Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 27.04.2023, 13:30 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Czytam fora na ten temat i widać, że niezłe kwiatki się dzieją - człowiek wymieni jedną rzecz, a check engine powraca, i lecą kolejne komponenty.

Wszystko zaczyna się od CEL wyrzuconego przez niesprawną sondę lambda, których są cztery sztuki (przed/za katem na każdy cylinder bank).

Kogo polecacie żeby poprawnie zdiagnozować problem? Czasem mi się włącza check, czasem nie, i tak dalej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.04.2023, 17:03 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1088
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.04.2023, 19:19 

Joined: 25.03.2019
Posts: 261
U mnie przy podobnej sytuacji był winien przepływomierz, warto go umyć specjalnym płynem , ja musiałem wymienić na nowy i pomogło.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.05.2023, 23:34 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Romcio wrote:
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Mi wyskoczył natychmiast po zatankowaniu benzyny 95... muszę odkopać zdjęcie tego kodu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.05.2023, 14:35 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Romcio wrote:
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Kod błędu P2196. Rząd 1 czujnik 1, "sygnał czujnika O2 przesunięty/zablokowany, mieszanka bogata".

Wyskoczyło chwilę po zatankowaniu 95 na parę km...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.05.2023, 18:43 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1088
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.06.2023, 14:56 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Romcio wrote:
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Tak było. Dałem sondę do wymiany. Check engine ustąpił, normalnie sobie jeździłem, ładniejsza kultura pracy pewnie z powodu normalnej mieszanki.

Pojechałem polatać po górskich trasach, ostro i do odcinki parę razy, zamknąłem obrotomierz, po powrocie wieczorem... check engine. Muszę sprawdzić kod. Może podzieliłem los gościa z Rennlist, który w Caymanie 10 lat temu na gwarancji kolejne błędy jeden po drugim naprawiał, aż ASO założyło ręce i wezwało "Porsche Corporate" czyli centralę.

Ja gwarancji nie mam, więc fajnie byłoby gdyby, tu było jakieś dobrze znane rozwiązanie...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.09.2023, 14:04 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Tristan S wrote:
Romcio wrote:
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Tak było. Dałem sondę do wymiany. Check engine ustąpił, normalnie sobie jeździłem, ładniejsza kultura pracy pewnie z powodu normalnej mieszanki.

Pojechałem polatać po górskich trasach, ostro i do odcinki parę razy, zamknąłem obrotomierz, po powrocie wieczorem... check engine. Muszę sprawdzić kod. Może podzieliłem los gościa z Rennlist, który w Caymanie 10 lat temu na gwarancji kolejne błędy jeden po drugim naprawiał, aż ASO założyło ręce i wezwało "Porsche Corporate" czyli centralę.

Ja gwarancji nie mam, więc fajnie byłoby gdyby, tu było jakieś dobrze znane rozwiązanie...



Update: wymiana akumulatora który był na wykończeniu magicznie zgasiła światełko CEL :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 28.09.2023, 18:24 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1088
Żadna magia , odpięcie aku gasi checka, pojeżdzisz i błąd wróci.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.10.2023, 14:49 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Romcio wrote:
Żadna magia , odpięcie aku gasi checka, pojeżdzisz i błąd wróci.



Oczywiście - racja. Wrócił, tym razem nie "o2" tylko obniżona wydajność jednego katalizatora, coś takiego.

Pewnie kat do wymiany? Zobaczę jak go dam do warsztatu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.10.2023, 16:07 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1088
Może być kilka przyczyn . Pierwsza najtańsza - szwankuje sonda za katem i podaje zły odczyt spalin co powoduje że sterownik wprowadza korekty i gdy korekty przez określony czas wyjeżdżają poza określoną normę wywala błąd. Druga to rzeczywiście zawalony kat który nie oczyszcza spalin i efekt końcowy ten sam. Najgorszy scenariusz to że wtryski przelewają co powoduje złe spalanie oraz złe spaliny + słaby kat zapychany przez to i efekt końcowy ten sam. Co do tej ostatniej wersji nie mam pewności i aż takiej wiedzy mechanicznej ale na logikę katalizator sam bez powodu się nie niszczy , chyba że masz duuuży nalot km. HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.10.2023, 19:21 

Joined: 20.04.2020
Posts: 55
Romcio wrote:
Może być kilka przyczyn . Pierwsza najtańsza - szwankuje sonda za katem i podaje zły odczyt spalin co powoduje że sterownik wprowadza korekty i gdy korekty przez określony czas wyjeżdżają poza określoną normę wywala błąd. Druga to rzeczywiście zawalony kat który nie oczyszcza spalin i efekt końcowy ten sam. Najgorszy scenariusz to że wtryski przelewają co powoduje złe spalanie oraz złe spaliny + słaby kat zapychany przez to i efekt końcowy ten sam. Co do tej ostatniej wersji nie mam pewności i aż takiej wiedzy mechanicznej ale na logikę katalizator sam bez powodu się nie niszczy , chyba że masz duuuży nalot km. HEJ


Wielkie dzięki za szczegółową odpowiedź! Silnik chodzi bardzo ładnie i równo, więc muszę zobaczyć. Cała przygoda zaczęła się prawie rok temu, gdy nalałem parę litrów 95 żeby dojechać...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.10.2023, 16:20 

Joined: 10.06.2017
Posts: 1088
Ja miałem podobnie .Pisałem na początku ale ja leję cały czas 95.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum