Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.10.2020, 9:47 

Dołączył: 13.10.2020
Posty: 57
Witam, w jaki sposób sprawdzić poziom oleju na zegarach? Próbuję na zimnym, rozgrzanym silniku, i cały czas pokazuje komunikat: display only possible after short time/distance


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2020, 9:53 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 624
Pokaże na zegarach ale po dłuższym dystansie przejechanym 40 - 100 km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2020, 10:16 

Dołączył: 13.10.2020
Posty: 57
Dzięki, poziom oleju można sprawdzić tylko podczas jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2020, 13:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Raczej tylko na postoju




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2020, 22:53 

Dołączył: 12.08.2010
Posty: 468
Panamera i w czasie jazdy i na postoju.
Darek

Co model to inaczej :D
W 993 bagnetem podczas spokojnej pracy silnika na postoju - olej musi być ciepły.
w 996 i 978 przed rozruchem na wyświetlaczu,silnik nie pracuje.
W 997 - olej gorący silnik pracuje, samochód stoi!! na wyświetlaczu.
Panamera i Cayenne II na wyświetlaczu, silnik pracuje w czasie jazdy jak i postoju.
Ale po podniesieniu pokrywy silnika niezależnie czy uzupełniasz olej czy płyn do spryskiwaczy czy tak tylko sobie otwarłeś by sobie popatrzeć to minimum przez 35 km wyświetla się właśnie ten komunikat. A mnie się zdarzyło że nie chciał pokazać poziomu oleju przez 70 km :banghead:
Inna sprawa to awaria tego czujnika w zamku klapy, się zapieka czy coś. Miałem robione, ale dawno.
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2020, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To ja tylko dla porządku uzupełnię:
996/986/997.1/987.1 - przed rozruchem silnik nie pracuje
ale już 997.2/987.2 - silnik pracuje na wolnych obrotach, olej rozgrzany
Ciekawe jak jest w Carrera GT.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2020, 21:35 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 422
To ja jeszcze napiszę że w 987 sprawdzanie trwa 5 minut, w 997 turbo sprawdzanie trwa 5 sekund. Nie wiem skąd ta różnica.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2020, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Rozumiem, że piszemy o przedliftach?
Nie powinno być takiej różnicy. Tylko sama różnica w czasie w jakim
zegary pokażą stan oleju wynika z kilku parametrów. Kiedy był wyłączony
silniki, jaką temperaturą ma olej. Zupełnie inny czas do pomiaru ma
kiedy zimny silnik odpaliłeś na 30 sekund i po zgaszeniu chcesz sprawdzić
stan a inny czas do pomiaru będzie jak zgasisz gorący silnik po jeździe.
Co ciekawe inne też mogą (choć nie powinny) być wyniki tych pomiarów.
Dlatego ja polecam mierzyć zawsze na zimnym po nowy w tym samym miejscu.
Wtedy mamy powtarzalny pomiar.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2020, 22:33 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 422
Też nie wiem dlaczego tak jest ale czekanie 5 minut w 987 było denerwujące i tak było za każdym razem jak chciałem sprawdzić olej. W 997 turbo ten olej pokazuje się prawie od razu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2020, 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie powinno być po 5 minutach w 987.1 na zimnym nieodpalonym od kilku
godzin silniku. Natomiast w 997 turbo to zdecydowanie tylko na gorącym,
na wolnych obrotach. Tak samo oczywiście 996 Turbo.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 14:50 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 72
prnit napisał(a):
Też nie wiem dlaczego tak jest ale czekanie 5 minut w 987 było denerwujące i tak było za każdym razem jak chciałem sprawdzić olej. W 997 turbo ten olej pokazuje się prawie od razu.


Dziwne, u mnie w 987.1 na zimnym silniku, np. po nocy, trzeba odczekać 5 sek. Jak zgaszę i odpalam zaraz po dłuższej jeździe to było chyba 59 minut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron