Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.11.2020, 22:53 

Dołączył: 5.01.2014
Posty: 32
Szanowni Państwo,
Proszę o podpowiedz co kupić. Sytuacja wyglada tak, że na co dzień jeżdżę Kia Stinger GT, od święta BMW e39 M5, a do zabawy mam Nissana GT-R. Niestety lub stety, GT-R idzie na sprzedaż, bo mam go pół roku, a już mi się znudził. Chce go zamienić na Porsche. I tutaj pojawia się problem, bowiem nie wiem na jakie. Podobają mi się 997 Turbo, 991 Carrera S, Panamera GTS, Cayman 981 GTS i 718 Cayman/Boxter T. Budżet do Ok 350tys, oczywiście jeśli będzie mniej to super, jeśli nieco więcej, tez przeżyje. Który model będzie dawał najwiecej frajdy, a przy okazji będzie miał niska utratę wartości?
Będę wdzięczny za każda opinie i podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2020, 23:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4968
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Ja bym z tego zestawu wchodził albo w 997 Turbo albo w Caymana 981 GTS, aczkolwiek w przypadku tego drugiego to jeszcze większą frajdę miałbyś z Boxstera 981 GTS.
Turbo to zawsze klasyk a w przypadku 997 to już zaliczył spadek wartości, Boxsterów/Caymanów 981 GTS na rynku jest mega mało i trzymają cenę, a faktor przyjemności w nich jest niesamowity, no i cały czas masz 6 cylindrów a w 718T już niestety nie (choć to nadal fajne auto). Co prawda w porównaniu do GT-R’a to Boxster chyba mimo wszystko może Cię nie zadowolić...
Turbo 997 jest dość ciężkie i to się czuje. Cayman/Boxster to prawdziwy gokart, który genialnie trzyma się drogi :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 6:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 693
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
981 GT4




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 10:51 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
Wszystko zależy od oczekiwań co zabawy. 997 turbo to taki sam nudny samochód jak i GTR. Z mojego doświadczenia wszystko co odpycha się na 4 koła jest nudny zabawa pojawia się przy bardzo dużych prędkościach, a jak wiadomo na ulicach nie ma gdzie. Czasami trzeba się odrobinę cofnąć w motoryzacyjnym rozwoju żeby posmakować prawdziwych emocji. Tak naprawdę nic nie zastąpi Ci próbnej jazdy, bo to czego szukasz może się pojawić w miejscu którego nawet nie brałeś pod uwagę. Osobiście polecam 911 carrera S, GTS z napędem na tył (skrzynia wg upodobań), a na zabawy torowe boxter/cayman. GTR to szybki samochód torowy choć na tor średnio się nadaje z racji kosztów, ale bardzo dobry samochód użytkowy choć i w tym przypadku gabaryty czasem utrudniają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 12:11 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Jeśli zabawka to Boxster T,
rozsądnie poskładany będzie oscylował w budżecie.

Możesz auto spersonalizować pod siebie,
masz gwarancję i niską utratę wartości.

Mechanizm różnicowy i obniżone zawieszenie w wersji T robi robotę,
do tego najbardziej neutralne prowadzenie z wszystkich modeli
i blisko równego rozkładu masy, czy to nie brzmi jak przepis na idealną zabawkę?

Z minusów 300 KM dobre na kręte i boczne drogi,
na autostradzie mogą Cię co mocniejsze diesle poganiać ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 12:56 

Dołączył: 11.08.2020
Posty: 11
Ja poszedłem w 718 Boxtera, dużo czytałem, jeździłem 911, innymi samochodami i wygrała cena/jakość/frajda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2020, 16:30 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 164
Przed zakupem 997 turbo rozważałem GTRa i na pewno turbina w manualu jest dużo fajniejszym autem do zabawy od nissana, ale na koniec dnia to ciężkie auto GT i faktycznie najwięcej frajdy daje po prostu szybkie pokonywanie autostradowych km :). Typowo jako zabawkę poszedł bym w 981/718/991 w zależności od preferencji. Tez tak naprawdę jeśli mówimy o budżecie 350k to w przypadku braku problemów logistycznych związanych z garażowaniem możesz wziąć używanego boxstera i dokupić 996TT :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 13:44 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Tylko 981 GTS lub Spyder moim zdaniem :lol:

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-7 ... DoNwR.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 14:17 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Rozgląda się za autem do 350tys A nie 600 tyś


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 14:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A kto pisze o wozie za 600k? Poza Tobą? ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 15:57 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
No fakt tam jest 650.000 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 16:14 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Podesłałem pierwszego lepszego Spydera do wglądu ... myśle ze znajdzie 981 używkę w okolicach 350 tys .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 16:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Aa, nie spojrzałem do opisu :) Widzàc 313 sam się zacząłem zastanawiać nad zmianą wozu :)

Ale 981 GT4 spokojnie w budżecie znajdzie. Nic lepszego do zabawy nie znajdzie. No dobra, znajdzie, ale to jest przegenialny wóz




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 18:44 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 254
Wczoraj w moim garażu zawitał (gościnnie z Porsche Centrum Katowice) Cayman T z tego roku, specyfikacja na ok. 380.000zł (gt silver + wnętrze T w kolorze czarnym z czerwonymi akcentami - nici, pasy, paski napisy).
Znając politykę PCK będzie można dostać na samochód rozsądną cenę. Aktualny przebieg około 3000km, z czego ja dziś przegoniłem nim 400km. Uwielbiam te auta. Dla mnie istotne jest żeby mieć taki samochód na gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 23:40 

Dołączył: 5.01.2014
Posty: 32
Cayman 981 GT4 super auto, ale jeszcze nie widziałem nigdzie żadnej sztuki wystawionej na sprzedaż. Zostają na placu boju 981 GTS, 718 Cayman/Boxster i 991. Dla mnie najłatwiej byłoby kupić nowe 718 i w rozliczeniu zostawić im GTRa, którego nie bardzo mam czas sprzedawać. Natomiast jak ktoś ma coś z powyższych modeli do sprzedania i jeszcze w rozliczeniu chciałby wziąć GTRa to śmiało proszę o takie informacje na Priv.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 23:49 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
No właśnie... Co Cię bawi ?
W zabawie liczy się sukces. Czy to ma być dobre miejsce w pucharze PCP, czy super- sprinty, czy przejazd A-2 z W-wy do Poznania.
Tak bez ironii, serio.
Bo każdy cel wynaga innego środka.
Może replika Lotus 7 ? :wink:
Dlaczego Porsche ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2020, 23:53 

Dołączył: 5.01.2014
Posty: 32
Po ciężkim tygodniu pracy, dla odstresowania, wsiąść do samochodu, zatankować do pełna i poleciec przed siebie, bez celu, tylko dla czystej przyjemności połykania kolejnych, najlepiej krętych kilometrów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 0:00 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3887
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
997t....połączenie emocji i prestiżu. 2 w jednym...albo i więcej !
Albo Cayman GT4 - same emocje ! :x




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 13:09 

Dołączył: 15.11.2020
Posty: 4
Moje polecenie to 997 turbo w manualu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2020, 17:37 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 423
Jeśli miałeś Gtra to przesiadka do caymana oczywiscie będzie fajna bo one się mega prowadzą ale według mnie szybko się nim znudzisz bo niestety te auta nie zapewniają takich osiągów jakie miałeś w GTrze, proponuje poszukać 991 z silnikiem 3.0t bo tutaj już będziesz miał czym jechać lub 997 turbo który jezdzi podobnie jak Gtr, co do tego do czego są caymany czy 911 to nie wiem jak jest w najnowszych 911 ale według mnie to te auta w długie trasy się zupełnie nie nadają, mówię o długiej jezdzie autostradą, jazda caymanem czy 911 (987,997 to udręka) głośno jak cholera, twardo i przyjemnosci to tam na autostradzie nie znajdziesz, już jest wiecej wygody w 10 letniej skodzie octavi, co innego jazda małymi drogami, krętymi itd..wtedy jest fun i do tego te auta zostały stworzone.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum