Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 8:38 

Dołączył: 14.11.2016
Posty: 1
Dzień dobry! Zastanawiam się nad kupnem Porsche 997 Turbo od 2010r po liftingu z PDK lub 991 Turbo. Auto chcę kupić na długie lata. Proszę o podpowiedzi jakie są zalety i wady tych modeli. Z góry dziękuję! Laura :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 10:17 

Dołączył: 1.07.2011
Posty: 417
Hej, tak po krótce moje odczucia opisałem:
http://porschedriver.pl/2016/11/07/niec ... chce-tego/

Natomiast tak poważnie, zależy czego od Porsche oczekujesz. Śmiem twierdzić że ten przełom właśnie czyli 997.2 na 991.1 to duża zmiana generacyjna samochodu.
997 ma jeszcze taki nazwę to klasyczny smak, czyli deskę z zegarami analogowymi, mniejsze wnętrze i daje wg mnie lepsze wrażenie obcowania z samochodem, 991 jest już z trochę większym wnętrzem, gdzie widać dużo nowoczesności. Design w 991 mimo że ma oczywiście typowe geny Porsche, to czyni z tego samochodu bardziej granturismo niż zadziornego sportowca jak to odczuwałem w 997.2
Mechanicznie odczucia są bardzo podobne, 991 jest dużo bardziej stabilny przy dużych prędkościach, jednak 20" i specyficzne wspomagane odbierają trochę bezpośredniość odczuć.
Ja chyba bym szukał dobrego 997.2 szybciej stanie się klasykiem, posiada jednak już nowoczesne rozwiązania :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 10:42 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 232
Nr klubowicza: 517
wszystko zależy od budżetu za ile ma się kupić auto. 997.2 dopracowane i w miarę dostępny w dobrej cenie auto. 991 aby kupić dobry egzemplarz musisz wydać min. 400tys zl. Kolega wyżej bardzo ładnie opisał różnice.




_________________

911 991.2 TTS and 718GTS RS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 12:57 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Ale o ile znajdziesz jeszcze kilka dobrych 997.2 turbo to 991 będzie problem, bo tu znacznie częściej będzie w ofercie turbo S.
Czyli kalkulacja inwestycji trochę się zmienia w zależności od tego co chcesz.
Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.

A który lepiej wybrać? Zależy co chcesz tym autem robić?
Mieć i od czasu do czasu (nie za często) gdzieś pojechać: 997.2 (fajne, bardziej analogowe, prostsze w obsłudze)
Mieć ale używać częściej i jechać trochę szybciej (na torze na przykład) : 991 zdecydowanie.
Ale za tą nowoczesnością idzie też niestety kupa opcji (w TTS jeszcze więcej ), które są trochę upierdliwe w codziennym użytkowaniu i niepotrzebnie rozpraszają. Ciągle coś się na tych zegarach pojawia, od cholery przełączników centralna nakrętka, ceramika itd.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 14:17 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
Jerzy napisał(a):
Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.


Cześć-a czy ws wspomnianej akcyzy są jakieś nowe informacje??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 15:57 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
mgrab napisał(a):
Jerzy napisał(a):
Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.


Cześć-a czy ws wspomnianej akcyzy są jakieś nowe informacje??


Jutro mają się tym zajmować w Senacie. Sądząc po komentarzach Morawieckiego to pewnie ostateczne stawki pójdą w górę dla droższych samochodów. Tak czy inaczej powinno być zdecydowanie mniej niż obecnie. Czego sobie i Państwu życzę :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 16:50 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
:thumbup: :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 18:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ech, niby dobrze, a 928 się oddala :cry:

Przepraszam, że nie temat, ale koledzy juz napisali co trzeba. Może być faktycznie trudno o 991.1 bez S, więc i ja skłaniałbym się ku 997.2.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 19:02 

Dołączył: 16.07.2011
Posty: 186
wit007 napisał(a):
Ech, niby dobrze, a 928 się oddala :cry:

Przepraszam, że nie temat, ale koledzy juz napisali co trzeba. Może być faktycznie trudno o 991.1 bez S, więc i ja skłaniałbym się ku 997.2.

Niestety dobre 997.2 TT to też nie jest łatwa sprawa:( Podobnie jak 997.1 w manualu... Obawiam się, że z czasem będzie tylko trudniej, ale za to 991 TT mają nadal duży potencjał deprecjacyjny i są to auta niemal masowe, stąd nie powinno być żadnego problemu z podażą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 21:40 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
TT masowe? Ile sztuk według ciebie? I ile więcej niż 997?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.11.2016, 22:14 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
997 łącznie przez 8 lat 204 tyś., 991 dane z połowy 2015 102 tyś. przed liftingiem, więc 991 może mieć ciekawy potencjał na przyszłość.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2016, 0:02 

Dołączył: 16.07.2011
Posty: 186
Wątek dotyczy 997.2 TT - tych aut powstało łącznie 3800 szt (dane za Total911 https://www.total911.com/datafile/911-turbo/); 997 TTS powstało zaś 2000 szt. (źródło j.w.).
Nie wiem, ile dokładnie wyprodukowano 991 TT, niemniej jestem pewien, że znacznie więcej niż powyższe liczby.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2016, 14:28 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Spora rozbieżność w danych. 3800 szt TT w 3 lata? Coś mi się wierzyć nie chce.
Ale proporcja TT do TTS wygląda logicznie.

Natomiast jeśli chodzi o 991 to wydaje mi się, że proporcja TTS do TT będzie odwrotna.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2016, 14:33 

Dołączył: 16.07.2011
Posty: 186
Jerzy - z Twojego podpisu wynika, że miałeś kiedyś prawdziwego "białego kruka"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.11.2016, 15:17 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
pabloo napisał(a):
Jerzy - z Twojego podpisu wynika, że miałeś kiedyś prawdziwego "białego kruka"...


Miałem i szkoda, że nie mam. I w sumie sam nie wiem dlaczego. Humor kiepski przez jakiś czas miałem chyba.
A teraz mimo, że nie mam GT2, to mam dobry humor teraz bo 991.2 TT jest super.
TTS jest jeszcze bardziej super ale nie mam i też mi nie szkoda :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum