Autor |
Wiadomość |
Adam_911
|
Napisane: 20.01.2022, 20:44 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 257
|
Jestem ciekawy Waszego zdania. Konfiguracja gt3. pdk czy manual, kubły czy normalne fotele, ceramika czy stal? Rozum podpowiada kubły i pdk i stal, a serce kubły i manual i ceramika.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 20.01.2022, 20:48 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
|
Góra |
|
Damos
|
Napisane: 20.01.2022, 20:58 |
|
Dołączył: 6.02.2013 Posty: 590 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nr klubowicza: 376
|
Chyba najważniejsze pytanie - a do czego ma służyć to auto ? Tor, rekreacja, czy dwa w jednym ?
_________________
996 Carrera cabrio '00 - OUT Boxster 981 GTS Martini, TP 1.50,758, Silesia 1.56,868 996 TT '03 928S '84
Damian
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 20.01.2022, 21:03 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Moje inżynierskie podejście do życia mówi : PDK, kubły oczywiście też, choć do tej pory mam mieszane uczucia co do mojego kręgosłupa, zobaczymy na wiosnę.
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 20.01.2022, 21:36 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 257
|
samochód do zabawy, do posiadania, jako spełnienie marzenia. Czasami lekki wypad na silesię, albo wypad na alpejskie przełęcze (na lawecie oczywiście). GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 20.01.2022, 21:47 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
Adam_911 napisał(a): GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus. Ośkę podnoszoną ma. Reszta - zgoda.
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: 20.01.2022, 23:21 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 102
|
Adam, zamieniłeś slot produkcyjny GTS Cab na GT3 czy bierzesz obydwa?? Grubo… Myślałem, że obecnie na którykolwiek z nich trzeba czekać do Q2-Q3 2023.
|
|
Góra |
|
ChrisR
|
Napisane: 21.01.2022, 10:33 |
|
Dołączył: 8.01.2019 Posty: 183
|
Adam_911 napisał(a): samochód do zabawy, do posiadania, jako spełnienie marzenia. Czasami lekki wypad na silesię, albo wypad na alpejskie przełęcze (na lawecie oczywiście). GT$ RS nie wiele tańsze, a nie tak kultowe i chyba nie ma podnoszonej ośki, a to u mnie mus. Jeśli tak to: Kubły PDK stal
|
|
Góra |
|
Jarecki
|
Napisane: 21.01.2022, 11:50 |
|
Dołączył: 29.12.2013 Posty: 869 Lokalizacja: Łomianki
Nr klubowicza: 381
|
W kubłach da się jechać naprawdę daleko, więc polecam. Ceramika też się przydaje czasami, ale ma naprawę dwa niezaprzeczalne plusy: dobrze wygląda i nie brudzi felg
_________________
*Porsche 911
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 21.01.2022, 12:20 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 469
|
Mozliwe ze to ostatni manual w gamie 911 dlatego brałbym manuala, to auto za kilkanascie lat bedzie warte pewnie tyle ile warte jest dzisiaj w salonie, jak nie więcej.
|
|
Góra |
|
pablo3333
|
Napisane: 21.01.2022, 12:57 |
|
Dołączył: 6.12.2020 Posty: 55
Nr klubowicza: 705
|
Kubły bezdyskusyjnie - są bardzo wygodne. Do GT3 tylko kubły.
Hamulce : Sercem jestem przy ceramice, ale jak dużo Silesii ma być to raczej stal. Na nurburgring + weekendy i przełęcze brałbym ceramikę, ale jak silesia ( killer hamulców ) to chyba lepiej stal.
Mam GT3 w PDK - super, brałem używkę więc nie wybrzydzałem, ale według mnie nie ma lepszego silnika do manuala niż wolnossak. Gdybym zamawiał nówkę dziś wziąłbym manual.
_________________
992 Turbo S Coupe - Daily 991.2 GT3 - Weekend 991.1 Turbo S Coupe - sprzedane
|
|
Góra |
|
vandersix
|
Napisane: 21.01.2022, 15:31 |
|
Dołączył: 18.12.2018 Posty: 40
|
Ile osób tyle opinii. Jeśli ma to być auto uniwersalne na codzień i do zabawy to: PDK - na codzień i na torze idealna skrzynia. Ceramika - w alpach i na torze najlepsze możliwe hamulce,ale i bezpieczeństwo. Siedzenia sportowe, z maksymalną ilością regulacji. Kubły - powiedzmy że wygodne, ale strasznie upierdliwe na codzień. O ile się ma 30 lat to można sobie wmawiać, że to praktyczne. Jednak jeśli zamierzasz korzystać z auta na codzień w ciepłe dni, to nie ma lepszych foteli jak sportowe. Dają radę na torze, świetnie w alpach się sprawdzą. Co do lawety, ja jeżdżę od zawsze na kołach w alpy, nawet za czasów kiedy jeździłem sportowym motocyklem. Mając GT3 w powyższym konfigu, śmiało się spakujesz i wygodnie dojedziesz a na miejscu "zabawa" murowana. Manualna skrzynia jest genialna, ale sprawia że GT3 jest sporo wolniejsze i dość denerwujące na torze. W alpach też wolę PDK. Mam manuala w 997, miałem w Spyderze. W autach typowo rekreacyjnych genialna sprawa. Ale jeśli chcesz mieć auto z którego można czasami wycisnąć maksa, to manual odpada. I ogólnie GT3 Touring
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 21.01.2022, 15:31 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
Kubły Stal - Ceramika niestety pęka jak ją ostro traktujesz na torze. Jest dużo przypadków na rennliście w GT3RSach Manual - krótkie przełożenia, no lift shift i mega fun szczególnie na drogach publicznych, gdzie pdk będzie nudny.
Problem jaki jest z tą GT3 to strasznie twardy zawias i to auto już się nie nadaje na daily tak jak normalnie GT3 dawało radę. Trochę szkoda bo takim Touringiem w manualu można by całą Europę objechać.
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 22.01.2022, 23:01 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
tylko pdk,wygoda w miescie a na torze przepasc tylko kubly,nie wygladaja ale naprawde da sie europe w nich cala zjezdzic tylko ceramika,bardzo dobrze hamuje
|
|
Góra |
|
QbaqBA
|
Napisane: 23.01.2022, 13:51 |
|
Dołączył: 11.02.2012 Posty: 146
|
Nie wygląda jakbyś planował walczyć o ułamki sekund na granicy dzwona, więc moim zdaniem touring, manual, stal. Co do foteli to najlepiej jednak się przymierzyć i dopiero zdecydować, bo niektórzy wytrzymają w kubłach jazdę przez pół Europy bez cienia dolegliwości, a innych po 100km będzie w krzyżu łamać... Manual dla frajdy i satysfakcji.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 23.01.2022, 18:08 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Adam_911 napisał(a): Jestem ciekawy Waszego zdania. Konfiguracja gt3. pdk czy manual, kubły czy normalne fotele, ceramika czy stal? Rozum podpowiada kubły i pdk i stal, a serce kubły i manual i ceramika. Wsrod tych dwoch opcji elementy wspolne to: kubly. Wiec to masz z glowy. Ja bym bral stal. Dobra stal jest ciezsza troche od ceramiki ale duzo tansza, hamuje rowni dobrze i duuuzo tansza. No i odpada problem uszkodzen kamykami. Skrzynia to juz indywidualny wybor. Kluczowe jest do czego ma byc auto? Na pewno konfig: manual,touring bedzie trzymal najwyzej wartosc w przyszlosci.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Driver
|
Napisane: 24.01.2022, 14:48 |
|
Dołączył: 14.03.2021 Posty: 9
Nr klubowicza: 719
|
Kubły - są przede wszystkim piękne kwestia osobista, ciężko doradzić. Dla jednej osoby są bardzo wygodne, dla innych oznaczają ból pleców. Pamiętajmy, że nie mają regulacji oparcia (w sensie tylko wysokość elektrycznie). Dla mnie osobiście do kubłów konieczna jest poduszka pod lędźwie - z poduszką mogę zrobić i 500-700 kilometrów ciągiem i nic mi nie dolega. Według drobnej kobiety kubełki są wygodniejsze niż 18-way sport seats. Bywają jednak skrajnie odmienne opinie. Manual/PDK - to tak indywidualna kwestia, że też ciężko doradzić. Manual różni się tym, że trzeba naciskać sprzęgło i samemu zmieniać biegi. W PDK biegi zmieniają się same. Jak chcesz je zmieniać, to wybierz PDK, a jak nie chcesz to manual Ceramika/stal - obecne PCCB są znacznie poprawione, jednak ja osobiście zdecydowałem się na stal. Nie ze względu na koszt zakupu, a na koszt utrzymania. PCCB są fajne, świetnie wyglądają, jednak przy tak lekkim samochodzie jak GT3 nie widzę za bardzo sensu. Co innego Cayenne/Taycan gdzie mamy wysoką masę. Stalówki w GT3 są na tyle zajebistymi hamulcami, że nie chciałem mieć bólu głowy jeżdżąc po żwirowych drogach (niestety często muszę), że coś nie wpadnie i nie uszkodzi dysku. Do tego stosunkowo częsta zmiana opon wymaga uważności - statystycznie kiedyś musi się zdarzyć tak, że koło przy zdejmowaniu „dotknie” tarczy 😀
_________________
2021 Carrera S 2022 GT3 Touring 2023 Taycan GTS 2024 Ferrari 296 GTS
Gadu-Gadu: 741324
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 24.01.2022, 15:24 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Mam kubły w GT3 i nie zamieniłbym ich na zwykłe fotele. W 964 mam bardzo podobne kubły Recaro, które dokupiłem, żeby zastąpić oryginalne fotele. Spokojnie dały radę podczas jazdy do Zuffenhausen, na Le Mans, itp. Mam manual, bo w 997 nie było jeszcze PDK. Teraz wziąłbym PDK, bo to lepsza skrzynia i można z nią szybciej pojechać, skupiając się na torze jazdy, balansie. PDK daje też więcej swobody w jeździe codziennej. Mam PCCB, ale przed pierwszą wyprawą na tor dokupiłem i założyłem stalowe tarcze Porsche Motorsport. Nie zauważyłem istotnej różnicy w jakości hamowania, a ze stalą zamiast ceramiki nie boję się byle wycieczki w żwir. Oryginalna ceramika czeka w pudełku A teraz wybierz do auta to, co Ciebie kręci. Kupujesz go dla siebie, a nie dla następnego użytkownika. W podanym przez Ciebie zakresie, każda decyzja będzie dobra.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 24.01.2022, 19:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
BT napisał(a): Mam kubły w GT3 i nie zamieniłbym ich na zwykłe fotele. W 964 mam bardzo podobne kubły Recaro, które dokupiłem, żeby zastąpić oryginalne fotele. Spokojnie dały radę podczas jazdy do Zuffenhausen, na Le Mans, itp. Mam manual, bo w 997 nie było jeszcze PDK. Teraz wziąłbym PDK, bo to lepsza skrzynia i można z nią szybciej pojechać, skupiając się na torze jazdy, balansie. PDK daje też więcej swobody w jeździe codziennej. Mam PCCB, ale przed pierwszą wyprawą na tor dokupiłem i założyłem stalowe tarcze Porsche Motorsport. Nie zauważyłem istotnej różnicy w jakości hamowania, a ze stalą zamiast ceramiki nie boję się byle wycieczki w żwir. Oryginalna ceramika czeka w pudełku A teraz wybierz do auta to, co Ciebie kręci. Kupujesz go dla siebie, a nie dla następnego użytkownika. W podanym przez Ciebie zakresie, każda decyzja będzie dobra. Zgadzam sie z Bartkiem. Pamietaj tylko, ze szpera w manualu jest mechaniczna a w pdk elektroniczna. Tak bylo w 991. Nikt Ci nie doradzi jaki masz miec konfig. To zalezy od Ciebie i celu. Ma codzien siedzeni komfortowe sa super ale do tego manual ma serpentyny i weekendy. Na tor tylko kubel i pdk. Ceramika to przerost formy nad trescia. W obu gtekach w oryginale mam ceramike i tez stal wrzucilem. Nie ma sensu ceramika.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 24.01.2022, 22:11 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 257
|
dzięki za Wasze pomysły, rozum każe kubły + pdk + stal. Serce kubły + manual + stal. Wiem, że jak gt3 to klasyczne, a nie touring. tylko ten manual mi żyć nie daje, kusi nieziemsko Ja często zmieniam samochody i boję się, że manual będzie ciężko sprzedawalny ;/ a na marginesie, w Alpy na lawecie, żeby przebiegów bez sensu nie nabijać (autostrada nie daje frajdy, a dwa wyjazdy w sezonie mocno podbijają przebieg).
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|