Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1964
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
takie same moce w jezdzie torowej w ssaku i turbo to raczej nie to samo. W wolnossacym moc jest rozwijana przewidywalnie i mozna poglaskac pedal gazu w zakrecie trzymajac w gotowosci przepustnice a z drugiej strony balansowac na granicy. Z turbina trzeba uwazac zeby nie pociagnela.
To mi sie osobisci bardzo bodoba w ssaku jak na zakreci pozwolisz legnac autu na tylnej zewnetrznej gumie i ja masujesz gazem balansujac na krawedzi. No czasem nie wyjdzie :x




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 20:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Nigdy nie powiedzialem ze to ma byc latwe. Chce to zrobic i tyle. I mam nadzieje ze dopne celu na serii. Jesli sie okaze ze sie nie da (i to naprawde sie nie da, a nie ze nie umiem, bo mam za male umiejetnosci) to wtedy moge zaczac grzebac przy aucie. A do tej pory, trzeba probowac i probowac i probowac... :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2007, 21:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Wiadomo ,że w ssaku łatwiej bo zachowanie na zakretach jest przewidywalne.
Ale z koleii w turbo jest znacznie wyższy moment obrotowy na prostych odrabia do wolnossącego.
Czytałem testy 968Cs vs 951 Turbo S - i na torze (choć to pewnie zależy na jakim) szły właściwie łeb w łeb z lekkim wskazaniem na 968 CS.
Mimo mniejszej mocy i znacznie niższego momentu 968 był szybszy choć w gruncie rzeczy z analizy wynikało ,że dzięki skrzyni biegów :idea:
968 ma jednak 6 biegów i są one krótsze.

choć oczywiście potencjał Turbo ma większy.W 968 właściwie to sztuką dociągnąc jest moc do serii a w Turbo od serii się zaczyna........




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
to może tak... Jurek przejdż już do klasy E....będzie ciekawiej :drive:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 11:28 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
porscheee napisał(a):
nie byłes na wadze i hamowni


Waga jest seryjna, a hamownia... No coz, wszyscy wiemy ze kazda pokazuje co innego. Nie bylem i raczej nie bede w najblizszym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 13:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
rychu napisał(a):
to może tak... Jurek przejdż już do klasy E....będzie ciekawiej :drive:


Obawiam się ,że mój silnik jest na równi pochyłej i o ile nieznajdę na to recepty to w przyszłym roku będzie znowu - 10KM mniej :(
Do 964 - szczególnie zdrowego ,968 niema szans raczej.
Udowodnił to Pan Kopczyk takim jakimś białym 964 :roll: robiąc 1.55.xx
Wątpię aby nawet fabrycznie nowy 968 CS z pełnym sportowym pakietem osiągnął by taki czas.
Tym niemniej gdybym się skusił na"sportowe" wałki to przejdę do wyższej kalsy.Tylko ,że wtedy pewnie jeszcze dół siądzie (czyli wolne próby w plecy) a jedynie na torze się coś poprawi....
Niemcy oferują ,że wałki + chip + wydech( to mam) dadzą ok 10KM - czy warto???Ok 7000 zł za niepewne 10 max 15 KM :?




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 13:24 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Eh. Co za roznica czy ma sie 230, 240 czy 250 km. Jesli sie umie jezdzic po torze to sie zrobi dobry czas, jesli nie to nawet 600 km nie pomoze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 15:22 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
wampir napisał(a):
Eh. Co za roznica czy ma sie 230, 240 czy 250 km. Jesli sie umie jezdzic po torze to sie zrobi dobry czas, jesli nie to nawet 600 km nie pomoze...


Jak się dochodzi do kresu możliwości to 30 KM w tym samym aucie to dużo!
Ja 2 lata temu miałem na prostej w poznaniu licznikowe prawie 200 km/godzinę i wtedy miałem moc 242 Km potwierdzoną na hamownii.W tym roku miałem na prostej 190 km/godzinę licznikowe i moc ok 218 KM.W poznaniu są 2 dość długie proste , a pozatym te 30 KM ( czyli ok 40 NM) daje szybsze wyjście z każdego zakrętu.
Oczywiście różnica 550 KM a 580 KM to żadna różnica ale z z 218 do 250 KM to jest bo to ponad 12%.

Ale faktem jest na dobry rezultat składa się ; tak mi się wydaje :roll:
1.kierowca 35%
2.zawieszenie + hamulce 35%
3. moc 30%




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
waga samochodu..to najistotniejszy parametr to ile na 1 KM przypada kilogramów...reszta to kity bla..bla bla




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1964
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
prawda jest taka, ze ten sam przelicznik wagi do mocy nawet w tym samym samochodzie uzyskany dwoma roznymi metodami daje inne dwa samochody.
Najlepszy jest sposob zbijania wagi, przezco nie traci sie wlasciwosci trakcyjnych. Gorzej jest jesli zostawia sie wage a idzie w moc. Wtedy moc nie jest juz tak efektywnie przenoszona.
Przyklad
1. gt3 cup 400 ps/ 1120 kg (PCCB)
2. tuningowane turbiny 997 TT (nawet 600-650 PS) waga gdzies 1580 kg

Takie turbo nigdy nie pobije czasow cupowki.
Najszybsza na dzien dzisiejszy 911 to 911 GT3 RSR (okolo 460 PS) i lekka.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3354
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
tak jest...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 20:14 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Waga to "oczywista oczywistość" jak mówił nasz były....
Zakładam , że waga się niezmienia. 951,968,964 ważą dość podobnie.
+/- nawet 50 kg to nawet driver może nadrobić.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1964
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
tu taki kwiatuszek 997 RSR ale wychodzi, ze kosztuje dwa razy tyle co CUP a w rzeczywistosci to trzy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 23:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3162
Eh, i tyle o zawieszeniu do 951 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2007, 23:38 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2773
:lol: :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum