Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 13:18 

Dołączył: 22.06.2021
Posty: 5
Czesc,

Czujnik poziomu oleju w zegarach pokazuje mi 5/8 natomiast bagnet praktyzcznie max na zimnym silniku.

Po jezdzie i postoju kilka minut na bagnecie jest 3/4 oleju, czujnik w zegarach natomiast odlicza 59 min do mozlwiosci pomiaru oleju.

Troche zglupialem, jakies rady ktorego poziomu pilnowac i jak go mierzyc ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 13:48 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Teoretycznie poprawna procedura pomiarowa wg instrukcji obsługi to: pojazd "wypoziomowany"; silnik wyłączony oraz zagrzany do temperatury pracy; pomiar kilka minut po wyłączeniu silnika (żeby olej spłynął do miski)
Olej na patyku ma być między MIN a MAX.

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 14:08 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
_jr napisał(a):
czujnik w zegarach natomiast odlicza 59 min do mozlwiosci pomiaru oleju.


A nie jest to 59 sekund?
Poczekaj ten czas i zobacz ile kresek masz na zegarach.

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 14:39 

Dołączył: 22.06.2021
Posty: 5
nie, oczywiscie ten czas jest mniejszy po krotkim odcinku, wyglada na to ze jest zalezny do tego jak mocno zagrzał sie olej ale nadal odczyt z bagnetu rozni sie od tego z licznika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 14:44 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
3/4 na bagnecie będzie pokazywać 5/8 na zegarach, ponieważ:

Bagnet 3/4 to około 0.9 l, gdyż na bagnecie między MIN i MAX jest około1.25 l różnicy

Zegary 5/8 to w sumie 5 kresek ale tylko 4 kreski ponad oznaczeniem minimum, a każda kreska to około 0.2 l, czyli 4 x 0.2 = 0.8 l

40 Jahre #0719




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 681
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
mierz tylko na zimnym silniku.
tylko na płaskim (to auto ma tak, że jak lewa lub prawa strona jest 3 cm niżej od drugiej to może pokazać już połowę kresek :banghead: ).
bagnet zawsze prawdę Ci powie ;)




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 15:23 

Dołączył: 22.06.2021
Posty: 5
ok, dzieki za rady.

Najbezpieczniej utrzymywać poziom bliski max ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 15:29 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1626
Poziom bliski max jest ok. Nie należy przelewać.
Nie dziwne, że po uruchomieniu silna i zgaszeniu czujnik elektroniczny potrzebuje czasu aż całość wystygnie i obcieknie do miski...
Jak kolega już napisał, bagnet prawdę Ci powie - na płaskim, na zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2023, 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max.
Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 3:08 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1319
piterson napisał(a):
Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max.
Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach.


dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 10:51 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
bary napisał(a):
piterson napisał(a):
Ja od siebie dodam, że warto jeździć z poziomem bliskim max.
Warto też zainwestować w modyfikację miski - głębsza, z przegrodami itp. W tych silnikach olej niestety uwielbia odpływać spod smoka - zwłaszcza w długich, szybko przejeżdżanych łukach.


dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość)


Jak ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 12:18 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
pdmobil napisał(a):
bary napisał(a):
piterson napisał(a):
dobra uwaga, ale nie dotyczy to modelu 996-911 40 Jahre z pakietem X51...Porsche wyeliminowało tą niedoskonałość)


Jak ?


przegrody w misce olejowej + dodatkowa pompa i przewody olejowe.

Of significance, this engine package provided lubrication upgrades (high-G sump baffles, additional pump and oil lines)

The lubrication upgrades alone were significant because 996 cylinder failures almost always involve the overheating and under lubrication of cylinder number 6, and these modifications helped to mitigate the seizures.




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 12:36 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 149
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Tutaj trochę więcej o różnicy w smarowaniu zwykłej 996 oraz 40 Jahre (x51). Poprawiono smarowanie kiedy auto jest w ciasnych i długich zakrętach (szczególnie w prawym), przyspieszeniu, albo jednym i drugim.
W 7:50 filmu poniżej jest porównanie misek olejowych jedna przy drugiej.

https://www.youtube.com/watch?v=4DOLuqLFOUk

40 Jahre #0719


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 21:06 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1319
widac dodatkowa pompe oleju i rure powrotna na rysunku)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2023, 23:19 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3886
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pmka napisał(a):
Tutaj trochę więcej o różnicy w smarowaniu zwykłej 996 oraz 40 Jahre (x51). Poprawiono smarowanie kiedy auto jest w ciasnych i długich zakrętach (szczególnie w prawym)....

O tak - "Baba jaga" zniszczyła nie jedno Porsche :cry: Ale nie tuleje, czym większość żyje, a panewki, wały, korbowody....
Bardzo dziękuję za konkretne wyjaśnienia. U mnie, 996 3.4 silnik M96/04 jest taka sama miska jak na filmiku x51, a środek silnika też wygląda tak samo :D Czy pozostałe elementy tej modyfikacji/poprawki są tylko w x51 ?
Oczywiście, zaraz po zakupie, drążyłem temat ciśnienia oleju - z obowiązku, ale dobrze, bo odkryłem, że ubywa ciśnienia przez nieszczelny brok w prawym wałku rozrządu. Po naprawie ( w obydwu wałkach zostały wstawione nowe broki ) ciśnienie wzrosło o ok. 0.5 bara. Wcześniejsze poszukiwania 0.5 bara w pompie i napinaczach łańcuchów były chybione.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum