Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.05.2009, 20:56 

Dołączył: 27.08.2008
Posty: 14
Witam

Zauważyłem, że w moim samochodzie brakuje jednej (z dwóch) śruby, którą przykręcona jest obudowa sprzęgła do silnika.
Wciskając sprzęgło widać jak pomiędzy obudową sprzęgła (z lewej strony samochodu) a silnikiem powstaje szczelina. Widać, że jest miejsce na śrubę.
[Najprawdopodobniej to brak tej śruby powoduje wychodzenie wału z osi a w moim samochodzie przy wysokich obrotach pojawiły się nieprzyjemne odgłosy spowodowane ocieraniem się śruby łączącej sprzęgło z wałem o osłonę z rury.]

Ponieważ po wstępnych oględzinach nie widzę miejsca, żeby ją wkręcić, nasuwają mi się następujące pytania:

1a. Czy możliwe jest wkręcenie jej bez odkręcania wału wraz z rurą osłonową oraz obrócenia/opuszczenia silnika?

1b. Czy można wymontować wał wraz z rurą bez potrzeby przesuwania skrzyni biegów?

2. Czy pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów wał jest jakoś jeszcze podparty? Czy w rurze która go osłania znajduje się jakieś łożysko?

3. Czy wymieniał któryś z Was koło dwumasowe na sztywne wraz z dociskiem i tarczą opisaną w poscie z dnia 29.01.2009, temat: ;968 Dwumasówka a ściganie&;? Jeśli tak czy warto wykonać taką operację (oraz jakie wiążą się z tym koszty) jeśli np konieczna będzie wymiana koła dwumasowego?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam. Bartek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2009, 21:12 

Dołączył: 19.05.2008
Posty: 66
Odpowiedzi na podstawie moich doswiadczen, ale nie na 968, ale mam podrecznik i podobnie jest.

1a. Czy mo¿liwe jest wkrêcenie jej bez odkrêcania wa³u wraz z rur± os³onow± oraz obrócenia/opuszczenia silnika?
TW - Jezeli jest to gorna sroba mocujaca "housing bell" od sprzegla, to mozesz ja zlapac 17ka/19ka plaska otwarta z gory. Nie jestem pewien o ktorej srobie piszesz ale sama szczelina nie spowoduje tak duzego przesuniecia. Tam sa jeszcze 3 inne sroby i dwa bolce "alignment studs".



1b. Czy mo¿na wymontowaæ wa³ wraz z rur± bez potrzeby przesuwania skrzyni biegów?
TW -Wydech, dwie sroby na skrzyni (poduszki), obudowa sprzegla, slave cylinder sprzegla i wszystko cofasz 7-10cm do tylu i masz wal razem z dzwonkiem. Skrzynki i CV nie ruszasz, uwazaj na predkosciomierz.

2. Czy pomiêdzy sprzêg³em a skrzyni± biegów wa³ jest jako¶ jeszcze podparty? Czy w rurze która go os³ania znajduje siê jakie¶ ³o¿ysko?
TW -4 sruby na koncach i to wszystko. Tak, sa tam 3 lub 4 lozyska, musialem zamowic bo maja dziwna tolerancje i smar do wysokich temperatur. wg. Porsche, czesc jest niewymienna jednak ja juz zrobilem dwie takie bez problemu. Musis sobie zrobic specialny przyzad, 1/2 cala rura o dlugosci 2m i cos rowne lub minimalnie mniejsze niz lozysko. Rozbierzesz i zobaczysz o co chodzi. Calosc wybijasz, wymieniasz lozyska i wbijasz w gumach spowrotem. 2 godziny.

3. Czy wymienia³ który¶ z Was ko³o dwumasowe na sztywne wraz z dociskiem i tarcz± opisan± w poscie z dnia 29.01.2009, temat: ;968 Dwumasówka a ¶ciganie&;? Je¶li tak czy warto wykonaæ tak± operacjê (oraz jakie wi±¿± siê z tym koszty) je¶li np konieczna bêdzie wymiana ko³a dwumasowego?
TW - Not sure.


Przepraszam za brak Polskich liter.
Good Luck!
tw


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2009, 22:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Tom Wielicki napisał(a):

1b. Czy można wymontować wał wraz z rurą bez potrzeby przesuwania skrzyni biegów?
TW -Wydech, dwie sroby na skrzyni (poduszki), obudowa sprzegla, slave cylinder sprzegla i wszystko cofasz 7-10cm do tylu i masz wal razem z dzwonkiem. Skrzynki i CV nie ruszasz, uwazaj na predkosciomierz.


Nie ma takiej opji. Tylko w 924 daje się tak wyjąć sprzęgło. Tu wał z obudową nie wyjdzie bez zdjęcia skrzyni i belki tylkego zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2009, 22:43 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1300
TKacki napisał(a):
Tom Wielicki napisał(a):

1b. Czy można wymontować wał wraz z rurą bez potrzeby przesuwania skrzyni biegów?
TW -Wydech, dwie sroby na skrzyni (poduszki), obudowa sprzegla, slave cylinder sprzegla i wszystko cofasz 7-10cm do tylu i masz wal razem z dzwonkiem. Skrzynki i CV nie ruszasz, uwazaj na predkosciomierz.


Nie ma takiej opji. Tylko w 924 daje się tak wyjąć sprzęgło. Tu wał z obudową nie wyjdzie bez zdjęcia skrzyni i belki tylkego zawieszenia.
Wyjdzie po odkreceniu jednej strony(belki) i opuszceniu ale oczywiscie skrzynia bezwarunkowo aut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.05.2009, 23:24 

Dołączył: 27.08.2008
Posty: 14
Samochód rozbierał mój znajomy mechanik. Tarczę sprzęgła i koło dwumasowe zostało wyjęte bez odkręcania wału. Wymienione łożysko wchodzące w dwumasówkę. Później zobaczyliśmy że brakuje śruby. Brakowało podejścia żeby ją wkręcić. (bardzo blisko ściany oddzielającej komorę silnika od kabiny oraz całkiem głęboko (od dołu nie da się podejść).
Zastanawialiśmy się czy jeśli odkręcimy wał z obudową silnik da się odchylić żeby wkręcić śrubę.
Obawy, że konieczne będzie opuszczenie belki i wysunięcie skrzyni potwierdzają się.
Dodając jeszcze, że zgodnie z tym co odpowiedział Tom w rurze są jeszcze jakieś łożyska na gumach (w katalogu nie mogę ich znaleźć, ale wydawało się nam, że 'coś' tam powinno być) trzeba będzie wszystko wyjąc i je wymienić.

Dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi. Po skończonej pracy postaram napisać jak sobie poradziliśmy.
Pozdrawiam

P.S. Brakująca śruba to najprawdopodobniej śruba M12x95 (N101912) z ilustracji 301-00 katalogu 968.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2009, 16:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
tona napisał(a):
TKacki napisał(a):
Tom Wielicki napisał(a):

1b. Czy można wymontować wał wraz z rurą bez potrzeby przesuwania skrzyni biegów?
TW -Wydech, dwie sroby na skrzyni (poduszki), obudowa sprzegla, slave cylinder sprzegla i wszystko cofasz 7-10cm do tylu i masz wal razem z dzwonkiem. Skrzynki i CV nie ruszasz, uwazaj na predkosciomierz.


Nie ma takiej opji. Tylko w 924 daje się tak wyjąć sprzęgło. Tu wał z obudową nie wyjdzie bez zdjęcia skrzyni i belki tylkego zawieszenia.
Wyjdzie po odkreceniu jednej strony(belki) i opuszceniu ale oczywiscie skrzynia bezwarunkowo aut.


Kurcze co wy z tą skrzynią w 968.
Paweł Sidorowicz nie jest mechanikiem a na parkingu w Kielcach( Classik track) zestawem narzędzi z bagażnika sam zmienił sprzęgło w kilka godzin bazując na instrukcjacj i intuicji...czy byłoby to możliwe aby wyjąl sam skrzynię itd... :?: :idea:
Aby zmienić tarczę należy , odpiąć sądę Lambda,odkręcić wydech,rozrusznik, i jedyną trudnośc taki "bolec" zabezpieczający( trudne dojście) i tyle...nawet koło zamachowe tą drogą da się zmienić...

Co do koło jednomasowego to przy opisie mojego autka można znależć co i jak...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2009, 18:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Sprzęgło w 968 to bajka. Wał nie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2009, 22:05 

Dołączył: 27.04.2007
Posty: 173
tom,
napisałem Ci na PW pytanie z prośbą o szczegóły dot. regeneracji wału - jakie łożyska (jeśli pamiętasz), ile i co ew. jeszcze można zrobić przy okazji; jeżdżę na codzień i przestój mi się nie uśmiecha;
dzięki z góry


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.06.2009, 23:16 

Dołączył: 27.08.2008
Posty: 14
Wał wyjęty. Wygląda, że zużyte są nie tylko łożyska ale również gumy pomiędzy rurą a łożyskiem.
Nie czujemy się na siłach osobiście wybijać tych łożysk. Dodatkowym problemem są nowe gumy-gdzie i czy w ogóle można je dostać i czy dają się one wymienić?
Czy ktoś mógłby polecić mi warsztat, gdzie można zregenerować wał?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2009, 9:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Bartek968 napisał(a):
Wał wyjęty. Wygląda, że zużyte są nie tylko łożyska ale również gumy pomiędzy rurą a łożyskiem.
Nie czujemy się na siłach osobiście wybijać tych łożysk. Dodatkowym problemem są nowe gumy-gdzie i czy w ogóle można je dostać i czy dają się one wymienić?
Czy ktoś mógłby polecić mi warsztat, gdzie można zregenerować wał?


David (nikoracing) miał wał do sprzedania ,cena była w miarę sensowna- zapytaj,może go jeszcze ma..........




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.06.2009, 13:48 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3085
LEZY CAŁY CZAS W ODPOWIEDNICH WARUNKACH SOLIDNIE ZAPAKOWANY , CAŁY KOMOPLETNY ELEMENT ŁACZACY SKRZYNIE Z SILNIKIEM 2TYS ZL DO ODDANIA , dodam iz był wyjety z auta ktore przyjechało na czesci po kolizji z małym przebiegiem , silnik był jak nowy po rozkreceniu do dzis smiga w klubowym aucie podobnie jak skrzynia z tego auta


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.06.2009, 18:48 

Dołączył: 27.08.2008
Posty: 14
Czyszcząc skrzynię i osłonę wału zauważyłem pozostałości czarnego lakieru nawet na elementach ze stopu aluminium. Czy elementy te oryginalnie powinny być pomalowane?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.06.2009, 16:42 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Tak. Niektóre części są malowane na czarno, np stalowa część obudowy skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum