Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.10.2022, 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.03.2021
Posty: 279
Nr klubowicza: 724
Znany i lubiany Adam Kornacki szczerze opowiada o swojej 911.
Czuć pasję do wozu i marki, ale też nie leje wazeliny. Fajnie opowiada o prowadzeniu się tego auta i o kosztach.

Szczególnie obrywa się triptronicowi i samemu silnikowi, którego już zrobił remont. W 19 minucie filmu mówi, że "remont w 997 S trzeba zrobić przy 100-110tys km, i to o ile ktoś bardzo dba."

Wyszła z tego dobra recenzja auta jakby ktoś chciał kupić pierwsze Porsche:



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2022, 23:14 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1626
Fajny szczery materiał :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 10:42 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
Adam pokazał tak rzadki w branży kunszt dziennikarski. Uczciwa relacja. Fajne auto, nawet na tiptronic dziś bardziej łaskawie patrzę.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 10:45 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2024
Też mi się podobał ten materiał, wyróżnia się na tle innych rodzimych produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 12:06 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1369
Świetny materiał !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 12:58 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 363
No i co jest w tych 997 mimo , że ludzie wiedzą o problemach silnikowych a i tak je kupują ( patrz autor tych wypocin ). Kornacki przy takich możliwościach i obyciu motoryzacyjnym tak jak sam powiedział - mógłby mieć inny , lepszy , szybszy ale w tym czuje ducha motoryzacji . Tu by można było się również o taką konkluzję pokusić co do wartości . 997 przed remontem powinna być ok 40 tyś tańsza niż ta po remoncie . Mało jest natomiast ludzi którzy wykonali remont i jeżdżą np 5-7 lat i zrobili 40-60 tys , którzy mogli by przedstawić na ile to jest trwałe i rozwiązuje problemy ( oczywiście mówimy o remoncie u doświadczonego mechanika który zna temat a nie szopa i po taniości ).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 15:10 

Dołączył: 6.04.2008
Posty: 316
Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
wg. mnie, jak miałbym dziś kupować 997S na dłużej, to wolałbym kupić przed remontem aby być pewnym, że stosowny remont jest robiony bez cięć budżetowych.




_________________

Klubowicz nr 114


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 17:52 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3071
a ja myślę ze gdyby wiedział przed zakupem ze ten silnik się rozleci to by go nie kupił , dwie najistotniejsze rzeczy w tym modelu silnik i skrzynia , obie ....... :banghead: żeby poczuć tego ducha nie trzeba kupowaćna sile 997s , temat tożsamy z tematem w dziale giełda - kupię 996/997 . Nic nowego
Fajnie ze jest szczery co tylko potwierdza to o czym już wszyscy tu wiemy - pisaliśmy ale dla nowicjuszy cenny i przydatny materiał . :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2022, 18:52 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
On go nie kupił bo chciał tylko trafiła mu się okazja od właściciela teamu dla którego się ścigał.. W którymś programie na tvn turbo o tym dokładnie opowiadał parę lat temu..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2022, 10:45 

Dołączył: 13.02.2015
Posty: 421
Z drugiej strony Adam stał się właścicielem tego auta kiedy było prawie nowe.... zatem nie miał nawet pojęcia o tym o czym wiemy teraz - po latach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2022, 15:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 4972
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Fajny materiał i jak dla mnie mega fajna konfiguracja auta. Te wszystkie obszycia skórzane wewnątrz, lakier paint to sample, tylny spojler no i dodatkowo power kit :-) Swoją drogą ciekawe na ile ten power kit przyczynił się do remontu silnika?




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2022, 16:38 

Dołączył: 25.05.2007
Posty: 182
Lakier to nie paint to sample tylko Midnightblue metallic. Możliwe, że wtedy był z listy "specjalnej", tak jak dzisiaj Crayon czy Pythongreen.

Power-kit dodawał również jeszcze jedną chłodnicę, która podobno usprawniała pracę silnika, ale czy miało to wpływ na opóźnienie bore-scoringu? Trudno powiedzieć.

Myślę, że Pan Adam w całkiem sensowny i przystępny sposób opisał problem tych silników. Po prostu nie przemyślane najlepiej rozwiązanie techniczne, polegające na kolejnym rozwierceniu jednostki, która zaczynała jako 2.5 w Boxsterze. Do tego brak suchej michy i wysoka wrażliwość na niedostatki smarowania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2022, 21:51 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
A Wy, jak przystało na prawdziwych Polaków widzicie tylko problemy i koszty. A może by tak posłuchać tej drugiej strony wypowiedzi, tego że to fajne auto, jeszcze z tych prawdziwych, które super się prowadzi, daje mega fan i radość z jazdy. Tego, że w środku czuć jakość Porsche. Tego, że mimo remontu reszta kosztów nie jest przerażająca, tego że auto zyskuje na wartości i tego że nigdy nie chciałby go sprzedać. Gdzies kiedyś czytałem wypowiedż Bena Colinsa, który mówił, że najlepszym jego autem, którym uwielbia jeżdzić, jest też 997 tylko on mówił o Turbo. Więc może ta generacja mimo wad silnika ma w sobie to coś i może jest warta zainteresowania.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2022, 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 378
Nr klubowicza: 583
Andruszka napisał(a):
A Wy, jak przystało na prawdziwych Polaków widzicie tylko problemy i koszty. A może by tak posłuchać tej drugiej strony wypowiedzi, tego że to fajne auto, jeszcze z tych prawdziwych, które super się prowadzi, daje mega fan i radość z jazdy. Tego, że w środku czuć jakość Porsche. Tego, że mimo remontu reszta kosztów nie jest przerażająca, tego że auto zyskuje na wartości i tego że nigdy nie chciałby go sprzedać. Gdzies kiedyś czytałem wypowiedż Bena Colinsa, który mówił, że najlepszym jego autem, którym uwielbia jeżdzić, jest też 997 tylko on mówił o Turbo. Więc może ta generacja mimo wad silnika ma w sobie to coś i może jest warta zainteresowania.

👍


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2022, 11:35 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 840
Kornackiego się świetnie słucha, zdecydowanie się wyróżnia na +, wśród swoich kolegów z branży ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2022, 12:55 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 120
LeON napisał(a):
Andruszka napisał(a):
A Wy, jak przystało na prawdziwych Polaków widzicie tylko problemy i koszty. A może by tak posłuchać tej drugiej strony wypowiedzi, tego że to fajne auto, jeszcze z tych prawdziwych, które super się prowadzi, daje mega fan i radość z jazdy. Tego, że w środku czuć jakość Porsche. Tego, że mimo remontu reszta kosztów nie jest przerażająca, tego że auto zyskuje na wartości i tego że nigdy nie chciałby go sprzedać. Gdzies kiedyś czytałem wypowiedż Bena Colinsa, który mówił, że najlepszym jego autem, którym uwielbia jeżdzić, jest też 997 tylko on mówił o Turbo. Więc może ta generacja mimo wad silnika ma w sobie to coś i może jest warta zainteresowania.



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2022, 21:15 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3071
Andruszka napisał(a):
Gdzies kiedyś czytałem wypowiedż Bena Colinsa, który mówił, że najlepszym jego autem, którym uwielbia jeżdzić, jest też 997 tylko on mówił o Turbo. Więc może ta generacja mimo wad silnika ma w sobie to coś i może jest warta zainteresowania.


Nie dziwi mnie to , ale 996/997 turbo nie ma tych wad :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2022, 0:25 

Dołączył: 22.05.2022
Posty: 72
Mikołaj napisał(a):
Kornackiego się świetnie słucha, zdecydowanie się wyróżnia na +, wśród swoich kolegów z branży ;)


Masz na myśli jego kolegów z Automaniaka? Mikiciuka z muzeum w Otrębusach i Bąka z Caroserii w Grodzisku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2022, 11:32 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1111
Ja lubię wszystkich ,każdy opowiada inaczej a Bąk bardziej luzak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum