|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lauraaaaevaaaa
|
Napisane: 14.11.2016, 8:38 |
|
Dołączył: 14.11.2016 Posty: 1
|
Dzień dobry! Zastanawiam się nad kupnem Porsche 997 Turbo od 2010r po liftingu z PDK lub 991 Turbo. Auto chcę kupić na długie lata. Proszę o podpowiedzi jakie są zalety i wady tych modeli. Z góry dziękuję! Laura
|
|
Góra |
|
herrkam
|
Napisane: 14.11.2016, 10:17 |
|
Dołączył: 1.07.2011 Posty: 417
|
Hej, tak po krótce moje odczucia opisałem: http://porschedriver.pl/2016/11/07/niec ... chce-tego/Natomiast tak poważnie, zależy czego od Porsche oczekujesz. Śmiem twierdzić że ten przełom właśnie czyli 997.2 na 991.1 to duża zmiana generacyjna samochodu. 997 ma jeszcze taki nazwę to klasyczny smak, czyli deskę z zegarami analogowymi, mniejsze wnętrze i daje wg mnie lepsze wrażenie obcowania z samochodem, 991 jest już z trochę większym wnętrzem, gdzie widać dużo nowoczesności. Design w 991 mimo że ma oczywiście typowe geny Porsche, to czyni z tego samochodu bardziej granturismo niż zadziornego sportowca jak to odczuwałem w 997.2 Mechanicznie odczucia są bardzo podobne, 991 jest dużo bardziej stabilny przy dużych prędkościach, jednak 20" i specyficzne wspomagane odbierają trochę bezpośredniość odczuć. Ja chyba bym szukał dobrego 997.2 szybciej stanie się klasykiem, posiada jednak już nowoczesne rozwiązania
|
|
Góra |
|
maja22
|
Napisane: 14.11.2016, 10:42 |
|
Dołączył: 1.07.2016 Posty: 232
Nr klubowicza: 517
|
wszystko zależy od budżetu za ile ma się kupić auto. 997.2 dopracowane i w miarę dostępny w dobrej cenie auto. 991 aby kupić dobry egzemplarz musisz wydać min. 400tys zl. Kolega wyżej bardzo ładnie opisał różnice.
_________________
911 991.2 TTS and 718GTS RS
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 14.11.2016, 12:57 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Ale o ile znajdziesz jeszcze kilka dobrych 997.2 turbo to 991 będzie problem, bo tu znacznie częściej będzie w ofercie turbo S. Czyli kalkulacja inwestycji trochę się zmienia w zależności od tego co chcesz. Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.
A który lepiej wybrać? Zależy co chcesz tym autem robić? Mieć i od czasu do czasu (nie za często) gdzieś pojechać: 997.2 (fajne, bardziej analogowe, prostsze w obsłudze) Mieć ale używać częściej i jechać trochę szybciej (na torze na przykład) : 991 zdecydowanie. Ale za tą nowoczesnością idzie też niestety kupa opcji (w TTS jeszcze więcej ), które są trochę upierdliwe w codziennym użytkowaniu i niepotrzebnie rozpraszają. Ciągle coś się na tych zegarach pojawia, od cholery przełączników centralna nakrętka, ceramika itd.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 14.11.2016, 14:17 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Jerzy napisał(a): Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.
Cześć-a czy ws wspomnianej akcyzy są jakieś nowe informacje??
|
|
Góra |
|
Jordan
|
Napisane: 14.11.2016, 15:57 |
|
Dołączył: 18.12.2014 Posty: 490
|
mgrab napisał(a): Jerzy napisał(a): Poczekaj na potwierdzenie zmian w akcyzie i dopiero wtedy podejmij kalkulację wydatków.
Cześć-a czy ws wspomnianej akcyzy są jakieś nowe informacje?? Jutro mają się tym zajmować w Senacie. Sądząc po komentarzach Morawieckiego to pewnie ostateczne stawki pójdą w górę dla droższych samochodów. Tak czy inaczej powinno być zdecydowanie mniej niż obecnie. Czego sobie i Państwu życzę
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 14.11.2016, 16:50 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 14.11.2016, 18:14 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ech, niby dobrze, a 928 się oddala Przepraszam, że nie temat, ale koledzy juz napisali co trzeba. Może być faktycznie trudno o 991.1 bez S, więc i ja skłaniałbym się ku 997.2.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 14.11.2016, 19:02 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
wit007 napisał(a): Ech, niby dobrze, a 928 się oddala Przepraszam, że nie temat, ale koledzy juz napisali co trzeba. Może być faktycznie trudno o 991.1 bez S, więc i ja skłaniałbym się ku 997.2. Niestety dobre 997.2 TT to też nie jest łatwa sprawa:( Podobnie jak 997.1 w manualu... Obawiam się, że z czasem będzie tylko trudniej, ale za to 991 TT mają nadal duży potencjał deprecjacyjny i są to auta niemal masowe, stąd nie powinno być żadnego problemu z podażą.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 14.11.2016, 21:40 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
TT masowe? Ile sztuk według ciebie? I ile więcej niż 997?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 14.11.2016, 22:14 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
997 łącznie przez 8 lat 204 tyś., 991 dane z połowy 2015 102 tyś. przed liftingiem, więc 991 może mieć ciekawy potencjał na przyszłość.
Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 15.11.2016, 0:02 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Wątek dotyczy 997.2 TT - tych aut powstało łącznie 3800 szt (dane za Total911 https://www.total911.com/datafile/911-turbo/); 997 TTS powstało zaś 2000 szt. (źródło j.w.). Nie wiem, ile dokładnie wyprodukowano 991 TT, niemniej jestem pewien, że znacznie więcej niż powyższe liczby.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 15.11.2016, 14:28 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Spora rozbieżność w danych. 3800 szt TT w 3 lata? Coś mi się wierzyć nie chce. Ale proporcja TT do TTS wygląda logicznie.
Natomiast jeśli chodzi o 991 to wydaje mi się, że proporcja TTS do TT będzie odwrotna.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
pabloo
|
Napisane: 15.11.2016, 14:33 |
|
Dołączył: 16.07.2011 Posty: 186
|
Jerzy - z Twojego podpisu wynika, że miałeś kiedyś prawdziwego "białego kruka"...
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 15.11.2016, 15:17 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
pabloo napisał(a): Jerzy - z Twojego podpisu wynika, że miałeś kiedyś prawdziwego "białego kruka"... Miałem i szkoda, że nie mam. I w sumie sam nie wiem dlaczego. Humor kiepski przez jakiś czas miałem chyba. A teraz mimo, że nie mam GT2, to mam dobry humor teraz bo 991.2 TT jest super. TTS jest jeszcze bardziej super ale nie mam i też mi nie szkoda
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|