Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 11.12.2024, 14:54 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
Odpocząłem już po przebojach z Projektem Śmietnik (aka Pure Perfection by CarBone) https://porscheclub.pl/forum/964-projekt-smietnik-t27828.html, więc czas zabrać się za moje zielone 964 C4.

Auto z 1990 roku, C4 wiec oczywiście manual.

Image

Na chwilę obecną auto ma zrobione już m.in.:
- zawieszenie KW 3
- flelgi BBS LM
- całkowicie odbudowane hamulce
- zaawansowany system audio https://porscheclub.pl/forum/robimy-audio-w-964-t27839.html

Image

Tym razem zamierzam przerobić auto z 3.6L na 3.8L, 'cos why not :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2024, 17:07 

Joined: 25.02.2018
Posts: 259
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2024, 18:27 
User avatar

Joined: 3.05.2011
Posts: 1362
Location: Gdynia
Club number: 467
Rafał-El wrote:
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm

https://www.instagram.com/reel/DBUpMmPi ... pCoVBYM8vA




_________________

IG: barrys.garage.classic.porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2024, 19:03 
Członek Zarządu PCP
User avatar

Joined: 10.09.2009
Posts: 5060
Location: Warszawa/Poznań
Club number: 281
Zajefajny kolor tego auta :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.12.2024, 23:29 

Joined: 25.02.2018
Posts: 259
bary wrote:
Rafał-El wrote:
Zmiana samej pojemności raczej nie będzie miała dużego znaczenia. Zapytaj Lepacza, zakończył właśnie modyfikację swojego 964 i fajnie wyszło.


Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm

https://www.instagram.com/reel/DBUpMmPi ... pCoVBYM8vA


Zmiana pojemności to też dobry pomysł , ale trzeba zrobić resztę modyfikacji. Ja już części kupuje :D


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2024, 10:34 

Joined: 17.01.2009
Posts: 176
Piękna. Felga i zawias transformuja wygląd tego auta.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2024, 22:18 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
Robienie 3.8 (albo 4.0) to temat rzeka. Od roku chodzi mi to pogłowie. W tym czasie przeczytałem... cały Internet :D Wszystkie wątki na Rennlist i innych forach. W pewnym momencie tak się wkręciłem, że rozważałem nawet zrobienie projektu bieda-Singera, ale... szczęśliwie mi przeszło :D

Formuła silnika Singera jest znana i prosta jak budowa cepa:
- wał z GT3RS
- pompa oleju GT3
- korby Carillo
- zestaw tłoki / cylindry / pierścienie
- wtrysk Kinsler
- ITB Kinsler
- dolot z GT3
- głowice Xtremeheads + wałki + sprężynki
- MoTeC + brakujące czujniki + cała nowa wiązka
- elektroniczna przepustnica
- elektroniczny pedał gazu
- wydech + kat 100 CPSI

Całość wychodzi jakieś 300kzł. Jeżeli bieda-Singer w wersji 3.8, to odpada wał / pompa oleju / korby, a więc jakieś 240kzł (-60kzł).

Moc takiego 3.8L to byłoby ok 360KM. Jeżeli 4.0L to ok 400KM.

I już byłem gotów zacząć gromadzić części, ale szczęśliwie na Luftgekhult we Wrocławiu pogadałem z ludźmi z GS Manufaktur. I zasugerowali kupno gotowego kitu z Cargraphica na 3.8L, jako sprawdzonego rozwiązania o najlepszym stosunku jakości do ceny.

Przykładowy kit Stage 6 ma co prawda tylko 328KM, ALE kosztuje zaledwie 16k EUR (~68.000zł) za gotowy, przetestowany zestaw. Z montażem wyjdzie więc ok 100kzł.

Wszystkie kity dla Cargraphic opracował Schmirler z RS Tuning, a więc człowiek legenda w świecie Porsche (to on opracowywał m.in. wszystkie silniki dla RUFa). A więc nie jest to jakaś pierwsza lepsza zmota.

Kit Cargraphica wygląda tak:

Image

W jego skład wchodzą:
- większe cylindry / tłoki / pierścienie
- stożek dolotowy z przepływką (MAF) zamiast klapy
- większe wtryski
- większa przepustnica
- wałki + sprężynki
- nowy EPROM do fabrycznego komputera
- kat 100CPSI
- cup-rura zamiast tłumika środkowego

Ponieważ mam już zamontowanego kata 100CPSI firmy HJS oraz aftermarketowy wydech zamiast centralnego i bocznego tłumika (w spadku po poprzednim właścicielu), zamówiłem kit bez tych dwóch elementów, dzięki czemu cena spadła do 12.5k EUR.

A ponieważ i tak muszę rozebrać silnik ponieważ auto ma 207kkm przebiegu i pękniętą szpilkę w silniku - więc tak naprawdę mój net koszt przejścia z 3.6 na 3.8L wyniesie ... ok +50kzł. A więc jak dla mnie no-brainer.

Czy warto dopłacić 140kzł za dodatkowe 30KM? I tu zaczynają się wątpliwości. Ewidentnie wchodzimy na tę część krzywej, gdzie każdy kolejny koń kosztuje fortunę.

Wczoraj po dwóch miesiącach zamówiony kit wreszcie doszedł:

Image

Zamówiony przeze mnie zestaw jest trochę inny niż standardowy - zamiast cylindrów 107mm które są plug & play (slip-in), zamówiłem cylindry 109mm, które wymagają podcięcia bloku.

Jest to rozwiązanie uznawane za lepsze (grubsze ścianki cylindrów), ale i sporo droższe ze względu na potrzebną obróbkę bloku silnika. Co ciekawe, cylindry 109mm są standardem w Stage 7 oraz Stage 8 Cargraphica - czyli kitach które oprócz w/w części, zawierają również kompletny układ wydechowy Cargraphic wraz z kolektorami wydechowymi.

Stage 7 oraz 8 odpuściłem z podobnych powodów co prejekt bieda-Singera - za zaledwie kilka kolejnych koni (Stage 8 to 340KM) trzeba zapłacić fortunę.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2024, 22:20 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
bary wrote:
Raczej trzeba do Konrada uderzać , on robil tą modyfikacje i to wciąż jest 3.6 ale z Varioramem i mocno pomodzone...

3.6 - 320 KM / 380Nm


Konrada znam - kupiłem u niego te jego niecieknące dekle zaworowe robione na CNC. Przy okazji zamontujemy, bo ciągle leżą na półce.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.12.2024, 22:23 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
cukin wrote:
Piękna. Felga i zawias transformuja wygląd tego auta.


Złoty wyjątkowo dobrze komponuje się z zielonym:

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 31.12.2024, 14:43 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
Rozmawiałem z Konradem i faktycznie, może warto do tego zamontować Variorama z komputerem z 993.

Poniżej wykres z 964 3.6L z Varioramem - w zakresie 3000-4000obr, a więc tam gdzie najczęściej jeździmy, auto ma aż o 60Nm więcej (20%) niż auto 3.8L z tym stagem Cargraphica i to z 3.6L pojemności!

Image

Z 3.8L to mogłoby mieć równie dobrze jeszcze 20Nm więcej. Plus kanały dolotowe w Varioramie mają o 1.5mm większą średnicę, więc razem ze zrobioną głowicą silnik powinien też lepiej oddychać górą, co powinno przełożyć się na większą moc max.

Oczywiście, otwarte pozostaje pytanie o to, kto zrobi do tego program - czy kupić soft od popularnego w US Steve'a Wonga, czy oddać auto na strojenie do Schmirlera z RS Tuning. Schmirler bierze 1350 EUR za dzień strojenia na hamowni silnikowej - trzeba liczyć 2 dni, więc 2700 EUR. Jak by nie patrzeć sporo + terminy pewnie za pół roku najwcześniej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2025, 12:59 
User avatar

Joined: 25.08.2015
Posts: 201
Club number: 267
Pogratulować pasji i wiedzy




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2025, 16:50 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 2038
Location: 3City
Club number: 094
Elberoth wrote:
Odpocząłem już po przebojach z Projektem Śmietnik (aka Pure Perfection by CarBone) https://porscheclub.pl/forum/964-projekt-smietnik-t27828.html, więc czas zabrać się za moje zielone 964 C4.

Auto z 1990 roku, C4 wiec oczywiście manual.

Image

Na chwilę obecną auto ma zrobione już m.in.:
- zawieszenie KW 3
- flelgi BBS LM
- całkowicie odbudowane hamulce
- zaawansowany system audio https://porscheclub.pl/forum/robimy-audio-w-964-t27839.html

Image

Tym razem zamierzam przerobić auto z 3.6L na 3.8L, 'cos why not :D



ten zlot bbs felga jest zawsze kozak. Do tego taka zielen/ niebieski w dalszej kolejnosci czarny, elegancko

Moim zdaniem kw nie do konca jest dobrze zestrojone do 964/993 do normalnego uzytku.
Ma charakter bardziej torowy i na szybkie plaskie autostrady.
Jezdze na bilsteinie b6 i moim zdaniem na nasze drogi berdziej komfortowo. Teraz zmieniam na nowe b8. Zobacze.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2025, 18:18 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3195
Elberoth wrote:
Rozmawiałem z Konradem i faktycznie, może warto do tego zamontować Variorama z komputerem z 993.

Poniżej wykres z 964 3.6L z Varioramem - w zakresie 3000-4000obr, a więc tam gdzie najczęściej jeździmy, auto ma aż o 60Nm więcej (20%) niż auto 3.8L z tym stagem Cargraphica i to z 3.6L pojemności!

Image

Z 3.8L to mogłoby mieć równie dobrze jeszcze 20Nm więcej. Plus kanały dolotowe w Varioramie mają o 1.5mm większą średnicę, więc razem ze zrobioną głowicą silnik powinien też lepiej oddychać górą, co powinno przełożyć się na większą moc max.

Oczywiście, otwarte pozostaje pytanie o to, kto zrobi do tego program - czy kupić soft od popularnego w US Steve'a Wonga, czy oddać auto na strojenie do Schmirlera z RS Tuning. Schmirler bierze 1350 EUR za dzień strojenia na hamowni silnikowej - trzeba liczyć 2 dni, więc 2700 EUR. Jak by nie patrzeć sporo + terminy pewnie za pół roku najwcześniej.


może nie do konca zrozumiałem wypowiedz ale jakim cudem 964 z dołożonym Vario i kompem z 993 , ma więcej koni niż 993 "polift" w seri z vario , tym samym kompem i silnikiem 3,6 . takie 993 wedle katalogu ma 286ps na dyno pewnie mniej a tu na wykresie ponad 320 ps po włożeniu tego do 964 :wink: Rozumiem ze jakieś dodatkowe modyfikacje ... (może brak przeplywki klapowej) .Strojenie schimlera dobry kierunek guru w eu od mezgera TT , myślę ze na seryjnym kompie w dzień się uwinie to nie standalone moteca itp..


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 1.01.2025, 18:31 

Joined: 15.03.2007
Posts: 3195
aa ok już doczytałem watki wcześniejsze , wszytko jasne ... w koncu ktoś zaczyna na tym forum cenić coś więcej niż zgodność mocy zawieszenia itp z vin :wink: :idea:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2025, 13:03 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
3.6L z Varioramem które robił Konrad ma sporo supporting mods - w tym głowice z pełnym portingiem i większymi zaworami.

Poniżej części które przyszły. Jestem w szoku, że zestaw tłoki / cylindry nie pochodzi od Mahle, tylko od Capricorna :shock:

Capricorn to gruuuby temat. Dostarczają m.in. tłoki i wały do F1, WEC, WRC itd.

Image

Image

Image

Image

Image

Gdyby ktoś chciał zamówić:
http://capricornauto.co.uk/product/p185 ... piston-set

Cargraphic podaje 11.8, tu jest 11.7 - a więc nie wiem, czy to jakieś przekłamanie, czy zamawiają ciut bardziej doprężone customy.

Z tego co doczytałem na forach okres oczekiwania (realny) to 3 miesiące. Koszt jakieś 8400 EUR (cylindry + tłoki).

Pierścienie z 997 3.8L GT3:

Image

Musze oddzielnie kupić uszczelki pod głowicę i oringi do cylindrów, bo widzę nie ma w zestawie :(

Cylindry jak widać do poliftowych głowic, więc być może trzeba będzie przerobić moje głowice (auto z marca 1990, jeszcze z metalowymi kolektorami dolotowymi) - ale to dopiero wyjdzie w praniu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.01.2025, 13:13 

Joined: 5.03.2018
Posts: 694
Zestaw stożek + przepływka (zamiast klapy).

Image

Image

Image

Większe wtryski (330ccm z silników Porsche 3.6L M96 i 3.8L M97):

Image

https://www.injectorplanet.com/products ... 9760512300

Wałki od Schmirlera z RS Tuning:

Image

Image

Wygląda na to, że mr. Schmirler ma własny grind:

Image

Image

Sprężynki:

Image

Image

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum