Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.07.2021, 17:08 

Dołączył: 5.03.2021
Posty: 105
Porsche i Rimac Automobili połączyły siły finalizując plany utworzenia nowej spółki o nazwie Bugatti Rimac.



Dyrektorzy generalni obu firm, Oliver Blume i Mate Rimac, podpisali umowy, ustalające podział udziałów w nowo powstałej spółce Bugatti Rimac. Głównym udziałowcem będzie nowo powstała Grupa Rimac z udziałem na poziomie 55%. Założyciel i dyrektor generalny Mate Rimac zachowa swój pierwotny udział w Rimac Group na poziomie 37%, Porsche 24%, Hyundai Motor Group 12%, inni inwestorzy 27%. Produkcja i rozwój systemów akumulatorowych, układów napędowych oraz innych komponentów napędów elektrycznych zostanie wydzielona jako nowy podmiot o nazwie Rimac Technology, należący w 100% do Grupy Rimac i działający niezależnie. Spółka ma zacząć działać w czwartym kwartale 2021 r.
Bugatti Rimac poprowadzi Mate Rimac, który jako dyrektor generalny Rimac Group będzie zarządzał zarówno Bugatti Rimac, jak i nowym działem, Rimac Technology. Bugatti i Rimac będą nadal działać jako odrębne marki, zachowując istniejące zakłady produkcyjne i kanały dystrybucji. Rimac Automobili zachowa swoją obecną siedzibę na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji, a produkcja Bugatti będzie kontynuowana w Molsheim we Francji.
W przyszłości globalna siedziba Bugatti Rimac będzie znajdować się w Rimac Campus zlokalizowanym w miejscowości Sveta Nedelja, 16 km od stolicy Chorwacji. Kampus o wartości 200 mln euro i powierzchni 100 000 m2, ma zostać otwarty w 2023 r. i będzie stanowił bazę dla rozwoju przyszłych hipersamochodów Rimac i Bugatti.

Podaję za portalem SAMAR


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2021, 23:55 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4967
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
No to teraz czekamy kiedy Izera z namaszczeniem matełuszka połączy się z Lamborgini :-)

Brawo Chorwaci !!!




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.07.2021, 12:51 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1625
Polecam kilka wierszy na temat nowego młodego właściciela:
https://e.autokult.pl/41745,bugatti-prz ... -na-szczyt
Ciekawe jak to się dalej potoczy... ?

PS. Powtarzam po raz kolejny, nasze lokomotywy parowe przejdą na naszych oczach do historii, zdaniem nowego właściciela Bugatti przemysł motoryzacyjny przespał przynajmniej 10 lat... :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.07.2021, 10:11 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
Kibicuje marce Rimac,
jeśli UE nie przestawi wajchy z kierunku na elektrowozy,
to za 10-15 lat Rimac może dla hypecarów być nr 1.

Inna sprawa, że do tej pory Bugatti jako marka
z duża emisja byłą ciężarem dla VAGa, stąd połączenie z Rimac i korzyści jak współpraca Fiata z Teslą ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.07.2021, 13:58 

Dołączył: 22.02.2021
Posty: 72
No raczej Bugatti nie dotyczą obostrzenia w zakresie emisji spalin.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.07.2021, 15:54 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1105
Raczej wszystkich dotyczą dlatego Vag wykonał taki ruch.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.07.2021, 18:40 

Dołączył: 22.02.2021
Posty: 72
Jesli produkcja jest ponizej 1000 aut rocznie to te normy nie dotycza.
Bugatti raczej miesci sie w limicie.
Poczytaj:
https://ec.europa.eu/clima/policies/tra ... ulation_en


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.07.2021, 9:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 480
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
rafie napisał(a):
Polecam kilka wierszy na temat nowego młodego właściciela:
https://e.autokult.pl/41745,bugatti-prz ... -na-szczyt
Ciekawe jak to się dalej potoczy... ?

PS. Powtarzam po raz kolejny, nasze lokomotywy parowe przejdą na naszych oczach do historii, zdaniem nowego właściciela Bugatti przemysł motoryzacyjny przespał przynajmniej 10 lat... :shock:


Sen o którym wspominasz był raczej na mocnych tabletkach nassenych i asyscie anestjezjologa podającym Pavulon :D , lobby paliwowe jest silne, dodatkowo trzeba stopniowo wygasic supply chain komponentow do silnikow "konwencjonalnych"...

Nie wazne co się stanie, mi zawsze Rimac bedzie sie kojarzył z Richardem Hammondem i jego przygodą w Szwajcarii :wink: :wink: :wink:




_________________

981 GT4 Pikachu
997.1 4S Cabrio
958.2 Turbo
971 Pan Amur bieda edition,
718 2.0 "Spajder"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2021, 22:05 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1625
Uważasz, że ta kraksa Hamonda to była wina samochodu ?
On zdaje się nieco za szybko chciał pokonać zakręt ? :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2022, 18:22 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Mata napisał(a):
No to teraz czekamy kiedy Izera z namaszczeniem matełuszka połączy się z Lamborgini :-)

Brawo Chorwaci !!!


Generalnie na przykładzie Garbusa nadzieja jakaś dla Izery jest. Można tu wypromować akcje marketingową auta jako obiektu pożądania mas, wszystkie jego wady przekłuć w zalety lub powiązać auto z jakąś społecznością, tak jak Garbus zrobił to w USA z artystycznym światkiem i dziećmi kwiatów, tak Izera może uderzać do LGBT lub narodowców. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2022, 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 690
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Nico Rosberg odebrał niedawno swój egzemplarz Nevery. Robi wrażenie dbałość o szczegóły, że wszystko jest inhousowe, każdy przycisk, a nie pójście na łatwizne i ładowanie wszystkiego co można z koncernu.

https://youtu.be/Dtl6irGiLQE




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.08.2022, 19:29 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Jeszcze lepiej to wygląda w Pininfarina Battista na silnikach Rimaca. Wiadomo, wstydem byłoby gdyby za takie pieniądze autko było kiepsko wykończone, z drugiej strony równie ważne w takim aucie są właściwości skrętne takiego autka, a wiadomo że wszelkiej maści materiały skórzane, elektronika, drewno, aluminium, w końcu akumulator dodają wagi, choć można to zrobić równie na wysokim poziomie wykończenia choć po spartańsku używając materiałów typu carbon, alcantara w nie przymierzając GMA T.50 gdzie każdy element jest dziełem sztuki inżynieryjnej aniżeli artystycznej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum