Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.04.2017, 9:26 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Witam, Chciałbym wymienić wszystkie płyny w 986 2.7l po czipie na 240KM (taki kupiony) ,2004 rok, przebieg 104 tyś km.
Mam kilka pytań i dylematów:
1. Olej silnikowy -wiadomo Mobil 1 5w-50 (chociaż sportowo nie jeżdżę :) )
2.Wspomaganie- Pentosin- serwis twierdzi że się nie wymienia.. ?
3. Skrzynia biegów manual 75W-90 -serwis twierdzi, że się nie wymienia?
4. Płyn chłodniczy - może być Preston? -serwis nie zaprzeczył :) ale........................... też sugeruje żeby lepiej nie wymieniać (układ może się rozszczelnić) a jedynie odessać ze zbiornika i dolać koncentratu... i tak do skutku bo ile też można odessać np.strzykawką z przewodem ze zbiornika? Na chwilę obecną płyn u mnie ma wartość -22 stopnie.
5. Płyn hamulcowy- co do wymiany nie ma dyskusji -Dot 4 , trzeba przygotować rzekomo 1,5 litra. Czy można wymienić samemu z ogarniętym mechanikiem i gdzie jest korek spustowy?

Z góry dziękuję za pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2017, 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
1. Będzie ok
2. Można wymienić, jeżeli czuć że jest przepalony lub bardzo ciemny
3. Warto wymienić
4. Płyn chłodzący może być, wymiana tylko metodą podciśnieniową
5. Brak korka spustowego. Można tradycyjnie przez odpowietrzniki
w zaciskach.

Powodzenia :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2017, 15:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
6. Co to za serwis? :shock:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2017, 16:11 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Dzięki Qbak :) Jeżeli masz gdzieś pod ręką dane techniczne to możesz mi powiedzieć ile wchodzi do poszczególnych układów? Wiem, że do silnika 9 litrów a chłodniczego 18l.

Rozumiem, że przed wlaniem nowego płynu chłodniczego zastosować jeszcze płukanie układu wodą?

Co do serwisu to ten na południu Polski :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 0:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak uda się zlać 9 litrów oleju to będzie dobry wynik. Zwykle wchodzi
około 8 litrów, a pojemność układu jest większa - 10 litrów.
Płyn chłodzący - przy wymianie bez rozpinania wszystkich węży pewnie
wejdzie jeszcze mniej, obstawiam 14-16l. Jeżeli płyn jest bez zanieczyszczeń
to ja bym nic nie płukał.
Płyn hamulcowy - 1 litr zwykle wystarcza, tutaj warto zainwestować w coś
dobrego, tylko trzeba mieć na uwadze że lepsze płyny będą wymagały częstszej
wymiany - są bardziej higroskopijne.

Jeżeli zajmie się tym zleceniem serwis który na co dzień zajmuje się tylko
serwisem Porsche to nie musisz się o nic martwić :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 9:52 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Qbak napisał(a):
1. Będzie ok
2. Można wymienić, jeżeli czuć że jest przepalony lub bardzo ciemny
3. Warto wymienić
4. Płyn chłodzący może być, wymiana tylko metodą podciśnieniową
5. Brak korka spustowego. Można tradycyjnie przez odpowietrzniki
w zaciskach.

Powodzenia :)

Chodzi mi o płyn chłodzący, dlaczego tylko metodą podciśnieniową?
Ja wymieniłem z powodzeniem metodą tradycyjną i wszystko jest jak należy, przynajmniej tak mi się wydaje. Auto zachowuje się normalnie.

Dodam, że oleju weszło do mojego silnika 3.2 11.5litra, a serwisówka mówi że 8.75 z filtrem jak dobrze pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wymiana metodą podciśnieniową gwarantuje, że nie powstaną duże odcinki
z powietrzem którego pompa wody nie zdoła przepchnąć. Niektórzy wymieniają
płyn chłodzący unosząc tył auta, tak żeby powietrze powędrowało go góry,
ale ja nie mogę Ci napisać że metodą tradycyjną będzie dobrze, bo jest
bardzo dużo niewiadomych. Moim zdaniem zbyt duże ryzyko zniszczenia silnika.
Szkoda się wyłożyć w prosty sposób.
Nie twierdzę że masz zapowietrzony układ, natomiast pamiętaj, że jego
pojemność cieplna jest duża.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 14:24 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Nie widziałem żadnego problemu z napełnieniem układu chłodzenia. Zalałem większą część płynu(Prestone)jaką przygotowałem(u mnie chyba 22litry). Uruchomiłem silnik i kiedy płynu ubyło ze zbiorniczka dolewałem po trochu kiedy nie był jeszcze gorący. Zakręciłem korek i otworzyłem zawór odpowietrzający, układ się odpowietrzył. Metalowe rury przy przednich kołach zrobiły się ciepłe co oznaczało, że płyn krąży właściwie. Zaczekałem aż ostygnie i jeszcze uzupełniłem do znaków na zbiorniku. Po pierwszej dłuższej jezdzie sprawdziłem poziom i dolałem jeszcze ze 200ml do właściwego stanu. Jezdzę i temp wskazuje ok.180-182F więc poniżej 90C i wydaje mi się, że wszystko jest OK. Zawór odpowietrzający jest w najwyższym punkcie instalacji i nie widzę potrzeby unoszenia tyłu auta.
Próbowałem zagrzać układ na postoju i wzbudzić wentylatory, ale nie udało mi się to, więc mam nadzieję że jest dobrze.
Dziś po dłuższej jezdzie postanowiłem nie gasić silnika i po kilku minutach na postoju ruszyły wentylatory. Jestem pewien, że płyn został dobrze wymieniony.

Qbak, dzięki za części wszystkie OK :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 14:39 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Nie wiem czy jest dobrze, na postoju powinny włączyć się wentylatory po zagrzaniu auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.04.2017, 15:02 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Na YT znajdziesz kilka filmów jak wymienić płyn np.tu:
https://www.youtube.com/watch?v=whc8e6baACw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2017, 14:10 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Jestem po raz kolejny :)
Mam już zakupione praktycznie wszystkie płyny.
Nurtuje mnie jedynie jedno pytanie. Jaki olej do skrzyni biegów manualnej?
Wiadomo, że 75W90 tylko czy półsyntetyk czy pełny ? Sprzedawca w sklepie powiedział, że Porsche przewiduje półsyntetyk.
Zastanawiałem się nad Motulem który oferuje dwa rodzaje:
MOTUL GEAR 300 75w90- pełny syntetyk
MOTUL MOTYLGEAR 75W90- półsyntetyk
a może Castrol Syntrans Transaxle ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2017, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5047
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jeżeli kupisz oryginał Porsche to będzie to Mobil PTX, na naszym rynku
praktycznie nie do dostania, ale przyznam że specjalnie nie próbowałem
kupować (a najprostsza droga czyli oficjalny dystrybutor nie ma w ofercie),
ale bezpośrednim zamiennikiem jest Mobil Mobilube SHC 75W90 i ten bardzo
dobrze spełnia swoje zadanie.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2017, 22:22 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Ja wymieniłem (Qbak podpowiedział)na Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 i jest to 100%syntetyk.
W starym zlanym oleju znalazłem kilka opiłków chyba z brązu i to mnie niepokoi. Można też sprawdzić palcem przez korek spustowy czy na magnesie (jest w okolicy korka dolnego)coś się zebrało z kół stalowych, to tak przy okazji zmiany oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.05.2017, 15:35 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Będę wymieniał w Auto- Dusza . Zobaczymy co powiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum