Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.03.2017, 21:52 

Dołączył: 4.10.2016
Posty: 119
porsche-fanatic napisał(a):
kemot266 napisał(a):
porsche-fanatic napisał(a):
kemot266 napisał(a):
To już dwa minusy :lol: , a pewnie będzie więcej.


Wracając do minusów Macana, jak podkręcę głośniki i jadę samemu to drzwi pasażera wpadają w rezonans co jest strasznie denerwujące, też tak macie? Mam standardowe nagłośnienie bez BOSA albo Burmistrza ale problemem tutaj są drzwi a nie głosniki :)



Drzwi ,czy tapicerka w drzwiach? Podjedź do Aso , może wystarczy regulacja drzwi, bądź spasowanie tapicerki.


Ciężko powiedzieć co wydaje dźwięki - chyba całe drzwi.
Generalnie dzieje się to tylko gdy nie ma pasażera a ja nieprzyzwoicie głośno słucham mocnych basów :)

Pytałem czy ktoś ma ten sam problem ponieważ w kolejnym porsche jakie kupię będę chciał mieć co najmniej BOSA, ale jak drzwi będą tak wpadać w rezonans to nie ma sensu :)

A podsumowując rozmowę o awaryjności, w serwisie dowiedziałem się, że w nowych porszakach psuje się głównie elektronika..


Panowie, udało mi się wyeliminować problem z drżeniem drzwi. W PCM w opcjach dźwięku jest "tłumik nastawny" - tam można przenieść rozkład balansu głosu lekko na stronę kierowcy, co sprawia, że jadąc samemu już nic nie drży. Wcześniej zastanawiałem się po co jest ta opcja, widać przewidzieli takie niuanse z dźwiękiem, porsche +1 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2017, 8:59 

Dołączył: 26.09.2016
Posty: 11
VR46 napisał(a):
Witam serdecznie,

Czy ten silnik 2.0l w Macanie jest w jakiś sposób modyfikowany przez Porsche, czy to jest dokładnie ta sama jednostka co w VW? Czy są jakieś problemy z tym silnikiem? Czy silniki V6 są bardziej niezawodne?

Macan jest dopiero trzeci rok na rynku, więc stosunkowo krótko, ale czy wiadomo, jak wypada pod względem awaryjności w porównaniu z konkurencją, np. X3 lub Q5? Czy są znane jakieś problemy lub wady w tym modelu?

Zastanawia mnie również problem uślizgu opisany przez maxtora (sytuacja na skrzyżowaniu) i porsche-fanatic. Czy możecie powiedzieć coś więcej? Z czego wynikało takie zachowanie auta i nie włączenie ABSu? Czy po prostu droga była tak oblodzona? Chciałbym wiedzieć, jak Macan będzie się sprawować zimą, a w szczególności, czy można spokojnie pojechać w górach po śniegu, czy też nie nadaje sie na takie wycieczki?

Pozdrawiam.


Moge porownac Macana i Q5 gdyz bylem/jestem posiadaczem obydwu.
Awaryjnosc: sadze, ze nie ma roznicy. Co prawda sa to dwa rozne silniki (2,0 tdi - q5 i 3,0 diesel w Macanie), ale zadnych powaznych usterek nie bylo. W Q5 jedynie reflektor byl do wymiany, gdyz zaczal parowac po jakichs 3 latach (brak uszkodzen). Wymieniony w ramach gwarancji. Poza tym wizyty jedynie serwisowe.
Co do Macana, to powazniejszych rzeczy nie ma, ale kilka drobiazgow sie pojawilo. Np wadliwy czujnik zapiecia pasow - powodowal zapalenie sie kontrolki poduszek powietrznych. Pozniej byla glosna oslona lozyska walu - wymieniona. A obecnie pokazuje mi sie problem z ACC, ale serwis nie potrafi tego ani zdiagnozowac ani naprawic (moze ktos mial podobny problem ? na forum amerykanskim wspominaja o tym, ale tamtejsze serwisy podawaly rizne przyczyny, wiec bez konkluzji)
Nie sa to jakies wielkie problemy, ale niestety musze podzielic sie wrazeniami z serwisow, kiedy to z kazdego najmniejszego powodu samochod musi swoje "odsiedziec" w serwisie. Minimum tydzien. Troszke to irytujace.

Mozna by tu opisac cala mase zalet Macana, ale jedna jest bardzo istotna. Spalanie. Jezdzac q5, spalanie wydawalo mi sie w porzadku, kiedy w miescie mialem srednia kolo 10. Na trasie przy jezdzie ekonomicznej - ok 8. Kiedy jezdzilo sie szybciej to spalanie gwaltownie roslo az do 12-13 ltr. W Macanie natomiast jazda miejska zamyka mi sie w 9 ltr natomiast na trasie przy jedzie ekonomicznej mialem ok 5,6 (predkosci rzedu 70-100 km/h) i analogicznie przy jezdzie szybkiej - ok 10 ltr.

Zuzycie oleju w normie czyli raz na 25-27Kkm chce dolewke jednego litra. Podobnie Ad-blue. Generlanie da sie przejechac pomiedzy przegladami bez dolewek.

Mimo wszystko jest wielka frajda z jazdy "tygryskiem" :)

Mam nadzieje, ze informacje okaza sie pomocne.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2017, 21:20 

Dołączył: 29.01.2017
Posty: 14
No i niespodzianka. Podwyższyli ceny, nie jakoś strasznie, ale zawsze można by te pare tysi na inne przyjemności przeznaczyć.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2017, 17:33 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Wymieniacie olej co 30 tys. km? Podziwiam odwagę, chyba że po 120-150tys. km auto zmienia właściciela.

Nie ma takiej opcji, żeby olej trzymał parametry przez taki przebieg. Nie ma tu znaczenia LL i inne tego typu bzdury.

Każdy producent, który daje interwały olejowe ponad 20 tys. km ma problemy z silnikami ponad 150 tys. km. Ale w 99% przypadków jest już po gwarancji i umywa się ręce...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.05.2017, 21:45 

Dołączył: 29.01.2017
Posty: 14
Pawel123 napisał(a):
Wymień olej po 3 tysiach

Właśnie odebrałem mojego Macana 2.0. Poszło bardzo sprawnie - niecałe 3 miesiące. Na razie muszę się zapoznać.
Po przejechaniu 1k napiszę swoje wrażenia.
Nikt nie zaleca wymiany po okresie docierania.
Ciekawe dlaczego? Przecież to dla nich biznes.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.05.2017, 22:20 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 23
Tak przy okazji...
Czy w Poznaniu jest tylko jeden serwis na Warszawskim, czy ktoś jeszcze robi podstawowe rzeczy jak wymiana oleju i filtrów?
Swego czasu istniał niezależny serwis Porsche Ciesielczyk. Teraz już śladu po tym nie ma.
Możecie coś polecić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2017, 19:40 

Dołączył: 16.08.2015
Posty: 57
Cześć,
Właśnie włączyła mi się informacja o konieczności wymiany oleju za maksymalnie 1,5 tys. (mam przejechane 15 tys. km). Oczywiście wymieniam. Poinformowano mnie, że takie jest zalecenie w Macanach 2.0, chociaż w książce serwisowej piszą o 30 tys. km lub 2 latach. Nie miałem ubytków oleju.
Byłem wcześniej w ASO, żeby sprawdzili mi skrzynię biegów (wyczuwam delikatne szarpnięcia przy jeździe w korkach, jak auto się toczy bardzo powoli, na 2-gim biegu i obrotach około 1200 i nie wiąże się to ze zmianą biegu na 3. Przetestowali, nie stwierdzili błędów, wgrali najnowsze oprogramowanie skrzyni. Może objawy się trochę zmniejszyły, ale nie ustąpiły. Przy okazji wymiany oleju poproszę o ponowną diagnostykę. Czy macie podobne objawy? Sprawdźcie i dajcie znać na forum.

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2017, 21:44 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
maxtor napisał(a):
Cześć,
Właśnie włączyła mi się informacja o konieczności wymiany oleju za maksymalnie 1,5 tys. (mam przejechane 15 tys. km). Oczywiście wymieniam. Poinformowano mnie, że takie jest zalecenie w Macanach 2.0, chociaż w książce serwisowej piszą o 30 tys. km lub 2 latach. Nie miałem ubytków oleju.
Byłem wcześniej w ASO, żeby sprawdzili mi skrzynię biegów (wyczuwam delikatne szarpnięcia przy jeździe w korkach, jak auto się toczy bardzo powoli, na 2-gim biegu i obrotach około 1200 i nie wiąże się to ze zmianą biegu na 3. Przetestowali, nie stwierdzili błędów, wgrali najnowsze oprogramowanie skrzyni. Może objawy się trochę zmniejszyły, ale nie ustąpiły. Przy okazji wymiany oleju poproszę o ponowną diagnostykę. Czy macie podobne objawy? Sprawdźcie i dajcie znać na forum.



pzdr


Miałem identyczne objawy.
Skończyło się na wymianie mechatroniki.
Pierwsze wgrywają nowsze oprogramowanie bo być może uda się uniknąć kosztowniejszych napraw...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2017, 21:50 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 761
Bristol napisał(a):
maxtor napisał(a):
Cześć,
Właśnie włączyła mi się informacja o konieczności wymiany oleju za maksymalnie 1,5 tys. (mam przejechane 15 tys. km). Oczywiście wymieniam. Poinformowano mnie, że takie jest zalecenie w Macanach 2.0, chociaż w książce serwisowej piszą o 30 tys. km lub 2 latach. Nie miałem ubytków oleju.
Byłem wcześniej w ASO, żeby sprawdzili mi skrzynię biegów (wyczuwam delikatne szarpnięcia przy jeździe w korkach, jak auto się toczy bardzo powoli, na 2-gim biegu i obrotach około 1200 i nie wiąże się to ze zmianą biegu na 3. Przetestowali, nie stwierdzili błędów, wgrali najnowsze oprogramowanie skrzyni. Może objawy się trochę zmniejszyły, ale nie ustąpiły. Przy okazji wymiany oleju poproszę o ponowną diagnostykę. Czy macie podobne objawy? Sprawdźcie i dajcie znać na forum.



pzdr


Miałem identyczne objawy.
Skończyło się na wymianie mechatroniki.
Pierwsze wgrywają nowsze oprogramowanie bo być może uda się uniknąć kosztowniejszych napraw...



W jakim samochodzie/modelu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.08.2017, 22:12 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
Pana 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.08.2017, 10:24 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 342
U mnie też były szarpnięcia pomiędzy 1 a 2 - wgrali nowy soft I jest ok. Przebieg 10 tys.
Co do zrzutu pierwszego oleju - to w.g interwalu nr.3 jest właśnie i u mnie -przebieg 17 tys.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.08.2017, 12:21 

Dołączył: 16.08.2015
Posty: 57
Bristol napisał(a):
maxtor napisał(a):
Cześć,
Właśnie włączyła mi się informacja o konieczności wymiany oleju za maksymalnie 1,5 tys. (mam przejechane 15 tys. km). Oczywiście wymieniam. Poinformowano mnie, że takie jest zalecenie w Macanach 2.0, chociaż w książce serwisowej piszą o 30 tys. km lub 2 latach. Nie miałem ubytków oleju.
Byłem wcześniej w ASO, żeby sprawdzili mi skrzynię biegów (wyczuwam delikatne szarpnięcia przy jeździe w korkach, jak auto się toczy bardzo powoli, na 2-gim biegu i obrotach około 1200 i nie wiąże się to ze zmianą biegu na 3. Przetestowali, nie stwierdzili błędów, wgrali najnowsze oprogramowanie skrzyni. Może objawy się trochę zmniejszyły, ale nie ustąpiły. Przy okazji wymiany oleju poproszę o ponowną diagnostykę. Czy macie podobne objawy? Sprawdźcie i dajcie znać na forum.
pzdr


Miałem identyczne objawy.
Skończyło się na wymianie mechatroniki.
Pierwsze wgrywają nowsze oprogramowanie bo być może uda się uniknąć kosztowniejszych napraw...


Czy po wgraniu nowego oprogramowania i stwierdzeniu, że objawy się utrzymują, już przy następnej wizycie zakwalifikowali skrzynię do naprawy? Ile trwała naprawa? I jeszcze jedno, czy auto było na gwarancji? Domyślam się, że tak, bo w przeciwnym razie pewnie od razu zaproponowaliby naprawę lub wymianę skrzyni biegów.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2017, 14:16 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 20
Czesc,
mam do was pytanie jako ze jest to moje pierwsze Porsche...
Czy ktos z was mial problem z tankowaniem swojego Macana?
Juz ze 3 razy go przelalem, nie wiem co sie dzieje ale jescze nigdy nie mialem takiej sytuacji z innym autem.
Czy komus tez to sie zdazylo czy moze ja cos zle robie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.08.2017, 18:48 

Dołączył: 10.11.2016
Posty: 21
PePe_LM napisał(a):
Czesc,
mam do was pytanie jako ze jest to moje pierwsze Porsche...
Czy ktos z was mial problem z tankowaniem swojego Macana?
Juz ze 3 razy go przelalem, nie wiem co sie dzieje ale jescze nigdy nie mialem takiej sytuacji z innym autem.
Czy komus tez to sie zdazylo czy moze ja cos zle robie?


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Mam 2.0 z powiększonym bakiem i bardzo mocno trzeba się w nim postarać żeby wlać pod korek.

Zdarzało Ci się to na różnych stacjach czy zawsze ta sama?
Jeśli na różnych to przy okazji zapytaj w serwisie co o tym myślą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2017, 10:06 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 20
Maaarcin napisał(a):
PePe_LM napisał(a):
Czesc,
mam do was pytanie jako ze jest to moje pierwsze Porsche...
Czy ktos z was mial problem z tankowaniem swojego Macana?
Juz ze 3 razy go przelalem, nie wiem co sie dzieje ale jescze nigdy nie mialem takiej sytuacji z innym autem.
Czy komus tez to sie zdazylo czy moze ja cos zle robie?


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Mam 2.0 z powiększonym bakiem i bardzo mocno trzeba się w nim postarać żeby wlać pod korek.

Zdarzało Ci się to na różnych stacjach czy zawsze ta sama?
Jeśli na różnych to przy okazji zapytaj w serwisie co o tym myślą.



Tez mam powiekszony bak, zdarzylo mi sie na roznych stacjach.
Zapytam przy okazji pierwszego przegladu w serwisie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2017, 13:15 

Dołączył: 10.11.2016
Posty: 21
PePe_LM napisał(a):
Maaarcin napisał(a):
PePe_LM napisał(a):
Czesc,
mam do was pytanie jako ze jest to moje pierwsze Porsche...
Czy ktos z was mial problem z tankowaniem swojego Macana?
Juz ze 3 razy go przelalem, nie wiem co sie dzieje ale jescze nigdy nie mialem takiej sytuacji z innym autem.
Czy komus tez to sie zdazylo czy moze ja cos zle robie?


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Mam 2.0 z powiększonym bakiem i bardzo mocno trzeba się w nim postarać żeby wlać pod korek.

Zdarzało Ci się to na różnych stacjach czy zawsze ta sama?
Jeśli na różnych to przy okazji zapytaj w serwisie co o tym myślą.



Tez mam powiekszony bak, zdarzylo mi sie na roznych stacjach.
Zapytam przy okazji pierwszego przegladu w serwisie.


Daj znać po jak to zdiagnozowali. Ciekawy przypadek bo nie słyszałem od bardzo dawna żeby udało się komuś przelać samochód jeśli nie była to wina wadliwego pistoletu na stacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2017, 13:29 

Dołączył: 10.02.2017
Posty: 20
Maaarcin napisał(a):
PePe_LM napisał(a):
Maaarcin napisał(a):
PePe_LM napisał(a):
Czesc,
mam do was pytanie jako ze jest to moje pierwsze Porsche...
Czy ktos z was mial problem z tankowaniem swojego Macana?
Juz ze 3 razy go przelalem, nie wiem co sie dzieje ale jescze nigdy nie mialem takiej sytuacji z innym autem.
Czy komus tez to sie zdazylo czy moze ja cos zle robie?


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Mam 2.0 z powiększonym bakiem i bardzo mocno trzeba się w nim postarać żeby wlać pod korek.

Zdarzało Ci się to na różnych stacjach czy zawsze ta sama?
Jeśli na różnych to przy okazji zapytaj w serwisie co o tym myślą.


Tez mam powiekszony bak, zdarzylo mi sie na roznych stacjach.
Zapytam przy okazji pierwszego przegladu w serwisie.


Daj znać po jak to zdiagnozowali. Ciekawy przypadek bo nie słyszałem od bardzo dawna żeby udało się komuś przelać samochód jeśli nie była to wina wadliwego pistoletu na stacji.


Mozliwe ze zdiagnozuja wrodzony talent u mnie :) haha.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron