Wersja: 944 Turbo Targa (z elektrycznie regulowanym dachem) Rok produkcji: 1986 (wiek auta ponad 30 lat - można zarejestrować jako zabytek) Kolor: Czerwony (Indian Red) Skrzynia: Manualna Oryginalny niski przebieg: 87.800 mil (141.000 km)
Bardzo zadbany i rzadki egzemplarz, auto w oryginalnym stanie, pierwszy lakier, wszystkie szczeliny równe (zgodnie z fabrycznymi normami Porsche), auto bezwypadkowe, sprowadzone z USA, wnętrze również oryginalne, deska cała, nie popękana, nawet dywaniki welurowe są oryginalne, podłokietnik w idealnym stanie, na wyposażeniu koło dojazdowe, kompresor oraz oryginalny zestaw narzędzi.
# Numer VIN oraz wydruk z systemu Carfax na życzenie, dla poważnie zainteresowanych.
Lista opcje fabrycznych: # M158 Radio Blaupunkt RENO SWR 46 (obecnie zainstalowany jest inny odbiornik) # M425 Wycieraczka tylnej szyby # M431 Kierownica 4-ramienna (skóra), średnica 363mm # M454 Tempomat # M533 Wyposażenie antykradzieżowe # M650 Zdejmowany dach, elektrycznie sterowany # M946 Fotele skórzane
Trochę historii modelu 944: W 1985 Porsche wprowadziło na rynek model 944 Turbo, który odznaczał się znacznie wyższymi osiągami. Silnik wyposażony został w turbosprężarkę oraz intercooler, po tych zmianach osiągał on moc 220 koni mechanicznych przy 6000 obr/min. Wersja Turbo odznaczała się również kilkoma innymi zmianami takimi jak: bardziej aerodynamiczne nadwozie, wzmocniona skrzynia biegów, szersze opony czy wzmocnione zawieszenie. Wariant Turbo otrzymał fabryczny oznaczenie 951. Przednie i tylne zawieszenie wykonano z aluminium, amortyzatory są gazowe, poza tym samochód otrzymał mocniejsze hamulce. Wszystko było możliwe – oprócz automatycznej skrzyni biegów.
Co ciekawe, Porsche 944 Turbo gwarantowało doskonałe osiągi i fantastyczne prowadzenie. Wszystkie zmiany w porównaniu do wersji wolnossącej tj. turbosprężarka, intercooler, wzmocnione zawieszenie i skrzynia biegów sprawiły, że powstał wóz o (o zgrozo) w większości warunków szybszy od kultowej 911-tki. Jedyne, czego mu brakowało, to poważania innych kierowców, wytykających mu "plebejskie" pochodzenie. Szacunek jednak przychodzi z wiekiem i gdy dziś po ponad 30 latach widzimy tak doskonale zachowany egzemplarz, ręce same składają się do oklasków:) Pewnie nie wszyscy zdają sobie sprawę, że początkowo 944 Turbo było o kilkaset marek droższe od „911-ki” z wolnossącym silnikiem.
Dla tych, którzy zastanawiają się nad nietypowymi kołami, wykonanymi na kształt tarczy telefonu, to warto wspomnieć, iż w 1985 roku był to w Porsche ostatni krzyk mody.
Jako klasyk dobrze utrzymane 944 Turbo kosztuje dziś więcej niż 911 w złym stanie. A zatem po latach prawie idealne Porsche z silnikiem z przodu stało się jeszcze lepsze, ale uwaga, to być może już ostatni dzwonek (ceny systematycznie wzrastają szczególnie dotyczy to wersji Turbo oraz S2), aby stać się posiadaczem 944 w wersji Turbo, które w zadbanym oryginalnym stanie coraz rzadziej pojawiają się na sprzedaż w naszym kraju. Chcesz stać się właścicielem tego klasycznego już 944 Turbo?, nic prostszego wystarczy umówić się na spotkanie:)
Fajna recenzja po angielsku (YouTube):
Garść informacji technicznych:
# Wymiary: Długość: 4289 mm Szerokość: 1735 mm Wysokość: 1275 mm Rozstaw osi: 1275 mm Rozstaw kół, przód: 1457 mm Rozstaw kół, tylny: 1436 mm Prześwit *: 125 mm (* przy całkowitej masie dopuszczalnej)
# Waga: Masa własna: 1360 kg Maksymalna ładowność: 285 kg Dopuszczalna masa całkowita: 1645 kg
# Silnik Turbodoładowany (M44 / 51): Typ: 8 zaworowy SOHC rzędowy 4 Konstrukcja: aluminiowy blok i głowice Pojemność skokowa: 2.479cm3 Wartości: 2 zawory na cylinder Lokalizacja: Przód Średnica: 99,1 mm Skok: 78.7 mm Stopień sprężania: 8,0: 1 Układ paliwowy: Bosch L-Jetronic wtrysku Max obrotów: 6500 KKK K-26 nr 6 turbosprężarki Max doładowania: 0,76 bar Moc: 220 KM @ 6000 rpm Moment obrotowy: 329 Nm @ 3500 rpm
Cena: PLN SPRZEDANY Kontakt telefoniczny: 730.964.964 (obecnie do obejrzenia w Warszawie) lub poprzez wiadomość na forum
Porsche 944 Turbo jest świeżo po serwisie przed nowym sezonem, koszt serwisu (robocizna+cześci) ponad EUR 3.000,00:
- wymienione sprzęgło na nowe (w 944T jest to bardzo drogi element, droższy niż w 911!!) - wymienione: czujnik ciśnienia oleju oraz wszystkie uszczelki - silnik jest suchy bez jakichkolwiek wycieków - nowy układ zapłonowy (kopułka, palec) - silnik zalany nowym olejem 10W60 z homologacją Porsche
Mimo poniesionych kosztów, cena pozostaje bez zmian, jest szansa, że auto wyjedzie za Naszą zachodnią granicę, ale nadal do obejrzenia w Warszawie, więc jeśli ktoś myśli poważnie to nie warto czekać:)
3000 EURO za taki zakres prac to (nawet zakładając, że wszystkie mat. kupione w ASO) naprawdę hojny gest Czyli jak wszystkie uszczelki wymienione to rozumiem, że i rozrząd wymieniony? Bo jakżeby inaczej?
Auto pięknie wygląda na zdjęciach. Powodzenia w udanej transakcji
Co do kosztów to nie był to hojny gest, każdy kto zna 944 Turbo, wie że po pierwsze sprzęgło to koszt ok 1500 euro i aby uszczelnić silnik i go dokładnie sprawdzić to trzeba, go całego wyjąć a jest to nie lada operacja, więc robocizna też swoje kosztuje... co do rozrządu, to był wymieniany zaledwie kilka tysięcy km temu - jest "świeży" i nie było takiej potrzeby, aby go ponownie wymieniać.
Najprawdopodobniej pod koniec tygodnia auto jedzie do Berlina i tam będzie je można oglądać...
Jako użytkownik 944turbo od 9 lat mam 'jako takie' rozeznanie w cenach części i robocizny dla tego modelu. Stąd moje zdziwienie co do cen, które przytoczyłeś. Uważam, że w warunkach krajowych są one wysokie. Np. kpl sprzęgła SACHS do tego mdelu to nie ok 1500 EURO lecz raczej 750 EURO. I tak, jest to i tak drożej niż w 911!
Podobnie kwestia pełnego uszczelnienia silnika. Żeby tego dokonać (zwłaszcza w miejscach, które są na wyciek najbardziej narażone: jak uszczelki głowiczki czy uszczelki napinaczy paska balansu) należy zdemontować rozrząd. Zaniechanie przy tym wymiany zdemontowanych elementów na nowe (nawet jeśli te zdemontowane wydają się OK) to wg mnie poważny błąd. Bo koszt wymiany tych zdemontowanych elementów to przecież niewiele w porównania z kosztami sumarycznymi całości prac.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników