Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.09.2024, 9:56 

Dołączył: 13.02.2022
Posty: 3
Witam serdecznie.

Wczoraj, na mokrej nawierzchni, przy bardzo lekkim deszczu, w trybie sport, przy mocnym przyspieszaniu prawie od zera, przez króciutką chwilę było czuć i słychać z tyłu huk/dudnienie/bicie (nawet nie wiem jak to opisać). Trwało to bardzo krótko, nawet nie zdążyłem zareagować, potem auto jak zwykle lekko się ślizgnęło (tego chciałem od początku) i pognało do przodu jak zawsze.

Auto roczne, moje od nowości, nigdy wcześniej niczego takiego nie było ani nigdy później, bo wczoraj jeździłem jeszcze sporo i w takich samych warunkach śliga się bez takiego efektu.

Czy Wam zdarza się coś takiego? Co powoduje taki efekt? Jak go unikać, bo zakładam, że nie jest on dla auto dobry?

Pozdrawiam,
Daniel


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2024, 10:17 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 155
Zimne opony? Za duże ciśnienie? Nie do końca rozumiem problem szczerze mówiąc.
Co wydaje ten huk? Jak wyłączysz kontrolę trakcji też się pojawia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.09.2024, 14:29 

Dołączył: 13.02.2022
Posty: 3
Nie mówię, że jest tu jest jakiś problem, pierwszy i jedyny raz się tak stało i mnie to zaskoczyło, stąd pytanie czy tak się zdarza i co powoduje taki efekt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2024, 20:18 

Dołączył: 11.11.2018
Posty: 55
Pytałeś w ASO? Powinni zdiagnozować na gwarancji.

Generalnie wheel hop dotyczy raczej mocno modyfikowanych albo używanych pojazdów. Wymienia się zużyte elementy zawieszenia albo instaluje trochę bardziej sportowe.

Jak strzelasz z launch control to też Ci się tak dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2024, 11:05 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1193
Napisałeś że to jeden jedyny raz a potem pytasz czy to się zdarza . Poczekaj , potestuj , spróbuj nagrać, może po prostu nietypowo w tym miejscu i momencie koła zabuksowały.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2024, 12:12 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 97
Jest to dość znany temat (przynajmniej w amerykańskim internecie), na pewno przynajmniej od generacji 987. Też robiłem research bo natrafiłem na to w GT4.

Tu masz jedną z wielu dyskusji: https://rennlist.com/forums/gt4-spyder/899719-crazy-wheel-hop.html

Gdzieś trafiłem na rozwiązanie, ale wiązało się to z montażem kilku aftermarketowych części usztywniających zawieszenie. Odpuściłem temat.
ASO raczej w niczym nie pomoże, ale jeśli znajdziesz inne rozwiązanie to daj znać.

Tutaj było rozwiązanie, co prawda do 987 ale pewnie jest to dobry punkt startowy: https://www.planet-9.com/threads/wheel-hop-fixed.62499/
W dużym skrócie gość wymienił tylne lower control arms (nie wiem jak to nazwać po polsku, dolne wahacze?) oraz rear toe links (tego to już nie wiem jak przetłumaczyć :D) na części bez elementów gumowych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2024, 17:34 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Czasami sprawę rozwiązuje zmiana opon, ale podobno właściwym rozwiązaniem jest wymiana gum w zawieszeniu na twardsze bądź poliuretan.

Ja w 944 S2 miałem wheelhop na Michelinach, a na Pirelli nie mam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2024, 19:04 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 373
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
A ja proponuję nie dramatyzować. Autor pisze, że jednorazowo, że z butem prawie w podłodze, na sporcie i na mokrej nawierzchni. A była gładka jak stół? Przy takich parametrach mogło się zdarzyć. Proponuję spokojnie obserwować i, póki co, nie rozbierać zawiasu na części.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.11.2024, 20:50 

Dołączył: 11.11.2018
Posty: 55
Nikt tu nie dramatyzuje, po prostu rozmawiamy ;-)
Ja u siebie w nowym starym boxsterze też odczuwam niewielki wheel hop, o dziwo nie zawsze.
Często przy launch control, sporo rzadziej przy normalnym depnięciu.
Diagnozowałem to u Rafała Duszy i on powiedział, że "tak ma być" i "to jest normalne".
Moim zdaniem nie jest, więc drążę temat dalej.
Opony wymieniłem - bez zmian.
Zawieszenie nie ma luzów, gumy wydają się ok ale trudno je sprawdzić albo ja nie umiem ;-) Rafał też powiedział, że OK.
W poniedziałek jadę zrobić geometrię - oby pomogło!
Planuję też wymienić amortyzatory na zimę i jak się uda może wymienię też te gumy na poliuteran.
U OPa powodem była pewnie woda pod kołami ale rozpoczął dyskusję więc dyskutujemy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum