Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.10.2019, 13:37 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Panowie.

Tak jak pisałem w poprzednich postach, w końcu jestem zadowolonym posiadaczem Cayenne. Przymierzam się do zrealizowania pakietu startowego aby bezpiecznie eksploatować auto.

Zaczynam od wymiany olejów, filtrów i innych elementów eksploatacyjnych. Poniżej to co ustaliłem. proszę o podpowiedzi i sugestie:

1. Olej silnika + filtr - wleję Motula. 6,3 litra
2. Filtr powietrza, kabiny.
3. z opisu wynika że filtra paliwa nie wymienia się ale pytanie gdzie go znajdę? jest w zbiorniku czy gdzieś na zewnątrz?
4. Oleje MOSTY i SKRZYNIE
- Skrzynia biegow manual - 1.8 litra MotylGear 75W80
- Skrzynia rozdzielcza - Multi ATF 0,85 l
- dyfencjał przód 1 litr Gear 300 LS 75W90 - czy tu na pewno jest zalecany olej z LS?
- dyfencjał tył - 1,25 l Gear 300 LS 75W90 - czy tu na pewno jest zalecany olej z LS?
- Płyn przekładni i wspomagania - Multi HF 1,5 l - czy wymieniać?

Co poza tym jeszcze wymienić i sprawdzić aby spokojnie zacząć użytkować auto. Z moich obserwacji mam do zrobienia:

Drobne elementy nie rzutujące na eksploatację silnika:
1. Radio nie działa
2. Mata pasażera nie grzeje
3. Opada klapa tył i nie działa wycieraczka tył.

Ważniejsze elementy nie rzutujące na eksploatację silnika:

1. Świece i kable zapłonowe
2. Pasek ospretu - klima, alternator, pompa.
3. Układ zapłonowy - CO WARTO SPRAWDZIĆ I WYMIENIĆ?
4. Rozrząd - jakie objawy powinny skłonić mnie do zajrzenia do rozrządu mimo ze jest to łańcuch?


Ewentualnie co jeszcze polecacie sprawdzić, zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2019, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5058
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ad3. Filtr paliwa masz w lewej komorze baku. Dostęp pod kanapą. Jeżeli
nikt jeszcze tego nie ruszał, to masz szczęście i możesz kupić sam
wkład filtra (pisz na PW jeżeli chciałbyś u mnie). Jeżeli ktoś już
wymienił (jednak rzadki przypadek) to najprawdopodobniej będzie już
od poliftowej wersji - nierozbieralny, trzeba wymienić cały element.

Ad4. Bezwzględnie transfer box, czyli skrzynia rozdzielcza.

Ad3. Klapa - komplet siłowników.
Wycieraczka - zobacz czy po otwarciu szyby da się poruszać wycieraczką,
jeżeli nie to trzeba wymienić trzpień przechodzący przez szybę - częsta
usterka. Jeżeli tak, to być może silnik - rzadziej spotykane.

Ad1. Świece - tak. Cewka w zależności od stanu lub stanu portfela - też
warto. To już cały układ zapłonowy ;)

Ad2. Pasek - warto jeżeli słabo wygląda a nie wiesz kiedy był zmieniany,
przy okazji sprawdź wszystkie rolki oraz osprzęt na pierwsze oznaki luzów.
Ad4. Rozrząd jest tutaj specyficzny, bo z tyłu silnika, czyli od
strony skrzyni biegów. Jest przy nim trochę pracy. Sprawdź jaki jest
przestawienie - będzie wiadomo jak bardzo jest już rozciągnięty łańcuch.
Zwykle częściej się go serwisuje niż w 4,5l. Jak już będziesz robić,
to kompleksowo cały, ale ja bym osobiście bez wariatorów wałków rozrządu
robił. Chyba, że coś wskazuje na ich uszkodzenie/zużycie.

Polecam sprawdzić skuteczność pracy uładu hamulcowego oraz ewentualne
luzy w zawieszeniu. Oświetlenie i klakson. Takie podstawy bezpieczeństwa.
Serwisy zwykle mają swoje listy w podpunktami i przy przeglądzie auta
sprawdzają wszystko po kolei.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2019, 14:47 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Dzięki za szeroką wypowiedź.Ponizej moje dodatkowe pytania:

Qbak napisał(a):
Ad3. Filtr paliwa masz w lewej komorze baku. Dostęp pod kanapą. Jeżeli
nikt jeszcze tego nie ruszał, to masz szczęście i możesz kupić sam
wkład filtra (pisz na PW jeżeli chciałbyś u mnie). Jeżeli ktoś już
wymienił (jednak rzadki przypadek) to najprawdopodobniej będzie już
od poliftowej wersji - nierozbieralny, trzeba wymienić cały element.

Co to za wkład jak go odszukać. W wykazach producentów nie ma tego filtra.


Ad4. Bezwzględnie transfer box, czyli skrzynia rozdzielcza.


Tu chcę zrobić i rozdzielcza i mosty i biegów. Czy gdzieś można znaleźć miejsca spustowe i wlewowe tych elementów?


Ad3. Klapa - komplet siłowników.
Wycieraczka - zobacz czy po otwarciu szyby da się poruszać wycieraczką,
jeżeli nie to trzeba wymienić trzpień przechodzący przez szybę - częsta
usterka. Jeżeli tak, to być może silnik - rzadziej spotykane.

sprawdzę.


Ad1. Świece - tak. Cewka w zależności od stanu lub stanu portfela - też
warto. To już cały układ zapłonowy ;)




Ad2. Pasek - warto jeżeli słabo wygląda a nie wiesz kiedy był zmieniany,
przy okazji sprawdź wszystkie rolki oraz osprzęt na pierwsze oznaki luzów.

Wymienie. nie duży koszt.


Ad4. Rozrząd jest tutaj specyficzny, bo z tyłu silnika, czyli od
strony skrzyni biegów. Jest przy nim trochę pracy. Sprawdź jaki jest
przestawienie - będzie wiadomo jak bardzo jest już rozciągnięty łańcuch.

Jak to sprawdzić?


Zwykle częściej się go serwisuje niż w 4,5l. Jak już będziesz robić,
to kompleksowo cały, ale ja bym osobiście bez wariatorów wałków rozrządu
robił. Chyba, że coś wskazuje na ich uszkodzenie/zużycie.

Polecam sprawdzić skuteczność pracy uładu hamulcowego oraz ewentualne
luzy w zawieszeniu. Oświetlenie i klakson. Takie podstawy bezpieczeństwa.
Serwisy zwykle mają swoje listy w podpunktami i przy przeglądzie auta
sprawdzają wszystko po kolei.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2019, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5058
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Oj, ciężko będzie składnie odpisać :)

Filtr. Napisałem, w lewej komorze od góry baku. Dostęp po tylną kanapą.
Chyba że pytasz o sam wkład - mam ich kilkanaście na stanie :) Pisz na
forum na PW lub mail j.kadziela@gmail.com

Najlepiej jak poszukasz tutoriala w internecie. Może jest film na youtube.
Zresztą tak będzie z każdym pytaniem :)

Korku wlewowe i spustowe transferboxa:
https://www.google.com/search?q=transfe ... JEBaWWE89M:

To jest w zasadzie od 92A, czyli Cayenne II, ale prawie identycznie
wygląda starszy typ.

Skrzynia biegów, stosunkowo prosto, obydwa korki są w misce, ale poszukaj
procedury jaką wypadałoby zachować przy wymianie oleju z filtrem. Trzeba też
pamiętać o temperaturach.

Rozrząd. Sprawdzić możesz komputerem serwisowym. Nawet prosty Durametric
powinien dać radę, ale nie sprawdzałem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2019, 7:47 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
MKzibi, jeżeli chodzi o filtr to na YT wpisz: VW Touareg Audi Q7 fuel filter replacement DIY by Edge Motors. Ja wg tego sam wymieniałem i od Qbak filtr kupiłem.

Rozrząd w VR6, jeżeli coś się dzieje to zawsze da info na komputerze (check) - powtarzam po mechaniku, który robi 3.2.
U mnie słychać było szuranie z dołu silnika - rozciągnięty łańcuch od pompy oleju (są dwa). Oryginalny zestaw w razie czego za 950 można kupić.

Warto wymienić napinacz hydrauliczny górny, jeśli nei był wymieniany. Cena około 120 pln SWAG, wymieniasz sam w 5 minut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2019, 8:33 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
SebastianP napisał(a):
MKzibi, jeżeli chodzi o filtr to na YT wpisz: VW Touareg Audi Q7 fuel filter replacement DIY by Edge Motors. Ja wg tego sam wymieniałem i od Qbak filtr kupiłem.

Rozrząd w VR6, jeżeli coś się dzieje to zawsze da info na komputerze (check) - powtarzam po mechaniku, który robi 3.2.
U mnie słychać było szuranie z dołu silnika - rozciągnięty łańcuch od pompy oleju (są dwa). Oryginalny zestaw w razie czego za 950 można kupić.

Warto wymienić napinacz hydrauliczny górny, jeśli nei był wymieniany. Cena około 120 pln SWAG, wymieniasz sam w 5 minut.


Mówisz o napinaczu paska osprzętu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2019, 15:29 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Nie, piszę o napinaczu górnym łańcucha rozrządu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2019, 17:22 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
No to zacząłem realizować odświeżenie mojego Cayenne.

Bedę pisał, zamieszczał fotki i pytał. Może komuś się przyda.

1. Zacząłem od oleju silnika. Wlany Motul Specifik VW 504.00-507.00 oraz filtr oleju Filtron OE640.
Oleju wlazło ok. 6.3 litra czyli tyle ile instrukcja każe. Spuściłem wszystko, czekałem długo aż wszystko skapnie. Trochę zaskoczył mnie filtr oleju odkręcany z dołu. Polało mi się po rękach. Warto podstawić dużą miskę.

Tu zdjęcie z pokazanym korkiem spustowym oleju:

https://drive.google.com/file/d/1GQ3xQl ... sp=sharing

2. Filtr powietrza- wyjecie dość łatwe. Wyjąłem a tu okazuje się że filtr nówka siedzi. nawet nie przykurzony. Szkoda że nie sprawdziłem wcześniej. No wy kupiony zostanie na później. Filtr Filtron AP004/3

3. Wziąłem się za olej dyferencjału przód. Po spuszeniu oleju okazało się ze zeszło ne więcej nić 0,6 litra? Instrukcja mówi 1 litr? Wlałem Motul gear 300 LS. Wlałem 1 litr ale przy ok 0,8 litra zaczęło się przez otwór kontrolny przelewać. A wiec zgodnie z instrukcją 1 litr ale nie wchodzi 1 litr? Ile powinno być naprawdę?

Tu fotka z zaznaczonym spustem oleju i wlewem.

https://drive.google.com/file/d/1PeIR83 ... sp=sharing

Teraz pojeżdżę i zobaczę czy most hałasuje, bo poprzednio trochę hałasował, jak nie pomoże to jeszcze mam zamiar wlać LiquiMoly do przekładni. Sprawdzałem kiedyś w skrzyni Citroena i super wycisza. Jak nie pomoże to ... no właśnie jeszcze nie wiem.

Poniżej fotki z pokazanymi spustami i wlewami Skrzyni manualnej i skrzyni rozdzielczej. To następne kroki do zrobienia oraz dyferencjał tył.

https://drive.google.com/file/d/1E6tfR5 ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1GqjVOE ... sp=sharing

Zamieszczam poniżej linki z odpalonym silnikiem po wymianie oleju.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć czy słychać rozrząd? Wydaje mi się ze coś słychać. Poza tym z przodu przy pasku osprzętu jakieś piski. Na zegarach mam też wykrzyknik. Muszę podpiąć kompa i zobaczyć czy to właśnie rozrząd nie krzyczy.

Filmiki z pracy silnika:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Opiszę w kolejnych krokach jak dojdę do tematów.

Aha. Pod spodem samochodu znalazłem gumę jak na zdjęciach poniżej. Czy ktoś może podpowiedzieć co to jest?:

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2019, 9:46 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Nic się nie otwiera z podanych linków


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2019, 10:50 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
SebastianP napisał(a):
Nic się nie otwiera z podanych linków


Działa. Sprawdziłem bez zalogowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2019, 15:44 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
U mnie na Siri i firefoxie nie otwiera się


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 8:06 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Widzę, że idą grube inwestycje.
Wrażenie robi zwłaszcza oszczędność kilku złotych na tych śmieciach z filtrona.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 9:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1559
Nr klubowicza: 582
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 14:41 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
berni500 napisał(a):
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???


Nie patrzyłem na cenę tylko poprostu znam tą firmę to tak wybrałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1559
Nr klubowicza: 582
Mnie chodzi o to dlaczego kolega nazywa Filtrona śmieciem ?!
Bo tego nie rozumiem, papierowy filtr to papierowy filtr i tyle.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:14 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
berni500 napisał(a):
A dlaczego śmieciach z Filtrona?
A czymże to różni się od innego papierowego ???

Tak mniej więcej 5-10 koni na filtrze powietrza, taka jest różnica.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1559
Nr klubowicza: 582
Oj to widzę ze fachowiec z Ciebie....
Jeszcze długa droga przed Tobą :)




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:26 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Droga raczej krótka, bo pomiar na hamowni jest w miejscu. testowałem brudnego zużytego knechta, filtrona i K&N, więc wiem, co piszę.

Więc zachowaj proszę swoją merytoryczną uwagę dla siebie :).

Proponuję też się przejść po magazynie jakiejkolwiek hurtowni motoryzacyjnej i obejrzeć, jak wyglądają filtry oleju w wersji puszkowej. Jak piękne mają zadziory po obróbce gwintu.
Dodatkowo - w moim przypadku, kiedyś dawno, filtr oleju piszczał. Z miesiąc szukałem przyczyny piszczenia w silniku. Nie mogłem w to uwierzyć, ale wpisz sobie w googlu piszczący filtron i zobacz, ile osób dzieliło się problemem z tym świetnym wyrobem. Może skróci to trochę Twoją drogę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1559
Nr klubowicza: 582
Kolego sympatyczny zrobiłem ze 2 auta w zyciu i bzdury piszesz.
Filtr papierowy to jest filtr papierowy a 5 koni to sobie możesz dodać jak zmienisz cały dolot.
Może 10 jak kupisz bardzo dobry.
Polecam korzystać z markowych hamowni.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To nie pierwsza zła opinia o Filtronie, jaką słyszę. Coś w tym musi być. A umówmy się, paręnaście czy parędziesiąt złotych różnicy to chyba nie majątek. A znacznie bezpieczniej wziąć Manna czy Knechta.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum