Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.09.2009, 20:51 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Panowie,

Zastanawiam się nad zakupem auta do codziennej warszawskiej eksploatacji i jedną z opcji jaka biorę pod uwagę jest 968. Mam w związku z tym pytanie do jego użytkowników jak maszyna się sprawuje jako daily driver? Ile pali, jakie ma typowe usterki etc etc? A może ktoś pokusi się o porównanie z 944 S2? Czy warto to drugie także uwzględniać jako pojazd do jazdy na co dzień?

Pozdrowienia,

Tomek
944 turbo (zdecydowanie nie na co dzień:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2009, 22:05 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Mam S2 i samochod dziennie sprawuje sie swietnie ale czy lepiej czy gorzej od 968 tego nie wiem. Moze spytaj np. Tkackiego - on obydwa ekspolatowal na co dzien...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2009, 22:50 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
968 eksploatuje się świetnie na co dzień ,ale nie wiem ile pali ,i nie bedę tego na razie sprawdzał :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2009, 23:54 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
ogólnie minusem jest tylko niskie zawieszenie, a co do spalania na co dzień:
Miasto: 60l/550 km.
Trasa: 60l/720 km.

takie są moje osiągnięcia. Pisząc miasto mam na myśli warszawe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.09.2009, 23:59 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
porsz napisał(a):
968 eksploatuje się świetnie na co dzień ,ale nie wiem ile pali ,i nie bedę tego na razie sprawdzał :) :)


Podzielam takie podejście. AFR w moim turbo sugeruje, że paliwa powinno być więcej i to mnie nawet cieszy, bo znaczy że może być szybciej. Przecież różnica między 33l/100km a 38l/100km jest de facto pomijalna, a 380KM brzmi znacznie lepiej niż 300KM:)))
Mówiąc serio to tego typu rejestry nie są problemem w aucie weekndowo/torowym, ale w codziennej eksploatacji proporcja osiągów i nakładów ma zazwyczaj znaczenie. Mam wieloletnie doświadczenia z V6tkami w Alfach Romeo, które IMO zawsze miały skłonności do nadmiernej konsumpcji, paląc jak V8. Niby wszystko jest ok, ale któregoś dnia przychodzi refleksja, że 17 litrami można wykarmić nie 220KM a 300KM. Jest tym bardziej bolesna kiedy dowiesz się, że V6 w Lexusie obchodzi się 12l:) Zmierzam do tego, że jeśli 968 pali 18l to to jest wystarczający powód aby zacząć poważnie myśleć o 911:)

Pozdrowienia,

Tomek
944 turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2009, 21:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Wiele zależy od stanu technicznego auta.
Z punktu widzenia techniki 968 powinno być( i jest) bardzo oszczędnym samochodem.
Ma tylko 4 cylindry,wysoki stopień spręzania,jest stosunkowo lekki,bardzo opływowy Cx ok 0,30 ,skrzynię 6 biegową i stosunkowo nowoczesny system zarządzania Bosch( właściwie wsółczesne niewiele się różnią).
Ja jak niegdyś sprawdzałem to palił mi w trasie dojazdu do prób sportowych + próby łącznie ok 10 litrów na 100.Zaznaczam jednak ,że dojazdy były w tempie spacerowym.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2009, 21:43 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2057
Nr klubowicza: 068
czytam stale Porsche World
większość "independent dealer" jako "daily driver" używa właśnie S2 lub 968
biorąc pod uwagę 3 l i 4 cylindry.. (NAJWIĘKSZY SILNIK 4 CYLINDROWY) 6 biegów i chyba fakt że Walter też ma...
WARTO !!




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.09.2009, 22:25 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
S2 pali mniej. 968 w mieście (korki) 15l/100, ale w trasie naprawdę zaskakuje niskim zużyciem paliwa.

Biorąc pod uwagę całokształt, moim zdaniem S2 jest lepsze - podobne osiągi, tańsze i łatwiej dostępne części.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2009, 12:27 

Dołączył: 24.01.2009
Posty: 28
Dziękuję bardzo za Wasze odpowiedzi.

TKacki napisał(a):
Biorąc pod uwagę całokształt, moim zdaniem S2 jest lepsze - podobne osiągi, tańsze i łatwiej dostępne części.


Tomku a czy możesz rozwinąć wątek części? Jakie podzespoły eksploatacyjne w 968 zmieniły się w stosunku do 944? Sprzęgła, wahacze, półosie - dobrze typuje?

Pozdrowienia,

Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2009, 12:35 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Zmienionych 80%-90% części. Czasem wydaje się, że coś jest identyczne, np: drzwi - jednak nie, wszędzie są zmiany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum