Autor |
Wiadomość |
Kubuś72
|
Napisane: 2.01.2022, 14:01 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 2.01.2022, 22:00 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3730 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Kubuś72 napisał(a): Po pierwsze nie to auto nie ten dział a po drugie słabo obserwujesz i czytasz forum, bo o tym aucie jest w innym wątku. P.S. Sorry auto ma swój dział ale w wątku klubowym do którego nie masz wglądu.
_________________
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 2.01.2022, 22:04 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Wiem, że to nie jest auto PM. Przepraszam, że się odezwałem w takim razie. A jaki jest właściwy dział, zapytam.
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 3.01.2022, 13:17 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
pdmobil napisał(a): Skojarzenia się czasem przydają....Arku ( @arek classic) masz wyjaśnienie, co do klamek z 1968/69r. Idąc dalej : marko356 napisał(a): Mam w ręku to, na co wszyscy czekali. Porsche o nr 0692 to NAJZYCZAJNIEJSZE 911 ze skrzynia 5 i dodatkami chromowanymi i ozdobnymi listewkami . Kolor niebieski. Kompletacja pazdzernik 68r. Auto nie zawiera najmniejszych elementów do sportu. NIC. Nawet nie ma stabilizatora. Nie mowiąc o klatkach.. Zadnych wtrysków MFI, zawieszen czy najmniejszych szczegółów. Silnik to najzwyczajniejszy Weber zdampowany z 130 koni na 110 z powodów ekonomicznych ! Auto było dostarczone do Francuskiego dealera Porsche i tam przesłlo 2 zwyczajne przeglądy. Paweł (@pawelmontana) już wyjaśnił, że auto było dostarczone nie do Francji, a Belgii (co Patryk wiedział od samego początku) więc warto skojarzyć dlaczego? Bo fabryka wtedy nie szykowała samochodów do takich rajdów, dla kierowców nie fabrycznych, a jedynie wspieranych. Stąd, najtańszy egzemplarz, bo wiadomo było, że do przeróbek, dostarczony został do tunera w Belgii. I próżno szukać po nim śladu w dziale sportu fabryki. Warto też skojarzyć zapisy z Kardexu pokazane przez Marko, przeglądy : I. dostarczony 21.4.69 przebieg 3507km, wydany 9.7.69 D'Leteren II.dostarczony 3.9.69 przebieg 1115km, wydany 23.9.69 Lichtuinger (?) Czy to normalne przeglądy? Pierwszy: 2.5 miesiąca, po którym ma wyzerowany licznik ? Drugi, może ktoś odgadnie gdzie ? - kolejnych 20 dni. To takie luzne skojarzenia, , ale przychylnie patrząc mogą być pomocne w wyjaśnianiu tej historii. Najistotniejsze dla sprawy, wciąż pozostaje, czy to auto było w rękach Zasady używane do sportu, ale tu wciąż jest sporo do wyjaśnienia. Czy w ogóle będzie to możliwe ? Że nie było na Costa Brava, to widać choćby po starych fotkach Moje skojarzenia co do rajdowej i wypadkowej historii TEGO auta, dalej pozostają niekwestionowane Również wspomniane skojarzenia co do "obrotu" tymi autami i ich rejestru, choćby na poniższych przykładach: Załącznik: 20211226_164630~2_resized.jpg Załącznik: 20211226_162424~2_resized.jpg W ramach poświątecznego relaksu, życzę właściwych skojarzeń Przy okazji ciekawa historia mi się przypomniała. Kilkanaście lat temu byłem na imprezie otwarcia salonu VW grupy Zasada na ulicy Grochowskiej. Po przemówieniach był bankiet i każdy otrzymał książkę p. Zasady "Moje rajdy". Przeglądając książkę wyłapałem "przechodnią rejestrację" na zamieszczonych zdjęciach Steyera i Lancii. Podszedłem do p. Sobiesława i się o to spytałem expresis verbis. Pan Sobiesław popatrzył mi prosto w oczy i z uśmiechem odpowiedział: "Panie Pawle, Pan po winie ma nadwzroczność... "
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 3.01.2022, 13:33 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3730 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
_________________
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 3.01.2022, 13:33 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
pdmobil napisał(a): D'Leteren - to pisał Paweł, to importer w Brukseli. Lichtuinger (?) - tak można odczytać z Kardexu, to też jakaś firma (???) Lichtinger (nie Lichtuiger - literówka w Kardexie) to był wówczas dealer Porsche w Straubing, Dolna Bawaria. Nazywał się potem Porsche Zentrum Straubing.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 3.01.2022, 13:39 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 3.01.2022, 19:08 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5041 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
b0g0b0jny napisał(a): Też to znalazłem. Są nawet fotki z ich reklamą na aucie Rohrl'a z jakiegoś Niemieckiego czy Austryjackiego rajdu. http://www.roehrl-walter.de/erfolge/aut ... /index.htmTo może Patryk wyremontował auto Waltera A tak na poważnie to jest szansa, że może ten dealer coś „dłubał” pod kątem sportu przy tym aucie… Może coś na temat tego auto można też u nich znaleźć, może mają jakieś własne archiwa?
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.01.2022, 23:47 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3923 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
pawelmontana napisał(a): pdmobil napisał(a): D'Leteren - to pisał Paweł, to importer w Brukseli. Lichtuinger (?) - tak można odczytać z Kardexu, to też jakaś firma (???) Lichtinger (nie Lichtuiger - literówka w Kardexie) to był wówczas dealer Porsche w Straubing, Dolna Bawaria. Nazywał się potem Porsche Zentrum Straubing. Oj, Paweł (@pawelmontana) zaczynasz obalać prawdę jedyną Więc nie dwa zwykłe przeglądy we Francji, jak Marko odkrył w Kardexie, a jeden w Brukseli, a drugi w Straubing ? No, ale to przecież "zwykłe serwisy VW"! Zapewne, skoro Roehrl reklamuje na swoim "im Privat-Porsche 911", a ten "szary" z projektu PM, trafił tam, pewno przypadkiem. Ale, podkreślam !, to znowu jedynie moje luzne skojarzenia. Natomiast zupełnie nie kojarzę, dlaczego Marko nie podał tego ważnego numeru karoserii na samym początku projektu 3 lata temu, kiedy nadwozie było zupełnie gołe i można było sprawdzić, a każdy zainteresowany, mógł sobie wygooglować "chassis 911 360 0001" i wyczytać całą tę historię. Jak najbardziej ciekawą i pouczającą ! A może Mata ma dobre przeczucia....?, a może to była jakaś "treningówka" ?, bo na pewno nie było to dzieło "pana Jasia z KJSu". Oj, co do "szarego" dużo jeszcze pytań, choć sprawa RP'72 i Costa Brava jest (dla mnie) zamknięta. ps. miałem tą niebywałą przyjemność, że jako "bywalec" Rajdu Żubrów w latach 2005-2013, spotykałem się z Zasadą, ( kolacje, korytarzówki, wspólne śniadania...) i z całą stanowczością twierdzę, że ON chyba, zatrzymał się w rozwoju i podejrzewanie Go o zaniki pamięci stosowne do wieku, to wielkie nadużycie...no ale to było dawno i znawcy stwierdzą, że jednak czas zrobił swoje...
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 7.01.2022, 12:44 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2055
|
Wszystko jasne od dawna, jak widać w sumie nikogo falsyfikat nie interesuje...
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 7.01.2022, 14:26 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3730 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Trzeba by było dogadać się (spisać umowę) z panem Sobiesławem aby miał to auto na chwile zarejestrowane na siebie i "prawie" by się zgadzało auto pana Zasady uczestniczące w rajdzie Barbórka pokazowo
_________________
|
|
Góra |
|
marko356
|
Napisane: 7.01.2022, 15:08 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 452
|
Daro napisał(a): Trzeba by było dogadać się (spisać umowę) z panem Sobiesławem aby miał to auto na chwile zarejestrowane na siebie i "prawie" by się zgadzało auto pana Zasady uczestniczące w rajdzie Barbórka pokazowo I to jest dobra myśl.. W polskim dowodzie w adnotacji można dodac kilku wlascicieli.. Wiec poszedlbym za ciosem i zarejestrowal to jeszcze na Hansa Hermana (póki żyje) , Waltera Rohla, Jackiego Icxa.. Chciałem dopisac Rudiego Caraciole .. ale to była by przesada.. Choc widzowie TVN Turbo w to akurat by uwierzyli.. Ale Jaroszewicz? czemu nie.. i Holowczyc.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 7.01.2022, 20:09 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Ja liczę teraz na nowy projekt. Np 928 które wygrał w Stuttgarcie w 1979r Wojciech Fibak, ale rok później sprzedał bo jak sam mówił w Sopocie bardziej się autem interesowali niz nim samym
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 7.01.2022, 20:43 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3730 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
E coś może być na rzeczy, bo ostatni wywiad z Michałem tak jakoś dziwnie wspominał pare razy o 928 patrząc na auto Darka więc kto wie ? a może wiesz coś o czym my nie wiemy?
_________________
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 7.01.2022, 21:03 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2055
|
tsubasa napisał(a): Ja liczę teraz na nowy projekt. Np 928 które wygrał w Stuttgarcie w 1979r Wojciech Fibak, ale rok później sprzedał bo jak sam mówił w Sopocie bardziej się autem interesowali niz nim samym Haha, też o tym dziś pisałem http://924.pl/forum/viewthread.php?foru ... rowstart=8
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2022, 0:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Fibak wozu nie sprzedał, a oddał. Bo wtedy nagrodą była możliwość użytkowania auta przez bodaj rok
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 8.01.2022, 0:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5041 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
wit007 napisał(a): Fibak wozu nie sprzedał, a oddał. Bo wtedy nagrodą była możliwość użytkowania auta przez bodaj rok Dokładnie to samo w tym samym momencie chciałem napisać To były jednak inne czasy…
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 8.01.2022, 8:59 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
W sprawie 928 i Fibaka, gdyby ktoś szukał potwierdzenia. Ciekawe swoją drogą jakie były dalsze losy tego auta.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 8.01.2022, 11:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
A że 928 budziło większe zainteresowanie niż sam Fibak to zupełnie inna historia. Część pamięta, co jeździło po polskich ulicach w 1979. 928 było wśród Maluchów, Syren, dużych Fiatów i nielicznych Polonezów niczym UFO
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 8.01.2022, 12:38 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Ale zdarzały się za komuny też takie sytuacje 😁
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|