|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Wojtek_110
|
Napisane: 16.07.2025, 13:46 |
|
Dołączył: 14.02.2025 Posty: 17
|
Cześć, Model 993 jest dla mnie nadal „zagadką” i mam takie pytanie, może ktoś mi podpowie (?). Czy w modelu 993, czyli pewnie i 964 pedał hamulca jest zawsze taki „twardy”, tzn. jego skok jest bardzo mały? Samochód hamuje, podczas kontroli technicznej było OK, jednak wrażenie ni jak się ma do samochodów nowszych. Generalnie trzeba użyć siły by zatrzymać go. Czy to standardowe czy mam zacząć grzebać w układzie hamulcowym?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Pavis
|
Napisane: 16.07.2025, 15:03 |
|
Dołączył: 24.07.2024 Posty: 25
|
Myślę że błędem jest porównanie do samochodów współczesnych. W moim 997.2 który ma "zaledwie" 15 lat czuję pewne różnice w wielu elementach vs samochody współczesne (również w układzie hamulcowym). Ty piszesz o samochodzie, który ma ok. 30 lat więc różnice będą znacznie większe bo to przepaść przy obecnym postępie technologicznym. Czy u Ciebie działa to gorzej vs inne 993 (np. ten krótki skok czy siła nacisku) to już muszą się wypowiedzieć inni użytkownicy tego modelu, ale na pewno nie powinieneś porównywać do współczesnego samochodu.
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 16.07.2025, 17:20 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 307 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Inny świat  Ja mam 3 porschaki z różnych lat " w g-model (1979) bez żadnych Abs itp. Lekkie naciśnięcie jak w nowych autach nic nie daje - trzeba nacisnąć nogą  Zupełnie inaczej działa w mojej 996 (2002)- tam jest w miarę jak w dzisiejszych autach, chociaż zauważam iż wcześniej łapie abs (lekki przód). W 718 (2017) - hamulce same działają 
_________________  Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 718 2.0T `17 Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych 
|
|
Góra |
|
Wojtek_110
|
Napisane: 17.07.2025, 7:12 |
|
Dołączył: 14.02.2025 Posty: 17
|
mps napisał(a): Inny świat  Ja mam 3 porschaki z różnych lat " w g-model (1979) bez żadnych Abs itp. Lekkie naciśnięcie jak w nowych autach nic nie daje - trzeba nacisnąć nogą  Zupełnie inaczej działa w mojej 996 (2002)- tam jest w miarę jak w dzisiejszych autach, chociaż zauważam iż wcześniej łapie abs (lekki przód). W 718 (2017) - hamulce same działają  Cześć, Czyli wychodzi na to, że jest szansa, iż on tak ma. Kwestia przyzwyczajenia się. To i tak lepiej niż w Alpine A110 tam nie zawsze działają  Ale o tym może lepiej powiedzieć inny kolega z PCP Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Wojtek_110
|
Napisane: 17.07.2025, 7:21 |
|
Dołączył: 14.02.2025 Posty: 17
|
Pavis napisał(a): Myślę że błędem jest porównanie do samochodów współczesnych. W moim 997.2 który ma "zaledwie" 15 lat czuję pewne różnice w wielu elementach vs samochody współczesne (również w układzie hamulcowym). Ty piszesz o samochodzie, który ma ok. 30 lat więc różnice będą znacznie większe bo to przepaść przy obecnym postępie technologicznym. Czy u Ciebie działa to gorzej vs inne 993 (np. ten krótki skok czy siła nacisku) to już muszą się wypowiedzieć inni użytkownicy tego modelu, ale na pewno nie powinieneś porównywać do współczesnego samochodu. Cześć, Nie porównuje, chodziło mi tylko o opisania „odczucia” z hamowania. Mam inne dwa stare samochody które mają odpowiednio 33 i 36 lat. Pedał hamulca jest „płynny” oczywiście przy efektywność całkowicie innej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 17.07.2025, 9:48 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2301 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
964 hamulec jak w innych autach - oczywiście wspomaganie nie jest tak wydajne jak np 992 -trzeba użyć trochę większego nacisku
|
|
Góra |
|
Bengalski
|
Napisane: 17.07.2025, 22:02 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 389 Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
|
Wojtek, ja bym powiedział tak: skok nieduży, faktycznie, ale czujesz, jak hamujesz (własną stopą wciśniętą w podłogę), a nie poprzez szereg komputerów i wspomagaczy. Trzeba się przyzwyczaić i polubić. I chyba nie dłubać.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 17.07.2025, 22:55 |
|
Członek Honorowy |
 |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3943 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Wystarczy, że wszystkie elementy układu hamulcowego tj: klocki w zaciskach, tłoczki i wszystkie gumki, serwo (wcześniejsze modele + ABS w 964 i póżniejsze), płyn hamulcowy, mechanika pedału ( tak, tak !) są sprawne, a wtedy hamulec jest normalny, tzn. miękki, płynny i skuteczny. No może nie tak jak w 991, ale normalny w porównaniu z KIA, Fordem, Mercedesem czy Audi, itd.itd. NORMALNY. Tylko trzeba do tego uczciwego, rzetelnego mechanika. Ot, tyle ( i aż tyle  ) Wskazany problem świadczy, że coś nie jest OK. !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Wojtek_110
|
Napisane: wczoraj, 15:25 |
|
Dołączył: 14.02.2025 Posty: 17
|
pdmobil napisał(a): Wystarczy, że wszystkie elementy układu hamulcowego tj: klocki w zaciskach, tłoczki i wszystkie gumki, serwo (wcześniejsze modele + ABS w 964 i póżniejsze), płyn hamulcowy, mechanika pedału ( tak, tak !) są sprawne, a wtedy hamulec jest normalny, tzn. miękki, płynny i skuteczny. No może nie tak jak w 991, ale normalny w porównaniu z KIA, Fordem, Mercedesem czy Audi, itd.itd. NORMALNY. Tylko trzeba do tego uczciwego, rzetelnego mechanika. Ot, tyle ( i aż tyle  ) Wskazany problem świadczy, że coś nie jest OK. ! Dziękują, sprawdzę. Chociaż oczywiście sama jakoś hamowania na stacji diagnostycznej wyszła pożądanie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Wojtek_110
|
Napisane: wczoraj, 15:27 |
|
Dołączył: 14.02.2025 Posty: 17
|
Bengalski napisał(a): Wojtek, ja bym powiedział tak: skok nieduży, faktycznie, ale czujesz, jak hamujesz (własną stopą wciśniętą w podłogę), a nie poprzez szereg komputerów i wspomagaczy. Trzeba się przyzwyczaić i polubić. I chyba nie dłubać. Najchętniej bym porównał. Może będzie jakaś okazja. Bo oczywiście często z hamulcem jest jak ze sprzęgłem, tzn. „ten model tak ma”  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: wczoraj, 23:11 |
|
Członek Honorowy |
 |
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3943 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Wojtek_110 napisał(a): pdmobil napisał(a): Wystarczy, że wszystkie elementy układu hamulcowego tj: klocki w zaciskach, tłoczki i wszystkie gumki, serwo (wcześniejsze modele + ABS w 964 i póżniejsze), płyn hamulcowy, mechanika pedału ( tak, tak !) są sprawne, a wtedy hamulec jest normalny, tzn. miękki, płynny i skuteczny. No może nie tak jak w 991, ale normalny w porównaniu z KIA, Fordem, Mercedesem czy Audi, itd.itd. NORMALNY. Tylko trzeba do tego uczciwego, rzetelnego mechanika. Ot, tyle ( i aż tyle  ) Wskazany problem świadczy, że coś nie jest OK. ! Dziękują, sprawdzę. Chociaż oczywiście sama jakoś hamowania na stacji diagnostycznej wyszła pożądanie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Na stacji diagnostycznej prowadzący test na rolkach diagnosta ciśnie do skutku. Jest skutek, temat odfajkowany, a zadowolony właściciel (bo, ufff...przeszedł przegląd ) przez kilkaset (np.) metrów nie czuje, że hamulce blokują, itp. Tak jak opisałeś na wstępie nie powinno być, a 993 to jest absolutnie współczesne auto. Choć wiekowe to technicznie ekstra zaawansowane i dopracowane. Obecność ABS-u w zasadzie nie ma wpływu na "miękkość" działania i takie odczucia, natomiast "higiena" klocków, zacisków, działanie serwa (podciśnienie) - jak najbardziej tak. Jeżeli się przyzwyczaisz bo "ten typ tak ma" to twoja sprawa.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
KJK
|
Napisane: dzisiaj, 14:21 |
|
Dołączył: 9.08.2021 Posty: 88
|
Jak dla mnie to zapowietrzony system. W moim 964 hamulce dzialaja jak we współczesnym aucie.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|