Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.01.2025, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.03.2021
Posty: 49
Lokalizacja: Wyszków / Oslo
Nr klubowicza: 909
Witam w Nowym Roku !

Jako że było trochę wolnego to i różne myśli przeszły przez głowę, oczywiście motoryzacyjne :twisted:

Zacząłem się zastanawiać nad sprzedażą / zamianą 997.2 GT3 na 997 Turbo
Powodem takiej decyzji jest to że GT3 zimą tylko stoi a i latem nie miałem za dużo okazji żeby się Nią nacieszyć bo to inne zloty, inne auta i zawsze ten tor mi się oddalał, potrzebuje bardziej uniwersalnego rozwiązania takiego Porsche którym pojadę po bułki, zrobię kilka okrążeń na torze a z nartami na dachu pojadę w góry, no i nie będzie problemu żeby jechać na zlot i tu przyszło mi na myśl Turbo. Wiem że w przedziale cenowym np 997.2 Turbo S zbliżam się do 992 4S ale ja chcę pozostać w tym analogowym moto świecie :drive:

Do rzeczy, mam pytanie do użytkowników i osób znających bardziej temat 997 turbo niż ja i rzeczywiście doświadczyli fanu z posiadania Turbiny. Fora przeczytane, filmy na YT obejrzałem chyba wszystkie także z GT3, ahh ciężki wybór.
Jak już kupować to który model wybrać PDK czy Manual? tu bardziej chodzi o żywotność np. podczas jazdy na torze, bo dobrze czuje się w każdej konfiguracji.

Którą generację wybrać,
997.1 Turbo z Mezger czy 997.2 Turbo S, a może powinienem się puknąć w głowę :banghead: kupić inne auto całoroczne np. Macana w benzynie i zostawić GT3? wtedy temat do zamknięcia :D

Poniżej mam dwie aktualne opcje do wyboru w Norwegii, 997.2 Turbo S PDK i „Panie widział Pan tam „S” na końcu z manualem :D
I dla przypomnienia moja GT3…


https://www.finn.no/384469252

https://www.finn.no/369428186


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

obecnie w garażu:
Porsche 993 4S
Porsche 997.2 GT3
G55 AMG
M6 E63
Alpina B10 Biturbo

kiedyś to było:
3xE24 2xE30 E28 E30V8Drift
X5E53 X5M M3F80 M3E46 M5E34
E23 745i M4G82 M3E92 M5F10 Alpina B12 5.0
964 3.3, 997.2GTS, 997.1GT3

IG. mikael__84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.01.2025, 15:16 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 169
Ja bym nie mógł 997.1TT że względu na środek. Gdybym szukal dla siebie brałbym pod uwagę wyłącznie manual polift, centralna śruba fajna że względów estetycznych ale trochę upierdliwa. Powodzenia!

Ps. Optycznie w moich oczach Turbo się gorzej zestarzalo niż gt3 z tamtych lat. Gdybym szukał Turbo patrzyłbym na 991


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 0:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1650
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Ta grafitowa turbina w pięknym zestawieniu kolorystycznym ! :thumbup:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:05 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3195
997.2 turbo czy turbo S to żaden analog przecież to 991 turbo w starszej budzie , jeśli faktycznie chcesz czuć ta mechanikę o jakiej piszesz to da Ci to tylko 997.1 w manualu .
Osobiście zostawiłbym 997.2 gt3 i dokupił dużo tańsza opcje czyli 996 turbo w manualu .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:47 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 392
porscheee napisał(a):
997.2 turbo czy turbo S to żaden analog przecież to 991 turbo w starszej budzie , jeśli faktycznie chcesz czuć ta mechanikę o jakiej piszesz to da Ci to tylko 997.1 w manualu .
Osobiście zostawiłbym 997.2 gt3 i dokupił dużo tańsza opcje czyli 996 turbo w manualu .

To jak z jazzem, nie każdy poczuje ....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2032
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
dorzuce trzy grosze.
Trzeba spojrzec na sprawe closciowo/globalnie i przyrownac do swoich osobistych mozliwosc/oczekiwan.

To jest zagadnienie emocjonalno/finasowo/globalne na dzien dzisiejszy w swietle tego szalenstwa swiatowego i pazernosci finansowej globalostow bedzie sie poglabiac.

Z mojej perspektywy osobistych doswadczen z 911 (964.993/996/997/991) w tym wszystkie tg3/rs od 996 wnioski sa nastepujace, mianowiecie:

1. auto to zadna inwestycja finansowa!!! w porownaniu z innymi instrumentami finansowymi. Oczywiscie jedne zyskaja wiecej inne mniej ale w dobie poteznej inflacji wywolanej poprzez powszechne i globalne zadluzanie wiekszosci narodow ten wzrost nominalny ceny nie pokrywa realniej straty wartosci pieniadza.

Jesli ktos inwestuje w aktywa, a jest na dorobku, to te aktywo oprocz wzrostu wartosci powinno gegerowac dodatnie przyplywy pieniezne.
Dla przykladu, akcej z dywidenda, mieszkanie itp.
Jesli ktos nastawia sie tylko na wzrost wartosci aktywow to np dziela sztuki, zloto, bez zadnej obslugi urosna wiecej niz auto, ktore notabene generuja caly czas koszty.
Nie mozna go wyrejestrowac czasowo, a scocjalisci u wladzy beda caly czas dodawac obciazenia pokrywajac coraz wiesze deficyty wynikajace z ich glupoty.
np nie zapalcone oc w terminie mimo ze nie uzytkujesz teraz nawet 9 tys w PL, mandaty z czapy za poruszanie sie autem tylko zeby generowac wplywy do budzetu. Parkingi, ubezpiecznie, przeglady, akumulatory inne koszy roczne!!!

dla przykladu zamiast kupic gt3 w 2006 r kupujac zwykle zloto jednouncjowe dzis bys mial 2mln zl a za gt3 dostaniesz 300 tys zl. To tak w skrocie.


2. Najwazaniejsze: kieruj sie tym co daje CI przyjemnosc nie podawaj sie konsumpcjonalizmowi i oczekiwan otoczenia. Porsche to emocje glownie dla prowadzacego! Prestiz gawiedzi zostaw na boku, a i tak 90% nie rozroznia jakim modelem jezdzisz. Masz sliczna 993 4$ ;)


997.2 gt3 to super auto. 2200 szt.
997.2 turbo S to tez super auto 3100 szt.

MOim zdaniem oba na tyle wyjatkowe.

Dwa po latach swoich doswiadczen doszedlem do wniosku, ze najlepsza 911 to zawsze taka ktora masz. Zawsze otoczysz jak swoimi emocjami i stowrzysz teorie.
A wiec co jest najwazniejsze:
1.to co Ci pasuje,
2. jak to Cie obciaza finasowo, bo stoi, nie uzywasz, nie generuje przychodow te aktywo,
3. Najwazniejsze. do czego potrzebujesz tego auta!!! czy ma stac nieruszone, czy masz nim jezdzic. Moim zdaniem jezdzic i cieszysc sie nim bo zycie krotkie. KOmu chcesz te auto zostawic? moze corce co wyjdzie za jakiegos typa i on je zgruzuje? moze sprzeda potomek i przepusci na zbytki albo beda takie regulacje ze nie wyjedziesz spalinowym itd.


Konkluzja jest taka. Oba auta sa super.
GT3 to troche wiezien przeznaczenia. Glownie na tor przeznaczone. Twardsze, zawieszenie, sprzeglo, manual ciezszy po mniescie. Masz 4S w tym klimacie.

Turbo S w pdk, super auto do jazdy codziennej, nieabsorbujace w kruzingu, zwinne i dajace mmnustwo funu a przytym wygodne.


Dwa kilometry w takiej gt3, nie mowie juz o gtRS waza duzo wiecej. Kazdy bedzie chcial takie auto zeby mialo przebueg najlepiej 10 tys km :D :D

PO co bedziesz trzymal aki koszt dla kogos obcego kto nawet nie bedzie wiedzial gdzie Cie pochowali????

To tak jakbyc mial piekna top modelke i nie umrawial z nia seksu bo trzymasz dla tego kto zaplaci zania wiecej jako dziewice!

Odpowiedz sobie do czego potrzebujesz auto i ciesz sie zyciem bo nikt Ci tego nie wroci i nie zrekompensuje po latach :!: :!:

ps. Ja jestem typowym GT3 fanem ale po latach doszly do mnie tez inne przemyslenia :wink:

ps2 za profi zciowa porade przelej 10 tys na moje konto a i tak mi podziekujesz kiedys :wink: 8)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 14:22 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 13
Nr klubowicza: 969
U mnie, żeby nie mieć podobnych rokzmin - stoi w garażu rs6 v10, wygodne, szybkie, trochę inaczej skręca, a jak trzeba gdzieś pojechać to zapakujesz dzieci, koty, rower a nawet żonę jak trzeba.
Wydaje się, że kwestia jest zupełnie indywidualna - ale słowo klucz, które u mnie funkcjonuje, to dywersyfikacja - stąd GTS w manualu, plus powyższe, plus na co dzień RR Sport. Mając dwa podobne samochody, wiem, że skończyłbym w punkcie, w którym nie wiedziałbym czym właściwie chcę wyjechać - i tym staram się obecnie kierować. Z przyczyn obiektywnych jak 750km w kombii, nie wziąłbym na warsztat turbo - stąd ja obstałbym przy Gt3, nawet jeśli wyjedżdża ot to tylko w sezonie jak jest czas.
Jeżeli szukałbym czegoś sportowego do GT3- to znając siebie poszedłbym w SL63 - komfortowo szybko sportowo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 1071
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
MM-Racing napisał(a):
dorzuce trzy grosze.




To tak jakbyc mial piekna top modelke i nie umrawial z nia seksu bo trzymasz dla tego kto zaplaci zania wiecej jako dziewice!



Mądrze powiedziane :headbang:




_________________

jest: 991 GT3, 718 T

było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo
-------------------------------------------------------
Puchar PCP 2013 (997 turbo)
mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 1071
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 095
Mikael napisał(a):
Witam w Nowym Roku !


997.1 Turbo z Mezger czy 997.2 Turbo S, a może powinienem się puknąć w głowę :banghead: kupić inne auto całoroczne np. Macana w benzynie i zostawić GT3? wtedy temat do zamknięcia :D
6



Zdecydowanie 997.2 turbo s PDK.
Miałem kilka lat 997.1 turbo tiptronic z tą 5 biegową skrzynia i nie ma żadnego porównia do dynamiki którą generuje auto z PDK
Niby jest moc i moment , ale ta skrzynia kastruje jednak to auto w porównaniu do PDK czy manuala, taka jest moja subiektywna opinia.




_________________

jest: 991 GT3, 718 T

było: 996 carrera 4s ; 996 turbo ; 997 turbo
-------------------------------------------------------
Puchar PCP 2013 (997 turbo)
mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.03.2021
Posty: 49
Lokalizacja: Wyszków / Oslo
Nr klubowicza: 909
Dzięki Panowie!
@mm-racing powinieneś wykładać na uniwersytecie :)

Ja oczywiście używam tych aut ile mogę, dojazdy do pracy, wyjazdy wakacyjne czy zloty i u mnie jest właśnie tak jak wspomniałeś żeby cieszyć się każdym kilometrem bo mamy jedno życie więc tak robię nabijam kilometry ;)
Kosztów aż tak dużych nie mam bo mając auta na Norweskich rejestracjach mogę je wyrejestrować na 6mc w roku, OC AC i podatek drogowy jest nie aktywny, jedynie co mogę dokupić to dodatkowe ubezpieczenie tak zwane Garażowe, wszystko jest online i w 5min mogę ponownie zarejestrować auto i wyjechać na przejażdżkę. Mam nadzieję że kiedyś to wejdzie w PL.

~mer opcja dobra, myślałem o Audi RS4 B5 jako daily w PL tylko walczę sam ze sobą żeby nie kupować kolejnego auta a właśnie spróbować znaleźć złoty środek na uniwersalne 997 które uwielbiam :)

mb_911 dzięki :)

Napisałem o 997.2 Turbo tą co dodałem wyżej, zobaczymy co mi odpiszą. W Norge jak narazie martwy sezon, kupa śniegu i -20, jak co roku ruszy się po Wielkanocy to może do tego czasu uda mi się spróbować GT3 na torze i wszystko się odmieni ;)




_________________

obecnie w garażu:
Porsche 993 4S
Porsche 997.2 GT3
G55 AMG
M6 E63
Alpina B10 Biturbo

kiedyś to było:
3xE24 2xE30 E28 E30V8Drift
X5E53 X5M M3F80 M3E46 M5E34
E23 745i M4G82 M3E92 M5F10 Alpina B12 5.0
964 3.3, 997.2GTS, 997.1GT3

IG. mikael__84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum