Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.12.2017, 19:25 

Dołączył: 30.10.2015
Posty: 6
Witam

Z racji wymiany rozrzadu mam silnik na glebie i przy okazji pomyslalem o wymianie oleju w skrzyni. Do motura leje Millersa ee 5w30 ze specyfikacja porsche c30 wiec pomyslalem ze do skrzyni (mimo ze nie ma to zwiazku ;)) wleje tez Millersa a mianowicie MILLERMATIC ATF SPIII-WS. W zwiazku z tym mam pytania:
1. Czy to dobry wybor ?
2. Ile tej oliwy do skrzyni zakupic ?
Kolega Qbak gdzies na forum pisal o 5,5 do 6,5 litra - nie watpie w wiedze Qbaka (a nawet prosze Qbak-a o odpowiedz ;)) czy 7 literkow wystarczy czy brac od razu 10 litrow na wszelki (5+1+1+1 to cenowo tyle samo co 5+5) ?
I mam jeszcze kolejne pytanko a mianowicie:
Przebieg aktualnie 165 tysi i nie wydaje mi sie zeby 1 wlasciciel zmienial amory, sam zrobilem autem 60 tys. I wg zalecen producentow amorki do wymiany - wyczytalem/wymodzilem/wykombinowalem ze zmienie na Bilstein b4 - dobry wybor ???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2017, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5058
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
:)

O Millersie słyszałem dużo dobrego, samemu nigdy nie próbowałem.
Do 9PA sprzedaje zawsze 7 litrów. Wymiana klasyczna, czyli spuszczamy
olej, odkręcamy miskę oraz filtr. Trochę czekamy żeby obciekła skrzynia.
Filtr, miska z nową uszczelką i nalewamy olej z godnie z procedurą.

Amortyzatory. Ci ciekawe na przód Bilstein B4 jest dostępny od ręki, aż
sam jestem lekko zaskoczony. Zakładam standardowe zawieszenie bez pneumatyki.
Fabrycznie były Sachsy, ale widzę ze są dwa razy droższe i brak referencji
na tył. Bilstein powinien się świetnie sprawdzić.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2017, 15:05 

Dołączył: 30.10.2015
Posty: 6
Dziekuje za odpowiedz.

Millersa do skrzyni wybralem tego bo tak mi podpowiedziala strona millersa ale jak uwazasz ze ktorys inny z millersow do skrzyni bylby lepszy to wezme pod uwage tylko kttory ?:)
Czyli klamka zapadla Billstein b4 leci na autko millers do silniczka i jeszcze z ta skrzynia poczekam moze inny od millersa albo innego producenta :) Czasu mam malo bo musze zamowic to na wtorek poniewaz na wtorek maja byc wariatory wiec trzeba skladac prosiaczka :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2017, 15:48 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Do skrzyni Ravenola bym wlal ATF T-IV. Ja lalem u siebie 2 lata temu i skrzynia chodzi pięknie. 7l wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.12.2017, 16:36 

Dołączył: 30.10.2015
Posty: 6
Ravenol to polsyntetyk z tego co widze a milers to syntetyk wiec sklaniam sie ku milersowi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2017, 21:26 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Ravenol tez posiada w składzie olej na bazie PAO. Ale Twoja skrzynia i tak tego nie odczuje na jakiej bazie jest oliwa. Teraz wszystko załatwiają dodatki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.12.2017, 14:32 

Dołączył: 4.11.2016
Posty: 29
Statyczna wymiana, to około 50% całej objętości. Czy te oleje, mogą być mieszane? Nie znam historii skrzyni, nie wiem czy tam revanol czy millers itp. Uszczelka pokrywy, filtr, czy jakieś dodatkowe uszczelki pod korki itp. (oringi, jakie wymiary)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum