Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.02.2017, 18:52 

Dołączył: 21.02.2017
Posty: 10
Witam
Właśnie kupiłem sobie 996 Turbo 02r i nie działa coś w nim wspomaganie kierownicy. Jak samochód postoi chwile na wolnych obrotach bardzo nagrzewa się cały zbiornik od płynu. Rozkręciłem wąż zasilający przy pompie i po uruchomieniu silnika wyrzuca płyn pod ciśnieniem, natomiast jak odłączyłem przewody przy przekładni kierowniczej i odpaliłem wóz to już nie ma ciśnienia. Z tego co zauważyłem najbardziej nagrzewają się te metalowe rurki co wchodzą do zbiorniczka w górnej części. Sama pompa nic nie hałasuje.Może mieliście już taki przypadek. Sprzęgło również ciężko chodzi i nie ma różnicy po odpaleniu silnika, a z tego co wiem to sprzęgło ma wspomaganie z tego samego układu. Macie jakieś pomysły na to?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 0:06 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
A sprzeglo czasem nie ma plynu z ukladu hamulcowego? Jezeli jest tak w Boxsterze to i w 996 pewnie tak samo.. sprzeglo to moze byc kwestia pompy - zaczalbym od sprawdzenia tego na poczatek..

Gratulacje zakupu. Szybka maszyna :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 10:23 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 405
Miałem identyczny problem. W moim przypadku z tą naprawą nawet autoryzowany serwis Porsche nie dał sobie rady. Jeżeli mogę Ci coś doradzić to sprawdź poziom płynu i dokładnie zobacz czy nie nie masz czasami opiłków metalu w płynie. Jeżeli będą opiłki to wymiana samej pompy nic nie poskutkuje. Ja wyczyściłem cały układ (wszystkie przewody), zalałem nowym płynem (zielony Pentosin) i wymiana pompy po regeneracji (LuK) Po takiej operacji wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 17:59 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
jezeli sprzeglo nie daje roznicy po odpaleniu ( po chwili ) to obstawiam silownik na skrzyni ten ze zbiorniczkiem taka bomka :) sprawdz czy wlewajac plyn pentosin na tylny wlew nie przybywa go po jakims czasie w przednim zbiorniczku to by wiele wyjasnilo ... gdzie kupiles tego manuala ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 18:30 

Dołączył: 21.02.2017
Posty: 10
Siłownik założył poprzedni właściciel 500km temu nowy. W przednim zbiorniczku nic się nie zmienia cały czas jest taka sama ilość płynu. Wyciągam najpierw pompę i daje do sprawdzenia, jak się okaże ze jest dobra to wymienię zbiorniczek płynu, gdyż może być uszkodzony zawór w zbiorniczku. Chyba nie pozostanie mi nic innego jak metoda prób i błędów.

Kupiłem go w Szwajcarii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 19:01 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
jezeli silownik na skrzyni zmiwnil to pzostaje jeszcze drugi tanszy na przodzie co jest , problem silonikow w turbo to czesty temat , wypada je zmniac po 100tys km czesto zawodza i wlasnie takie objawy daja bo obieg ten sam ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2017, 23:40 

Dołączył: 21.02.2017
Posty: 10
A czasami ten siłownik w przedniej części nie pracuje na oddzielnym płynie, co zbiorniczek jest w z przodu auta:

http://www.design911.co.uk/pages/diagra ... ramID=2902

Siłownik na skrzyni na pewno pracuje na płynie ze zbiorniczka przy pompie:

http://www.design911.co.uk/pages/diagra ... ramID=2904


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.02.2017, 17:34 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
tylny metalowy zbiorkin z wlewem na pentosin zielony jest polaczony ze zbiorniczkiem malym plastikowym z przodu tez na pentosin , zdarza sie ze pyn nie wraca przez uszkodziony silownik i wywala go np przodem , objawy bywaja rozne ale najczesciej jest to problem silownikow , napeno czesciej niz pompy , przynajmniej przy przebiegach rzedu 100 -140 tys km , daj znac jak rozwiazesz problem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2017, 9:52 

Dołączył: 21.02.2017
Posty: 10
Właśnie problem w tym, że płynu nigdzie nie wywala, ani nie podnosi sie poziom w zbiorniczkach, tylko bardzo mocno grzeje się rurka co idzie od pompy do zbiorniczka aluminiowego. Nagrzewa się tak mocno, że płyn prawie się gotuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum