Chciałbym się podzielić uwagami dotyczącymi
Cayenne 3,2 2004r.
Po zakupie auta zabrałem się za usuwanie jego dolegliwości i tak po kolejiL
1. Niesprawny parktronic
OBJAWY : przy ruszaniu ( P lub D na skrzyni) piszczenie ciągłe + wyswietlacze parktronic zapalone wszystkie diody
NAPRAWA : zdiagnozowane ( serwis
Porsche Poznań) udzkodzony jeden czujnik w tylnym zderzaku - zakup nowego zamiennika za 99 pln i wymiana.
USTERKA USUNIETA - DZIAŁA POPRAWNIE
2. Awaria zawieszenia pneumatycznego
OBJAWY : tył w pozycji offroad - kóry powinine sie wypoziomowac automatycznie powyzej 80 km/h nie opuszczal sie, jednoczesnie na wysiwetlaczy komunika AWARIA ZAWIESZENIA, piszczenie przy przekraczaniu 80 km/h
NAPRAWA : zdiagnozowane ( serwis
Porsche Poznań) uszkodzony zawór pneumatyczny tylnego zawieszenia. Wymiana zaworu ( koszt oryginalnej czesci 370 pln)
USTERKA USUNIETA - ZAWIESZENIE DZIAŁA POPRAWNIE
3. Układ kierowniczy - drgania
OBJAWY : przy prędkosci powyżej 70 km/h wibracje kierownicy ( nie mylic z niewywazonymi kołami) pukanie przy lekkim skręcie w lewo
NAPRAWA: zdiagnozowano ( serwis
Porsche Poznań) zuzyta koncówka kulista zewnętrzna drązka kierownicy lewa strona, wymiana drązkókompletnych z końcówkami zewnetrza+wewnętrzna - kupione zmaienniki po 99 pln szt - koszt oryginau okolo 800 pln) Po wymianie sprawdzono i ustawiono geometrię kół przednich
USTERKA USUNIETA - auto porwadzi się wzorowo
4. Kontrolka AIRBAG
OBJAWY - świecenie kontrolki AIRBAG
NAPRAWA - odczytanie błędu (serwis
Porsche Poznań) spadek napięcia akumulatora - poprzedni własciciel wymienial aku i prawdopodobnie doszlo do tego błędu. Skasowano i bylo ok przez kilkaset kilometrów. Kontrolka ponownie sie zaswiecila.Zczytanie błędu ( lokalny warsztat elektroniczny) błąd czujnika poduszki bocznej kierowcy - błąd kasowałem i pojawiał się dwukrotnie. DIAGNOZA - przy elektrycznych fotelach wraca on zawsze do pozcji zaprogramowanej pod 1 przy wyłączniu zapłonu. Jako że jezdze na zmiane z zoną, oznacz to ze kilkakrotnie razy dziennie fotel jezdzil w przód i w tył - a co za tym idzie przewody i wtyczki caly czas pracuja. PRzeczysczono wtyczki, sprawdzone ich połączenie, porpawione mocowanie wiązki przewodów. błąd skasowany - nie pojawia się.
USTERKA USUNIETA = błąd od kilkuset kilometrów nie pojawia się.
5. Problem z przednią wycieraczką
OBJAWY: przy włączeniu wycieraczek ramie od strony pasazera pozostawialo niezebrany slad wody na wysokosci oczu pasażera.
Naprawa: wymiana piór wycieraczki ( zestaw naprawczy gumek z VW koszt okolo 150 pln) nie rozwiązał problemu. We własnym zakresie przyjzalem sie mechanizmowi. Odkrylem luzy w mocowaniu ramienia na oskach obrotu. Demontaz, dodtakowa podkładka ilekkie dogiecie ramienia , sytuacja nieco sie poprawila ale nadal nie do konca zbiera calosc po stronei pasazera. Zamówione nowe ramie od storny pasazzera - czekam na dostawe i montaż
USTERKA W TRAKCIE USUWANIA
PONOWNA DIAGNOZA.
przy montowaniu nowego ramienia dopiero zauwazylem ze jedna oska ( nie napedzana tylko bierna) wogole sie nie obraca. Zdemontowalem caly mechanizm i nie bez porblemow wbilem ta oske - nie widzialem jeszcze tak zapieczonych elemento , zamowilem u zaprzyjazninego slusaza nowa oske + 2 tulejki i we wlsnym zakresie zregeneruje ten uklad. NIe zabieram sie za kupno uzywki bo ceny zaczynaja sie od 350pln a nie ma pewnosici ile to pochodzi.
Czyli potiwerdzila sie najczestrza usterka z Tuaregów - dobrze czasem przejzec tez ich forum
Oska wykonana perfect+ dwie nowe tulejki + dwa nowe oringi uszczelniajace duza ilosc smaru i efekt widac. Cała szyba dokladnie zebrana przez wycieraczki - obie wycieraczki.
JEzeli ktos mialby podobny problem to dorobilem na przyzlosc jeszcze kilka takich zestawow naprawczych
USTERKA USUNIETA
6. NIesprawne psryskiwacze lamp przednich i przedniej szyby
OBJAWY: przy prubie uruchomienia spryskiwaczy przedniej szyby oraz reflektorów brak jakiekolwiek rekacji - przy czym wycieraczki uruchamialy sie.
NAPRAWA: sprawdzilem czy działaja pompki w zbiorniku płynu - działały, uzupełniony płyn - bez rezultatu. Diagnostyka w ( seriws
Porsche Poznań) sprawdzenie komputerem, nie wykonanli rzadnych napraw - kilkukrotnei zresetowali układ spryskiwaczy - sftwerowo - sprzyskiwacze ozyły.
USTERKA USUNIETA - spryskiwacze działają poprawnie
7. Pęknięta siatka elastyczna wydechu za kolektorem.
OBJAWY - słyszalen i wyczuwalne przedmuchy siatki elastycznej za kolektorem.
Naprawa - w serwisie
Porsche jedynie w calosci - odcinej z katalizatorem koszt okolo 6000 pln, odwiedzilem narazie dwoch mechaników kotrzy nie podjeli sie naprawy - cięzki dostep. Nadla szukam fachowca kotry wymieni łącznik elastyczny ( koszt łącznika ze stali nierdzewnej - zamiennik okolo 150 pln)
Usługa wykonana lokalnie - warszta w Pile
Czas naprawy 3 dni
Wymienione obydwa łączniki elastyczne / siatki
Koszt naprawy 950 pln
Efakt - bardzo mnie zaskoczyl ze auto pracuje tak cicho - praktycznie nie slychac na wolnych obrotach - w pierwszym momencie myslalem ze auto zgaslo
Jestem mega zadowolony z uzyskanego efektu
USTERKA usunięta
8. Ubytki farby w przycciskach koła kierownicy.
OBJAWY : przypadłosc
cayenne z tych roczników - przyciski sterowania radiem w kierownicy - schodzenie farby - znaczne ubytki. + ubytki orginalnej powłoi na przyciskach do szyb i inncyh plastikowcyh elementach - kolor karmelowy
NAPRAWA : demontaz przycisków we własnym zakresie i wysylka do regeneracji. Przyciski wyglądaja jak nowe ( z zachowaniem pictogramów podswietlanych - jak orginał), dodatkowo otrzymalem dwie puszki dobranego koloru farmy + lakier kotrymi we wlsnym zakresie odswiezylem przyciski szyb i inne elementy - koszt 200 pln. Dodatkowo dokupilem brakujaca gumkę wokol stacujki -kluczyka - koszt w serwis
porsche poznan 37 pln.
USTERKA USUNIETA - wygląd elementów jak nowe.
Ciag dalszy "odchwaszczania" 28.01.2015
9. Bardzo słaba jakośc swiatel drogowych - Xenon / Bi xenon
OBJAWY - po zapadnieciu zmoroku z dnia na dzien coraz mniej bylo widac po właczeniu swiatel mijania. Ratowalem sie halogenami kotre zwiekszaly pole widzenia ponad 2 krotnie.
Naprawa: Demontaz lamp - bardzo porsty za pomoca klucza znajdujacego sei na wyposazeniu, polerowanie reflektorów, demontaż soczewki głównej i oddanie do chromowania - byly niemal czarne ( przez 10 lat eksploatacji mialy prawo
,wymiana żarników D1S na nowe - Osram.
Koszt : 2 żarniki 290 pln, chromowanie odbłysników soczewek 200pln, renowacja kloszy 200 pln.
Dodatkowo przy składaniu całości obydwa klosze - bez rozklejania zostaly od srodka wyczyszczone - posiadaly nalot - jak mgielka przez co nie byly w 100 % klarowne. Do tego zabiegu przydaje sie pomocnik z małą dłonią ktora zmiesci sie w otwór po zdemontowanej soczewce. Tu z pomoca przyszla moja 8 letnia córka
Lampy swiecą jak w nowym aucie - teraz roznica jest taka jakbym wczesnije wogole jedzil bez świateł
USTERKA USUNIETA
To w skorcie dla tych którzy mieli by podobne dolegliwosci w swoich autach.
Na chwile obecna zmagam sie z napedem. Na codzien usterka nie zauwazalna ale przy sliskiej nawierzchni i utracie przyczepnosci napedy szaleja. Stuki z podwozia - tak jakby reduktor załaczał sie rozłączał z predkoscią 3 razy szybsza niz kierunkowskaz. Po zatrzymaniu auta Luz + załaczenie biegu objaw zanika do chwili ponownej utraty przyczepnosci,
POzdrawiam
Wojtek.