Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.01.2024, 16:10 

Dołączył: 12.07.2023
Posty: 6
Cześć
Po ponad roku od zamówienia w końcu się doczekałem i na kwiecień mam slot produkcyjny na 992 GTS. W związku z tym powoli chciałbym zamykać konfigurację, ale mam kilka wątpliwości i związanych z nimi pytań do bardziej doświadczonych użytkowników :)

Aktualnie mam wyspecyfikowane coś takiego: http://www.porsche-code.com/PRF3RL67

Czy widzicie w tej konfiguracji jakieś dyskwalifikujące braki, albo elementy które kosztują, a są absolutnie zbędne?
Samochód będzie używany bardziej jako weekendowo/wakacyjny niż daily, chociaż nie znaczy to, że nie pojadę nim czasem po bułki :)


Mam wątpliwości co do skrętnej tylnej osi. Żona ma w Mercedesie GLC i bardzo ułatwia manewrowanie na parkingach, ale czy w GTS jej obecność albo brak (skrętnej osi, nie żony :)) będzie bardzo odczuwalny?
Kolejna wątpliwość, to asystent utrzymania pasa ruchu. Jak bardzo jest upierdliwy? W Mercedesie działa fajnie, ale wcześniej żona jeździła Hondą Civic i tam działał trochę zbyt agresywnie. Jaki jest w Porsche?

Co myślicie o wspomaganiu kierownicy plus? Warto brać, czy zbędny wydatek?

Mocno też chodzi mi po głowie szklany dach. Z jednej strony, rozjaśni trochę wnętrze i będzie można pooglądać nocą gwiazdy. Z drugiej strony, jest do dodatkowa masa podnosząca środek ciężkości i kolejny mechaniczny element, który może się zepsuć, albo przeciekać.

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2024, 18:17 

Dołączył: 17.01.2009
Posty: 90
Po pierwsze gratulacje, piękny konfig. To już pewnie będą ostatnie sztuki 992 przed liftem?

Co do skrętnej osi nie wydaje mi się że jest to opcja must-have. Fakt pewnie manewrowanie będzie nieco łatwiejsze, ale zanim mieliśmy te wynalazki to też się jakoś zawracało. Na torze pewnie pomaga no i stabilność przy dużych prędkościach. Gdybym konfigurował dla siebie, nie brałbym.

Brałbym wspomaganie plus, nawet z nim jest dość ciężko, wg mnie.

Asystent utrzymania pasa nie jest super dopracowany, przy dość krętej autostradzie potrafi przejechać całym kołem na sąsiedni pas. Na prostych/lekkich łukach jest ok. Niewielki koszt w stosunku do ceny auta.

Szklany dach indywidualna sprawa. Wygląda super w czerwonym aucie, może ktoś inny skomentuje czy nie ma z nim problemów jak na przykład skrzypienie na nierównościach ;)

Konfig wyglada super, 130tyś w opcjach więc nie mogłoby być inaczej ;) Nie wiem czy brałbym podnoszoną przednią oś, w gt3 must have a tutaj niekoniecznie, IMO.

Homelink niepotrzebny?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2024, 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 427
Nr klubowicza: 797
Mega konfig kolorystyczny i wyposażenie. I super że slicktop bo z tego co widzę to właśnie masz bez szklanego dachu. Czarny to fajnie z włókna wygląda. Jak widać choćby po poście kolegi cukin, każdy ma inny gust. 😉
Tylna oś skrętna to cudo i mega poprawia wrażenia z jazdy. Nose lift (ja u siebie nie mam) lepiej dołożyć. GTS też suvem nie jest i warto zwłaszcza jak czasem wjeżdżasz do podziemnych.
Dużo radości z auta życzę ✌️




_________________

991.1 GT3
958 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2024, 19:02 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Mam zarówno skrętną oś jak i lift.
Dzięki skrętnej osi auto prowadzi się jak go cart. Lift rzadko w użyciu , jednak kilka razy zdecydowanie był konieczny.
Gorąco polecam




_________________

991.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.01.2024, 23:31 

Dołączył: 29.01.2024
Posty: 2
Lift koniecznie zostaw! W miejskiej dżungli must have. GTS jest obniżony jeszcze kilka cm. Mam we Wrocławiu kilka zjazdów na parkingi czy progów zwalniających że bez lifta tocząc się rył przednim splitterem. Z liftem jest wszystko do pokonania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 0:33 

Dołączył: 1.01.2014
Posty: 87
Gdybym brał dla siebie, FAL bym zostawił, RAS bym wywalił. Szklany dach wg upodobań, w każdym razie dodaje jakieś 25-30 kg wagi w najwyższym punkcie auta (i zabiera kilka cm miejsca nad głową), w przypadku 911 to MA znaczenie.
Z kosmetyki, to na pewno wrzuciłbym sporo skóry i czerwonej nitki do kabiny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 2:08 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 36
Zdania jak widać zawsze podzielone.
W Cabrio miałem podnoszony przód (bez skrętnej osi) i przydawał się na jakiś parkingach podziemnych i konieczności zaparkowania np. na chodniku.

Z kolei skrętna tylna oś (4S)w codziennym użytkowaniu, moim zdaniem niewiele zmieniała w stosunku do Cabrio. 911 jest dość krótkie, więc o ile RS6 C8 było to jakoś odczuwalne, to dla mnie nie warto wydawać 12k, a z tych dwóch rzeczy. do codziennej jazdy wolałbym LIFT. Co innego jeśli liczy się performance na tor, ale pewnie wtedy były pakiet lekki.

Wszystko jest kwestią gustu, ale pakiet wykończenia wnętrza za 16k jest bez rewelacji. Nie zamówił bym. Wolałbym dołożyć do nagłośnienia, albo nocnej wizji.

Wiadomo że to GTS, i wnętrze GTS z przeszyciami ma swój urok, ale warto pamiętać, że wentylowane fotele, to jak druga klimatyzacja w aucie. Ale rozumiem, że pakiet GTS może tu wygrać.

Dopłacił bym do podgrzewanej kierownicy.

Co do utrzymania pasa ruchu, to zależy kto jak jest przyzwyczajony. Ja tego nie używam, ale sens miało to dla mnie gdy było z InnoDrive.

Dwie ważne uwagi:
1. Nie chcesz podgrzewanych foteli?
2. Osłony progów SportDesign - uważam, że linia boczna wyglada dużo lepiej, gdy progi są całe w kolorze.

Ogólnie, uważam że rzadkim i niedocenianym dotykiem jest noktowizor. Jeśli ktoś dużo jeździ poza miastem oraz cały rok, to ja bardzo doceniam, ten już trochę zapomniany wynalazek.

Dla mnie super config, ale wziąłbym grzane fotele, grzana kierę, panoramę (nie ma to jak sobie otworzyć dach w lato), podnoszony przód i nocną wizje. Bez karbonu i tylnej osi skrętnej.
Cane powinna wyjść podobna, a jeśli cena gra rolę, to przednią oś, oś skrętną i carbon bym odpuścił na poczet dachu szklanego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 8:21 

Dołączył: 21.01.2020
Posty: 78
Lokalizacja: Pomorskie
Nr klubowicza: 684
Dodałbym:
Szklany szyberdach - nie lubię, ale w 911 muszę mieć i korzystam - namiastka cabrio :D
Adaptacyjny tempomat może się przydać jeśli są wyjazdy zagraniczne, przeloty autostradowe.
Grzanie foteli i kierownicy - mały koszt

Skrętna tylna oś raczej zbędna do "normalnej" jazdy.
Kamery 360 bym sobie podarował w weekendowym aucie, kamera cofania wystarczy.
A jak budżet pozwala to brać wszystko plus pakiet wykończenia deski i drzwi skóra 8)




_________________

991.2 4GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 9:30 

Dołączył: 8.01.2019
Posty: 175
PRWKESU1
http://www.porsche-code.com/PRWKESU1

+ grzany fotel
+ grzana kierownica
+ panorama / wnętrze mimo wszystko dość "klaustrofobiczne"
warto to przełamać; to nie GT3 żeby kilogramy z dachu wypominąć

- skrętna tylna oś (nie jest to must have, a IMO zabiera trochę frajdy)


z drobnostek estetycznych
+ daszki przeciwsłoneczne w alcantarze/ mała rzecz a cieszy
+ podłokietnik z tłoczonym logo Porsche / nadaje motosportowy klimat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.12.2020
Posty: 45
Nr klubowicza: 705
Rozważ sobie czy nie wolałbyś jednak wnętrza w pełni skórzanego a nie GTSowego. W aucie z wnętrzem pełni skórzanym jest fajniejszy zapach, szczególnie jak minie okres jego pierwszej świeżości po kilku miesiącach użytkowania.

I jak skóra to wtedy grzanie + wentylacja oczywiście

Ja bardzo lubię ogrzewaną kierownicę.

Progi Sport Design fajnie uzupełniają wygląd auta.




_________________

Aktualnie : 991.2 GT3 PDK - Nürburgring BTG - 7:15
Sprzedane : 991.1 Turbo S Coupe - Nürburgring BTG - 7:36


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 21:08 

Dołączył: 12.07.2023
Posty: 6
Wow! Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i cenne uwagi. Spróbuję się do nich odnieść :)

Lift - must have dla mnie. Mieszkam na wsi pod Gdynią, a w okolicy ludzie mają świra na punkcie progów zwalniających. W którą stronę nie pojadę, jest ich przynajmniej kilka. Poza tym miałem na dwa dni 4S z salonu, więc z zawieszeniem wyższym niż w GTS i parkując w mieście czułem się spokojniej kiedy mogłem podnieść przód. Tak że dla świętego spokoju, ta opcja zostaje.

Asystent utrzymania pasa ruchu chyba wyleci. Jeżeli nie działa idealnie, to będzie mnie tylko denerwował, a szkoda płacić za coś, czego nie użyję.

Skrętna tylna oś. Tutaj mam najwięcej wątpliwości. Z racji bliskości kaszubskich lasów i zakrętów, mogłaby się przydać. Pytanie czy ją faktycznie odczuję i czy bez niej nie będzie jednak większej frajdy z jazdy. Albo inaczej, jeździłem 992S z skrętną osią i auto jechało jak przyklejone. Pytanie ile w tym było zasługi właśnie skrętnej osi. I jeszcze jedno. Czytałem o tym że razem z RAS Porsche wrzuca jakąś baterię LiPO, która sprawia problemy, jeżeli samochód nie jest jeżdżony przez dłuższy czas. Z racji miejsca zamieszkania, auto raczej będzie zimę spędzać w garażu i boję się czy tu nie będzie problemu z tą baterią. Dlatego też nie myślałem o grzanych fotelach i kierownicy, ale w sumie na wszelki wypadek można dorzucić.

Pełnej skóry raczej nie chcę. Podoba mi się wnętrze GTS z Race-Tex i czerwonymi przeszyciami, a ze skórzanymi fotelami mam doświadczenie takie, że latem się strasznie grzeją. Chyba że w 911 wentylacja foteli naprawdę działa. W poprzednim aucie niby była, ale ledwo co dmuchała i jazda latem nie była przyjemna bo kleiłem się do fotela.

Osłony progów Sport Design wyglądają świetnie, ale 5,5k za nie kłuje mnie w serce. Do przemyślenia.

No nic, pozostaje jeszcze posiedzieć nad konfiguratorem. Brałbym wszystko, ale niestety muszę też brać pod uwagę finanse. Nie chciałbym przekroczyć 910k - 915k, bo żona już krzywo patrzy :D
Tym bardziej, że jak składałem zamówienie to miałem konfig na 820k.

Swoją drogą, nie sądziłem, że skonfigurowanie samochodu pod siebie jest takie trudne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2024, 21:34 

Dołączył: 26.01.2024
Posty: 36
ppio napisał(a):
Wow! Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i cenne uwagi. Spróbuję się do nich odnieść :)

Lift - must have dla mnie. Mieszkam na wsi pod Gdynią, a w okolicy ludzie mają świra na punkcie progów zwalniających. W którą stronę nie pojadę, jest ich przynajmniej kilka. Poza tym miałem na dwa dni 4S z salonu, więc z zawieszeniem wyższym niż w GTS i parkując w mieście czułem się spokojniej kiedy mogłem podnieść przód. Tak że dla świętego spokoju, ta opcja zostaje.

Asystent utrzymania pasa ruchu chyba wyleci. Jeżeli nie działa idealnie, to będzie mnie tylko denerwował, a szkoda płacić za coś, czego nie użyję.

Skrętna tylna oś. Tutaj mam najwięcej wątpliwości. Z racji bliskości kaszubskich lasów i zakrętów, mogłaby się przydać. Pytanie czy ją faktycznie odczuję i czy bez niej nie będzie jednak większej frajdy z jazdy. Albo inaczej, jeździłem 992S z skrętną osią i auto jechało jak przyklejone. Pytanie ile w tym było zasługi właśnie skrętnej osi. I jeszcze jedno. Czytałem o tym że razem z RAS Porsche wrzuca jakąś baterię LiPO, która sprawia problemy, jeżeli samochód nie jest jeżdżony przez dłuższy czas. Z racji miejsca zamieszkania, auto raczej będzie zimę spędzać w garażu i boję się czy tu nie będzie problemu z tą baterią. Dlatego też nie myślałem o grzanych fotelach i kierownicy, ale w sumie na wszelki wypadek można dorzucić.

Pełnej skóry raczej nie chcę. Podoba mi się wnętrze GTS z Race-Tex i czerwonymi przeszyciami, a ze skórzanymi fotelami mam doświadczenie takie, że latem się strasznie grzeją. Chyba że w 911 wentylacja foteli naprawdę działa. W poprzednim aucie niby była, ale ledwo co dmuchała i jazda latem nie była przyjemna bo kleiłem się do fotela.

Osłony progów Sport Design wyglądają świetnie, ale 5,5k za nie kłuje mnie w serce. Do przemyślenia.

No nic, pozostaje jeszcze posiedzieć nad konfiguratorem. Brałbym wszystko, ale niestety muszę też brać pod uwagę finanse. Nie chciałbym przekroczyć 910k - 915k, bo żona już krzywo patrzy :D
Tym bardziej, że jak składałem zamówienie to miałem konfig na 820k.

Swoją drogą, nie sądziłem, że skonfigurowanie samochodu pod siebie jest takie trudne.

To mieszkamy w podobnej okolicy (ja od kwietnia do września, tylko pewnie bardziej u góry) i nie widzę tu dróg aby oś skrętną była musi have. :) Wolałbym za to NightVision na te "wiochy" bez chodników i z wątpliwymi poboczami. Sprobuj przejechać się bez skrętnej osi i zobaczysz czy w ogóle poczujesz różnice.

Ja gdy któryś z pojazdów stoi nieużywany mam wpiętą ładowarkę Ctek (produkują też z logo Porsche). Mam wraz z adapterem do zapalniczki, który wskazuje także poziom naładowania baterii. Nawet przy długich wyjazdach podtrzymuje pojazdy naładowane.

Nie miałem sytuacji, abym gdzieś zahaczył o próg zwalniający 911, ale też po malu przejeżdzam. Ale już np. na parkingu podziemnym kolo Monciaka bez lifta zderzak zahacza.

Przemyśl progi bo zmieniają linie auta szczególnie w innym kolorze niż czarny i czy ten wew. pakiet karbonowy, to cudo warte 15k.
Nie wiem też, jak tu nie mieć panoramy otwartej w drodze na Hel - oprócz stania w korku, to cała frajda z wycieczki ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.02.2024, 23:09 

Dołączył: 17.12.2023
Posty: 2
Cześć

Ja mam w 4 GTS szklany dach i zostawiając z boku kwestie wagi etc niestety na nierównościach trochę hałasuje. Nie jest jakoś bardzo złe i pewnie do ogarnięcia bo to jest na uszczelkach (jak uchylę ustępuje) ale jest lekki hałas.

Mam zarówno skrętną oś, lift ale też PDCC. To ostatnia funkcja droga i są różne opinie etc ale jedna ponoć zaleta to że poprawia nieco komfort jazdy a auto szczególnie jak ktoś używa jako daily jest sztywne. Nie jeździłem bez więcej trudno porównać ale tak przeczytałem na innych forach. Swoją drogą jakbym zamawiał jeszcze raz to bym przemyślał czy jednak nie cofnąć się do zawieszania z S czyli zaznaczyć PASM

Co do lift to nawet bym się nie zastanawiał bo mimo że rzadko się używa to się przydaje nawet dla świętego spokoju


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.02.2024, 22:21 

Dołączył: 19.02.2022
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 853
- dla mnie panorama must have, poza ekstremalnymi warunkami pogodowymi (ulewa, śnieg, największe upały na długich trasach) jeżdżę cały czas z uchylonym / otwartym, dla pseudo-uczucia cabrio i lepszych wrażeń dźwiękowych; nie słyszę dodatkowego skrzypienia; wnętrzne przestaje być klaustrofobiczne i pięknie doświetla
- brakuje mi tempomatu na autostradach, zwłaszcza w Szwajcarii lub gdziekolwiek gdzie trzeba jeździć pod linijkę
- na autostrady wziąłbym też asystent pasa ruchu
- asystent zmiany pasa ruchu słaby, w ogóle na nim nie polegam
- wentylowane fotele robią robotę
- grzana kierownica fajny bajer jak jeździsz zimą, ale jeżdżę większość czasu jeżdżę w miękkich rękawiczkach, więc dla mnie zbędne
- herb Porsche na zagłówkach niby zbędny bajer, ale zawsze cieszy jak widzę :)




_________________

991.2 4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum