Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:34 

Dołączył: 25.01.2016
Posty: 14
Witam serdecznie,

Od niedawna posiadam Cayenne 2006r z silnikiem 3.2
Wybrałem ten silnik bo podobno jest najmniej awaryjny i ew. części pasują do niego z Touarega czy Audi. Niestety tak chyba nie jest ...

Pojawiły mi się ostatnio, niestety, niepokojące objawy, a mianowicie przy gwałtownym przyśpieszeniu autko ma problem z przełączeniem biegu na wyższych obrotach (lata wskazówka od obrotów i nie chce przełaczyć biegu) a niekiedy pojawia się check, kontrolka PSM i auto przechodzi w tryb serwisowy. Zgaszę, odpalę i auto ma pełną moc. Zostaje jedynie check i na komputerze zapamiętuje błędy dot. wałków rozrządu.

Mechanik znalazł natomiast problem w kolektorze dolotowych, gdyż latają w nim klapki, 2 czy 3 są jakby oberwane (stąd też pewnie warkotanie silnika przy przyśpieszaniu ?)

Teraz pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników tego autka :)
Czy urwane klapki mogą mieć wpływ na te dolegliwości oraz gdzie mogę dostać taki kolektor dolotowy lub jakiś zestaw naprawczy do tych klapek ?
Właśnie podobno z Touarega czy Audi nie pasują i muszą być typowo Porsche.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Auto stoi na warsztacie i zamiast jeździć to opadają ręce jak rozwiązać ten problem :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 0:39 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Jezeli wywala blad walkow to moze predzej rozrzad jest do wyregulowania.. O klapkach w kolektorze nie slyszalem..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 1:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5053
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witam na forum :)

Potrzebujesz jak rozumiem takiego zestawu naprawczego:
Obrazek

Jeżeli jesteś zainteresowany, daj znać na PW, tel lub mail :)
Nigdy tego elementu nie wymieniałem, więc nie wiem czy da się to
zrobić bez zdejmowania kol. ssącego. Możliwe że będzie trzeba
do tego dołożyć jeszcze uszczelkę pod kolektor.

Nie wiem także nic w temacie co dzieje się jeżeli uszkodzony jest
ten element, ale pewne jest że sprawny dolot (szczególnie wymyślnie
zaprojektowany) będzie miał duży wpływ na kulturę pracy silnika.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 10:45 

Dołączył: 25.01.2016
Posty: 14
Qbak, dokładnie oto chodzi :)


tsubasa napisał(a):
rozrzad jest do wyregulowania


a po czym poznać czy rozrząd jest do regulacji czy od razu do wymiany ?

dodam że autko ma ok 240.000km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2016, 22:35 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Mam pytanie o ten warkot, czy on moze pojawia sie od okolo 2.5 tys do 4tys a powyżej 4tys cisza, ja tak mam i nie wiem co jest... Tez mam blad czujnikow walkow i walu korbowego...
Zobacz filmik i posluchaj, odglos tak jak sie kiedys do roweru wkladalo plastik po tabletkach zeby terkotalo, za dzieciaka hehe wiesz o co chodzi ;)

https://youtu.be/jpjO1Al3FuM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2016, 7:08 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1319
Qbak napisał(a):
Witam na forum :)

Potrzebujesz jak rozumiem takiego zestawu naprawczego:
Obrazek

Jeżeli jesteś zainteresowany, daj znać na PW, tel lub mail :)
Nigdy tego elementu nie wymieniałem, więc nie wiem czy da się to
zrobić bez zdejmowania kol. ssącego. Możliwe że będzie trzeba
do tego dołożyć jeszcze uszczelkę pod kolektor.

Nie wiem także nic w temacie co dzieje się jeżeli uszkodzony jest
ten element, ale pewne jest że sprawny dolot (szczególnie wymyślnie
zaprojektowany) będzie miał duży wpływ na kulturę pracy silnika.


mam ten sam silnik w...Golfie mk1 , zadnych klapek tam nie ma , poprostu jest walek tak jak na zdjeciu , do wymiany tego walka potrzebny jest jedynie srubokret TORX czyli gwiazdka , nie pamietam w ktora strone jest ustawiony silnik w Cayenne , ale jesli w zla , to trzeba jednak zdemontowac koletor ssacy , co wiaze sie jedynie z odkreceniem kilku srubek na klucz imbusowy , nic trudnego) pozdrawiam)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.02.2016, 15:55 

Dołączył: 29.02.2016
Posty: 3
Witam Kolegów.
Miałem ten sam problem w Touaregu 3.2 V6. Warkotanie silnika w przedziale obrotów 2500-4000, przypominające klepanie zaworów. Problem faktycznie leży w kolektorze dolotowym, dokładnie na wałku jego zmiennej długości - to właśnie jego zdjęcie kolega Qbak wrzucił. Nie trzeba wymieniać całego wałka, wystarczy tuleje na nim - których jednak w kraju nie dostaniemy. Możemy za to, za 50$ kupić je z za oceanu (gruvenparts.com). Ja tak zrobiłem, wymiana zajęła mi kilkanaście minut, bez ściągania kolektora. Od kilku miesięcy nie uświadczyłem wkurzającego terkotania. Dokładny opis wraz ze zdjęciami zamieściłem na touaregclub.pl . Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2016, 2:18 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Witam
Dzieki wielkie za info ;) jesli jednak mozesz to prosilbym o linka bo szukalem na forum i nie znalazłem :/
A czesc to bedzie to:
VW/Audi VR6 Intake Manifold Drive Ball
Obrazek
I czy to bedzie pasowało do Cayenne? Bo te końcówki inaczej ciut wygladaja co fotka wyzej zestawu naprawczego, chyba ze z drugiej strony jest to samo, czy ktos to widzial i moze potwierdzic? Dzięki wielkie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2016, 5:24 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1319
Adrian Touareg napisał(a):
Witam Kolegów.
Miałem ten sam problem w Touaregu 3.2 V6. Warkotanie silnika w przedziale obrotów 2500-4000, przypominające klepanie zaworów. Problem faktycznie leży w kolektorze dolotowym, dokładnie na wałku jego zmiennej długości - to właśnie jego zdjęcie kolega Qbak wrzucił. Nie trzeba wymieniać całego wałka, wystarczy tuleje na nim - których jednak w kraju nie dostaniemy. Możemy za to, za 50$ kupić je z za oceanu (gruvenparts.com). Ja tak zrobiłem, wymiana zajęła mi kilkanaście minut, bez ściągania kolektora. Od kilku miesięcy nie uświadczyłem wkurzającego terkotania. Dokładny opis wraz ze zdjęciami zamieściłem na touaregclub.pl . Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.



sorry , gdzie tam , sa "tuleje" , jesli juz to plastikowe tulejki i O-ringi....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2016, 9:16 

Dołączył: 29.02.2016
Posty: 3
Link do wątku forum:
http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=6659

Części:
http://www.gruvenparts.com/12v-and-24v- ... -bushings/

Pamiętajcie tylko, aby przy zamówieniu wybrać odpowiedni rodzaj silnika, bo vr 6 są tam trzy rodzaje.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2016, 15:27 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Super, wielkie dzięki ;)
Zamowilem, mam nadzieje ze pomoze, ale cena za wysylke jest nienormalna... Za 4 kawalki plastiku $55 a $35 wysylka, cyrk... Calosc okolo 360zl to chyba lepiej bylo dolozyc drugie tyle i komplet za 720zl kupic :/ no nic teraz juz po ptokach...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2016, 22:51 

Dołączył: 29.02.2016
Posty: 3
Ja zamawiałem kilka miesięcy temu. Wysyłka wtedy to niecałe 50zł wyszło. Już za późno na kalkulacje - zapomnisz gdy stukanie zniknie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2016, 14:22 

Dołączył: 25.01.2016
Posty: 14
Ja zamówiłem część od Qbak i w 100% pomogło, także jestem zadowolony.

Teraz powoli będzie się szykował rozrząd, bo jak mechanik sprawdzał to łańcuch jest rozciągnięty, wiec tam chyba żadna regulacja nie pomoże i trzeba komplet kupić.

Proszę mi tylko podpowiedzieć, czy te nieszczęsne nastawniki (nie wiem jak to się fachowo nazywa) też się wymienia czy wystarczy tylko taki zestaw:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.03.2016, 15:01 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Till83 napisał(a):
Ja zamówiłem część od Qbak i w 100% pomogło, także jestem zadowolony.

Teraz powoli będzie się szykował rozrząd, bo jak mechanik sprawdzał to łańcuch jest rozciągnięty, wiec tam chyba żadna regulacja nie pomoże i trzeba komplet kupić.

Proszę mi tylko podpowiedzieć, czy te nieszczęsne nastawniki (nie wiem jak to się fachowo nazywa) też się wymienia czy wystarczy tylko taki zestaw:


Jestem aktualnie w temacie, ponieważ u mojego ojca wymieniany był kompletny rozrząd + wariatory faz rozrządu, a u mnie będzie wymieniany w poniedziałek. Różne jest podejście mechaników do wymiany wariatorów, jedni mówią, że jak działają to po co wydawać na 2 sztuki blisko 4 tys., inni znowu, że jak wymieniamy rozrząd to wypadałoby wymienić wariatory, aby znowu nie ponosić kosztów robocizny, które małe nie są. Mój mechanik woli wszystkie elementy z zębatką wymienić na nowe i ja tak zrobię.
Jeżeli nie będziesz chciał wymieniać wariatorów to oprócz tego co na zdjęciu wymieniłbym też koła zębate pompy oleju, jest duże i małe (około 350 pln za 2 sztuki)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2016, 16:43 

Dołączył: 25.01.2016
Posty: 14
ok, z nastawnikami dam sobie spokój, ale te koła faktycznie wezmę pod uwagę.
dzięki!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2016, 16:26 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Wymienilem te plastiki i ciut lepiej, jest cisza, tylko pierdzi przy 2500 pozniej jest ok, nie wiem czemu tak jest...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2016, 19:57 

Dołączył: 25.01.2016
Posty: 14
u mnie wymiana plastików w 100% pomogła, ale tak jak pisałem zamówiłem kompletny zestaw u Qbak, a nie bawiłem się w wymiany poszczególnych elementów itp.

rozrząd także w 100% wyeliminował problemy z silnikiem, wymiana nastawników nie była potrzebna.

także od paru dni cieszę się sprawnym Cayenkiem i w razie gdyby ktoś szukał części to polecam kolegę Qbak, bo oprócz tego że sprzeda części w dobrej cenie to jeszcze doradzi i porozmawia jak człowiek.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2019, 0:20 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
buczi82 napisał(a):
Witam
Dzieki wielkie za info ;) jesli jednak mozesz to prosilbym o linka bo szukalem na forum i nie znalazłem :/
A czesc to bedzie to:
VW/Audi VR6 Intake Manifold Drive Ball
Obrazek
I czy to bedzie pasowało do Cayenne? Bo te końcówki inaczej ciut wygladaja co fotka wyzej zestawu naprawczego, chyba ze z drugiej strony jest to samo, czy ktos to widzial i moze potwierdzic? Dzięki wielkie


Czy można gdzieś jeszcze ten filmik obejrzeć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2019, 8:27 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Jak coś to polecam chłopaka z Dąbrowy Górniczej, który robi te pierścienie. Kupowałem u niego, zrobiłem 20 tys. i wszystko jest ok

https://www.olx.pl/oferta/3-2-vr6-bushings-pierscienie-do-kolektora-ssacego-touareg-golf-passat-CID5-IDxovOD.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum