Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Booster do 911
PostNapisane: 6.10.2021, 12:57 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Czy któż używa boostera, a jeżeli tak to jaki polecacie?
Silnik o pojemności 3.6l :)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2021, 20:02 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Od roku używam NOCO Boost XL GB50 1500A
https://sklep.prostowniki-akumulatory.p ... -3165.html
świetnie daje radę: do 996tt, 986, 964, 968, 944, 1.9TDI :)
Bardzo przydatna rzecz. Z minusów - pokrowiec jest płatny ekstra. Bardzo ekstra ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2021, 9:56 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Czy nikt nie używa boostera na superkondesatorach ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2021, 11:10 

Dołączył: 9.09.2012
Posty: 164
I daje rade odpalić 996tt, gdzie trzeba go podpiąć booster w 996?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2021, 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Wcześniej na zloty woziłem tradycyjnego boostera lecz za dużo miejsca w aucie zajmował przesiadłem się na tego wielkości powerbanka i spokojnie daje radę jak nie lepiej na ostatnim zlocie przetestowane :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2021, 11:55 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja używam Osram OBSL400. Porsche nie uruchamiałem, ale diesla 2.8 podczas mrozów i owszem. Więc i z benzynowym 3,6 czy 3,8 powinien sobie bez problemu poradzić.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2021, 19:10 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
chris napisał(a):
Czy nikt nie używa boostera na superkondesatorach ??


Chris - Ten mój, to tak jak ten Daro - właśnie superkondensator a'la powerbamk

Ogest - odpalisz nim 996tt, podpinasz bezpośrednio do klem akumulatora pod przednią maską.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2021, 9:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
simprez napisał(a):
chris napisał(a):
Czy nikt nie używa boostera na superkondesatorach ??


Chris - Ten mój, to tak jak ten Daro - właśnie superkondensator a'la powerbamk

Ogest - odpalisz nim 996tt, podpinasz bezpośrednio do klem akumulatora pod przednią maską.


Darek napisał powerbank i tym się zasugerowałem
Czy rzeczywiście tak to rewelacyjnie działa ?? 5V na aku wystarcza żeby odpalić ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2021, 9:50 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
wydaje mi się, że tak.
Pod warunkiem, że podepniesz, włączysz booster, odczekasz ze 2-3 minuty i dopiero wtedy przekręcisz kluczyk. Jeśli będziesz próbował przekręcić za wcześnie, to może za szybko się wyczerpać. Takie mam doświadczenia z użytkowania.
Booster nadaje się również do podbicia napięcia w mocno rozładowanych aku, tak żeby ładowarki typu Ctek chciały w ogóle je zacząć ładować. Również przetestowane :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2021, 11:07 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Ostatnio elektryk powiedział mi, że przy superkondensatorach może dojść do uszkodzenia ECU. Czy to jego niewiedza, czy jednak coś jest na rzeczy ?




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2021, 12:59 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
adamax napisał(a):
Ostatnio elektryk powiedział mi, że przy superkondensatorach może dojść do uszkodzenia ECU. Czy to jego niewiedza, czy jednak coś jest na rzeczy ?

Kondensator jak każde "wiaderko" gromadzi ladunek do pewnwgo poziomu - jeżeli poziom będzie ustawiony powyżej 15v to tak może się stać




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 7:21 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Boleśnie przetestowane, w CooperS komp się skończył gwałtownie mimo, ze booster podobno profesjonalny ze wszystkimi zabezpieczeniami jak twierdzi własciciel serwisu.




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 10:28 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
I jeszcze jedno pytanie o CTEK.
Dostępne są różne wersje od 0.8A do 10A.
Najpopularniejsza na All… jest wersja 5A.
Czy jest ona ok do Porsche z silnikiem benzynowym powiedzmy do 5l (Panamera), bo do 911 chyba powinna wystarczyć?
Akumulatory posiadam w samochodach wg specyfikacji fabrycznej +\- 5% (ADM)

Ponadto, czy ktoś ma w samochodzie wskaźnik naładowania akumulatora wysyłający informacje po Bluetooth do telefonu.
Kiedyś widziałem podobne rozwiązanie w TVN Turbo i myśle, że byłoby bardzo ciekawe do zastosowania w samochodzie który stoi w garażu poddziemnym - wiedziałbym kiedy musze przejechać autem to prywatnego garażu, gdzie mogę podłączyć akku pod ładowarkę.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2017
Posty: 264
Nr klubowicza: 692
Wszystkie ładowarki sprzedawane przez Porsche są produkcji Cteka. Do starszych 3,6A do nowszych 5A. Do Panamery również dedykowana jest 5A więc zakładam, że wystarczy. Tak naprawdę to kwestia czasu ładowania. Prąd 5A jest bardzo bezpieczny dla akumulatora ale ładowanie znacznie rozładowanego akumulatora potrafi potrwać 2 - 3 dni.




_________________

718 Spyder '22
991 Carrera S MRE '14
987 Boxster S '05
Macan kosiarka '18


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2021, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Mam Cteka 5A i sprawuje się od wielu lat super, ale gdybym miał teraz kupować wziąłbym jednak wersję 7A. Akumulatory mam min. 80Ah więc prąd ładowania się zgadza. Z 10A trzeba uważać.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2021, 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Mam od wielu lat CTEK'a 5A i sprawuje się doskonale. Duży aku w Boxie (powiększona wersja) faktycznie potrafi się długo ładować, ale z drugiej strony im wolniejsze ładowanie tym lepiej dla aku...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2021, 17:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Dzięki Panowie za rady.
Na ten moment ciągle zastanawiam się czy wejść w superkondensator (pojawiają się opinie w necie, że po 1.5-2 latach to urządzenie pada) czy jakiś bank typu Beseus.
W między czasie po raz kolejny akku w mojej 993 został wyssany.
Prąd zmierzony na nowym akku to tygodniu postoju był na poziomie 5.1V
Za radą gościa z firmy która jest m.in. dystrybutorem CTEK kupiłem u niego … NOCO 10A. Podobno CTEK startuje powyżej 8V.
Po 20h ładowania akumulator jest jak nowy :)
Bardzo jestem zadowolony.
Ładowarka ma 10A i gość stwierdził, że ona i tak daje tyle amper ile może przyjąć akumulator.
A winowajca wysysający prąd został namierzony i zneutralizowany.
Był to wzmacniacz JL Audio który był podłączony bezpośrednio. Po wyjęciu „hebla” odciskającego prąd w aucie - prócz rzeczonego wzmacniacza - budził się on i wysysał prąd:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2021, 19:53 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
a noco od ilu V może się włączyć? i ile takie mocowania kosztuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2021, 19:56 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2073
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Wg instrukcji od 1V. Koszt akurat tego modelu to 590 zł (10A). Generalnie kosztują plus/minus tyle samo co analogiczne CTEK.
Podobno również mają te wszystkie „programy”.
Po pierwszym ładowaniu 993 jestem mega zadowolony.
Następnie podłączyłem do 911, a na wieczór poszło do Boxstera.
Jest tez funkcja „wskrzeszania z martwych” ale akku musi być wtedy poza samochodem - idzie duże napięcie i może dowalić ECU.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.12.2022, 14:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Kochani

Czy ma ktoś jakieś sprawdzone urządzenie rozruchowe - booster, które mógłby polecić? Chodzi mi o urządzenie do użytku prywatnego, podręczne, w rozsądnej cenie, które miałoby też funkcję ładowania akumulatora bez podłączenia do prądu (warunek konieczny dla urządzenia). Coś co mogłoby pomóc awaryjnie w uruchomieniu oraz doładowaniu 911 (996), która parkuje w hali garażowej gdzie nie ma dostępu do gniazdka z prądem. Nie zależy mi na powerbankach z funkcją rozruchu samochodu bo ich jest cała masa w przedziale 150-300pln...

W necie można znaleźć takie urządzenia ale może ktoś ma jakiś typ, tak jak np. wszyscy tutaj polecają CTEK'a jako najlepszą podręczną ładowarkę :-)

Znalazłem coś takiego i wygląda na to, że spełnia wszystkie powyższe wymagania:
https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i- ... tAQAvD_BwE
Aby było weselej filmik instruktażowy jest nagrany właśnie na przykładzie 911 (996) w hali garażowej:
https://www.youtube.com/watch?v=hOWWOSs ... yMg&t=176s

Pozdrawiam serdecznie
Mata

ps. Nie jest to żadna reklama z mojej strony, nie mam nic wspólnego z producentem/importerem/sprzedawcą tego urządzenia, filmik instruktażowy mnie naprawdę ujął, aaa i to nie jest moje 996 ani moja hala garażowa :-)




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum