Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.10.2016, 20:54 

Dołączył: 28.10.2016
Posty: 7
Jestem nowy na forum więc na początku witam szanownych forumowiczów.

Myślę nad zakupem Panamery i waham się między 3.6 benzyna a 3.0 diesel

za dieslem przemawia do mnie tylko spalanie, ale nie wiem czy koszta eksploatacyjne nie są większe :(
natomiast 3.6 to najmniejsza jednostka benzynowa, ale fajnie mruczy (oczywiście nie to co V8, ale jest ok) i niedużo pali

Nigdy nie miałem Porsche, więc kompletnie nic nie wiem o tych samochodach, ale zaparłem się i teraz takiego chcę!

Może ktoś bb wypowiedział się za i przeciw tym modelom?

Pozdrawiam,
T


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2016, 22:50 

Dołączył: 10.02.2013
Posty: 28
Myślę że benzyna jest dużo ekonomiczniejszą opcją. Spala nie dużo więcej a eksploatacja serwisowa dużo tańsza. Miałem V8 wolnossącą, spalała średnio ok 10l i jeśli V6 spala jeszcze mniej to wyniki spalania mogą zachęcać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 0:45 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.

3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 1:21 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
Driv3rrrr napisał(a):
Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.

3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor.



ja skromnie powiem tak , mam u siebie R32 w Golfie i frajda z jazdy , jak i brzmienie silnika , reakcja na gaz , przyspieszenie...wow...nie zastapi tego zadne TDI...ale jesli chodzi o ekonomie , to jak najbardzie TDI...wybor nalezy do Ciebie)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 1:27 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
Ja mam Panamere 4S i jezdzilem kiedys 2 dni dieselem i ja oddalem. Silnik ok ale przeszkadzal mi brak 4x4, auto fajnie sie zbiera co czesto powodowalo zarzuceniem tylka, a tego nie lubie. Polecam Tobie mocno zastanowic sie i szukac 4x4.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 12:27 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Moim zdaniem tylko diesel.
Awaryjność benzynowych jednostek jest znaczna (wariatory, gładzie cylindrowe)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 12:29 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
michal928 napisał(a):
Moim zdaniem tylko diesel.
Awaryjność benzynowych jednostek jest znaczna (wariatory, gładzie cylindrowe)...

3.6 cierpi na te same problemy co 4.5/4.8?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 15:26 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Gładzie ok ale z rozrzadem jest bodajże problem no i to co opisałem wyżej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 17:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Driv3rrrr - mam wrażenie, że mylisz silniki 3,6 z cayenna i panamery.
Cayenne posiada silnik VR6 z VW
Panamera ma silnik V6 Porsche - jest to V8 obcięte o 2 cylindry.
Kolektory ssące V6 Panamery raczej nie zdychają.
Gładzie padają dość często, z rozrządu urywają się srubki i wpadają w silnik.
Pomijam spalanie które jest podobne do V8 a mocy mniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 17:50 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
michal928 napisał(a):
Driv3rrrr - mam wrażenie, że mylisz silniki 3,6 z cayenna i panamery.
Cayenne posiada silnik VR6 z VW
Panamera ma silnik V6 Porsche - jest to V8 obcięte o 2 cylindry.
Kolektory ssące V6 Panamery raczej nie zdychają.
Gładzie padają dość często, z rozrządu urywają się srubki i wpadają w silnik.
Pomijam spalanie które jest podobne do V8 a mocy mniej.

Dzieki. Wszystko jasne. Myślałem, że w obu przypadkach to VR6 stąd moje zdziwienie.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2016, 18:22 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
Faktycznie chłopaki, zafisiowalem sie, wybaczcie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2016, 15:25 

Dołączył: 10.02.2013
Posty: 28
Driv3rrrr napisał(a):
Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.

3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor.



...a jak z DPFem w dieslu, czy nie zwiększa kosztów eksploatacji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 9:43 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
W 3.0 praktycznie bezproblemowy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 10:02 

Dołączył: 31.10.2016
Posty: 10
Witam kolegów

Ja również mam dylemat pomiędzy panamerką 3.6 benz a 3.0 dislem. Zacznę od tego ze zakochałem sie w tym aucie. Dotychczas jeździłem jeździłem A7 3.0, 4x4 na ropkę i jeżeli miał bym zdradzić to tylko za panamerkę. Zacznijmy od disla, imponujące spalanie na czym mi zależy, natomiast benzynka hmmm. Wszędzie piszą ze benzynka w mieście połknie ok 13 litrów, choć z doświadczenia i sposób swojej jazdy wiem ze 15 litrów to optimum. Jednym z głównych argumentów za benzyną przemawia 4x4. Mieszkam w Sączu i będę robił trasy typu Zakopane, Nowy Targ więć jak sami widzicie teren górzysty i drogi kręte ( a z zimą wiadomo jak jest). Znajomi z Mercedesa przekonują mnie ze nie ma się co bać tylnego napędu i biorąc pod uwagę diesla fajne spalanie. Ja natomiast z uwagi na trasy zacząłem zastanawiać sie nad benzyną 4x4. Wiec niech koledzy sie wypowiedzą.

1. Jakie spalanie w benzynce ( nie mówię o eco jeździe lecz o normalnym użytkowaniu porsche)
2. Jak zachowuje sie diesel, ( na mokrym i śnieg)

A i jak szacuje sie utrzymanie takiego auta ( przeglądy itp), zaznaczę ze interesuje mnie rocznik od 2014. Auto będzie na osobę prywatną (żadna firma)

Bardzo proszę kolegów o pomoc w podjęciu korzystnej decyzji.
Pozdrawiam Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 12:33 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Nie mogę uwierzyć że firma z takimi tradycjami, obecną technologią nie jest w stanie zbudować bezawaryjnego silnika. Rozumiem że to era projektowania wytrzymałości, ale mogłoby to być choć odrobinę trwalsze... Gdyby nie pasjonaci i magia marki premium to myślę że było by krucho ze sprzedażą.

Nawet michal928 poleca diesla więc coś w tym musi być. Zakup chyba najbardziej opłacalny jeśli ktoś jest skłonny pójść na pewne kompromisy (brak 4x4, dźwięk, kultura pracy). Co ciekawe diesel chyba jest najtańszy w zakupie jako nowy, a używany najlepiej trzyma cenę (obserwując Panamera, Cayenne).

Nie chciałbym zaśmiecać wątku, ale może warto właśnie w tym miejscu poruszyć temat. Czy jest możliwość trwałej naprawy silników Porsche pod względem wycierających się gładzi? Problem dotyczy z tego co wiem wszystkich silników (pomijając wiatraki). Jaki jest koszt takiego remontu i technologia naprawy? Czy ktoś miał do czynienia z firmą Porsche Spec z Kalisza? Widziałem że naprawiają mnóstwo tych silników również zagranicznym klientom. Chodzi o to czy można sobie "kupić bezpieczeńswtwo", wydajemy xx PLN i wiemy że silnik będzie działał, w obecnych przypadkach to trochę tykające bomby. Również podobne pytania nurtują mnie odnośnie urywających się śrub w rozrządzie. Myślę że dla wielu osób będzie to cenna wiedza i mam nadzieje że nie zniechęci a wręcz uspokoi zainteresowanych zakupem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.09.2015
Posty: 187
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
Cytuj:
Chodzi o to czy można sobie "kupić bezpieczeńswtwo", wydajemy xx PLN i wiemy że silnik będzie działał, w obecnych przypadkach to trochę tykające bomby.


można - nazywa się to gwarancja Porsche Approved :D

Polecam zakup Panamery z gwarancją - utrzymanie PA to koszt ok. 8000 zł rocznie, więc całkiem rozsądnie i mamy spokój, do tego Assistance, wraz z samochodem zastępczym; a w Panamerach nie psuje się tylko silnik, jest jeszcze wiele innych podzespołów podatnych na awarię....

Nie wyobrażam sobie jeździć autem i ciągle myśleć czy np. silnik zaraz mi się zepsuje....


Co do głównego pytania:
- diesel TAK, ale tylko w najnowszej Pannie model 2017, w I generacji za brak 4x4 i PDK nie brałbym diesla w ogóle pod uwagę; 3,0 TDI pasuje, ale do Cayenne;
- modele z silnikiem V6 i V8 4S jakoś do mnie nie przemawiają - tutaj polecałbym się zastanowić nad wersją Turbo (za niesamowite osiągi) lub GTS (za wspaniały dźwięk i relatywnie mniejszą utratę na wartości auta), kupując Porsche, raczej nie patrzyłbym na różnicę w spalaniu 13l czy 15l, chyba że jest to Cayenne I generacji :D (gdzie bardziej opłacalne jest poruszanie się taxi :D :D :D




_________________

718 Cayman GTS 4.0 PDK
718 Boxster - out
Panamera Turbo - out
997.1 3,6 - out
Cayenne S 4.5 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 14:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wiem o co chodzi z tym napędem 4x4, diesel całkiem daje radę z tylnym. Nie jest to wyścigowy wóz, ale tak naprawdę żadna Panamera nim nie jest.

Odnośnie Kalisza to był ostatnio wątek jak to rzekomi specjaliści potrafili głównie brać kasę, a efektów nie było widać (nie wiem który to zakład, w Kaliszu są ponoć dwa)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 16:06 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
wit007 napisał(a):
Nie wiem o co chodzi z tym napędem 4x4, diesel całkiem daje radę z tylnym. Nie jest to wyścigowy wóz, ale tak naprawdę żadna Panamera nim nie jest.

Odnośnie Kalisza to był ostatnio wątek jak to rzekomi specjaliści potrafili głównie brać kasę, a efektów nie było widać (nie wiem który to zakład, w Kaliszu są ponoć dwa)


W aucie na co dzień 4x4 to bajka szczególnie w dużym diesel'u. W zimę, przy dużych opadach deszczu (czy właśnie w górach) w szczególności. Mnie po zmianie z 4x4 na FWD (taka transakcja wiązana aby był też space na RWD ;)) przez całe lato jeździło się świetnie ale teraz jak ciągle pada i muszę uważać z gazem prawie przy każdym ruszaniu na światłach w warszawie (moje ulubione tarki na asfalcie) to mnie krew zaczyna zalewać.W zimie będzie podobnie.

Wcześniej przed 4x4 jeździłem tylko FWD i RWD i jakoś bardzo mnie to nie bolało. Jednak człowiek się do dobrego szybko przyzwyczaja i jeśli miałby możliwość wyboru to teraz 4x4 byłoby dla mnie priorytetem.

Więc 4x4 rzeczywiście moim zdaniem to minus diesla. Natomiast czy w takim aucie brak PDK to wada ? Moim zdaniem tiprtonic 8 biegowy jest idealny, wiadomo że trochę wolniejszy (ale to nie jest auto do rajdów) ale za to płynnie zmienia biegi i jest mniej kosztowny w potencjalnych naprawach niż PDK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 22:47 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
b0g0b0jny napisał(a):
W aucie na co dzień 4x4 to bajka szczególnie w dużym diesel'u. W zimę, przy dużych (...)

(...) więc 4x4 rzeczywiście moim zdaniem to minus diesla. Natomiast czy w takim aucie brak PDK to wada ? Moim zdaniem tiprtonic 8 biegowy jest idealny (...)


"4x4 w dieslu to jednak mega wada przy czym jest to super zaleta, ale tylko w przypadku kiedy ten plus nie przysłania nam minusów a w dodatku to jest w dechę i w ogóle mega frajda chyba że nie bardzo i kicha..."

Z całym szacunkiem, wybacz b0g0b0jny, ale jest to jedyny przekaz jaki wyniosłem z Twojej wypowiedzi.
A również chciałbym poznać wszystkie 'za i przeciw' w/w modelu.

Pozdrawiam życzliwie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2016, 22:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Skrót myślowy - "4x4 jest największym minusem diesla", bo diesel nie był wtedy dostępny w wersji 4x4 :D




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum