Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 13:51 

Dołączył: 10.09.2020
Posty: 37
Cześć!

Rozważam zakup Boxstera 2.7 2005 o dosyć dużym przebiegu (ok. 300k km).
Samochodu jeszcze nie widziałem, ale dostałem info o właściciela że raz na kilka dni / tygodni pod samochodem tworzą się niewielkie plamki oleju, silnik delikatnie poci się gdzieś od spodu.

Tutaj od razu zaznaczam, że nie mam dużej wiedzy technicznej (i dlatego pytam o poradę mądrzejszych od siebie w tych kwestiach :) ), oraz że wiem że po takim opisie ciężko stwierdzić gdzie może być źródło wycieku.

Jestem ciekaw Waszej opinii czy coś takiego powinno zdyskwalifikować ten samochód do kupna i jakie mogą być widełki naprawy tego wycieku - wariant optymistyczny, czyli jeśli jest to jakaś drobna uszczelka, pierdoła, po wariant pesymistyczny gdzie ten wyciek może oznaczać większe kłopoty.

Z góry dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 14:24 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1102
Plamka na kilka dni a plamka na kilka tygodni to duża różnica. Może to być w najgorszym miejscu czyli połączenie silnika i skrzyni lub innym np pokrywa zaworów , korek spustu oleju i inne. Nie wierzę że ten właściciel nie wie skąd puszcza.Musisz sam obejrzeć od spodu i zweryfikować , zrób dobre foty to pomożemy z grubsza ocenić co i jak. Wyciek to nie awaria to tylko uszczelnienie ale pewne miejsca są kosztowne i mając porozbierane elementy jest wskazana wymiana innych rzeczy niejako przy okazji np sprzęgło.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 251
Nr klubowicza: 692
Cześć,

Jeśli pod silnikiem bardziej z tyłu to na praktycznie na 100% uszczelnienie łożyska IMS. To jest standardowa sprawa. Robiłem po zakupie w ramach przeglądu, co do kosztów to niech się wypowiedzą koledzy mechanicy. Ja to robiłem trzy lata temu z całym wachlarzem innych drobnych usterek, więc ciężko mi to teraz ustalić. Miałem również delikatny wyciek z przodu silnika, ale to był płyn chłodniczy, nie olej.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 14:46 

Dołączył: 14.02.2020
Posty: 72
Nie chcę być czarnowidzem, ale w takiej sytuacji zapala mi się czerwona lampka.
Jeśli sprzedając auto jest jakiś problem i jest on łatwy (w sensie tani) w naprawie, to sprzedającemu bardziej opłaca się to zrobić i pokazywać sprawne auto, bo więcej za nie dostanie (kupujący nie ma wymówki do zbijania ceny).
A jak naprawa jest droga to niektórzy tego nie robią i wciskają kit, że to błahostka i zrobi sobie to pan tanio sam.

Nie zniechęcam do zakupu, ale tak jak poprzednicy napisali przed zakupem powinieneś się dowiedzieć co to jest za problem i ile będzie kosztować naprawa. Najlepiej jedź do dobrego warsztatu znającego się na Porsche na przegląd przed zakupowy. Ewentualnie zrób zdjęcia skąd kapie, może ktoś pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.10.2020, 14:54 

Dołączył: 10.09.2020
Posty: 37
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi. Dokładnie o takie informacje mi chodziło.

Jeśli coś więcej ustalę, ale zdobędę więcej informacji - dam znać.

Zdrowia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum