Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 11:46 

Joined: 8.04.2018
Posts: 19
Witam

Proszę o informacje jakie polecacie zamienniki seryjnego układu wydechowego w porsche 996. (3.4). Seryjny układ brzmi trochę bez wyrazu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 12:12 

Joined: 19.09.2018
Posts: 56
Jak chcesz bezinwazyjny i niezbyt głośny to polecam JP Dansk. Do kupienia w rozsądnej cenie na ebayu. Sa tez wersje bardziej „sportowe”.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 12:49 

Joined: 21.02.2015
Posts: 76
mam w 996 3.4 Dansk sportowy i rury przelotowe zamiast katalizatorów też z firmy Dansk.
Jest naprawdę głośno powyżej 3 tys :) i piękny dźwięk.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 14:07 

Joined: 18.07.2018
Posts: 315
A nie lepiej wrzucić oryginalny z "lornetką"?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
PostPosted: 20.09.2019, 16:37 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1302
Location: Kraków
Club number: 078
janotres wrote:
mam w 996 3.4 Dansk sportowy i rury przelotowe zamiast katalizatorów też z firmy Dansk.
Jest naprawdę głośno powyżej 3 tys :) i piękny dźwięk.


Po pierwsze bez katów śmierdzi, po drugie np w takim Krakowie zapomnij o przejściu przeglądu.
IMHO wycinanie katów w aucie ulicznym jest bez sensu - w wyścigówce jak najbardziej.

Jeśli chcesz najmniej inwazyjnie to wystarczy zrobić obejście tłumika końcowego - otrzymujesz tak naprawdę PSE ale w wersji „always on”.

Ja mam wydech MG - polecam. Pierwsza wersja była nie do końca udana ale po poprawkach (w ramach gwarancji oczywiście) jest super.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 20:09 

Joined: 21.02.2015
Posts: 76
Piterson ja napisałem co mam. Nie pisałem co jest lepsze albo gorsze. Nie wypowiadam się na temat innych układów wydechowych, bo nie testowałem. Przeglądu nie "przejdzie". Na ulice jest za "głośny". Dla mnie jest super. Trochę dźwięków dla pasjonatów tez się w mieście przyda. Pozdrawiam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 20:18 

Joined: 4.12.2016
Posts: 967
Location: Katowice
Club number: 582
Mam nadzieje, że kiedyś doczekam czasów, że wszystkie te miejskie auta bez katalizatorów nie będą przechodziły przeglądu.
Szlag mnie trafia jak za takim jadę...
Dzwiek wogole mi nie przeszkadza.
Dla ułatwienia dodam, że we wszystkich "starych" samochodach zmieniłem układy wydechowe i w każdym mam nowe katalizatory.




_________________

911S/4S/turbo


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2019, 20:24 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3015
Location: Warszawa
Club number: 029
janotres wrote:
..... Dla mnie jest super. Trochę dźwięków dla pasjonatów tez się w mieście przyda. Pozdrawiam.


Domyślam się Kolego, że jesteś pasjonatem. Zapewniam, że 95% tych, na których chcesz zrobić wrażenie, pomyśli, że zepsuty, albo zeklnie w duchu.... Nie licz na to, że gawiedz na chodniku westchnie "ale super, ale dał ognia".
Ja mam Techart, montowany fabrycznie. Tani nie jest, ale da się nim jechać normalnie, kulturalnie, np. miedzy domami w nocy...., ale powyżej 3500obr. brzmi baaardzo przyjemnie i rasowo ! Różni się od "zwykłego" bypassami na zewnątrz tłumika.Podobno można to zrobić samemu, tzn. u jakiegoś tłumikarza, ale...podobno. Bo warto mieć coś, co ładnie brzmi, a przy okazji nie psuje osiągów. Nie każdy głośny tłumik jest dobrym tłumikiem !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, targa'88, turbo look'84,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 8:09 

Joined: 19.09.2018
Posts: 56
Poleciłem Dansk, ponieważ takie tłumiki mam u siebie. O wersjach bardziej sportowych napisalem z myślą o produkcie, ktory polecał mi warsztat w Niemczech a o ktorym wspomniał pdmobil. W kształcie jest identyczny z oryginalnym, z wszystkimi wytloczeniami, ale ma jakis krociec, ktorym mozna „regulować” głośność i barwę dźwięku. Nie ma nic wspólnego z przelotem czy blow-off.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 8:30 

Joined: 4.08.2014
Posts: 848
Ja mam bypass końcowego właśnie zrobiony przez poprzedniego właściciela w eltec.

Brzmi bardzo fajne, robota tez wykonana ładnie ale powyżej 3.5-4 tysięcy jest już mocno głośny.

W efekcie mam ogranicznik prędkości na autostradzie :/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 12:37 

Joined: 21.02.2015
Posts: 76
Berni racja. Chyba zamówię katy od danska, chyba maja do zestawu. Moze dźwięk bardzo się nie zmieni a będzie przegląd przechodzić bez problemów. Pozdrawiam


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 19:41 
User avatar

Joined: 19.02.2018
Posts: 43
Club number: 583
Nie wiem ile kosztuje zestaw Dansk ale Porsche oferuje zestaw PSE w cenie detalicznej 15.5kPLN ale można się jeszcze dogadać. W komplecie z ważniejszych rzeczy: dwa tłumiki, wiązka, sterownik, akumulator podciśnienia, zaworek sterujący, obejmy.
Pozdrawiam
Leszek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 20:10 

Joined: 18.07.2018
Posts: 315
LeON wrote:
Nie wiem ile kosztuje zestaw Dansk ale Porsche oferuje zestaw PSE w cenie detalicznej 15.5kPLN ale można się jeszcze dogadać. W komplecie z ważniejszych rzeczy: dwa tłumiki, wiązka, sterownik, akumulator podciśnienia, zaworek sterujący, obejmy.
Pozdrawiam
Leszek


O tym pisałem na początku - teile ma go za okolice 11 ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 21:18 

Joined: 24.11.2017
Posts: 118
b0g0b0jny wrote:
Ja mam bypass końcowego właśnie zrobiony przez poprzedniego właściciela w eltec.

Brzmi bardzo fajne, robota tez wykonana ładnie ale powyżej 3.5-4 tysięcy jest już mocno głośny.

W efekcie mam ogranicznik prędkości na autostradzie :/


Masz tzw Gundo hack ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.09.2019, 21:30 

Joined: 4.08.2014
Posts: 848
Trociniarz wrote:
b0g0b0jny wrote:
Ja mam bypass końcowego właśnie zrobiony przez poprzedniego właściciela w eltec.

Brzmi bardzo fajne, robota tez wykonana ładnie ale powyżej 3.5-4 tysięcy jest już mocno głośny.

W efekcie mam ogranicznik prędkości na autostradzie :/


Masz tzw Gundo hack ?


Czytam właśnie co to Gundo hack i zasadniczo chyba tak. Mam obejście na tłumiku końcowym tak ze cześć spalin go omija.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.09.2019, 9:03 

Joined: 24.11.2017
Posts: 118
Długo sie zastanawiam nad wykonaniem tego "Hacku" , opinie są bardzo pozytywne w necie. Zastanawia mnie właśnie temat przeglądu - czy to w czymkolwiek może przeszkadzać oraz głośności przy predkosciach autostradowych.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.09.2019, 9:21 
User avatar

Joined: 20.07.2017
Posts: 285
Location: Katowice
Club number: 631
Boxster to inna konstrukcja wydechu, ale też polecany jest bypass na wzór fabrycznego PSE, gdzie część spalin piją tłumik koncowy.
Ja zrobiłem u siebie - jest super. Ogólnie troche więcej niższych częstotliwośc.
Glosnosc przy spokojnej jeździe jak seria, pod pelnym obciążeniem wyraźnie głośniej, ale w ten właściwy sposob :wink:




_________________

986S '00


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
PostPosted: 22.09.2019, 13:02 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1302
Location: Kraków
Club number: 078
Ja też mialem ten bypass i było super. Najtańsza droga do fajnego dźwięku. Nie przeszkadza przy przeglądzie bo katalizatorów nie omijasz. Głośność absolutnie akceptowalna (jak z PSE).

Ale ostatecznie musiałem zrobić cały wydech więc skończyło się na katalizatorach sportowych, x-pipe i nowych tłumikach z nowymi końcówkami. No ale to wielokrotność tej prostej przeróbki i nie masz 100% pewności że efekt będzie taki jak chcesz.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.09.2019, 16:41 

Joined: 4.08.2014
Posts: 848
piterson wrote:
Ja też mialem ten bypass i było super. Najtańsza droga do fajnego dźwięku. Nie przeszkadza przy przeglądzie bo katalizatorów nie omijasz. Głośność absolutnie akceptowalna (jak z PSE).

Ale ostatecznie musiałem zrobić cały wydech więc skończyło się na katalizatorach sportowych, x-pipe i nowych tłumikach z nowymi końcówkami. No ale to wielokrotność tej prostej przeróbki i nie masz 100% pewności że efekt będzie taki jak chcesz.


W 100% popieram. U mnie wydech jeszcze w doskonałej kondycji wiec szkoda było robić większą zmianę. Ale jak już padną tłumiki czy katy to tez pójdę w opcje całego nowego wydechu i to najpewniej w opcji a’la PSE lub PSE.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.09.2019, 22:39 
User avatar

Joined: 19.02.2018
Posts: 43
Club number: 583
Mikołaj wrote:
LeON wrote:
Nie wiem ile kosztuje zestaw Dansk ale Porsche oferuje zestaw PSE w cenie detalicznej 15.5kPLN ale można się jeszcze dogadać. W komplecie z ważniejszych rzeczy: dwa tłumiki, wiązka, sterownik, akumulator podciśnienia, zaworek sterujący, obejmy.
Pozdrawiam
Leszek


O tym pisałem na początku - teile ma go za okolice 11 ;)


Na moje 3240,98€ to prawie 14kPLN + wyłącznik na konsolę
No i na teile.com nie mają instrukcji montażu 😈


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum