Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 15:24 

Dołączył: 20.02.2021
Posty: 6
Witam serdecznie wszystkich. Od lat czytam, a dziś po raz pierwszy chciałbym Was poprosić o pomoc.

Żona użytkuje od nowości Cayenne S z 2007 r. (385 KM). Generalnie nigdy większych problemów. Jeszcze na gwarancji wymieniona pompa paliwa i miska oleju - akcje serwisowe. Generalnie drobiazgi i jedynie wymiana części eksploatacyjnych. Głównie jazda po mieście, przebieg obecnie 120 tys. (serio :D ).

Ostatnio pojawił się problem z uruchomieniem silnika. Czasem pali od razu, ale najczęściej za drugim, trzecim czy wręcz piątą- szóstą próbą.

Pojawił się Check Engine i błąd P0022. Żadnych wibracji, auto nie gaśnie, nie ma utraty mocy, żadnych podejrzanych dźwięków, wyłącznie problem z rozruchem.

Auto ma nowy akumulator i wymieniony rozrusznik, wymienione też zostały czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu.

Wszystko wskazuje na rozrząd, ale tak jak napisałem dziwi brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków. Ewentualnie też sprawdzenie zaworu sterującego ustawieniem wałka rozrządu - test zrobimy w poniedziałek zamieniając je miejscami.

Czy może ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Jakieś wskazówki?

Nie będziemy raczej bawić się w regulację rozrządu, bo po rozebraniu auta chyba lepiej od razu wymienić go na nowy (no chyba, że się mylę). Proszę o wskazówki jak najlepiej dostać się do rozrządu, bo czytałem, że niekoniecznie wiąże się to wyjmowaniem silnika/skrzyni.

Miłego weekendu i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 16:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
A akumulator zakodowany? Bo chyba powinien być po zmianie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 16:56 

Dołączył: 20.02.2021
Posty: 6
Szczerze to nie wiem, ale problem z uruchomieniem i błąd P0022 były też przed wymianą akumulatora.

I jeszcze jedna uwaga - po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego pali bezproblemowo raz po razie, tylko kręci nieco dłużej do czasu zapalenia silnika, ale po ponownym podłączeniu czujnika pali jak się uda, zwykle po kilku próbach i nie kręci tak długo, tzn. jeśli ma nie zapalić, to przestaje kręcić bardzo szybko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 17:02 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 624
Witam,

Cytuj:
Auto ma nowy akumulator i wymieniony rozrusznik


Według mnie wina leży po stronie rozrusznika:

    źle zregenerowany
    używka w słabym stanie
    nowy wadliwy rozrusznik
    niepoprawny montaż

Błąd P0022 Położenie wałka rozrządu (CMP), dolot / lewa / przód, rząd 2 - zbyt opóźniony czas, może być pochodną zbyt długiego kręcenia a nie rozciągniętym łańcuchem rozrządu.

@Wit007

W tym roczniku nie koduje się akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 17:08 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
szwagierek napisał(a):

@Wit007

W tym roczniku nie koduje się akumulatora.


Tak mi się zdawało, że może być za stary do tej procedury ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 17:12 

Dołączył: 20.02.2021
Posty: 6
Rozrusznik zamontowany fabrycznie najpierw był regenerowany, ale ponieważ nadal były problemy z uruchomieniem, to zdecydowałem się na wymianę na nowy. Na początku niby zapalał lepiej przez kilka tygodni, ale po jakimś czasie to samo co wcześniej.

Nie wiem na czym miałby polegać błąd montażu, ale zakładam, że to mało prawdopodobne.

No i to co napisałem wcześniej - po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego pali bezproblemowo raz po razie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.02.2021, 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Pytanie w takim razie brzmi: Jak kręci? Szybko kręci silnikiem i nie
odpala czy ospale?

Może już powoli pompa paliwa, choć wtedy byłby inny błąd teoretycznie.
Dawno temu wymieniana? Mówimy o tej od wysokiego ciśnienia.

Może z jakiegoś powodu jest uszkodzona koronka na wałku rozrządu z którego
wyskakuje błąd.

Może właśnie wspomniana sztyca.

Zobacz na odpalonym aucie jakie jest przestawienie rozrządu na poszczególnych
stronach. Zrób testy zaworów i wtedy trzeba zdecydować czy robić korektę
ustawienia rozrządu. Jeżeli będzie widać że ślizgi i łańcuch są ładne
to ja bym osobiście zrobił samą korektę ustawienia rozrządu.
_________________
924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2021, 0:44 

Dołączył: 20.02.2021
Posty: 6
Kręci normalnie kiedy udaje się odpalić, natomiast jeśli ma nie odpalić to kręci krótko i 'zdycha'.

Nie kojarzę żeby pompa wysokiego ciśnienia była wymieniana

Obawiam się, że jeśli sama korekta ustawień rozrządu nie zlikwiduje problemu, to będziemy musieli ponownie rozkładać auto żeby wymienić rozrząd, a tego wolałbym uniknąć, nawet kosztem większych wydatków, bo zależy mi na czasie.

To pewnie infantylne pytanie, ale czy jedynym sposobem sprawdzenia łańcucha jest demontaż?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2021, 1:49 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Moim zdaniem również rozrusznik.
Sam napisałeś, ze jak zapala to kręci normalnie a jak nie chce zapalic to kręci słabo i na kilka razy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.02.2021, 13:55 

Dołączył: 20.02.2021
Posty: 6
Problem zaistniał na fabrycznie założonym rozruszniku, potem zregenerowanym i teraz na zupełnie nowym, więc wątpliwe.

Po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego pali raz po raz 'od ręki' w trybie awaryjnym, a przerywa w trybie normalnym, ponieważ jak się domyślam elektronika blokuje.

Gdzieś na amerykańskich forach doczytałem się, że problem może być spowodowany zanieczyszczeniem zaworu sterującego ustawieniem wałka rozrządu (zanieczyszczony olej, itp.) - zawór do sprawdzenia lub wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum