Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 11:42 

Joined: 28.11.2022
Posts: 4
Wczoraj na torze po 10 minutach zabawy hamulce odmówiły posłuszeństwa, czy wymiana samych klocków może coś w tej sprawie pomóc? Jeśli tak to co byście polecili?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 12:40 

Joined: 25.09.2014
Posts: 440
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 12:56 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 15:34 

Joined: 28.11.2022
Posts: 4
evan wrote:
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Czy Motul RBF 700 będzie ok? Czy może polecasz coś lepszego.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 15:38 

Joined: 28.11.2022
Posts: 4
Duke wrote:
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Tarcze mam nawiercane. Czy do takich tarcz nie nadają się klocki odporne na wysokie temperatury?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 16:28 

Joined: 5.12.2019
Posts: 316
Przy czym należy pamiętać że racingowy płyn szybciej łapie wodę więc też podlega szybszym wymianom


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 17:48 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
piotrsadowski1980 wrote:
Duke wrote:
Evan mnie ubiegł, dopiero potem klocki odporne na wysokie temperatury. Jeżeli masz gładkie tarcze możesz spróbować EBC YellowStuff, w innym przypadku nie polecam.


Tarcze mam nawiercane. Czy do takich tarcz nie nadają się klocki odporne na wysokie temperatury?


Jeżeli masz fazowane otwory jak np. w Brembo Xtra, a nie wiercone na ostro jak to robi Zimmermann, to mocno pylące klocki będą ok, w przeciwnym wypadku będziesz miał pozapychane te nawiercone dziury, a wokół placki na tarczy i możliwość wibracji. Mówię to na podstawie doświadczenia, do jazdy sportowej praktycznie wszyscy używają tarcz gładkich, a te nawiercane dziury to taki bajer dzisiaj.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.11.2022, 23:07 

Joined: 23.02.2008
Posts: 852
Location: Drammen/Wadowice
Club number: 318
zmień sobie odrazu przewody na oplot


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 0:43 

Joined: 5.10.2021
Posts: 31
Temat hamulcow to temat rzeka- skaczecie po tematach plyn / przewody / klocki itd.. Kazda rzecz ma wplyw .
Myslicie ze wymiana jednej rzeczy wplynie na uklad - po czesci tak .
Zle klocki ( bo najtaniej to wymienic i najlatwiej ) zle dobrane zrobia z tarcz szklo ( tzw Glasing ) i po efekcie . Trzeba dobierac z glowa wszystko bo zle klocki rozgrzane pokrzywia tarcze w sekunde .. itd itd..
A EBC klocki- zolte to minimum - ale to market ( ale najlatwiej to dostac :-) )
wg mnie tarcza to podstawa a klocki to tylko dopelnienie ( ale te klocki taniej jakosci rozwala najlepsze tarcze )


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 11:55 

Joined: 25.09.2014
Posts: 440
Dlatego sugeruje zacząć od jednej rzeczy - najtańsze- i iść dalej.

piotrsadowski1980 wrote:
evan wrote:
Zacznij od dobrego płynu hamulcowego :wink:


Czy Motul RBF 700 będzie ok? Czy może polecasz coś lepszego.

Będzie OK :wink:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 15:22 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
AluStar wrote:
Temat hamulcow to temat rzeka- skaczecie po tematach plyn / przewody / klocki itd.. Kazda rzecz ma wplyw .
Myslicie ze wymiana jednej rzeczy wplynie na uklad - po czesci tak .
Zle klocki ( bo najtaniej to wymienic i najlatwiej ) zle dobrane zrobia z tarcz szklo ( tzw Glasing ) i po efekcie . Trzeba dobierac z glowa wszystko bo zle klocki rozgrzane pokrzywia tarcze w sekunde .. itd itd..
A EBC klocki- zolte to minimum - ale to market ( ale najlatwiej to dostac :-) )
wg mnie tarcza to podstawa a klocki to tylko dopelnienie ( ale te klocki taniej jakosci rozwala najlepsze tarcze )



Nie jestem fanem marki EBC, ale poleciłem najniższy możliwy model który się sprawdzi(np. RED Stuff to już szmelc - też testowałem) i nie będzie piszczeć, ostatnio sprawdzam Brembo XTRa (tarcze klocki na obu osiach) i jestem bardziej zadowolony niż z EBC, na torze nie jeżdżę, ale zdarza mi się jeździć na tyle agresywnie, że z EBC nie raz leciał dym.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 15:58 

Joined: 25.09.2014
Posts: 440
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 19:27 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1518
Location: Kraków
Club number: 078
evan wrote:
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Ja miałem dobre doświadczenia w 4-tłoczkowych hamulcach w wydmuszce 944. Ale założyłem do cywilnego 996 przy okazji konwersji hamulców na 330 mm z turbo i jest średnio. Hamują super ale bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu, jazda w lecie po mieście bez dachu jest niezbyt przyjemna.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 20:20 

Joined: 5.10.2021
Posts: 31
Z mojego doswiadzcenia EBC:
5 aut
Czerwone EBC 3 samochody = wszystkie pokrzywione tarcze
2 auta na zoltych EBC - przezyly


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 30.11.2022, 20:49 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
AluStar wrote:
Z mojego doswiadzcenia EBC:
5 aut
Czerwone EBC 3 samochody = wszystkie pokrzywione tarcze
2 auta na zoltych EBC - przezyly

Tak, bo czerwone to szajs, nie nadają się do tarcz nacinanych/nawiercanych, do aut cięższych i o wyższych osiągach, przegrzewają środkową część tarczy.

Zresztą sam je reklamowałem: https://www.youtube.com/watch?v=a1J4xBqiIs0


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.12.2022, 12:23 

Joined: 25.09.2014
Posts: 440
piterson wrote:
evan wrote:
Ja mam dobre wspomnienia z Ferodo DS2500 ...ale nie wiem czy są do tego modelu Porsche


Ja miałem dobre doświadczenia w 4-tłoczkowych hamulcach w wydmuszce 944. Ale założyłem do cywilnego 996 przy okazji konwersji hamulców na 330 mm z turbo i jest średnio. Hamują super ale bardzo piszczą przy lekkim hamowaniu, jazda w lecie po mieście bez dachu jest niezbyt przyjemna.

Bo to klocek raczej wyczynowy. Ciężko mieć coś do wszystkiego :wink:
One chyba nie mają homologacji drogowej


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum