Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 16:02 

Dołączył: 6.08.2016
Posty: 202
Witam. Mam pytanie o wymianę rozrządu w 911 - 996. Model z silnikiem 3,4 i 3,6. Jak to wygląda - co ile wymieniamy oraz koszt wraz robocizną. Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 16:53 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Droga impreza same uszczelki itp to jakieś 5 tys zł łańcuchy chyba po 1500 do tego ślizgi , olej płyn chłodniczy , robicizna bo motor trzeba rozłożyć w drobny mak , plus demont i zamont motoru , myśle ze 20 pęknie , ale warto robić jak auto ma ponad 120 tys i chcesz je na dłużej , łańcuchy potrafia się wyciagnac a nawet jestem pewin ze każdy się rozciąga tylko malo kto w pl to robi tnąc koszta ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 17:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
E, chyba trochę przesadziłeś. W Boxsterze rozrząd to ok. 7k więc w 996 może trochę drożej (chyba że ceny jakoś raptownie poszły w górę, ale nie wydaje mi się)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 21:40 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Samo wyjęcie i włożenie silnika ile wedle Ciebie nie mówię o rozkręcaniu go tylko wyjąc i włożyć ? 7 to nawet nie pokryje części do wymiany rozrządu ... mam gdzieś taka fv z jednego 996 z przed 3 lat chyba i tam chyba była 2 z przodu , gdybym miał
Możliwość wklejenia foto pokazałbym i to nie było aso ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 22:42 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 625
To jest jak najbardziej realne co pisze Porscheee, jeśli wymieniamy wszystko to na tyle będzie opiewał rachunek, często jak nie ma dużej ilości stopni na rozrządzie to zostawia się długie łańcuchy ewentualnie wymienia się tzw płetwy (długie ślizgi) oraz krótkie łańcuszki ze ślizgami.
Ja sobie podliczyłem uszczelki, filtr oleju, ślizgi bez łańcuchów na ok 1040 euro (OEM) a doliczmy jeszcze 3000 zł za łańcuchy oraz płyn chłodzący i olej. Robota całościowo co najmniej 1900 euro, pytanie jeszcze czy manual czy tiptronic i czy doliczać obróbkę głowic.
W 3.6 M96.03 może być odrobinę taniej (3 łańcuchy).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2019, 23:58 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Wiadomo ze jak ktoś się decyduje na taki ruch to przy jednej robicie robi wymienia wszystko co dotyczy tematu , ja opisałem przykład 3.6 motoru na oryginalnych częściach z porsche z robicizna w servisie znanym na forum ale nie aso . Decyzja zapadła przy przebiegi 130 tys km .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2019, 11:05 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Wymieniałem rozrzad w moim 996 3,4 manual ze 3 lata temu. O ile pamietam o koniecznosci wymiany rozrzadu informuje PIWIS mierzący rociagniecie lancucha. Ja tego nie robilem. Wymienialem ze wzgledu na przebieg 180 tkm. Jeszce o tym nie wiedzialem. Wymienialem rozrząd na oryginalnych częsciach bez lańcuchów które nie były rozciagniete. Mocno zuzyte byly ślizgi i napinacze. Do wymiany konieczne są specjlane narzedzia które udostepnił mi Michal. W efekcie auto po wymianie rozrzadu w Bydgoszczy i tak trafilo do Porsche Pana ponieważ moj mechanik nie potrafil zestroic silnika.
Częsci kupilem w firmie .... na zachodzie Polski. O ile pamietam koszt ok. 6 - 8 tys zł.

Pozdr
Wojtek
P.S.
Teraz auto ma 224 tkm i jeszcze silnik zyje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 19:15 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
dzisiaj zamowilem w aso slizgi i lancuchy do 996 3.4l koszt w aso po upustach 3000zl. do tego dojdzie robota ( w moim zakresie)wiec z kad te koszta? o ktorych piszecie ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 19:48 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 625
Probe914 napisał(a):
dzisiaj zamowilem w aso slizgi i lancuchy do 996 3.4l koszt w aso po upustach 3000zl. do tego dojdzie robota ( w moim zakresie)wiec z kad te koszta? o ktorych piszecie ??

"Po upustach" a bez upustów ile? Które dokładnie części? Wszystkie 5 łańcuchów?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 20:00 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
nie wiem ile bez upustow bo to kolega mi latwil
lancuch 2x 400zl
napinacz 1x 535
napinacz 1x 441
slizg 2x 104
slizg 2x 144
slizg 1x 249
lancuszek walkow 2x 127
lancuch pompy oleju 1x 84zl
taki komplet.
ale na stronie www.rosepassion.com kompletny rozrzad tez widzialem kolo 3000zl wiec nie wiem z kad te ceny wymian ???
nie wiem co do roboty bo raz robilem glowice i lancuch w 997 4s ale to dawno bylo i nie pamietam juz :( wiec nie wiem ile czasu.no ale mysle ze gdzies za miesiac wezme sie za moja 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 20:19 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Po pierwsze nie mowimyno szukaniu gdzieś w świecie najtańszych części tykko o zakupie w pl aso . Po drugie kupujemy wszystko zgodnie ze sztuka a nie tylko wybiórczo . Zamykać teamt raz na zawsze .Same uszczelki to chyba koło 5 tys a łańcuch jeden 1500 kurde będę w poniedzialek w Gdyni To wkleję fv z przed 3 lat chyba , na przykładzie 996 turbo , sama robocizna silnika złożyć rozłożyć tonkolejne 5 nie mówię o wyciągnięciu inwlozwniu oraz płynach .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 21:12 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
A co ty taki nerwowy jesteś. Dlaczego niby zamykać temat...? Ktoś spytał i czeka na odpowiedzi. Myślę, że ciekawy wątek, bo osobiście tez jeżdżę tym modelem i jestem ciekaw jak to wygląda. Nie interesuje - odpuść.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 21:26 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1105
Kol.porschee a jesteś pewny że te z aso to naj...,ponieważ ktoś tu na forum pisał o pewnym oleju z aso który okazał się identyczny jak na wolnym rynku tylko cena razy trzy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 23:00 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 405
Jak widzę te wypowiedzi na forum odnośnie silników 3,4 i 3,6 i cen za usługi to mi ręce opadają po prostu ,,barszcz biały i ślady zębów na kaszance. Jest tylko jeden gość w Polsce i w DE który ogarnia temat odnośnie silników Porsche 996 Przy mnie rozebrał silnik 3,4 na części pierwsze w ciągu 45 minut co do jednej śrubki....... gość w jednym paluszku ma temat 3,4 a w drugim 3,6 podchodzi profesjonalnie do tematu pochodzi z Olsztyna (Stare Jabłonki) Edmund posiadam namiary do niego. A ASO PORSCHE mogło by się sporo nauczyć od niego.Dosłownie i w przenośni.... Jestem w stanie dać namiar do gościa jeżeli jest ktoś chętny. Łańcuchy rozrządu niestety w 3,4 są daremne i technologicznie ten silnik jest prosty jak młot do betonu....niestety nie wytrzymuje katowania....mój silnik wytrzymał rok czasu ze strzałem 120KM z NITRO. Ja osobiście korzystałem z wiedzy tego gościa i usług w 2010-2011 roku. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2019, 23:55 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Ok inaczej skoro , można rozrząd zmienić na ori częściach i zgodnie ze sztuka porsche za 8000zl w 996 turbo to proszę podać adres podstawie 2 egzemplarze na wymianę , nie zaszkodzi a za taka cenę warto ... narazie zmieniłem w jednym i wyszło ponad 20 , w sumie to moge podstawić 4 bo jeszcze mam dwa silniki luzem do projektów .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 0:01 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
mareknowak napisał(a):
A co ty taki nerwowy jesteś. Dlaczego niby zamykać temat...? Ktoś spytał i czeka na odpowiedzi. Myślę, że ciekawy wątek, bo osobiście tez jeżdżę tym modelem i jestem ciekaw jak to wygląda. Nie interesuje - odpuść.

Zamykać temat silnika skoro rozkręcamy to robimy wszytko zeby nie wracać a Ty nerwowy i odrazu bez zastanowienia piszesz o zamknięci tematu na forum 😳 widać nigdy nie robiłeś silnika ze nie skumałeś zwrotu technicznego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 0:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5053
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Panowie piszecie o trzech "zupełnie" innych silnikach.
Porscheee ma w 996 turbo silnik Mezgera.
Silniki 3,4 i 3,6 n/s różnią się, choć ja bym nie przesadzał jeżeli chodzi
o te różnice między nimi. Każdy ma specyficznie ustawiany rozrząd
z blokadami, ale każdy inaczej. Choć ogólna zasada jest taka sama.
Łańcuchy w 3,4 są faktycznie prawie dwa razy tańsze niż w 3,6 n/a
i 3,6 turbo.
Silnik 3,6 turbo - kompletnie inna bajka jeżeli chodzi o składanie,
bardzo dużo elementów, każdy ze swoim oddzielnym "uszczelnieniem".
Jak ktoś widział jak się składa silnik w wiatraku to mniej więcej
tak, tylko dużo trudniej (trudniej, czyli więcej elementów). To jest
silnik wiatraka do którego dołożono płaszcze wodne oraz turbiny.
Nie był początkowo do tego zaprojektowany. Czyli plątanina wszystkiego :)
A ustawienie rozrządu - kompletnie inne blokady, klucze. Tu już
wchodzimy w obszary blokad do gt3 (też ciekawy silnik do złożenia ;) ).

Probe914, jak będziesz się decydował na zakup, to daj znać na PW
z cenami, może uda mi się zrobić lepszą :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 0:14 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3069
Romcio napisał(a):
Kol.porschee a jesteś pewny że te z aso to naj...,ponieważ ktoś tu na forum pisał o pewnym oleju z aso który okazał się identyczny jak na wolnym rynku tylko cena razy trzy.

Nie wiem czy naj ale fajnie mieć dokumentacje tak istotnego zabiegu na przyszłość z nr każdej czesci użytej z nr porsche na fv a nie np „czesci” nie wspomnę juz o nazwie zakładu który to wykonuje bo zawsze lepiej mieć się gdzie zwrócić o info skoro znaja już egzemplarz niż nikomu nie znany Kowalski Jan . Gdybys chcial kupić takie auto i wiedziałbyś ze silnik był rozkręcony w drobny mak chciałbyś mieć taka historie udokumentowana czy jest malo istotne i wystrczy ze sprzedajcy powie sam zmieniłem rozrząd części kolega załatwił ..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 7:47 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
porscheee napisał(a):
Po pierwsze nie mowimyno szukaniu gdzieś w świecie najtańszych części tykko o zakupie w pl aso . Po drugie kupujemy wszystko zgodnie ze sztuka a nie tylko wybiórczo . Zamykać teamt raz na zawsze .Same uszczelki to chyba koło 5 tys a łańcuch jeden 1500 kurde będę w poniedzialek w Gdyni To wkleję fv z przed 3 lat chyba , na przykładzie 996 turbo , sama robocizna silnika złożyć rozłożyć tonkolejne 5 nie mówię o wyciągnięciu inwlozwniu oraz płynach .


Podane przeżeranie ceny są cenami z aso kompletnego rozrządu (podeśle fotkę jak dojdzie)
Co do czesci to nie masz racji bo febi robi na 1 montaż i na wtórny rynek wiec te czesci są Ok na niektórych zestawach są zacierane tylko numery orginalne by je sprzedać na wtórnym rynku ( zerknij na fotkę odmyktóra kupiłem ).Drozej nie zawsze lepiej
A co do robocizny to nie pamietam dobrze ile roboty jest ale w najgorszym wypadku zawsze możesz rozpiąć i zapiać łańcuch , nie wiem jak to jest ze ślizgami


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2019, 8:03 

Dołączył: 10.02.2019
Posty: 36
Wiesz kolego porcheee jeżeli wydaje na czesci 3000zl. Plus robota moja po godzinach pracy , a miałbym postawić komuś i wydać 22000zl. Po to żeby mieć dokument :/ to wole sam sobie to zrobić . Na 19000zl to ja muszę trochę popracować . To są fotki 997 które robiłem, rozrząd ustawiany bez blokad.Auto do tej pory jeździ i dobrze jezdzi


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum