Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.12.2013, 16:39 

Dołączył: 15.12.2013
Posty: 21
Witam,
Użytkownikiem mojego prosiaka jestem od długiego czasu a forum odwiedzam w wolnej chwili ale dopiero dziś sie zarejestrowałem:/
Postanowiłem zasięgnąć porady z problemek którego nie znalazłem a może ktoś kiedyś go miał lub bedzie tego doświadczał..

Problem dotyczy cayenne z 2004. Po odpaleniu zimnego silnika slychać nieregularne stuki (nie metaliczne) z lewej strony silnika, bardziej z tyłu jak z przodu.. Jest to dziwne zjawisko ponieważ nic sie nie wyświetla ani nie mam błedów. Stuki mają chaakter jakby coś sie otwierało/ zamykało za sekunde do 5 znowu.. po lekkim dodaniu gazu nie ma tego zjawiska.. Po pełnym rozgrzaniu też praktycznie ich nie ma ale występuja..

W serwisie od reki nie mogli zdjagnozować przyzyczy i musiałbym zostawić auto na dłużej co w obecnej chwili jest nie możliwe:/
Czy macie jakąś opinie na ten temat?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2013, 18:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
Ten silnik z tego co pamietam nie pojawial sie zbyt czesto w "forumowych" autach moze lepiej byloby sie rozpatrzec wśrod userow Tuarega.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.12.2013, 22:43 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 644
Może piston slap?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2013, 0:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5053
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W V8 pewnie taka byłaby najpewniejsza odpowiedź i szukanie nowego
silnika (lub kombinacje z naprawą). Przy VR6 już odpowiedź nie jest
raczej taka prosta. Warto się zainteresować, bo te silniki mają lepszą
renomę niż więksi bracia :)

Żadnych błędów po podłączeniu do komputera?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.12.2013, 19:17 

Dołączył: 15.12.2013
Posty: 21
Dzieki za odzew!
Zamówiłem kabelek zeby samemu sprawdzić bo w serwisie powiedzieli że diagnostyka nic nie wykazała..
Słyszałem ze te silniki maja nie raz problem z rozciagajacym sie rozządem i napinaczami ale w serwisie nie byli do tego przekonani


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.12.2013, 10:47 

Dołączył: 19.02.2008
Posty: 143
Usterka napinacza hydraulicznego, napraw to najszybciej, bo napytasz sobie biedy. Pogadaj z Michałem w sprawie naprawy http://www.porscheclub.home.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=6360


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2013, 22:01 

Dołączył: 15.12.2013
Posty: 21
Natknąłem sie na coś takiego..
Mam bardzo podobne odgłosy ale z mniejszą częstotliwościa..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.12.2013, 22:01 

Dołączył: 15.12.2013
Posty: 21
http://www.youtube.com/watch?v=BXiRrlhyLFQ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.01.2018, 12:58 

Dołączył: 12.01.2018
Posty: 16
Wiadomo w czym był problem?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2018, 22:46 

Dołączył: 12.01.2018
Posty: 16
Znalazłem gdzie leży przyczyna, wystarczy przeczyscic dokładnie przepustnice na kolektorze i problem znika tak na przyszłość, pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.01.2018, 8:02 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
marian1987 napisał(a):
Znalazłem gdzie leży przyczyna, wystarczy przeczyscic dokładnie przepustnice na kolektorze i problem znika tak na przyszłość, pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Hej, generalnie jeżeli pojawia się taki dźwięk to winowajcą jest albo napinacz, albo rozrząd. W dwóch Cayennach 3.2 to był rozciągnięty dolny łańcuch


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2018, 15:57 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 31
Wiadomość
Witam, troszkę odgrzewam temat odnośnie stuków... udało mi się złapać nagraniem, (nie było łatwo ponieważ ten stuk się pojawia raz na jakiś czas) nie mogę sobie z nim poradzić, poniżej linki do filmików:
1. filmik https://www.youtube.com/watch?v=KGpsvVG ... e=youtu.be stuk pojawia się 0:55

2. filmik https://www.youtube.com/watch?v=CHFTke0 ... e=youtu.be stuk pojawia się w pierwszej sekundzie

3. filmik https://www.youtube.com/watch?v=wFmWfKG ... e=youtu.be stuk pojawia się 1:19

Może ktoś miał podobna sytuację???? Auto po wymianie kompletnego rozrządu, rolki klap kolektora i nadal coś stuka...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2018, 19:00 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Ja mam chyba odobne stuki, jak kupilem auto tego nie bylo, ale byly bledy, jedni pisali ze roarzad inni ze od gazu...
Wymienilem napinacz rozrzadu, ale nic sie nie zmienilo...
No i po jakims czasie zaczely sie wlasnie takie stuki, zaraz jak ssanie sie wylaczuy i na wolnych obrotach i wlasnie tez wyczytalem ze to moze byc przepustnica bo tak kilka z tej okolicy, jak zdjalem lekko rure powietrza to szybciej klikalo, a jak zdjalem calkiem to sie duzil, za duzo powietrza pewnie etc
Kupilem raz ze zlomu uzywke ale to samo, swoja przeczyscilem ale tez to samo, mozliwe ze jak kupie nowa to przestanie, ale jeszcze sie za to nie zabralem, teraz chce najpierw zajac sie swiecami i cewkami, jak przestanie sie tresc to kupie przepustnice ;)
Gdzies tez na FB koles mial cos podobnie i jeden napisal ze waz powietrza venturi moze byc dziurawy i tez jakby owietrze bral etc, nie wiem dokladnie...

Aha filmiki z linkow niedostepne :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.02.2018, 20:07 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 31
buczi82 napisał(a):
Ja mam chyba odobne stuki, jak kupilem auto tego nie bylo, ale byly bledy, jedni pisali ze roarzad inni ze od gazu...
Wymienilem napinacz rozrzadu, ale nic sie nie zmienilo...
No i po jakims czasie zaczely sie wlasnie takie stuki, zaraz jak ssanie sie wylaczuy i na wolnych obrotach i wlasnie tez wyczytalem ze to moze byc przepustnica bo tak kilka z tej okolicy, jak zdjalem lekko rure powietrza to szybciej klikalo, a jak zdjalem calkiem to sie duzil, za duzo powietrza pewnie etc
Kupilem raz ze zlomu uzywke ale to samo, swoja przeczyscilem ale tez to samo, mozliwe ze jak kupie nowa to przestanie, ale jeszcze sie za to nie zabralem, teraz chce najpierw zajac sie swiecami i cewkami, jak przestanie sie tresc to kupie przepustnice ;)
Gdzies tez na FB koles mial cos podobnie i jeden napisal ze waz powietrza venturi moze byc dziurawy i tez jakby owietrze bral etc, nie wiem dokladnie...

Aha filmiki z linkow niedostepne :(



poniżej linki do filmików:
1. filmik https://www.youtube.com/watch?v=KGpsvVG ... e=youtu.be stuk pojawia się 0:55

2. filmik https://www.youtube.com/watch?v=CHFTke0 ... e=youtu.be stuk pojawia się w pierwszej sekundzie

3. filmik https://www.youtube.com/watch?v=wFmWfKG ... e=youtu.be stuk pojawia się 1:19


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2018, 1:08 

Dołączył: 25.11.2015
Posty: 109
Ja mam inne, jak Alpine dal na filmiku i jak tutaj, ale nie az takie czeste, pare sek jest przerwy i nie sa takie dlugie:

https://www.youtube.com/watch?v=md_BNTjw-Tc&t=79s


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.02.2018, 11:42 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 31
U mnie też na początku podobnie było jak na filmiku od Alpine, ale winnym był najprawdopodobniej rozrząd i rolka klap kolektora... to na pierwszy ogień do wymiany, u mnie pomogło w 90% i został ten mały stuczek z którym walczę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2018, 20:03 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 31
Po wielu sprawdzeniach i testach na 100% stuka przepustnica - wiem już co ale nie wiem dlaczego tak jest? (zasysa dolną część przepustnicy mocniej i to ona stuknie)... tylko teraz pojawia się pytanie dlaczego?? Przepustnica wyczyszczona, błędów żadnych nie ma, rozebrana część sterująca, sprawdzone zębatki tam wszystko wporządku.
Obawiam się że jak kupię przepustnicę nową może być to samo, więc szukam dalej... Sytuacja ma miejsce tylko na biegu jałowym na wolnych obrotach, testy również były z odczepionym i włączonym przepływomierzem. Z odczepionym może rzadziej stuknie ale stuknie... zauważyłem wieczorem po światłach przednich że jak stuknie to chyba lekko w tym momencie napięcie spada.
Może macie jakieś podpowiedzi, sugestie gdzie dalej szukać...???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2018, 23:20 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Raczej stuka w kolektorze od klap wirowych. U mnie też jest stukanie i ewidentnie tłucze w okolicach klap


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.02.2018, 9:40 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Driv3rrrr napisał(a):
Raczej stuka w kolektorze od klap wirowych. U mnie też jest stukanie i ewidentnie tłucze w okolicach klap


Klapki chyba nie chodzą na biegu jałowym


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.02.2018, 10:44 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 31
SebastianP napisał(a):
Driv3rrrr napisał(a):
Raczej stuka w kolektorze od klap wirowych. U mnie też jest stukanie i ewidentnie tłucze w okolicach klap


Klapki chyba nie chodzą na biegu jałowym



U mnie ewidentnie stuka od przepustnicy, mam to sprawdzone... poza tym klapy wymienione na nowe, i one na biegu jałowym przy starcie silnika rzeczywiście stukną raz ale to bardziej regulacja i póżniej ich już nie słychać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum