Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 15:59 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Filtr papierowy nie dodaje koni - to wiem, ale dziękuję za wyjaśnienie.
Papierowy filtron natomiast te 5 do 10 koni zabiera.

Jeżeli chodzi serwis filtrów, to nie nazwałbym tego robieniem auta, ale pewnie zrobiłem tego z 1000 razy więcej...

Korzystam z markowej hamowni firmy Dyno-Project.

Nie zamierzam kontynuować dyskusji z Tobą, ponieważ ja te rzeczy sprawdziłem - wyniki pomiarów hamownią, jakość puszek filtrów oleju organoleptycznie (do czego nie raczyłeś się odnieść, ale to akurat plus, skoro nie masz o tym pojęcia), więc Twoje dwa zrobione auta nie są dla mnie żadnym punktem odniesienia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1553
Nr klubowicza: 582
Te gdzie ten garaż masz???
Bo Ty jakiś cichociemny jesteś z tego wynika.
Tysiące aut zrobionych....
:banghead:




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 18:33 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 670
Panie Jaśku bardzo ciekaw jestem wykresów z hamowni. Niewątpliwie wielu z nas byłoby zaskoczonych wynikami.
Jeśli masz taką możliwość to podziel się z nami tą wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2019, 20:01 

Dołączył: 23.09.2018
Posty: 413
każda hamownia ma swoje własne wyniki, taka prawda :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2019, 8:01 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
wit007 napisał(a):
To nie pierwsza zła opinia o Filtronie, jaką słyszę. Coś w tym musi być. A umówmy się, paręnaście czy parędziesiąt złotych różnicy to chyba nie majątek. A znacznie bezpieczniej wziąć Manna czy Knechta.


Panowie. Ten post założyłem aby pokazać co zrobiłem i poprosić o opinie w kwestii prac, ewentualne podpowiedzi itp. Moim zamiarem nie jest dyskusja na temat filtrów filtorna. Zakładam je od wielu lat i nie widzę w tym problemu jeśli nawet 2KM mechaniczne mi uciekną.

Celem jest bezawaryjna obsługa samochodu a to uzyskuje wymieniając filtry na czas a nawet przed czasem.

Proszę o dyskusje nad moim tematem a temat wyższości filtrona na Mannem (które podobno mają i tak jednego właściciela) proszę przenieść do innego wątku....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2019, 19:16 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Wracam do tematu.

Mam już powymieniane:
1. Olej silnik, most przód, rozdzielcza i manualna biegów.

Niestety most przód wyje. Jak proponujecie zacząć o regeneracji w postaci wymiany łożysk czy szukać nowego mostu?

Aktualnie na tapecie:

1. Radio nie działa - zauważyłem brak bezpiecznika w pozycji związanej ze wzmacniaczem i TV. Czy to może być przyczyna ze radio nie działa? Na zdjęciu poniżej obraz bezpieczników.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

2. Mata pasażera już grzeje - bezpiecznik.
3. Do wymiany przednie klocki. Na zdjęciu poniżej pokazuję przednie i tylne zaciski. Podpowie ktoś jakie klocki na przód zamówić bo z tego co widzę w sieci to różne typy są.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2019, 11:12 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
mkzibi napisał(a):
Wracam do tematu.
Niestety most przód wyje. Jak proponujecie zacząć o regeneracji w postaci wymiany łożysk czy szukać nowego mostu?

Zdemontować, rozebrać i zobaczyć, co tam się dzieje, potem podjąć decyzję.
mkzibi napisał(a):
Podpowie ktoś jakie klocki na przód zamówić bo z tego co widzę w sieci to różne typy są.

Dobrać po VIN nr oryginału i położyć markowy zamiennik - zależnie od preferencji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2019, 14:06 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Pan Jasiek napisał(a):
mkzibi napisał(a):
Wracam do tematu.
Niestety most przód wyje. Jak proponujecie zacząć o regeneracji w postaci wymiany łożysk czy szukać nowego mostu?

Zdemontować, rozebrać i zobaczyć, co tam się dzieje, potem podjąć decyzję.
mkzibi napisał(a):
Podpowie ktoś jakie klocki na przód zamówić bo z tego co widzę w sieci to różne typy są.

Dobrać po VIN nr oryginału i położyć markowy zamiennik - zależnie od preferencji.


Czy gdzieś w necie znajdę wyszukiwarkę po VIN?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2019, 8:30 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
mkzibi napisał(a):
Pan Jasiek napisał(a):
mkzibi napisał(a):
Wracam do tematu.
Niestety most przód wyje. Jak proponujecie zacząć o regeneracji w postaci wymiany łożysk czy szukać nowego mostu?

Zdemontować, rozebrać i zobaczyć, co tam się dzieje, potem podjąć decyzję.
mkzibi napisał(a):
Podpowie ktoś jakie klocki na przód zamówić bo z tego co widzę w sieci to różne typy są.

Dobrać po VIN nr oryginału i położyć markowy zamiennik - zależnie od preferencji.


Czy gdzieś w necie znajdę wyszukiwarkę po VIN?



spisz lepiej numery z dyfra, koło korka spustowego masz kwadracik a na nim numer dyfra


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2019, 10:42 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
mkzibi napisał(a):
Czy gdzieś w necie znajdę wyszukiwarkę po VIN?

Każdy dystrybutor części ma na stronie - Inter Cars, Auto Partner, PolCar etc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2019, 21:46 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
Radio uratowane.

Rozebrałem, porozpinałem paski i poprzypinałem ponownie. Złożyłem i działa....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2019, 10:22 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
mkzibi napisał(a):
Radio uratowane.

Rozebrałem, porozpinałem paski i poprzypinałem ponownie. Złożyłem i działa....



No niestety. Z radością się pośpieszyłem. Znowu przestało działać. Ten problem przenoszę do innego wątku, tutaj:

becker-be6635-pcm2-e1-czasami-sie-wlacza-t21678.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2019, 2:45 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
SebastianP napisał(a):
Nie, piszę o napinaczu górnym łańcucha rozrządu


Gdzie znajdę ten napinacz. Czy trzeba go jakoś ustawiać, regulować czy po prostu wymieniam i tyle?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2019, 23:22 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
mkzibi napisał(a):
SebastianP napisał(a):
Nie, piszę o napinaczu górnym łańcucha rozrządu


Gdzie znajdę ten napinacz. Czy trzeba go jakoś ustawiać, regulować czy po prostu wymieniam i tyle?


Napinacz wymieniony. Może ktoś wie jakim momentem go dokręcać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2019, 23:29 

Dołączył: 18.10.2015
Posty: 151
mkzibi napisał(a):
mkzibi napisał(a):
SebastianP napisał(a):
Nie, piszę o napinaczu górnym łańcucha rozrządu


Gdzie znajdę ten napinacz. Czy trzeba go jakoś ustawiać, regulować czy po prostu wymieniam i tyle?


Napinacz wymieniony. Może ktoś wie jakim momentem go dokręcać?


OK. znalazłem tutaj:

czujniki-polozenia-walu-cayenne-3-2-lpg-t13700-40.html?hilit=napinacz%20hydrauliczny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2019, 11:39 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1102
mkzibi tak się zafiksowałeś że zaczynasz pisać sam ze sobą :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2021, 10:00 

Dołączył: 21.08.2020
Posty: 12
Witam, jestem też po wymianach olejów ale mam pewien wątpliwość bo dałem się namówić sprzedawcy że olej do manualnej skrzyni biegów będzie odpowiedni :
MOTUL MULTI DCTF i taki wlałem ale chciałbym zasięgnąć Waszej opinii czy taki olej moze być tam stosowany. Jak również nie wiem dlaczego wlałem do skrzyni 2 litry a według tego co doczytałem na forum powinno wejść 1.8litra, dodam że auto stało tak że przód był troszkę wyżej ok 10cm bo taki jest krótki kanał że wejść to nie mogłem całym wjechać i tył stał przed progiem wjazdowym.
Będę wdzięczny za info.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2021, 15:30 

Dołączył: 19.06.2021
Posty: 29
jestemtu napisał(a):
Witam, jestem też po wymianach olejów ale mam pewien wątpliwość bo dałem się namówić sprzedawcy że olej do manualnej skrzyni biegów będzie odpowiedni :
MOTUL MULTI DCTF i taki wlałem ale chciałbym zasięgnąć Waszej opinii czy taki olej moze być tam stosowany. Jak również nie wiem dlaczego wlałem do skrzyni 2 litry a według tego co doczytałem na forum powinno wejść 1.8litra, dodam że auto stało tak że przód był troszkę wyżej ok 10cm bo taki jest krótki kanał że wejść to nie mogłem całym wjechać i tył stał przed progiem wjazdowym.
Będę wdzięczny za info.
Pozdrawiam


Wyjasnię ci to trochę przykładem z życia. Weź sobie butelkę litrową, odkręć korek, połóż na płasko i wklej wody. Zacznie ci się wylewać przy jakiś 300ml.
Jak ją podniesiesz dziubkiem chociaż o 4 cm do góry, to już ci się wleje z 600ml. Ze skrzynią podobnie, tam nie wlewasz tak że całe zębatki pływają w oleju. Jest pewien ustalony poziom maksimum i tyle.

A co do oleju. Teoretycznie wszędzie buczą o "orginale" ale ile fraz nie wpiszesz to zawsze wychodzi ci 75W-90 o różnych różnistych specyfikacjach.

Akurat nie mam manuala w porsche, więc nie chcę się wymądrzać, ale wszystkie manuale jakie miałem śmigały na takich olejach jak im wlałem, ze specyfikacją nastawioną na tryb jazdy, obciążenia, temperaturę.

Ostatnio miałem do zabawy Eosa 2.0 TFSI zrobionego na 320 koni i też mu lałem inny olej niż zaleca producent bo był to typowy resorak do wyciskania potów, a biegi zmieniałem na zasadzie fast shiftów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum