Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 5.09.2020, 15:53 

Joined: 5.09.2020
Posts: 10
Czesc,

Jestem na kupnie nowego auta i rozwazam rowniez Macana, ale nowy jest poza moim budzetem, wiec rozwazam nastepujace opcje:

- 2015 Macan S, najechane 46k: tutaj
- 2017 Macan, najechane 58k: tutaj

Na Porsche natrafilem w sumie przypadkiem, bo nie bralem go w ogole pod uwage, ale inny producent troche wystawil mnie z dostawa/produkcja pojazdu, wiec zaczalem szukac alternatyw.

Auta, ktore biore pod uwage:
- Nowe BMW 330i G20 (podoba mi sie w srodku, fajnie mi sie tym jezdzi)
- Mercedes C200 4M Coupe (opcja ze stocku, silnik troche slaby, ale z kolei mega podoba mi sie wyposazenie w srodku, obszyta deska rozdzielcza itp. no i ogolnie auto)
- Volvo XC90 (wiem, ze to zabawny wybor w porownaniu z reszta pojazdow, ale za bardzo rozsadne pieniadze moge miec nowe ze stocku, wyposazone pod korek no i jakos gra to na mojej 'fantazji' wielkiego, czarnego SUVa :D)

Chcialem sie dowiedziec:
- jakich wydatkow moge sie spodziewac przez nastepne powiedzmy 3-4 lata
- jak bardzo awaryjne sa te pojazdy (jesli wierzyc tekstom z internetu to nie sa)
- rzeczy, o ktorych powinienem wiedziec, a pewnie nie wiem - na co zwrocic uwage
- czy kupno auta z salonu Porsche Approved gwarantuje, ze one sa juz sprawdzone i nie powinienem sie spodziewac niespodzianek czy powinienem przed kupnem jechac do innego serwisu na przeglad
- elementy wyposazenia, ktorych ewidentnie bedzie mi brakowac w Porsche
- jakie macie luzne uwagi na temat ww. konfiguracji

Dzieki wielkie za wszystkie komentarze, bardzo mi pomagacie!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.09.2020, 19:08 

Joined: 2.12.2010
Posts: 469
Jeżeli któryś Macan z tych ogłoszeń to tylko S.
2 litrowa benzyna jest za mała i pali tyle samo co S, w mieście poniżej 15l ciężko zejść.
Tymbardziej, że z tych 2 ogłoszeń S jest dużo lepiej doposażony - super są aktywne wydechy sterowane z kabiny - pierwsze co robie po wejściu do Macana to je włączam 😀


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.09.2020, 19:11 

Joined: 27.01.2016
Posts: 31
No istotnie rostrzał masz spory.. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jesteś ok z wydatkami na naprawy 5 letniego auta gdzie trzeba się liczyć z koniecznością wyłożenia od czasu do czasu większej kwoty. Serwisowanie 2.0 po gwarancji w ASO średnio 3-5 tys złotych, opony z 4k, średnie spalanie na poziomie 13 litrów benzyny.
Z tych pokazanych Ska strasznie słabo wygląda, 2.0 super mimo że białego normalnie nie trawie - ja bym poszukał innej Ski, albo zastanowił się co można zrobić z takim czarnym no namemem..

Z innych aut co wymieniłes:
G20 jezdziłem i jest super komfortowe, ale mało BMW w BMW plus to generyczne wnętrze które ładują wszędzie. Merc jeśli myślisz kategoriami Porsche słabizna, pewnie byle Golf GTD to odstawia, XC90 to dinozaur z gumowym układem kierowniczym więc nie dziwie się że idzie za półdarmo..


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.09.2020, 19:24 

Joined: 5.09.2020
Posts: 10
Dzieki za odpowiedzi.

W wypadku np. takiego S z 2015 sa rzeczy, ktore sie w nim zepsuja i np. beda mnie kosztowac po 20-30 tys?

W sensie, czy warto sie bac starszego S?

Na drogie ubezpieczenie, spalanie i przeglady sie nastawiam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.09.2020, 8:49 

Joined: 19.04.2019
Posts: 94
Ja kupiłem turbo ponad rok temu z przebiegiem 130tys i zrobiłem już ponad 20 ,narazie odpukac nic się nie dzieje. Czas pokaże, ale 2.0 bym sobie nie kupił


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.09.2020, 10:11 
User avatar

Joined: 7.04.2015
Posts: 632
Location: Kraków
Club number: 663
Gwarancja Porsche Approved to nomen omen gwarancja od Porsche (choc technicznie to pewnie ubezpieczenie) wiec nie masz czego sprawdzac w innym serwisie.




_________________

Porsche Boxster S - 2001 - Manual
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.09.2020, 13:43 

Joined: 4.10.2016
Posts: 99
Jeśli to Twoje pierwsze Porsche to polecam kupić Macana 2.0 ze względu na małe koszty) a jak pojeździsz trochę, to możesz oddać go żonie a samemu kupić Caymana GTS :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.09.2020, 14:10 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1324
Location: Tychy
Club number: 468
Kolego, moja rada. Przejedź się wersją 2.0 i 3.0 i samemu odpowiedz sobie na pytanie czy doznania (tzn. ich brak) z jazdy wersją 2.0 są dla Ciebie ok.
Jeżeli będziesz 90% czasu spędzać na miejskich drogach to wersja 2.0 może okazać się całkiem sensowna.




_________________

pozdrawiam
Adam

=========================
944/970/986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
PostPosted: 7.09.2020, 21:32 

Joined: 9.03.2017
Posts: 103
Mój Macan 2.0, zwany żonowozem, ma 4 lata i 45k przebiegu.
Czytam powyższe wypowiedzi i sie zastanawiam, co musiałbym zrobić żeby mieć średnie spalanie 15/100... Auto jeździ 90% w mieście i mam średnio 11/100, no ale ja mam swój sposób na docieranie nowych aut :twisted:
Z kosztami przeglądów też niektórzy popłynęli... Wartości nie są dużo wyższe niż innych aut w tej klasie (BMW/Merc/RR itd)
Porsche approved możesz sobie wykupić w dowowlnym momencie, pod warunkiem że auto przejdzie przegląd w ASO, o ile pamiętam można to wykupić do 150k km lub 15 lat.
Macan S 3.0 oczywiście że będzie lepiej brzmiał niż 2.0, ale z drugiej strony, to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć czy 252KM i 6.5s do 100 w wersji 2.0 to za dla niego za mało w rodzinnym SUVie :P
Ubezpieczenie full w Warcie to 6k rocznie.
Macan pod kątem jakości materiałów w środku a zwłaszcza precyzji prowadzenia zostawia konkurencję daleko w tyle.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.09.2020, 21:44 

Joined: 19.04.2019
Posts: 94
Nie wiem jak to możliwe że średnie spalanie masz 11 autem powyżej 2 ton ze stałym napędem na 4 koła. Dla porównania miałem w205 c300 4matic praktycznie te same silniki ,waga 1600 kg i spalanie miałem w granicach 12 litrów oczywiście z lekką nogą.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Online
PostPosted: 7.09.2020, 21:59 

Joined: 9.03.2017
Posts: 103
ryszardoni wrote:
Nie wiem jak to możliwe że średnie spalanie masz 11 autem powyżej 2 ton ze stałym napędem na 4 koła. Dla porównania miałem w205 c300 4matic praktycznie te same silniki ,waga 1600 kg i spalanie miałem w granicach 12 litrów oczywiście z lekką nogą.


Auto kupiłem jako nowe, ja docierałem, później 70% czasu żona za kierownicą, info z kompa pokładowego.
A jako ciekawostkę mogę dodać wypad do Austrii na narty, 4 dorosłe osoby i box na dachu. 1 200 km ze średnią prędkością z całej trasy 132km/h i spalaniem 12.2/100
Mam dowód :D

Można ? można :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.09.2020, 22:13 

Joined: 4.10.2016
Posts: 99
Panowie, skoro mowa o dowodach, oto moje spalanie Macan 2.0 (niestety już sprzedany). Ostatnio byłem zmuszony jechać idealnie zgodnie z przepisami (nie pytajcie dlaczego) i na drodze krajowej (trasa ok. 200 km) średnie spalanie miałem 7.5 - byłem w szoku :)

Normalnie w mieście 11-12

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.09.2020, 23:03 

Joined: 5.09.2020
Posts: 10
Dziekuje bardzo za komentarze. Bardzo to pomaga.

Przy okazji - jak wyglada sprawa z Bluetooh w Porsche - wszystko dziala zawsze bez zarzutu, czy pojawiaja sie jakies niespodzianki, rozlaczanie telefonu itp. ?

Wczesniej mialem serie 5 F10 i losowosc dzialania BT troche mnie irytowala.

Odnosnie komentarzy na temat Caymana - gdyby tylko budzet pozwalal to od razu bym bral, jeden z moim dream carow :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.09.2020, 6:02 

Joined: 2.12.2017
Posts: 3
Witam

kupuj tylko benzynę !!


do normalnej jazdy wystarcza spokojnie 2.0l i tak wszystkich zostawiasz w tyle

jeżeli 3 l jest w dobrej cenie , tu możesz dużo utargować / przeważnie ,,zwykli ludzie nie chcą takich kupować '' /

spalanie wychodzi w mieście 10,6 litra

na trasie przy 160 km. 9,6 litra

bez jakiegoś tam ,,docierania ''

normalny serwis samochodu u normalnego mechanika nie ma tam żadnych cudów

jak jeszcze nie sprzedany to polecam
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-m ... D2oyX.html


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 10:04 

Joined: 5.09.2020
Posts: 10
Wczoraj podpisalem papiery na jednego z wymienionych.

Zdecydowalem sie na dwulitrowego, bo i tak w porownaniu z moim 520D jezdzilo mi sie super, a ja raczej cruise'uje a nie cisne. Poza tym to jest auto stricte do miasta, na jakies 10k km rocznie.

Mam nadzieje, ze gwarancja Porsche Approved mimo, ze jest nie bedzie mi potrzebna :D

Zdjecia wrzuce wkrotce. Dzieki za pomoc przy decyzji! :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 18:57 

Joined: 24.01.2017
Posts: 129
Club number: 560
Z kolei ja chciałem się podzielić mniej pozytywnymi doświadczeniami z użytkowania Macana. Używałem tego samochodu przez ostatnich kilka dni - dostałem w PCW jako zastępczy. Egzemplarz zupełnie nowy (100 km przebiegu), silnik 2.0, wyposażenie praktycznie bazowe. Moje ogólne spostrzeżenia:

1. Spalanie w mieście na poziomie 13-14 l. Dla porównania, Panamera GTS (4.8 ) spala... tyle samo, sporadycznie dochodząc do 16 l. To chyba jednak mała różnica, mając na uwadze osiągi obydwu samochodów. Zastrzegam, że nie wyjeżdżałem w trasę, możliwe, że wówczas różnice byłyby większe.

2. Jakość wykonania i materiały. W samochodzie fabrycznie nowym już skrzypią plastiki. Ogólna percepcja jakości materiałów wypada dużo gorzej, niż w Panamerze 970. Jest mniej skóry, więcej plastiku.

3. Przestronność wnętrza. Wiadomo, że od kompaktowego SUVa wiele się nie oczekuje, jednak używanie fotelików dziecięcych wymaga już podsuwania przednich foteli.

4. Brak sportowego charakteru. Wiem, to SUV, ale odgłos silnika przypomina bardziej wycie japońskich suszarek. To nie brzmi jakkolwiek sportowo.

5. Na plus - system multimedialny. Działa bardzo responsywnie, Bluetooth zestawia się w ciągu mniej niż 5 sekund. Interfejs użytkownika wygodny i intuicyjny. Brakuje niektórych fizycznych przycisków, ale nie tak bardzo, jak w innych współczesnych samochodach.




_________________

Panamera GTS 2013
MB V300d 2019


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.10.2020, 19:25 

Joined: 26.09.2020
Posts: 9
Też podzielę się swoja opinią.

3.0 diesel, oszczędny a przy tym dynamiczny, silnik znanej konstrukcji Audi.
spalanie w granicach 7,5/8 litrów diesla. Mozna pojechać oszczędnie nawet 6,1-6,3 litra. Skrzynia biegow s-tronic DL501 wytrzymała i daje dużo frajdy z jazdy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.10.2020, 15:09 

Joined: 18.02.2017
Posts: 114
bikej78 wrote:
Też podzielę się swoja opinią.

3.0 diesel, oszczędny a przy tym dynamiczny, silnik znanej konstrukcji Audi.
spalanie w granicach 7,5/8 litrów diesla. Mozna pojechać oszczędnie nawet 6,1-6,3 litra. Skrzynia biegow s-tronic DL501 wytrzymała i daje dużo frajdy z jazdy.

Potwierdzam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.10.2020, 23:59 

Joined: 5.09.2020
Posts: 10
Male podsumowanie, byc moze komus sie przyda w przyszlosci:

- Zdecydowalem sie na Macana 2.0, ktory dla wielu osob jest za wolny

- Wczesniej jezdzilem C250 W204 Coupe, pozniej F10 520d, wiec raczej bez rewelacji

- Jak na moje potrzeby (jazda po miescie, max 15000 km rocznie) jest to w zupelnosci wystarczajaco. I tak auto ma super odejscie i latwo sie zagapic na tyle, zeby stracic prawo jazdy. Czesto lapie sie, ze mam 130 na liczniku a wydaje mi sie, ze nie jade jakos szybko.

- Gdy wlaczam Sport/Sport+ musze sie bardzo pilnowac bo strasznie korci, zeby go cisnac i cisnac :)

- Nie spodziewalem sie kompletnie, ze tym autem bedzie sie TAK DOBRZE jezdzilo - super wlasciwosci jezdne, trzymanie sie w zakretach oraz ogolne wrazenie, ze mimo rozmiaru auta jade prawie gokartem. Testowalem nowe BMW 330i i nie jezdzilo mi sie nim AZ TAK fajnie. Teraz nie moge doczekac sie kolejnej kretej drozki, zeby przez nia przeleciec!

- Feedback na kierownicy bardzo dobry.

- Auto na standardowym trybie jazdy ma wyczuwalnego laga, ktorego trzeba sie nauczyc, ale nie ma dramatu. Na sport/sport+ jest super. Skrzynia biegow, szczegolnie na manualu super szybka. Ogolnie wole ja od skrzyni BMW, ktora wielbilem.

- Na 21 calowych felgach z PASM (bez pneumatyki) komfort jest dla mnie bardzo dobry. Wyraznie lepiej niz 520d z adaptywnym zawieszeniem na 20" ale tam jednak byly run flaty no i troche nizszy profil. Na pneumatyce musi byc bajka.

- Profil skretu oraz ogolnie "porecznosc" na ciasnych parkingach jest slaba. Tutaj czuc rozmiar auta i czesto mam wrazenie, ze gdzies powinienem np. nawrocic, a tu okazuje sie, ze jednak trzeba na dwa razy.

- Ergonomia w srodku - zalezy, co kto lubi. Dla mnie jednym z powodow zakupu byl kokpit "jak z samolotu" oraz prostota funkcjonalnosci - wszystko jest pod reka, wszystko funkcjonalne. Nie ma bajerow, ktore fajnie wygladaja ale nic poza tym, co np. draznilo mnie w BMW, gdzie niby mamy infotainment, ktory potrafi wiele, ale na dobra sprawe nic z tego nie jest mi potrzebne i place za upgrade tylko dlatego, ze podstawowy mi sie po prostu nie podoba.

- Fotele (8-kierunkowa konfiguracja) sa okay po miescie, ale na trasie BMW bylo duzo wygodniejsze - moglem zrobic 1000 km z przerwami tylko na szybkie tankowanie lub sikanie. Tutaj po trasie Warszawa-Krakow czulem juz troche plecy.

- Audio system (podstawowy) jest poprawny. Na pewno wole go od audio 'hi-fi' (czyli upgrade z podstawowego, ale nie najlepszy) w BMW, ale Harman Kardon w C250 byl duzo lepszy. Nie jest zle, Massive Attack czy podobne wynalazki graja calkiem zacnie, ale jak ktos jest super wrazliwy to polecam upgrade.

- Bardzo, bardzo brakuje mi sportowego wydechu. Nawet standardowy potrafi "strzelic" przy agresywniejszej jezdzie, ze sportowym zycie byloby piekne.

- Spalanie na poziomie 10l na trasie przy w bardzo spokojnej jezdzie. Po miescie okolo 11.5l jak jezdze spokojnie i 15 przy bardziej dynamicznych dniach. Srednio wychodzi mi 12.5 jak na ta chwile, czyli nie tak zle - myslalem, ze bedzie gorzej.

- Auto kupilem uzywane od Porsche Centrum Warszawa z ubezpieczeniem PA. Bardzo mila obsluga, cierpliwosc w odpowiadaniu na moje glupie pytania, jestem bardzo zadowolony. Wczesniej bylem w Porsche w Krakowie i czulem sie troche olany. Do tego demo Macan w Krakowie jest jakis dziwny - nie dosc, ze jest w kolorze, ktory wyglada na nim niekorzystnie to jeszcze jakos "nie jechal" - moja partnerka po przejazdce naszym nowym autem sama zauwazyla, ze ten w Krakowie w ogole nie zrobil na niej wrazenia. Obsluga nie pomagala. Sam nie jestem jakis stary (40l) ale srednio do mnie docieral maloletni sprzedawca, ktory dosyc infantylnie opowiadal o samochodzie. W Warszawie bylo DUZO lepiej. Czapka z glowy dla Pana Rafala.

- Oprocz wydechu, jedyna rzecz, ktora mi sie w tym aucie nie podoba to fakt, ze bede musial kupic komplet zimowek z felgami bo do 21" nie ma opon zimowych :D

Jeszcze raz, dzieki wszystkim za komentarze w tym watku - byly bardzo pomocne! Chyba zaczynam rozumiec wyznawcow tej marki! :)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.10.2020, 11:36 

Joined: 5.10.2007
Posts: 289
Gratulacje , bardzo ładnie felgi.
PS. czy ten przedni błotnik miał jakąś przygodę czy to niefortunne zrobione zdjęcie ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum