Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: wczoraj, 16:11 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
Niestety wirus 911 robi swoje... Mój Cayman R pójdzie wkrótce na sprzedaż.
No i w związku z tym wybór padł na te dwa modele...

Oba bardzo do mnie przemawiają, a wybór między nimi jest dla mnie trudny:
1. 997.2 GTS - bardziej analogowy, mniejszy, chyba poręczniejszy, bardziej oddający charakter dawnych 911, hudrauliczne wspomaganie kierownicy, jednak multimedia to poprzednia epoka, chyba jednak sporo tańszy w zakupie
2. 991.1 GTS - nowszy, większy, mimo wszystko lepsze multimedia, niestety elektryczne wspomaganie kiery, ponoć gorszej jakości materiały użyte do budowy wnętrza, które mimo to bardziej do mnie przemawia, minimalnie mocniejszy (430 vs 408KM), lecz trochę droższy w zakupie.
Moje zdanie opieram tylko na materiałach z internetu, bo sam nie miałem nigdy okazji pojeździć i poczuć na żywo żadnego z tych aut. Dlatego będę wdzięczny za wasze opinie, szczególnie osób, które miały tę szansę aby doświadczyć obu tych generacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 16:14 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 102
Nie miałem szansy jeździć tymi GTSami, ale podeślij może info na priv o tym Caymanie R na sprzedaż ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 16:22 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
Poszło :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 17:56 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 68
Posiadam 997.2 4GTS od nowości z 2011 roku czyli już 14 lat i polecam :)


wierm napisał(a):
Niestety wirus 911 robi swoje... Mój Cayman R pójdzie wkrótce na sprzedaż.
No i w związku z tym wybór padł na te dwa modele...

Oba bardzo do mnie przemawiają, a wybór między nimi jest dla mnie trudny:
1. 997.2 GTS - bardziej analogowy, mniejszy, chyba poręczniejszy, bardziej oddający charakter dawnych 911, hudrauliczne wspomaganie kierownicy, jednak multimedia to poprzednia epoka, chyba jednak sporo tańszy w zakupie
2. 991.1 GTS - nowszy, większy, mimo wszystko lepsze multimedia, niestety elektryczne wspomaganie kiery, ponoć gorszej jakości materiały użyte do budowy wnętrza, które mimo to bardziej do mnie przemawia, minimalnie mocniejszy (430 vs 408KM), lecz trochę droższy w zakupie.
Moje zdanie opieram tylko na materiałach z internetu, bo sam nie miałem nigdy okazji pojeździć i poczuć na żywo żadnego z tych aut. Dlatego będę wdzięczny za wasze opinie, szczególnie osób, które miały tę szansę aby doświadczyć obu tych generacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:02 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
[quote="Jaśnie Panicz"]Posiadam 997.2 4GTS od nowości z 2011 roku czyli już 14 lat i polecam :)

Wow, to wiele mówi… :lol:
Napiszesz coś więcej, jaki przebieg, co w nim lubisz najbardziej a co Cię uwiera.?
Jakie są jego bolączki, na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 14:47 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
Nikt, nic więcej nie napisze... :roll: ?
Nie wierzę że nie ma tu osób, które mogą się podzielić swoimi doświadczeniami w zadanej materii...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2020
Posty: 587
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
To są problemy pierwszego świata, obyśmy zawsze tylko takie mieli, czy 997.2 GTS czy 991.1 GTS :)

Albo lepiej, GT3RS 992.1 czy 992.2 ;)

Powodzenia!




_________________

981 GT4 Pikachu
971 3.0t
718 2.0 "Spajder"

było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:12 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 72
Miałem przez kilka lat 997.1 2S oraz Turbo 997.1 - dla mnie to przepaść w porównaniu do 991 - najlepiej 991.2
991 jest dużo atrakcyjniejszy wizualnie, lepiej prowadzi się - w zasadzie wszystko robi lepiej. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem w 997 GTS ale silnik 3.8 to mało trwała konstrukcja - to ta z tych gorszych. Jeśli 997 to silnik najlepiej Turbo lub podstawowy 3.6 wolnossący - te są bardzo trwałe szczególnie Turbo.
Mógłbym pisać długie wywody na temat różnic, ale po co. Reasumując wszystko sprowadza się według mnie do wniosku, że 991 to rewolucyjna konstrukcja w stosunku do poprzednika.
Ze swojej strony po kilkunastu latach doświadczeń z praktycznie wszystkimi produktami marki z modeli 911 oraz 718 polecam wyłącznie produkty serii GT - ale wiadomo to inne ceny oraz przeznaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:12 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 72
Miałem przez kilka lat 997.1 2S oraz Turbo 997.1 - dla mnie to przepaść w porównaniu do 991 - najlepiej 991.2
991 jest dużo atrakcyjniejszy wizualnie, lepiej prowadzi się - w zasadzie wszystko robi lepiej. Do tego nie wiem jak wygląda sprawa z silnikiem w 997 GTS ale silnik 3.8 to mało trwała konstrukcja - to ta z tych gorszych. Jeśli 997 to silnik najlepiej Turbo lub podstawowy 3.6 wolnossący - te są bardzo trwałe szczególnie Turbo.
Mógłbym pisać długie wywody na temat różnic, ale po co. Reasumując wszystko sprowadza się według mnie do wniosku, że 991 to rewolucyjna konstrukcja w stosunku do poprzednika.
Ze swojej strony po kilkunastu latach doświadczeń z praktycznie wszystkimi produktami marki z modeli 911 oraz 718 polecam wyłącznie produkty serii GT - ale wiadomo to inne ceny oraz przeznaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:26 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
Dzięki za opinię.
Absolutnie się zgadzam w kwestii większej atrakcyjności wizualnej 991.
W przypadku 997 nie myślałem o Turbo, ale po tym co piszesz rozważę tę opcję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 32 minuty temu 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 72
wierm napisał(a):
Dzięki za opinię.
Absolutnie się zgadzam w kwestii większej atrakcyjności wizualnej 991.
W przypadku 997 nie myślałem o Turbo, ale po tym co piszesz rozważę tę opcję.


Weź pod uwagę, że Turbo to całkiem inne auto - to nie tylko różnica samego silnika, a na wyglądzie podobieństwa kończą się.

Zacznij od zaznajomienia się fizycznego z produktami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23 minuty temu 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
Internet w tej kwestii mam przekopany wzdłuż i wszerz, zarówno nasz jak i ten anglojęzyczny. Nastawiłem się na GTS'y bo urzeka mnie wolnossąca natura tych jednostek, dźwięk jaki generują i spontaniczna reakcja na gaz, którą znam z mojego Caymana R.
W kwestii fizycznego zapoznania się z produktami jest ciężko, bo nie znam nikogo, kto ma takie auta.
Trochę zaskoczyła mnie informacja o potencjalnej usterkowości silników 3.8 w 997.2, przyznaję, że nie znalazłem niczego na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8 minut temu 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 72
Nie wiem jaki stosowano silnik w 997.2 - ja pisałem o silniku 3.8 w 997.1 S - taki miałem i ten był narażony na ryzyko. Z tego co pamiętam problem dotyczył układu smarowania. 15 lat temu to było moje pierwsze 911 także trochę czasu minęło i kupowałem je jak każdy inny samochód w tamtych czasach czyli bez odpowiedniego przygotowania. I to uważam po latach za kluczowa sprawę. Więcej już aut bez "testów" nie kupuję poza serią GT oczywiście, tu trzeba brać w ciemno i cieszyć, że można - choć i to na całe szczęście ulega normalizacji :D

A jeśli chcesz mieć prawdziwy experience pochodzący z natury wysokoobrotowej wolnossącej jednostki Porsche to koniecznie szukaj czegoś z silnikiem 4.0 z GT3 bo cała reszta to tylko nieudolne podróbki :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: minutę temu 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 73
profi napisał(a):
Nie wiem jaki stosowano silnik w 997.2 - ja pisałem o silniku 3.8 w 997.1 S - taki miałem i ten był narażony na ryzyko. Z tego co pamiętam problem dotyczył układu smarowania. 15 lat temu to było moje pierwsze 911 także trochę czasu minęło i kupowałem je jak każdy inny samochód w tamtych czasach czyli bez odpowiedniego przygotowania. I to uważam po latach za kluczowa sprawę. Więcej już aut bez "testów" nie kupuję poza serią GT oczywiście, tu trzeba brać w ciemno i cieszyć, że można - choć i to na całe szczęście ulega normalizacji :D

Absolutnie się z Tobą zgadzam. Idealnie byłoby usiąść w jednym i drugim i spędzić chociaż chwilę za kierownicą. Problem w tym, że ciężko nawet o opinię właścicieli obu generacj, ale może jeszcze się odezwie ktoś i podzieli swoimi spostrzeżeniami.

Tak czy inaczej dziękuję za Twoje komentarze!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum