Autor |
Wiadomość |
johnyby
|
Napisane: 28.10.2016, 20:54 |
|
Dołączył: 28.10.2016 Posty: 7
|
Jestem nowy na forum więc na początku witam szanownych forumowiczów. Myślę nad zakupem Panamery i waham się między 3.6 benzyna a 3.0 diesel za dieslem przemawia do mnie tylko spalanie, ale nie wiem czy koszta eksploatacyjne nie są większe natomiast 3.6 to najmniejsza jednostka benzynowa, ale fajnie mruczy (oczywiście nie to co V8, ale jest ok) i niedużo pali Nigdy nie miałem Porsche, więc kompletnie nic nie wiem o tych samochodach, ale zaparłem się i teraz takiego chcę! Może ktoś bb wypowiedział się za i przeciw tym modelom? Pozdrawiam, T
|
|
Góra |
|
Bluestar
|
Napisane: 28.10.2016, 22:50 |
|
Dołączył: 10.02.2013 Posty: 28
|
Myślę że benzyna jest dużo ekonomiczniejszą opcją. Spala nie dużo więcej a eksploatacja serwisowa dużo tańsza. Miałem V8 wolnossącą, spalała średnio ok 10l i jeśli V6 spala jeszcze mniej to wyniki spalania mogą zachęcać.
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 29.10.2016, 0:45 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.
3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor.
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 29.10.2016, 1:21 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
Driv3rrrr napisał(a): Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.
3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor. ja skromnie powiem tak , mam u siebie R32 w Golfie i frajda z jazdy , jak i brzmienie silnika , reakcja na gaz , przyspieszenie...wow...nie zastapi tego zadne TDI...ale jesli chodzi o ekonomie , to jak najbardzie TDI...wybor nalezy do Ciebie)
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 29.10.2016, 1:27 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Ja mam Panamere 4S i jezdzilem kiedys 2 dni dieselem i ja oddalem. Silnik ok ale przeszkadzal mi brak 4x4, auto fajnie sie zbiera co czesto powodowalo zarzuceniem tylka, a tego nie lubie. Polecam Tobie mocno zastanowic sie i szukac 4x4.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.10.2016, 12:27 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Moim zdaniem tylko diesel. Awaryjność benzynowych jednostek jest znaczna (wariatory, gładzie cylindrowe)...
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 29.10.2016, 12:29 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
michal928 napisał(a): Moim zdaniem tylko diesel. Awaryjność benzynowych jednostek jest znaczna (wariatory, gładzie cylindrowe)... 3.6 cierpi na te same problemy co 4.5/4.8? Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 29.10.2016, 15:26 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Gładzie ok ale z rozrzadem jest bodajże problem no i to co opisałem wyżej
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.10.2016, 17:38 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Driv3rrrr - mam wrażenie, że mylisz silniki 3,6 z cayenna i panamery. Cayenne posiada silnik VR6 z VW Panamera ma silnik V6 Porsche - jest to V8 obcięte o 2 cylindry. Kolektory ssące V6 Panamery raczej nie zdychają. Gładzie padają dość często, z rozrządu urywają się srubki i wpadają w silnik. Pomijam spalanie które jest podobne do V8 a mocy mniej.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 29.10.2016, 17:50 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
michal928 napisał(a): Driv3rrrr - mam wrażenie, że mylisz silniki 3,6 z cayenna i panamery. Cayenne posiada silnik VR6 z VW Panamera ma silnik V6 Porsche - jest to V8 obcięte o 2 cylindry. Kolektory ssące V6 Panamery raczej nie zdychają. Gładzie padają dość często, z rozrządu urywają się srubki i wpadają w silnik. Pomijam spalanie które jest podobne do V8 a mocy mniej. Dzieki. Wszystko jasne. Myślałem, że w obu przypadkach to VR6 stąd moje zdziwienie. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 29.10.2016, 18:22 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Faktycznie chłopaki, zafisiowalem sie, wybaczcie
|
|
Góra |
|
Bluestar
|
Napisane: 30.10.2016, 15:25 |
|
Dołączył: 10.02.2013 Posty: 28
|
Driv3rrrr napisał(a): Czy mniejsze koszta to bym nie powiedział. Silników 3.0 TDI jest na pęczki. Nawet jak coś się stanie to można znaleźć dobra używke. Głównie co sie dziejd w nich to klapy kolektora padaja oraz głównie ich sterowanie. Turbina jest jedna z dość niezlym dostępem także też bez lipy.
3.6 ma również wtrysk bezpośredni co podciaga ewentualne koszty napraw, problemy z klapami kolektora i tu dupa. Nie ma zestawu jak w TDI. Trzeba drugikolektor. ...a jak z DPFem w dieslu, czy nie zwiększa kosztów eksploatacji?
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 31.10.2016, 9:43 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
W 3.0 praktycznie bezproblemowy
|
|
Góra |
|
Kirył
|
Napisane: 31.10.2016, 10:02 |
|
Dołączył: 31.10.2016 Posty: 10
|
Witam kolegów
Ja również mam dylemat pomiędzy panamerką 3.6 benz a 3.0 dislem. Zacznę od tego ze zakochałem sie w tym aucie. Dotychczas jeździłem jeździłem A7 3.0, 4x4 na ropkę i jeżeli miał bym zdradzić to tylko za panamerkę. Zacznijmy od disla, imponujące spalanie na czym mi zależy, natomiast benzynka hmmm. Wszędzie piszą ze benzynka w mieście połknie ok 13 litrów, choć z doświadczenia i sposób swojej jazdy wiem ze 15 litrów to optimum. Jednym z głównych argumentów za benzyną przemawia 4x4. Mieszkam w Sączu i będę robił trasy typu Zakopane, Nowy Targ więć jak sami widzicie teren górzysty i drogi kręte ( a z zimą wiadomo jak jest). Znajomi z Mercedesa przekonują mnie ze nie ma się co bać tylnego napędu i biorąc pod uwagę diesla fajne spalanie. Ja natomiast z uwagi na trasy zacząłem zastanawiać sie nad benzyną 4x4. Wiec niech koledzy sie wypowiedzą.
1. Jakie spalanie w benzynce ( nie mówię o eco jeździe lecz o normalnym użytkowaniu porsche) 2. Jak zachowuje sie diesel, ( na mokrym i śnieg)
A i jak szacuje sie utrzymanie takiego auta ( przeglądy itp), zaznaczę ze interesuje mnie rocznik od 2014. Auto będzie na osobę prywatną (żadna firma)
Bardzo proszę kolegów o pomoc w podjęciu korzystnej decyzji. Pozdrawiam Łukasz
|
|
Góra |
|
mani3ck
|
Napisane: 31.10.2016, 12:33 |
|
Dołączył: 26.12.2011 Posty: 88
|
Nie mogę uwierzyć że firma z takimi tradycjami, obecną technologią nie jest w stanie zbudować bezawaryjnego silnika. Rozumiem że to era projektowania wytrzymałości, ale mogłoby to być choć odrobinę trwalsze... Gdyby nie pasjonaci i magia marki premium to myślę że było by krucho ze sprzedażą. Nawet michal928 poleca diesla więc coś w tym musi być. Zakup chyba najbardziej opłacalny jeśli ktoś jest skłonny pójść na pewne kompromisy (brak 4x4, dźwięk, kultura pracy). Co ciekawe diesel chyba jest najtańszy w zakupie jako nowy, a używany najlepiej trzyma cenę (obserwując Panamera, Cayenne). Nie chciałbym zaśmiecać wątku, ale może warto właśnie w tym miejscu poruszyć temat. Czy jest możliwość trwałej naprawy silników Porsche pod względem wycierających się gładzi? Problem dotyczy z tego co wiem wszystkich silników (pomijając wiatraki). Jaki jest koszt takiego remontu i technologia naprawy? Czy ktoś miał do czynienia z firmą Porsche Spec z Kalisza? Widziałem że naprawiają mnóstwo tych silników również zagranicznym klientom. Chodzi o to czy można sobie "kupić bezpieczeńswtwo", wydajemy xx PLN i wiemy że silnik będzie działał, w obecnych przypadkach to trochę tykające bomby. Również podobne pytania nurtują mnie odnośnie urywających się śrub w rozrządzie. Myślę że dla wielu osób będzie to cenna wiedza i mam nadzieje że nie zniechęci a wręcz uspokoi zainteresowanych zakupem
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 31.10.2016, 13:12 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Cytuj: Chodzi o to czy można sobie "kupić bezpieczeńswtwo", wydajemy xx PLN i wiemy że silnik będzie działał, w obecnych przypadkach to trochę tykające bomby. można - nazywa się to gwarancja Porsche Approved Polecam zakup Panamery z gwarancją - utrzymanie PA to koszt ok. 8000 zł rocznie, więc całkiem rozsądnie i mamy spokój, do tego Assistance, wraz z samochodem zastępczym; a w Panamerach nie psuje się tylko silnik, jest jeszcze wiele innych podzespołów podatnych na awarię.... Nie wyobrażam sobie jeździć autem i ciągle myśleć czy np. silnik zaraz mi się zepsuje.... Co do głównego pytania: - diesel TAK, ale tylko w najnowszej Pannie model 2017, w I generacji za brak 4x4 i PDK nie brałbym diesla w ogóle pod uwagę; 3,0 TDI pasuje, ale do Cayenne; - modele z silnikiem V6 i V8 4S jakoś do mnie nie przemawiają - tutaj polecałbym się zastanowić nad wersją Turbo (za niesamowite osiągi) lub GTS (za wspaniały dźwięk i relatywnie mniejszą utratę na wartości auta), kupując Porsche, raczej nie patrzyłbym na różnicę w spalaniu 13l czy 15l, chyba że jest to Cayenne I generacji (gdzie bardziej opłacalne jest poruszanie się taxi
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.10.2016, 14:14 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie wiem o co chodzi z tym napędem 4x4, diesel całkiem daje radę z tylnym. Nie jest to wyścigowy wóz, ale tak naprawdę żadna Panamera nim nie jest.
Odnośnie Kalisza to był ostatnio wątek jak to rzekomi specjaliści potrafili głównie brać kasę, a efektów nie było widać (nie wiem który to zakład, w Kaliszu są ponoć dwa)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 31.10.2016, 16:06 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
wit007 napisał(a): Nie wiem o co chodzi z tym napędem 4x4, diesel całkiem daje radę z tylnym. Nie jest to wyścigowy wóz, ale tak naprawdę żadna Panamera nim nie jest.
Odnośnie Kalisza to był ostatnio wątek jak to rzekomi specjaliści potrafili głównie brać kasę, a efektów nie było widać (nie wiem który to zakład, w Kaliszu są ponoć dwa) W aucie na co dzień 4x4 to bajka szczególnie w dużym diesel'u. W zimę, przy dużych opadach deszczu (czy właśnie w górach) w szczególności. Mnie po zmianie z 4x4 na FWD (taka transakcja wiązana aby był też space na RWD ) przez całe lato jeździło się świetnie ale teraz jak ciągle pada i muszę uważać z gazem prawie przy każdym ruszaniu na światłach w warszawie (moje ulubione tarki na asfalcie) to mnie krew zaczyna zalewać.W zimie będzie podobnie. Wcześniej przed 4x4 jeździłem tylko FWD i RWD i jakoś bardzo mnie to nie bolało. Jednak człowiek się do dobrego szybko przyzwyczaja i jeśli miałby możliwość wyboru to teraz 4x4 byłoby dla mnie priorytetem. Więc 4x4 rzeczywiście moim zdaniem to minus diesla. Natomiast czy w takim aucie brak PDK to wada ? Moim zdaniem tiprtonic 8 biegowy jest idealny, wiadomo że trochę wolniejszy (ale to nie jest auto do rajdów) ale za to płynnie zmienia biegi i jest mniej kosztowny w potencjalnych naprawach niż PDK.
|
|
Góra |
|
freeq
|
Napisane: 31.10.2016, 22:47 |
|
Dołączył: 23.07.2015 Posty: 193
|
b0g0b0jny napisał(a): W aucie na co dzień 4x4 to bajka szczególnie w dużym diesel'u. W zimę, przy dużych (...)
(...) więc 4x4 rzeczywiście moim zdaniem to minus diesla. Natomiast czy w takim aucie brak PDK to wada ? Moim zdaniem tiprtonic 8 biegowy jest idealny (...) "4x4 w dieslu to jednak mega wada przy czym jest to super zaleta, ale tylko w przypadku kiedy ten plus nie przysłania nam minusów a w dodatku to jest w dechę i w ogóle mega frajda chyba że nie bardzo i kicha..." Z całym szacunkiem, wybacz b0g0b0jny, ale jest to jedyny przekaz jaki wyniosłem z Twojej wypowiedzi. A również chciałbym poznać wszystkie 'za i przeciw' w/w modelu. Pozdrawiam życzliwie
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 31.10.2016, 22:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Skrót myślowy - "4x4 jest największym minusem diesla", bo diesel nie był wtedy dostępny w wersji 4x4
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|