Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 20:44 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 257
Jestem ciekawy Waszego zdania.
Konfiguracja gt3. pdk czy manual, kubły czy normalne fotele, ceramika czy stal?
Rozum podpowiada kubły i pdk i stal, a serce kubły i manual i ceramika. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 20:48 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
A czemu nie GT4 RS? :)

Tu masz argumenty za manualem:

https://www.youtube.com/watch?v=oaUCdAdaaj8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.02.2013
Posty: 590
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
Chyba najważniejsze pytanie - a do czego ma służyć to auto ? Tor, rekreacja, czy dwa w jednym ? :)




_________________

996 Carrera cabrio '00 - OUT
Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868
996 TT '03
928S '84

Damian


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Moje inżynierskie podejście do życia mówi : PDK, kubły oczywiście też, choć do tej pory mam mieszane uczucia co do mojego kręgosłupa, zobaczymy na wiosnę.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 21:36 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 257
samochód do zabawy, do posiadania, jako spełnienie marzenia.
Czasami lekki wypad na silesię, albo wypad na alpejskie przełęcze (na lawecie oczywiście).
GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 21:47 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1038
Adam_911 napisał(a):
GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus.


Ośkę podnoszoną ma. Reszta - zgoda.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2022, 23:21 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 102
Adam, zamieniłeś slot produkcyjny GTS Cab na GT3 czy bierzesz obydwa?? Grubo… 8) Myślałem, że obecnie na którykolwiek z nich trzeba czekać do Q2-Q3 2023.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 10:33 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 183
Adam_911 napisał(a):
samochód do zabawy, do posiadania, jako spełnienie marzenia.
Czasami lekki wypad na silesię, albo wypad na alpejskie przełęcze (na lawecie oczywiście).
GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus.



Jeśli tak to:
Kubły
PDK
stal


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 11:50 

Dołączył: 29.12.2013
Posty: 869
Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
W kubłach da się jechać naprawdę daleko, więc polecam. Ceramika też się przydaje czasami, ale ma naprawę dwa niezaprzeczalne plusy: dobrze wygląda i nie brudzi felg :)




_________________

*Porsche 911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 12:20 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 469
Mozliwe ze to ostatni manual w gamie 911 dlatego brałbym manuala, to auto za kilkanascie lat bedzie warte pewnie tyle ile warte jest dzisiaj w salonie, jak nie więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.12.2020
Posty: 55
Nr klubowicza: 705
Kubły bezdyskusyjnie - są bardzo wygodne. Do GT3 tylko kubły.

Hamulce : Sercem jestem przy ceramice, ale jak dużo Silesii ma być to raczej stal. Na nurburgring + weekendy i przełęcze brałbym ceramikę, ale jak silesia ( killer hamulców ) to chyba lepiej stal.

Mam GT3 w PDK - super, brałem używkę więc nie wybrzydzałem, ale według mnie nie ma lepszego silnika do manuala niż wolnossak. Gdybym zamawiał nówkę dziś wziąłbym manual.




_________________

992 Turbo S Coupe - Daily
991.2 GT3 - Weekend
991.1 Turbo S Coupe - sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 15:31 

Dołączył: 18.12.2018
Posty: 40
Ile osób tyle opinii.
Jeśli ma to być auto uniwersalne na codzień i do zabawy to:
PDK - na codzień i na torze idealna skrzynia.
Ceramika - w alpach i na torze najlepsze możliwe hamulce,ale i bezpieczeństwo.
Siedzenia sportowe, z maksymalną ilością regulacji. Kubły - powiedzmy że wygodne, ale strasznie upierdliwe na codzień. O ile się ma 30 lat to można sobie wmawiać, że to praktyczne. Jednak jeśli zamierzasz korzystać z auta na codzień w ciepłe dni, to nie ma lepszych foteli jak sportowe. Dają radę na torze, świetnie w alpach się sprawdzą.
Co do lawety, ja jeżdżę od zawsze na kołach w alpy, nawet za czasów kiedy jeździłem sportowym motocyklem. Mając GT3 w powyższym konfigu, śmiało się spakujesz i wygodnie dojedziesz a na miejscu "zabawa" murowana.
Manualna skrzynia jest genialna, ale sprawia że GT3 jest sporo wolniejsze i dość denerwujące na torze. W alpach też wolę PDK. Mam manuala w 997, miałem w Spyderze. W autach typowo rekreacyjnych genialna sprawa. Ale jeśli chcesz mieć auto z którego można czasami wycisnąć maksa, to manual odpada.
I ogólnie GT3 Touring :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.01.2022, 15:31 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Kubły
Stal - Ceramika niestety pęka jak ją ostro traktujesz na torze. Jest dużo przypadków na rennliście w GT3RSach
Manual - krótkie przełożenia, no lift shift i mega fun szczególnie na drogach publicznych, gdzie pdk będzie nudny.

Problem jaki jest z tą GT3 to strasznie twardy zawias i to auto już się nie nadaje na daily tak jak normalnie GT3 dawało radę. Trochę szkoda bo takim Touringiem w manualu można by całą Europę objechać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.01.2022, 23:01 

Dołączył: 23.02.2008
Posty: 865
Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
tylko pdk,wygoda w miescie a na torze przepasc
tylko kubly,nie wygladaja ale naprawde da sie europe w nich cala zjezdzic
tylko ceramika,bardzo dobrze hamuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2022, 13:51 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Nie wygląda jakbyś planował walczyć o ułamki sekund na granicy dzwona, więc moim zdaniem touring, manual, stal. Co do foteli to najlepiej jednak się przymierzyć i dopiero zdecydować, bo niektórzy wytrzymają w kubłach jazdę przez pół Europy bez cienia dolegliwości, a innych po 100km będzie w krzyżu łamać... Manual dla frajdy i satysfakcji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.01.2022, 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Adam_911 napisał(a):
Jestem ciekawy Waszego zdania.
Konfiguracja gt3. pdk czy manual, kubły czy normalne fotele, ceramika czy stal?
Rozum podpowiada kubły i pdk i stal, a serce kubły i manual i ceramika. ;)



Wsrod tych dwoch opcji elementy wspolne to: kubly. Wiec to masz z glowy.

Ja bym bral stal. Dobra stal jest ciezsza troche od ceramiki ale duzo tansza, hamuje rowni dobrze i duuuzo tansza. No i odpada problem uszkodzen kamykami.

Skrzynia to juz indywidualny wybor.

Kluczowe jest do czego ma byc auto?

Na pewno konfig: manual,touring bedzie trzymal najwyzej wartosc w przyszlosci.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 14:48 

Dołączył: 14.03.2021
Posty: 9
Nr klubowicza: 719
Kubły - są przede wszystkim piękne :-) kwestia osobista, ciężko doradzić. Dla jednej osoby są bardzo wygodne, dla innych oznaczają ból pleców. Pamiętajmy, że nie mają regulacji oparcia (w sensie tylko wysokość elektrycznie). Dla mnie osobiście do kubłów konieczna jest poduszka pod lędźwie - z poduszką mogę zrobić i 500-700 kilometrów ciągiem i nic mi nie dolega. Według drobnej kobiety kubełki są wygodniejsze niż 18-way sport seats. Bywają jednak skrajnie odmienne opinie.

Manual/PDK - to tak indywidualna kwestia, że też ciężko doradzić. Manual różni się tym, że trzeba naciskać sprzęgło i samemu zmieniać biegi. W PDK biegi zmieniają się same. Jak chcesz je zmieniać, to wybierz PDK, a jak nie chcesz to manual :D

Ceramika/stal - obecne PCCB są znacznie poprawione, jednak ja osobiście zdecydowałem się na stal. Nie ze względu na koszt zakupu, a na koszt utrzymania. PCCB są fajne, świetnie wyglądają, jednak przy tak lekkim samochodzie jak GT3 nie widzę za bardzo sensu. Co innego Cayenne/Taycan gdzie mamy wysoką masę. Stalówki w GT3 są na tyle zajebistymi hamulcami, że nie chciałem mieć bólu głowy jeżdżąc po żwirowych drogach (niestety często muszę), że coś nie wpadnie i nie uszkodzi dysku. Do tego stosunkowo częsta zmiana opon wymaga uważności - statystycznie kiedyś musi się zdarzyć tak, że koło przy zdejmowaniu „dotknie” tarczy 😀




_________________

2021 Carrera S
2022 GT3 Touring
2023 Taycan GTS
2024 Ferrari 296 GTS

Gadu-Gadu: 741324


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 15:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Mam kubły w GT3 i nie zamieniłbym ich na zwykłe fotele. W 964 mam bardzo podobne kubły Recaro, które dokupiłem, żeby zastąpić oryginalne fotele. Spokojnie dały radę podczas jazdy do Zuffenhausen, na Le Mans, itp.

Mam manual, bo w 997 nie było jeszcze PDK. Teraz wziąłbym PDK, bo to lepsza skrzynia i można z nią szybciej pojechać, skupiając się na torze jazdy, balansie. PDK daje też więcej swobody w jeździe codziennej.

Mam PCCB, ale przed pierwszą wyprawą na tor dokupiłem i założyłem stalowe tarcze Porsche Motorsport. Nie zauważyłem istotnej różnicy w jakości hamowania, a ze stalą zamiast ceramiki nie boję się byle wycieczki w żwir. Oryginalna ceramika czeka w pudełku :wink:

A teraz wybierz do auta to, co Ciebie kręci. Kupujesz go dla siebie, a nie dla następnego użytkownika. W podanym przez Ciebie zakresie, każda decyzja będzie dobra.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
BT napisał(a):
Mam kubły w GT3 i nie zamieniłbym ich na zwykłe fotele. W 964 mam bardzo podobne kubły Recaro, które dokupiłem, żeby zastąpić oryginalne fotele. Spokojnie dały radę podczas jazdy do Zuffenhausen, na Le Mans, itp.

Mam manual, bo w 997 nie było jeszcze PDK. Teraz wziąłbym PDK, bo to lepsza skrzynia i można z nią szybciej pojechać, skupiając się na torze jazdy, balansie. PDK daje też więcej swobody w jeździe codziennej.

Mam PCCB, ale przed pierwszą wyprawą na tor dokupiłem i założyłem stalowe tarcze Porsche Motorsport. Nie zauważyłem istotnej różnicy w jakości hamowania, a ze stalą zamiast ceramiki nie boję się byle wycieczki w żwir. Oryginalna ceramika czeka w pudełku :wink:

A teraz wybierz do auta to, co Ciebie kręci. Kupujesz go dla siebie, a nie dla następnego użytkownika. W podanym przez Ciebie zakresie, każda decyzja będzie dobra.


Zgadzam sie z Bartkiem.

Pamietaj tylko, ze szpera w manualu jest mechaniczna a w pdk elektroniczna. Tak bylo w 991.

Nikt Ci nie doradzi jaki masz miec konfig. To zalezy od Ciebie i celu.

Ma codzien siedzeni komfortowe sa super ale do tego manual ma serpentyny i weekendy.

Na tor tylko kubel i pdk.

Ceramika to przerost formy nad trescia. W obu gtekach w oryginale mam ceramike i tez stal wrzucilem. Nie ma sensu ceramika.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.01.2022, 22:11 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 257
dzięki za Wasze pomysły,
rozum każe kubły + pdk + stal.
Serce kubły + manual + stal.
Wiem, że jak gt3 to klasyczne, a nie touring.
tylko ten manual mi żyć nie daje, kusi nieziemsko ;)
Ja często zmieniam samochody i boję się, że manual będzie ciężko sprzedawalny ;/

a na marginesie, w Alpy na lawecie, żeby przebiegów bez sensu nie nabijać (autostrada nie daje frajdy, a dwa wyjazdy w sezonie mocno podbijają przebieg).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum