dorzuce trzy grosze.
Trzeba spojrzec na sprawe closciowo/globalnie i przyrownac do swoich osobistych mozliwosc/oczekiwan.
To jest zagadnienie emocjonalno/finasowo/globalne na dzien dzisiejszy w swietle tego szalenstwa swiatowego i pazernosci finansowej globalostow bedzie sie poglabiac.
Z mojej perspektywy osobistych doswadczen z 911 (964.993/996/997/991) w tym wszystkie tg3/rs od 996 wnioski sa nastepujace, mianowiecie:
1. auto to zadna inwestycja finansowa!!! w porownaniu z innymi instrumentami finansowymi. Oczywiscie jedne zyskaja wiecej inne mniej ale w dobie poteznej inflacji wywolanej poprzez powszechne i globalne zadluzanie wiekszosci narodow ten wzrost nominalny ceny nie pokrywa realniej straty wartosci pieniadza.
Jesli ktos inwestuje w aktywa, a jest na dorobku, to te aktywo oprocz wzrostu wartosci powinno gegerowac dodatnie przyplywy pieniezne.
Dla przykladu, akcej z dywidenda, mieszkanie itp.
Jesli ktos nastawia sie tylko na wzrost wartosci aktywow to np dziela sztuki, zloto, bez zadnej obslugi urosna wiecej niz auto, ktore notabene generuja caly czas koszty.
Nie mozna go wyrejestrowac czasowo, a scocjalisci u wladzy beda caly czas dodawac obciazenia pokrywajac coraz wiesze deficyty wynikajace z ich glupoty.
np nie zapalcone oc w terminie mimo ze nie uzytkujesz teraz nawet 9 tys w PL, mandaty z czapy za poruszanie sie autem tylko zeby generowac wplywy do budzetu. Parkingi, ubezpiecznie, przeglady, akumulatory inne koszy roczne!!!
dla przykladu zamiast kupic gt3 w 2006 r kupujac zwykle zloto jednouncjowe dzis bys mial 2mln zl a za gt3 dostaniesz 300 tys zl. To tak w skrocie.
2. Najwazaniejsze: kieruj sie tym co daje CI przyjemnosc nie podawaj sie konsumpcjonalizmowi i oczekiwan otoczenia. Porsche to emocje glownie dla prowadzacego! Prestiz gawiedzi zostaw na boku, a i tak 90% nie rozroznia jakim modelem jezdzisz. Masz sliczna 993 4$
997.2 gt3 to super auto. 2200 szt.
997.2 turbo S to tez super auto 3100 szt.
MOim zdaniem oba na tyle wyjatkowe.
Dwa po latach swoich doswiadczen doszedlem do wniosku, ze najlepsza 911 to zawsze taka ktora masz. Zawsze otoczysz jak swoimi emocjami i stowrzysz teorie.
A wiec co jest najwazniejsze:
1.to co Ci pasuje,
2. jak to Cie obciaza finasowo, bo stoi, nie uzywasz, nie generuje przychodow te aktywo,
3. Najwazniejsze. do czego potrzebujesz tego auta!!! czy ma stac nieruszone, czy masz nim jezdzic. Moim zdaniem jezdzic i cieszysc sie nim bo zycie krotkie. KOmu chcesz te auto zostawic? moze corce co wyjdzie za jakiegos typa i on je zgruzuje? moze sprzeda potomek i przepusci na zbytki albo beda takie regulacje ze nie wyjedziesz spalinowym itd.
Konkluzja jest taka. Oba auta sa super.
GT3 to troche wiezien przeznaczenia. Glownie na tor przeznaczone. Twardsze, zawieszenie, sprzeglo, manual ciezszy po mniescie. Masz 4S w tym klimacie.
Turbo S w pdk, super auto do jazdy codziennej, nieabsorbujace w kruzingu, zwinne i dajace mmnustwo funu a przytym wygodne.
Dwa kilometry w takiej gt3, nie mowie juz o gtRS waza duzo wiecej. Kazdy bedzie chcial takie auto zeby mialo przebueg najlepiej 10 tys km
PO co bedziesz trzymal aki koszt dla kogos obcego kto nawet nie bedzie wiedzial gdzie Cie pochowali????
To tak jakbyc mial piekna top modelke i nie umrawial z nia seksu bo trzymasz dla tego kto zaplaci zania wiecej jako dziewice!
Odpowiedz sobie do czego potrzebujesz auto i ciesz sie zyciem bo nikt Ci tego nie wroci i nie zrekompensuje po latach
ps. Ja jestem typowym GT3 fanem ale po latach doszly do mnie tez inne przemyslenia
ps2 za profi zciowa porade przelej 10 tys na moje konto a i tak mi podziekujesz kiedys
_________________
in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.
Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/