Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 9:35 

Dołączył: 30.08.2015
Posty: 48
Witam. Rozważam zakup Porsche 911 997. Chciałbym żeby zakup był przemyślany i żeby samochód dawał mi przyjemność z jazdy a nawet z samego posiadania w garażu, a nie spędzał sen z powiek :) Nie posiadam zbyt obszernej wiedzy na temat tego samochodu,silnika - o ile pasjonuje się motoryzacją, o tyle sprawy mechaniczne są dla mnie czarną magią :( Interesuje mnie wersja Carrera lub Carrera S - ze względu na niski jak na ten moment budżet. Na część nurtujących mnie pytań nie znalazłem na forum jednoznacznej odpowiedzi i byłbym bardzo wdzięczny za szczere odpowiedzi. Bardzo fajny był temat bodajże posiadacza 10 letniej Toyoty Yaris który chciał się przesiąść na Panamerę za 550 tys - celne, rzeczowe porady i sprowadzenie na ziemie bardzo mi się podobały - proszę być szczerym aż do bólu - brać, czy poczekać i dozbierać więcej gotówki aby uniknąć rozczarowania już przy pierwszym kontakcie z marką.

Budżet na zakup: 130 000 zł
Budżet miesięczny na naprawy: 3000 zł
Wersja: 997 coupe (Carrera, Carrera S)
Wymagania: Dobry stan(?), skrzynia manualna.

1) Za kwotę 130 000 mogę sobie pozwolić na najtańsze samochody z generacji 997 w podstawowych wersjach, a co za tym idzie z początku produkcji. Czy miały one jakieś wady fabryczne na które warto zwrócić uwagę, a które były poprawiane w kolejnych latach?

1a) Czy można w tym budżecie kupić dobry samochód, czy takie zaczynają się dopiero od np. 150k+ i warto poczekać jeszcze parę miesięcy?

2) Budżet miesięczny w wysokości 3000 zł (~36k rocznie) na ewentualne naprawy i przeglądy (nie licząc paliwa, ubezpieczenia) powinien wystarczyć, czy jest to całkowicie nierealne?

3) Serwisowanie/naprawy samochodu poza ASO - czy mają sens? Mam mechanika który serwisuje takie samochody, jest na prawdę dobrym fachowcem i jestem przekonany, że z większością ewentualnych usterek sobie poradzi, natomiast obawiam się czy przy potencjalnej sprzedaży jest popyt na auta nie posiadające kompletnej historii serwisowej w ASO? W większości ogłoszeń "kupię" znajduje się wzmianka iż "must have" to bezwypadkowość i właśnie książka serwisowa/ASO. Dlaczego chciałbym uniknąć ASO? Przede wszystkim z doświadczenia i zasady ufam ASO (każdej marki) a jedyny znajomy który miał styczność z Porsche Rzeszów (od wewnątrz) odradzał w słowach mniej więcej takich: "Nie ma sensu bo tam w przypadku np. falujących obrotów nie wymienią Ci jednej taniej części tylko 30 innych rzeczy bo tak mają w instrukcji i na koniec dostaniesz fakturę na dwadzieścia tysięcy zł".

4) Przebieg auta - Zamierzam robić samochodem ok 10-15k km rocznie i pojeździć MINIMUM parę lat, dlatego chciałbym zapytać o graniczny przebieg powyżej którego sprzedaż auta staje się drastycznie trudna, a sam silnik staje się awaryjny (Np. w maździe RX-8 jest to 100 000 km - tak się przyjęło, że niby tyle wytrzymują i konieczny jest remont, dlatego nikt już nie chce kupić egzemplarzy z takim przebiegiem).

5) Najdroższe awarie - czy zdarzają się sporadycznie(często?) jakieś poważne awarie na które trzeba mieć przygotowany budżet ekstra? Gdzieś obiło mi się o oczy, że skrzynia do 997 kosztuje 60 tys zł?! (Chociaż podejrzewam, że autor miał na myśli topową wersję w automacie, to jednak kwota (ok 40-50% wartości auta) robi wrażenie..

6) Czy w tym samochodzie należy na starcie odrzucić wszystkie powypadkowe samochody?

7) Czy model 997 nadal traci na wartości, czy ceny zostaną już na podobnym poziomie?

Ps. Nie od końca byłem pewny, czy temat umieszczam w dobrym dziale. Jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam
Kabi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 11:11 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Witaj :)
Ad 1. Myślę że powinieneś coś znaleźć. Sugerowałbym zwykłą Carrerę (bez S).
Ad 2. Spokojnie wystarczy.
Ad 3. Porsche Rzeszów? :shock: W wielu miejscach są mechanicy, którzy znają się na naprawach Porsche. Pytanie skąd jesteś.
Ad 4. Na mobile widywałem już 997 z przebiegiem powyżej 300 tys. km. U nas pewnie psychologiczna bariera to 200 tys. Przy Twoich przebiegach szukaj auta z nalotem 100 tys. km lub mniej.
Ad 5. 60 to cena w ASO. Silnik jest jakieś 2x droższy :) Przy odpowiedniej dbałości ryzyko kosztownej awarii jest niewielkie. Pytanie co działo się zanim kupiłeś auto...
Ad 6. Porsche 911 jest szybkim autem, jazda naprawionym na szybko rozbitkiem może się skończyć wiadomo jak. Ja bym nie skreślał aut po naprawach blacharskich - kwestia udokumentowania tychże i zdjęć po kolizji.
Ad 7. Stawiam że jeszcze będą spadać. Do jakiego poziomu? Trudno wyrokować - pewnie jakichś 80 tys. W przypadku słabych egzemplarzy pewnie jeszcze niżej.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 11:18 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Witaj,
poniżej kilka moich odpowiedzi jako użytkownika 997 z 2005r.

1. Kwota-pojawia się dużo samochodów powypadkowych lub po przejściach w USA i ceny bywają już w okolicach 100k. Wg mnie nie należy lekceważyć pojawiających się bardzo często na forum porad by bezwzględnie dokonać przeglądu przedzakupowego w ASO. Ja oprócz parametrów podstawowych zrobiłem przegląd silnika i był to koszt ok 1500 PLN (udało się uzyskać 1000 PLN discountu ale kupowałem auto a PCK)
2. Ja mam samochód już 2 lata i z napraw to wymieniłem 2 razy olej i filtry. Ostatnio rolki/łożyska pasków silnika. Pasek x 2 i jakieś drobne korekty zawieszenia. To tyle...
3. Jest kilka osób godnych polecenia, jak Rafał Dusza z Katowic, p. Michał z porschepana (Raszyn) i p. Irek z Gdańska. Ceny usług są jak za samochód średniej klasy, no może średniej plus. Jest sporo części używanych na rynku plus zamienniki itp
4. Znam osoby, które mają grubo ponad 200 tyś przebiegu i bez problemów-wszystko zależy jak właściciel dbał i eksploatował auto. Odp w pewnym stopniu uzyskasz także w czasie tego przeglądu przed zakupowego
5. Za granicą dużo pisali o problemach z IMS ale chyba największą bolączką silników 3,6 i 3,8 są porysowane gładzie tulei i awarie silników z tym związane. Można gładzie boroskopowo sprawdzić...
6. Ja mam egzemplarz bezwypadkowy ale chyba zależy co to był za wypadek-bo jak poszukasz dobrze to znajdziesz sporo "kwiatków"
7. Model 997 nie jest jakimś wyjątkowym autem z palety Porsche-w mojej ocenie fajnie się sprawdza jako daily driver i pomimo, że nie jest to rakieta to można mieć dużo frajdy z jazdy w zadowalającym komforcie.
Ja mimo, że mam cabrio to jeżdżę także zimą-no oczywiście nie jak zawali drogi śnieg.

Mam nadzieję, że to trochę opowiada na Twoje pytania :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 11:20 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Ad7: na razie ceny 997 wzrosły dzięki drozszemu 991. Ale rzeczywiście ceny C lub CS powinny spadać bo lata lecą i pojawia sie 991.2, co prawda z turbo ale na pewno parametry bedą znacznie lepsze wiec 997 przed liftem musi tanieć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 11:29 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Jeszcze jedno: jesli kupisz dobre auto, to nie widzę powodu przeznaczania 3000 / miesiąc na naprawy.
Zamiast tego, kup porządne auto za nieco wiecej a potem nie wydawaj pieniędzy na poprawki, tylko na zabawę


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3698
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Jurek o tym samym pomyślałem :D lepiej kupić nawet na raty lepszy egzemplarz i z funduszu "naprawczego" spłacać kredyt a mieć zadbane auto z dobrą historią.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 13:13 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
:thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 13:31 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 468
Jakbym ja miał płacić za "fundusz naprawowy" prawie 40 tys na rok co stanowi 30% wartości auta to bym go oddał na złom bo tylko by się tam nadawał.Miałem 996 zrobiłem 30 tys w 4 lata nie robiłem nic ( no dobra cewki i uszczelnienie wału co uznaje się za części eksploatacyjne jakieś 3 tyś zł ) W 997 rok - 16 tyś w tym tory i też nic.Takiego auta jak chcesz szuka się miesiącami chyba że chcesz sobie kłopot kupić. Zalecam cierpliwość i ostrożność.Sam szukałem rok tamu 997 co prawda 4S i młodszej ale to co ludzie potrafią za ulepy wciskać to głowa mała. Przy odpowiedniej dozie cierpliwości i systematycznej penetracji rynku bo dobre egzemplarze znikają szybko na pewno coś ciekawego z historią znajdziesz. I nie musi to być historia z ASO bo jak ktoś serwisuje w serwisach które wymienili moi przedmówcy to nic im zarzucić nie można.Powodzenia w zakupie bo najprzyjemniejsze jest gonienie króliczka :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 13:40 

Dołączył: 30.08.2015
Posty: 48
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, bo jeszcze nie tak dawno temu tego typu samochody pozostawały nawet poza sferą marzeń, a tu proszę :) . Czekam oczywiście na kolejne wypowiedzi :mrgreen:

@Witku Dlaczego radzisz zwykłą Carrerę? Słyszałem, że mniej awaryjny jest silnik 3,6 – czy to prawda? Tak nawiasem mówiąc czy „S” różniła się tylko silnikiem, czy również zawieszeniem/układem hamulcowym?

Jestem z Rzeszowa, nie mogę jednak uzupełnić swojego profilu - jakiś błąd (ktoś w lipcu w dziale technicznym dokładnie o tym pisał ale niestety do dzisiaj jak widać nic się nie zmieniło :( ) Odnośnie Porsche Rzeszów jest jakiś dziwny twór, ale oni raczej specjalizują się w naprawach oraz wyjazdach na tor (w salonie stoi „rajdówka” 911, a cywilnych brak.

wit007 napisał(a):
. 60 to cena w ASO. Silnik jest jakieś 2x droższy

Wow mam nadzieję, że mówisz o skrzyni i silniku w wersji Turbo, nie zwykłej Carrerze?:D A czy w ogóle można gdzieś indziej dostać skrzynie/silnik niż w ASO?:D

@Macku Oczywiście odpowiedzi mi pomogły, tym bardziej, że od osoby jeżdżącej samochodem który opisuję w zapytaniu. Co prawda myślę tylko o coupe, ale baza ta sama. Do kabrioletów nic nie mam, sam jeżdżę roadsterem (BMW Z4 e85) ale po prostu nie trawię 4 osobowych „top downów” a moim zdaniem mimo iż 997 cabrio oczywiście nie jest brzydkie, to jednak brak góry odbiera trochę urody modelowi :wink:

@Jurek Wychodzę z dokładnie takiego samego założenia. Moje pierwsze auto Mazdę RX-8 kupiłem jako jedną z tańszych na rynku – i BARDZO żałowałem. Obecne auto Z4 kupiłem w perfekcyjnym stanie za cenę wyższą niż rynkową ale przez ponad 3 lata praktycznie nic mi się w tym aucie nie zepsuło. Pytanie tylko czy za 130 tys kupię właśnie takie auto, czy też nie – stąd ten temat.

@Darku Jest to oczywiście dobry pomysł, jednak dla mnie auto i tak nie jest tanie dlatego wolałbym się nie pchać dodatkowo w kredyt. Tą ewentualność lepiej zatrzymać na czarną godzinę tfu :angry5:

@adarek Czyli jednak legendarna bezawaryjność 911 to nie fikcja :O W tych czasach to na prawdę rzadkość. Dziękuję, będę na pewno ostrożny i postaram się obserwować na bieżąco ogłoszenia klubowiczów na forum. A nóż ktoś będzie chciał wymienić swoje 997 na nowszy model.... : :angel4:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 16:59 

Dołączył: 14.08.2015
Posty: 46
W takim budżecie może być ciężko bo w tych kręgach są zazwyczaj wersje USA. Ja osobiście bym do tych 130k ''dozbierał'' jeszcze jakieś 20-30k i wtedy spokojnie można rozpocząć bezpieczne poszukiwania zadbanej, a co najważniejsze europejskiej 997.1, a nie jakiegoś trupa po po powodzi z USA.

PS. Zastanawiam się kiedy zaczną skakać ceny 991.1, bo to że wogóle będą jest oczywiste ze względu na to co zrobili z silnikami w 991.2 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.09.2015, 21:34 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Jeśli w ogóle to nastąpi to za kilka lat
Silnik w 991.2 moze byc całkiem dobry. A już na pewno bedzie mocniejszy i z lepszym przebiegiem momentu.
Zatem niekoniecznie 991 NA moze stać sie obiektem pożądania.

Moze byc tez tak ze nowe silniki z turbo bedą bardziej usterkowe, chociaż nie słyszałem zeby 3.8 turbo sie psuły wiec dlaczego miałyby sie psuć 3.0?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2015, 15:07 

Dołączył: 4.04.2009
Posty: 579
w dobrym kierunku kolega zmierza :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum