Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2014, 21:51 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2693
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Rafał,

piękny projekt! Trzymam kciuki i mam nadzieję że wyrobicie się do Slovakia Ring...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: rozglądam się... może tym razem coś rodzinnego...? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2014, 9:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Najlepiej byłoby pewnie zostawić dosyć długą jedynkę, a całą resztę poskracać - tylko raczej nie ma takich części do Caymana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2014, 21:32 

Dołączył: 13.11.2011
Posty: 384
Nr klubowicza: 280
Może się przyda w nr z października 2011 są opisane 4 projekty w tym turbo


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

993 Targa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2014, 20:07 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Mam ta gazetę,opisane jest pobieżnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2014, 21:23 

Dołączył: 13.11.2011
Posty: 384
Nr klubowicza: 280
Ja tam nie wiem -oglądam tylko obrazki :roll:
Kupuję każde pismo dot. 911 takie zboczenie
Jestem z tego rocznika ,że jak byłem młody i chłonny uczyć się języków to nie było po co i tak nie wolno było wyjeżdżać na "zachód"
ale już nadrabiam .... translatorem:D




_________________

993 Targa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2014, 21:30 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
AndrzejM napisał(a):
Ja tam nie wiem -oglądam tylko obrazki :roll:
Kupuję każde pismo dot. 911 takie zboczenie
Jestem z tego rocznika ,że jak byłem młody i chłonny uczyć się języków to nie było po co i tak nie wolno było wyjeżdżać na "zachód"
ale już nadrabiam .... translatorem:D

Hehe ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2014, 21:34 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Projekt powoli brnie do przodu.
Zainteresowanym napisze, ze nie jest to prosty temat a najgorsze chyba jeszcze przed nami...
Dotychczas:
-mamy silnik 997-2, zdjety cały osprzet
-kupiony kompletny osprzet z boxstera 2009 (ważne) bez pdk ze wszystkimi wężami, króćcami wody, kolektorem ssacym, wiazką silnika itd. (fart, że akurat taki sie trafił)
-blok trzeba przerabiać pod osprzet z boxstera gdyż inaczej poprowadzone są kanały olejowe i inna jest podstawa filtra oleju z chlodnicą, lekko inne mocowanie poduszki zawieszenia silnika - da się zrobic
-w drodze skrzynia biegów z boxstera 2009 gdyż skrzynia przedliftowa jest inna i nie pasuje do nowego silnika, inne sprzegło i czujnik polozenia wału, nie jest jeszcze wyjasniona kwestia kompatybilnosci półosi napędowych.
-kolektory wydechowe bedziemy adoptować z 997 - wymagają drobnej korekty kątów rur wyjściowych.

Z pobieżnych ogledzin trzeba bedzie adoptować wiązkę silnika do reszty auta, jeszcze nie wyjaśniona jest kwestia kompatybilnosci sterownikow czyli na ile skomplikowane bedzie zgranie ich ze sobą.
Przypominam, że zakładamy silnik z 997 po lifcie (385KM) z bezposrednim wtryskiem paliwa do przedliftowego caymana. :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.09.2014, 10:05 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
A skrzynię z Boxstera da się zmontować tak plug&play z silnikiem z 997-2 ?
Gdzieś czytałem, że potrzebny był jakiś "adapter" na połączeniu tych dwóch elementów. Chyba na pff.de. Tam jeden z forumowiczów stworzył boxika z silnikiem 3,8.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 13:05 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Update z prac:
- silnik już jest włożony i czeka na sprzęgło, które jest robione
- skrzynia też już jest

Poniżej zdjęcia silnika oraz nowych zderzaków przód i tył - na razie próbne mocowanie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 13:13 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Takie informacje cieszą :) Są już jakieś plany kiedy nastąpi debiut torowy ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 13:45 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Miał być na Slovakia Ring, ale nie nie wyszło:( Więc pierwszy jakiś tor w normalną pogodę, pewnie już 2015 rok.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 13:59 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Jasne, nie ma co na siłę. Choć jakaś jazda przed zimą by się przydała, żeby wyłapać rzeczy do ew. poprawki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 20:13 

Dołączył: 13.11.2011
Posty: 384
Nr klubowicza: 280
super widok na silnik - o ile mogę dorzucić swoje "trzy grosze" zakryjcie go poliwęglanem przezroczystym




_________________

993 Targa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 20:46 

Dołączył: 12.08.2012
Posty: 560
Plexi zostaje ze "starego" Kajtka - więc będzie przezroczyte:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.10.2014, 21:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
:headbang:




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 22:43 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Auto juz jeździ.
Ostatecznie okazało się, że sterownik jest kompatybilny z resztą auta, wymagana jest tylko wymiana liczników ze wzgledu na "suchą miskę" i inny sposób pomiaru poziomu oleju, oraz dołożenie sterownika do pompy paliwa.
Problemem jeszcze jest wkodowana w sterownik silnika skrzynia PDK - odcinka jest przy 2000obr i permanentny bład braku komunikacji ze skrzynią, ale temat już jest trawiony.
Zawieszenie założone H&R wraz ze stabilizatorami, pasm wykodowany.
Hamulce założone kompletne z 997 turbo (przód i tył co wcale takie proste nie jest, ręczny pozostał działający!)
Koła tylne chyba 11,5 cala na milimetry mieszczą się w nadwoziu.
Wydech to przerobione oryginalne kolektory z katalizatorami z 997 oraz dalej zrobiony nowy wydech z nierdzewki 2,5 cala, koncówki wydechu jak w oryginale.
Pozostało:
-kodowanie sterownika DME
-założenie zderzaków i wysłanie auta na oklejanie
-montaż foteli i poskładanie środka
-geometria

Premiera tuż tuż...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 22:57 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
Na początek to chyba wystarczy Rafalowi to 2000 obr,ja bym mu tego jeszcze nie zmieniał ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.03.2015, 23:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Michal, planujecie podniesc obroty maksymalne, czy to bedzie taki silnik niskoobrotowy jak w autobusach?




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2015, 11:48 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Widzę na liście uczestników TPTD, że debiut torowy zaplanowany na 4 maja ? Super, jestem bardzo ciekaw i trzymam kciuki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.05.2015, 12:36 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Po miesiącu walki ze sterownikiem udało się usunąć błąd skrzyni biegów ze sterownika silnika i silnik kręci sie bez ogranicznika.
Wielkie podziękowania dla serwisu Porsche na Połczyńskiej a w szczególności dla Karola Serafińskiego oraz elektryka "Grotka" za ogarnięcie tematu, zaangażowanie, brak zniechęcenia i chęć rozwiązania problemu co wymagało niestandardowegfo podejścia i sporej kombinacji.
Większość autoryzowanych serwisów dała by sobie spokój - Szacunek chłopaki.
Podziękowania również dla Rafała Duszy za chęć pomocy i podjęcie tematu zgrania sterownika - jak się później okazało niemożliwego.
Ostatecznie sprawa wymagała zakupu nowego sterownika i znalezienia auta dawcy czyli 997.2 w manualu co jak się okazało takie proste nie jest.
Od strony technicznej używanego sterownika NIKT nie jest w stanie przekodować (nawet serwis) i nadaje się on tylko dokładnie do takiego auta z jakiego został (typ silnika i skrzynia) zdjęty bo immobiliser nauczyć sie da by działał w innym aucie.
Pozostały jeszcze drobniejsze problemy elektroniczne z ABSem który zgłasza problemy z kodowaniem ale myślę, że da się je ogarnąć.

Ogólnie temat jest mocno niestandardowy i brak jakichkolwiek informacji na tematy których potrzebowałem.
Auto na prawdę ma z tym silnikiem spory potencjał (blisko 100KM wiecej niż seryjny cayman "S" !)
Tak - próba ma być na najbliższym TPTD - jeszcze taka nieoficjalna, troche takie jak testy nowego modelu przed premierą. Zobaczymy jak bedzie jeżdził.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum