Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.12.2018, 23:02 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Cześć, sprzedałem właśnie A7 3,0 Tdi 320km 2014 i poszukuję samochodu. Bardzo podoba mi się Panamera turbo, GTS. Znalazłem ciekawe ogłoszenie z rocznika 2010 turbo, mały przebieg 64000km. Ogromna prośba o wszelkie wartościowe sugestie i wskazówki dotyczące słabości tych modeli. Jakie wersje i roczniki szczególnie polecacie? Planuję cieszyć się codziennie, zależy mi na bezawaryjnej eksploatacji. Dziękuję z góry za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2018, 23:18 

Dołączył: 20.08.2018
Posty: 157
Na początku zacznij od Approved.
To podstawa!
Panamery mega się sypią!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2018, 23:37 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Dzięki, ale serio serio takie usterkowe bardzo? Approved można bez aktywnej gwarancji, pytam bo nowy jestem :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 10:10 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Mozesz bez aktywnej gwarancji. Najlepszą opcją jest kupno samochodu przez ASO. Samochody są sprawne (bo przygotowane po approved), a approved w wiekszosci przypadków dostajesz w cenie. Jezeli chodzi o awaryjność przez rok mialem gts-a i nic sie nie zepsuło:) ale to pewnie kwestia egzemplarza:)

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 11:35 

Dołączył: 13.11.2017
Posty: 111
to ja będę drugi i powiem.....

Panamera to naprawdę fajne auto, które wcale a wcale się nie nudzi. Mam swoją od połowy lipca i jak na razie nic się zbytnio w niej nie działo:)

nie liczę napraw typu wymiana hamulców/czujników ciśnienia kół itd;
normalna eksploatacja;


z poważniejszych tematów......

1. w wersjach przedliftowych (do 2014 roku produkcji) na pewno zwróć uwagę na urywające się aluminiowe śruby wariatorów (temat wielokrotnie poruszany na forum) zanim kupiłem swoją przestudiowałem wszystkie posty z tym związane (tak m.in dzięki pomocy bardziej doświadczonych kolegów trafiłem na ekipę PorschePana w Raszynie) nie będę zbytnio rozpisywał się co to jest za ekipa :D niech to będzie dla Ciebie zadanie i propozycja by odwiedzić chłopaków i co nieco podpytać

2. zdarza się dosyć często, że pada zawieszenie (niestety prawie 2 tony masa auta, koła 20/21 i niespodziewanie wjedziesz w dziurę ma prawo krwawić i boleć) u mnie były już wymieniane na te poprawione za czasów jak auto miało fabryczną gwarancję i na razie jest wszystko super

3. Słyszałem, że czasami mogą dziać się przyjemności ze skrzynią PDK (mechatronika itd), ale to może niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony

4. Sam miałem ból głowy i tak jak piszą koledzy polecam szukać auta z programem Approved (nie jest łatwo znaleźć, ale kto szuka to znajdzie mi.in to co pisał Michał poszukać w ASO tam auto od razu jest przygotowane pod APPROVED i opłacasz polisę na rok lub dwa lata)
masz wtedy głowę spokojną, gdy nawet przytrafi się znana bolączka
z pkt nr.1 wtedy nie płacisz nic, tylko auto naprawia ASO i najczęściej wstawia nowy motor

podsumowując.....
jeżeli masz możliwość zakupienia i podoba Ci się Panamera polecam w 100%
Osiągi/moc i praca silnika V8/modyfikacja wydechu głośniej-ciszej/ogólna praca skrzyni PDK, a w trybie SPOTR PLUS - magia, która jest nie do opisania i rekompensuje wszystko :D


i tak Cię to nie minie jeśli będziesz poważnie zainteresowany
najlepiej przejedź się GTS/Turbo lub 4S (Sport Chrono) i sam zobaczysz jak wirus wkradnie się do organizmu i będziesz chciał kupić to auto
czego z całego serducha życzę :)

jak pisali koledzy gdy ja poszukiwałem auta.....
choroba długa i nieuleczalna:)))))))

powodzenia :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 12:06 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Dzięki bardzo za merytoryczne info, pewnie muszę skorzystać z wiedzy zawodowców z Raszyna. Dziękuję i pozdrawiam AK :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 12:13 

Dołączył: 13.11.2017
Posty: 111
Fiz1980 napisał(a):
Cześć, sprzedałem właśnie A7 3,0 Tdi 320km 2014 i poszukuję samochodu. Bardzo podoba mi się Panamera turbo, GTS. Znalazłem ciekawe ogłoszenie z rocznika 2010 turbo, mały przebieg 64000km. Ogromna prośba o wszelkie wartościowe sugestie i wskazówki dotyczące słabości tych modeli. Jakie wersje i roczniki szczególnie polecacie? Planuję cieszyć się codziennie, zależy mi na bezawaryjnej eksploatacji. Dziękuję z góry za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie



podrzuć link do tego ogłoszenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 15:39 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
2010 to trochę już starawy...

Ja na Twoim miejscu bym brał poliftową, koniecznie z PA, najlepiej z salonu, albo od kogoś z forum. Polskich ofert na GTSy i Turbo jest raczej niewiele, więc szukałbym za zachodnią granicą. Ja kupowałem po prostu z wyszukiwarki na porsche.de i trafiłem na egzemplarz, który idealnie mi pasował pod kątem wyposażenia i stanu - a byłem raczej wybredny, bo koniecznie chciałem GTSa, z szyberdachem, Burmesterem i ogrzewaniem postojowym.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 16:37 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Dziękuję bardzo, szykuje się długa przygoda z zakupem. Pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 18:30 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
lukasz_91 napisał(a):
Fiz1980 napisał(a):
Cześć, sprzedałem właśnie A7 3,0 Tdi 320km 2014 i poszukuję samochodu. Bardzo podoba mi się Panamera turbo, GTS. Znalazłem ciekawe ogłoszenie z rocznika 2010 turbo, mały przebieg 64000km. Ogromna prośba o wszelkie wartościowe sugestie i wskazówki dotyczące słabości tych modeli. Jakie wersje i roczniki szczególnie polecacie? Planuję cieszyć się codziennie, zależy mi na bezawaryjnej eksploatacji. Dziękuję z góry za wszelką pomoc, pozdrawiam serdecznie



podrzuć link do tego ogłoszenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 18:37 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Załącznik:
temp3.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 18:57 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 283
Fiz1980 napisał(a):
Załącznik:
temp3.jpg

Ale Łukaszowi pewnie chodziło o link do ogłoszenia z Panamerą,którą znalazłeś. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 21:18 

Dołączył: 31.08.2017
Posty: 25
Tak jak koledzy wcześniej napisali... Najlepiej brać poliftową z 2014 r. + z PA.
Swoją drogą dodatkowo przesiadając się z audi a7 na panamerę weź pod uwagę koszty eksploatacji, bo będą dużo większe niż w a7.
Jaki budżet planujesz na panamerkę? Jeśli będziesz zainteresowany panamerą turbo z 2014 roku z aktywnym PA to mogę zapytać znajomego, bo chyba chce sprzedać właśnie, bo planuje zamienić na tą 680 konną ;)
Pewnie chodzi Ci o ogłoszenie:
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-p ... 454663c4f8

Idę o zakład, że cena jest atrakcyjna, bo auto nie ma (i nie może mieć) przedłużenia PA. Często osoby piszą, że jest możliwość wykupienia PA, potem jedzie się do serwisu i okazuje się, że nie ma takiej opcji. Tym bardziej teraz od początku 2018 roku po zmianach w gwarancji PA (bąrdziej restrykcyjnie podchodzą do tematu i z byle powodu nie dają).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 22:15 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Prawda, cena jest atrakcyjna o ile wszystko co w ogłoszeniu nie jest zbyt dalekie od prawdy. Mój budżet, który max chciałbym przeznaczyć to 350000brutto. Wg mojej wiedzy PA można przedłużać do 15 lat lub 200tys km. Koszt na dwa lata to podobno 10tysi, serwis mały 3000-5000, duży >5000 (najczęściej ponad 10000)P. S. Dlaczego piszesz, że nie może mieć PA?
Jestem wdzięczny za wszelkie pomocne informacje praktyków, o Panamerze wiem tylko, że bardzo mi się podoba i świetnie jeździ, powoli odkrywam, że niezawodna nie jest


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2018, 22:31 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-p ... BqmNg.html
Dla przykładu taka. Wg opinii osoby znającej temat GTS jest znacznie rozsądniejszym wyborem ze względu na rynkowe realia, mniejszy spadek wartości i łatwiejszą sprzedaż.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2018, 0:03 

Dołączył: 31.08.2017
Posty: 25
Koszt PA na 2 lata to na dzień dzisiejszy dokładnie 10.5 tys zł. (przy obecnym kursie euro).

Dalej wszystko rozbija się o szczegóły, ponieważ jeśli auto ma PA to większość "problemów" się rozwiązuje. W przypadku braku PA i jednoczesnej chęci serwisowania auta w ASO (mniejsza utrata wartości auta) to koszt roboczogodziny wychodzi ok. 480 zł/h w zależności od serwisu. Przy najmniejszej awarii sama robocizna jest często droższa od oryginalnych części. Przykładowo cewka zapłonowa (chyba najtańsza rzecz która się psuje w panamerach) to koszt cewki wynosi 350 zł. Robocizna 400 zł... :) To tyczy się wszystkiego.
Jeśli chodzi o panamery poliftowe to nie skupiałbym się na utracie wartości, ponieważ 80% docelowej utraty wartości pojazd ma już za sobą. Zarówno GTS jak i TURBO. Zadbaną panamerę turbo z małym przebiegiem i PA można myślę teraz dorwać w przedziale 360-400 tys. GTSy są za 330-390 tys (górna granica często pojawia się w ofertach wystawianych przez ASO).

Jako ciekawostkę mogę przytoczyć historię z życia wziętą. Mianowicie znajomy kupił panamerę. Stan idealny. Wszystko mega zadbane i w świetnym stanie. Panamera już poliftowa z przebiegiem 15 tys tylko. Okazało się, że mimo perfekcyjnego stanu pierwszy właściciel nie zrobił w porę przeglądu i nie ma 1 pieczątki wbitej z odpowiednią datą w książeczce i przez to nie można w ogóle na to auto kupić PA. Mimo, że przechodzi przegląd 111 pktów itd. itp.
Więc nauczony doświadczeniem (żebyś wiedział) mogę podsumować to tak:
To, że ktoś mówi że jest możliwość wykupienia PA (a 9 na 10 ofert na otomoto tego nie ma napisanego) a to czy jest faktycznie możliwość to 2 różne rzeczy. Najlepiej pojechać do ASO i nie tylko sprawdzić auto pod kątem technicznym, ale niech sprawdzą wszystkie dokumenty auta itp. bo bez tego PA nie będzie.

Co do samego modelu czy GTS czy TURBO. To z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeśli masz jakąś zabawkę typu 911 lub inny pojazd sportowy to Panamera GTS na daily będzie wystarczająca. Jeśli to ma być jedyne auto w rodzinie to zdecydowanie turbo :) Ps. Panamera to świetne auto :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2018, 0:16 

Dołączył: 22.12.2018
Posty: 20
Dziękuję bardzo za pomoc i obszerną informację. Kluczowa wydaje się być wersja poliftowa, jak ją bezbłędnie poznać, produkcja 2014 wystarczy? :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2018, 0:44 

Dołączył: 13.11.2017
Posty: 111
Ta z pierwszego ogłoszenia z tego co pamiętam już wystawiana była wcześniej przez tą firmę, pomijając to strasznie niski przebieg jak na 2010 rok, ale może auto jeździło okazyjnie:) na zdjęciach wygląda bardzo okazale:)
przytoczę najprostszy wątek......
możesz wykonać telefon i zapytać czy było coś malowane (części karoserii bez zderzaków) jeżeli powiedzą że było, ale poza ASO to auto z Approved może się pożegnać, tak samo sprawa z serwisowaniem czy są wszystkie spisy w książce, w ciągu minuty można stwierdzić czy auto będzie się nadawać do dalszego grzebania

ten drugi samochód z ogłoszenia to już inna bajka i zobacz jaka cena jest za 2014 rok i przebieg podchodzący pod 100 tys km
w tym przypadku jest dużo prościej i łatwiej tzn...umawiasz się ze sprzedającym na sprawdzenie w ASO pod kątem usterek, płacisz ok 2,5 tys zł za sprawdzenie wtedy jasno wiesz czy auto ma wszystkie wpisy i wizyty jak należy i może kwalifikować się do Approved, czy niestety trzeba coś naprawiać co może być ew tematem do negocjacji.

Jeśli auto się spodoba i będzie wszystko jak należy moja podpowiedź....
niech sprzedający wykupi Approved na np rok czy dwa to już zdecydujesz i wtedy przy odsprzedaży auta polisa Approved przejdzie bezpośrednio na Ciebie jako osobę prywatną i będzie obowiązywać od razu. Oszczędzi Ci to czasu i niepotrzebnych zmartwień że coś się zepsuje. Jak kupisz auto bez Approved musisz je mieć min 90 dni by móc stanąć dopiero na przegląd kwalifikujący.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2018, 1:12 

Dołączył: 13.11.2017
Posty: 111
Fiz1980 napisał(a):
Dziękuję bardzo za pomoc i obszerną informację. Kluczowa wydaje się być wersja poliftowa, jak ją bezbłędnie poznać, produkcja 2014 wystarczy? :?


dokładnie chyba końcówka 2013 roku/początek 2014 roku

na chłopski rozum patrz na tylne lampy są już inne, w większości aut przednie lampy też się zmieniały;

najlepiej nr VIN/Silnika to na spokojnie uda się ustalić bez najmniejszego problemu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2018, 10:28 

Dołączył: 31.08.2017
Posty: 25
Tak jak lukasz_91 wspomniał. Najlepiej żeby sprzedający miał wykupione PA, bo później może być różnie...
Mój znajomy ma turbo z 2014 roku z przebiegiem 50 tys z PA, ale za 390 tys, chcesz to podeślij maila to podeślę foty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum