle, Pan po winie ma nadwzroczność... :-)"




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 13:33 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3572
Location: Poznań
Club number: 263
:D :D dobre :D




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 13:33 

Joined: 6.04.2008
Posts: 241
Location: W-wa
Club number: 114
pdmobil wrote:
D'Leteren - to pisał Paweł, to importer w Brukseli. Lichtuinger (?) - tak można odczytać z Kardexu, to też jakaś firma (???)



Lichtinger (nie Lichtuiger - literówka w Kardexie) to był wówczas dealer Porsche w Straubing, Dolna Bawaria. Nazywał się potem Porsche Zentrum Straubing.




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 13:39 
User avatar

Joined: 4.08.2014
Posts: 1347
Location: Warszawa
Club number: 504
Też to znalazłem. Są nawet fotki z ich reklamą na aucie Rohrl'a z jakiegoś niemieckiego czy austriackiego rajdu.

http://www.roehrl-walter.de/erfolge/aut ... /index.htm




_________________

Paweł

jest : Niebieski (996.1 Carrera 4)
był: Krokodyl (987.1 S)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 19:08 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 4377
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
b0g0b0jny wrote:
Też to znalazłem. Są nawet fotki z ich reklamą na aucie Rohrl'a z jakiegoś Niemieckiego czy Austryjackiego rajdu.

http://www.roehrl-walter.de/erfolge/aut ... /index.htm

To może Patryk wyremontował auto Waltera :-)

A tak na poważnie to jest szansa, że może ten dealer coś „dłubał” pod kątem sportu przy tym aucie… Może coś na temat tego auto można też u nich znaleźć, może mają jakieś własne archiwa?




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78,

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

sprzedam: R129 500SL '92

Michał
IG: mr.mata912


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2022, 23:47 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3567
Location: Warszawa
Club number: 029
pawelmontana wrote:
pdmobil wrote:
D'Leteren - to pisał Paweł, to importer w Brukseli. Lichtuinger (?) - tak można odczytać z Kardexu, to też jakaś firma (???)


Lichtinger (nie Lichtuiger - literówka w Kardexie) to był wówczas dealer Porsche w Straubing, Dolna Bawaria. Nazywał się potem Porsche Zentrum Straubing.


Oj, Paweł (@pawelmontana) zaczynasz obalać prawdę jedyną :wink:
Więc nie dwa zwykłe przeglądy we Francji, jak Marko odkrył w Kardexie, a jeden w Brukseli, a drugi w Straubing ? No, ale to przecież "zwykłe serwisy VW"! Zapewne, skoro Roehrl reklamuje na swoim "im Privat-Porsche 911", a ten "szary" z projektu PM, trafił tam, pewno przypadkiem.
Ale, podkreślam !, to znowu jedynie moje luzne skojarzenia.

Natomiast zupełnie nie kojarzę, dlaczego Marko nie podał tego ważnego numeru karoserii na samym początku projektu 3 lata temu, kiedy nadwozie było zupełnie gołe i można było sprawdzić, a każdy zainteresowany, mógł sobie wygooglować "chassis 911 360 0001" i wyczytać całą tę historię.
Jak najbardziej ciekawą i pouczającą !

A może Mata ma dobre przeczucia....?, a może to była jakaś "treningówka" ?, bo na pewno nie było to dzieło "pana Jasia z KJSu".
Oj, co do "szarego" dużo jeszcze pytań, choć sprawa RP'72 i Costa Brava jest (dla mnie) zamknięta.
ps. miałem tą niebywałą przyjemność, że jako "bywalec" :lol: Rajdu Żubrów w latach 2005-2013, spotykałem się z Zasadą, ( kolacje, korytarzówki, wspólne śniadania...) i z całą stanowczością twierdzę, że ON chyba, zatrzymał się w rozwoju :lol: i podejrzewanie Go o zaniki pamięci stosowne do wieku, to wielkie nadużycie...no ale to było dawno i znawcy stwierdzą, że jednak czas zrobił swoje... :(




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 12:44 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1818
Wszystko jasne od dawna, jak widać w sumie nikogo falsyfikat nie interesuje...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 14:26 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3572
Location: Poznań
Club number: 263
Trzeba by było dogadać się (spisać umowę) z panem Sobiesławem aby miał to auto na chwile zarejestrowane na siebie i "prawie" by się zgadzało auto pana Zasady uczestniczące w rajdzie Barbórka pokazowo ;)




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 15:08 
User avatar

Joined: 25.12.2018
Posts: 425
Location: Berlin
Club number: 628
Daro wrote:
Trzeba by było dogadać się (spisać umowę) z panem Sobiesławem aby miał to auto na chwile zarejestrowane na siebie i "prawie" by się zgadzało auto pana Zasady uczestniczące w rajdzie Barbórka pokazowo ;)


I to jest dobra myśl.. :D

W polskim dowodzie w adnotacji można dodac kilku wlascicieli..

Wiec poszedlbym za ciosem i zarejestrowal to jeszcze na Hansa Hermana (póki żyje) , Waltera Rohla, Jackiego Icxa..

Chciałem dopisac Rudiego Caraciole .. ale to była by przesada..
Choc widzowie TVN Turbo w to akurat by uwierzyli..
:)

Ale Jaroszewicz? czemu nie..
i Holowczyc.

:D




_________________

4 cyl box 356 / 912 / 914
356 registry & PCA 20 years member


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 20:09 

Joined: 11.05.2014
Posts: 1778
Ja liczę teraz na nowy projekt.
Np 928 które wygrał w Stuttgarcie w 1979r Wojciech Fibak, ale rok później sprzedał bo jak sam mówił w Sopocie bardziej się autem interesowali niz nim samym ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 20:43 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 21.03.2010
Posts: 3572
Location: Poznań
Club number: 263
E coś może być na rzeczy, bo ostatni wywiad z Michałem tak jakoś dziwnie wspominał pare razy o 928 patrząc na auto Darka więc kto wie ? a może wiesz coś o czym my nie wiemy?




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.01.2022, 21:03 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1818
tsubasa wrote:
Ja liczę teraz na nowy projekt.
Np 928 które wygrał w Stuttgarcie w 1979r Wojciech Fibak, ale rok później sprzedał bo jak sam mówił w Sopocie bardziej się autem interesowali niz nim samym ;)


Haha, też o tym dziś pisałem :D
http://924.pl/forum/viewthread.php?foru ... rowstart=8


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.01.2022, 0:24 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 9143
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
Fibak wozu nie sprzedał, a oddał. Bo wtedy nagrodą była możliwość użytkowania auta przez bodaj rok




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.01.2022, 0:26 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 4377
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
wit007 wrote:
Fibak wozu nie sprzedał, a oddał. Bo wtedy nagrodą była możliwość użytkowania auta przez bodaj rok

Dokładnie to samo w tym samym momencie chciałem napisać :-)
To były jednak inne czasy…




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78,

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

sprzedam: R129 500SL '92

Michał
IG: mr.mata912


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.01.2022, 8:59 
User avatar

Joined: 7.10.2016
Posts: 712
Location: Poznań
Club number: 490
W sprawie 928 i Fibaka, gdyby ktoś szukał potwierdzenia.
Ciekawe swoją drogą jakie były dalsze losy tego auta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.rehasport.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.01.2022, 11:29 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 12.03.2008
Posts: 9143
Location: Gdynia/Warszawa
Club number: 189
A że 928 budziło większe zainteresowanie niż sam Fibak to zupełnie inna historia. Część pamięta, co jeździło po polskich ulicach w 1979. 928 było wśród Maluchów, Syren, dużych Fiatów i nielicznych Polonezów niczym UFO




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.01.2022, 12:38 
User avatar

Joined: 7.10.2016
Posts: 712
Location: Poznań
Club number: 490
Ale zdarzały się za komuny też takie sytuacje 😁


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.rehasport.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 680 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 34  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum