Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.01.2021, 18:29 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Witam,

Jestem tu nowy i to pierwszy post (oprócz powitalnego) - mam nadzieje ze wszystko bedzie ok.

Jestem posiadaczem Panamery z 2011 roku z silnikiem 3.6 i moj problem polega na wyskakującym po nocy lub dłuższym postoju błędzie PSM - nie mam wtedy kontroli trakcji ani nie dzialaja napędy. Przewaznie po przejechaniu kilku km (czesto dopiero powyżej 100km oraz 2-4 zgaszeniach i zapaleniach silnika wssystko wraca do normy. Oczywiście nie dzialaja tryby sportowe. Z racji, ze jest zima to mega uciążliwe - wydaje mi sie ze jak
Bylo lato wiosnę mniej wilgotno szybciej to zaczynało działać.. Dodatkowo jak jeżdżę na błędzie to przy którym zapaleniu pojawia sie tez check. Jak odpalam i gaszę juz bez błędów PSM to check gaśnie i wraca na drugi dzien.

W załączniku odczyt błędów. Po wykasowaniu wszystko jest ok az do rana.
W poniedziałek mam wizytę u mechanika - naprawde dobry fachowiec ale to nie jego specjalizacja - nie mial z tym do czynienia wcsesniej stad szukam
Jakiejs pomocy. Zaczynamy od sprawdzenia styków , wiązek elektrycznych itp

Nie wiem czy to ka znaczenie ale gdy nie ma błędów z PSM to nie działa mi mimo wsystsko start/stop

Kody i opisy błędów

C120A1 - control unit fault, center - differential lock
002085 - sport mode, center - differential lock, faulty
00208A - sport mode, faulty
C12019 - communication with air conditioner regulator


Z gory dziekuje za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.01.2021, 20:17 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Miałem tak gdy akumulator był już słaby ( Cayenne), po wymianie wszystko ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2021, 1:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak już wymienisz ten akumulator, bo pewnie tak się skończy na jakimś
etapie poszukiwania usterki (ja też bym to zaproponował po błędach
i Twoim opisie) to pamiętaj, że trzeba taką wymianę "odhaczyć" komputerem
serwisowym.

_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.01.2021, 5:50 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Zakladajac, ze jest srednio ciepło i auto potrafi stać 7 dni i odpala bez problemu - to akumulator moze byc zbyt słaby? Czytałem o takiej opcji z wymiana aku ... warto próbować od razu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2021, 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeszcze można sprawdzić czy był zakodowany poprzedni akumulator po
wymianie. Chyba że jest jeszcze pierwszy z fabryki, ale to raczej mało
prawdopodobne.

Czy ten błąd da się usuną na jakiś czas?
C120A1 - control unit fault, center - differential lock
Czy wraca zaraz po ponownym włączeniu zapłonu lub odpaleniu auta?

_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.01.2021, 14:03 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Błąd da sie usunąć - wraca po dłuższym postoju - wraz z cała reszta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2021, 13:23 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Akumulator moze byc jeszcze od nowości - jest oryginalny i wyglada jakby nic tam nie bylo ruszane. Miernik pokazał 40% żywotności. Pokazał sie tez błąd koleracji walk rozrządu - moze
To świadczyć o rozciągniętym łańcuchu? Przebieg 150tkm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2021, 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Może.
Pytanie ile stopni odchylenia pokazują poszczególne strony, do ta lepszy
obraz sytuacji.
Z akumulatorem - po naładowaniu 40%? Jeżeli tak, to raczej masz winowajcę.
A prąd rozruchowy został zmierzony? Spadek napięcia podczas pracy rozrusznika
oraz napięcie ładowania jak już auto odpali?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2021, 15:18 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Akumulator wyglada na fabryczny - rano przy odpalaniu napięcie (na komputerze w aucie) potrafi startować od 11.9v. Czyli wymieniać aku? Ost po trasie 350 km (Aku musiał sie naładować) rano bylo to samo. Ale zaznaczam ze znowu auto stało tydzien i odpaliło (z minimalnym przeciągnięciem). Przy niedziałającym start/stopie to ma
Sens ale czy PSM tez moze wywalać?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2021, 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Z tych błędów będzie błąd PSM, czyli będzie nieaktywne. Może też
wymagać kalibracji czujnika kąta skrętu - który być może po przejechaniu
tych 100km się sam kalibruje. Dzieje się tak na pewno przy krótkim
odpięciu akumulatora - wystarczy czasem 100-200 metrów. Być może przy
spadku napięcia potrzebna jest kalibracja, ale po kilkudziesięciu
kilometrach mimo wszystko sam się kalibruje - nigdy tak nie sprawdzałem.

Odpowiadając na pytanie - może być nieaktywny start/stop ale też może
być błąd z PSM jeżeli akumulator jest słaby i jest za niskie napięcie
na sterownikach. Jak już złapie taki błąd który przykładowo opisałem
powyżej to nie wystarczy, że na odpalonym aucie napięcie już wzrośnie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.01.2021, 23:45 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Kat skrętu - zawsze jakis pomysł... czasami wyskakuje mi błąd doświetlania zakrętu - ale nie ma to znaczenia czy działa psm czy nie... tez moze
Miec cos wspólnego? :) poczytałem o tym kacie skrętu/taśmie i tez ludzie mieli takie problemu jak u mnie. co radzisz? Wymianę akumulatora na początek czy probe z taśma/kalibracja ? Orientujesz sie czy ktos w kujawski pomorskim moze to ogarnąć ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2021, 1:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Czujnika kąta skrętu nie trzeba wymieniać jeżeli da się zrobić poprawnie
kalibrację. Chodzi mi o to, że po problemach z zasilaniem bardzo często
czujnik ten wymaga ponownej kalibracji, co jakby potwierdza potrzebę
wymiany akumulatora. Ale to tylko porada przez forum, najlepiej jakbyś
udał się do serwisu specjalizującego się w Porsche lub chociaż mającego
doświadczenie z takimi autami. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej - nowy
akumulator trzeba wpisać do auta.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2021, 1:15 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Jasna sprawa - bardzo trafne te podpowiedzi dziekuje Ci bardzo 👊. Oprócz autoryzowanego serwisu orientujesz sie czy ktos jest w stanie to zrobic? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Raczej wszystkie nieautoryzowane mają odpowiedni sprzęt. Wszystko
zależy skąd jesteś i gdzie będziesz miał najbliżej.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2021, 21:47 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Kujawsko pomorskie - Torun :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2021, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak bywasz w Warszawie i okolicach to bez problemu i bez umawiania się
powinno się udać zakodować. Przed włożeniem akumulatora zrób kilka zdjęć
od góry. Numer katalogowy i numer seryjny, marka oraz pojemność. To wszystko
będzie potrzebne przy wpisywaniu nowego do sterownika.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2021, 23:03 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Ok - podzwonie popytam ... dzieki bardzo jeszcze raz - jak bede po tych dwoch rzeczach to dam znac 👊👊👊 🥃🥃🥃


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2021, 12:22 

Dołączył: 14.01.2021
Posty: 11
Witam ponownie. Wymieniłem akumulator skalibrowanym czujnik skrętu... nie pomogło :( sytuacja ta sama po jakims czasie dopiero zaczyna działać. Czujnik do wymiany czy jeszcze jakis pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.02.2021, 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W takim razie trzeba już podjechać do serwisu który będzie dalej
sprawdzał poszczególne elementy.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum