Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.07.2014, 22:37 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Hej chłopaki :wink:

Mam mały problem z Cayenne i chciałem się wpierw z Wami skonsultować gdyż może ktoś miał podobny problem a może zna przyczynę.

Od kiedy mam LPG w prosiaku na ciepłym silniku ma strasznie ciężko zapalić-bardzo długo kręci rozrusznikiem jakby nie mógł dostać paliwa.

Problemu nie ma gdy auto jest zimne - pali od strzała bądź gdy zgaszę rozgrzany silnik na benzynie to potem nie ma problemu z odpalaniem.

Dodam że auto odpala zawsze na benzynie przy czym gdy jest ciepły to po 3 sekundach przełącza się na gaz.

Dodam że praca odpalonego już silnika czy na benzynie czy na gazie jest perfekcyjna na wolnych chodzi równiutko zbiórka moc - czy na benzynie czy na lpg super.

Np dziś wracałem z Soliny i podjechałem na stacje i zgasiłem auto(chodzące na LPG) poszedłem zatankować i miał duże trudności z odpaleniem - do piero kiedy pomogłem mu trochę pedałem gazu to odpalił - gdyby postało z godzinkę nie miałby najmniejszego problemu.

Dodam że auto USA - co myślicie o zmianie wyprzedzenia kąta zapłonu ? w V-Techu przyjemność 1000 zł ale nie mam pewności że przejdzie a auto chodzi wyśmienicie gdyby nie ten problem z odpalaniem :( Może tankować BP 98 bądź 100 + na odpalanie ?

Dodam że wymieniłem świece ale objaw ten sam przeczyściłem też przepływomierze ale cały czas ten sam problem.

Proszę o wypowiedź gdyż może uda mi się rozwiązać problem bez wizyty w serwisie a na razie wszystkie problemy z Cayenne udawało się rozwiązać dosyć łatwo i też mam nadzieje że to błahostka będzie :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.07.2014, 23:57 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Spróbuj przed wyłączeniem silnika przełączyć na 10 sekund na benzynę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2014, 6:37 

Dołączył: 25.11.2013
Posty: 79
Czym czyściłeś przepływomierz ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2014, 6:40 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Tak tez sobie bede teraz radzil ale jest to nieco uciazliwe. Mialem juz 5 aut na lpg w zadnym nie bylo takiego problemu.

Specjalnym srodkiem Liquy Molly. Ogolnie czyszczenie sie przydalo bo efektem jest duzo ladniejsze sie zbieranie podczas wyprzedzania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2014, 10:31 

Dołączył: 28.08.2012
Posty: 150
Ile ma juz przejechane km reduktor od gazu? Może puszcza gaz cienkim wężem od podcisnienia do kolektora i na ciepłym go zalewa? Jak masz dostęp to sprawdź na pracującym silniku czy po odłączeniu tego węża od kolektora idzie nim gaz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.07.2014, 22:31 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Dziekuje za wpisy ale jednakze po probach odpalania auta cieplego na gazie okazalo sie ze bardzo dobrze sobie radzi wiec ustawie go ze powyzej 60 stopni na silniku aby odpalal na gazie i mam nadzieje ze problem bedzie rozwiazany ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.08.2014, 13:03 

Dołączył: 28.05.2013
Posty: 5
MAM TO SAMO !!! w Cayenne Turbo z 2004. Przy czym u mnie problem występuje tylko gdy temperatura na dworze jest około 30 stopni.

Rok szukaliśmy z moim przyjacielem gazownikiem przyczyny i znaleźliśmy ją kilka dni temu :-)

Nie wiem czy będę Ci umiał to fachowo opisać ale z tego co zrozumiałem to wygląda to tak:
Winien nie jest GAZ tylko BENZYNA, a dokładniej układ zasilania benzyną. Nie jest on przelewowy, a więc benzyna dochodzi do listwy i czeka aż otworzysz wtryski. A Ty nie otwierasz tylko sobie jedziesz na gazie. Benzyna sobie czeka. Komora silnika się nagrzewa do dość wysokich temperatur (a benzyna wraz z nią). Pod wpływem bardzo wysokiej temperatury w komorze silnika benzyna traci swe właściwości (nie wiem czy się zamienia w parę czy co), co powoduje, że ponowne uruchomienie silnika wymusza przepchanie nowej dawki benzyny (u mnie muszę zakręcić 3 razy).

Tak testowałem czy to prawda:
Zdjąłem maskę, pojeździłem wokół domu - problemu nie ma. Założyłem maskę - problem jest.

Radzę sobie następująco:
Przed parkowaniem przełączam na chwilę na benzynę, tak żeby listwa zalała się zimną benzyną z baku. Nie robię tego zaraz przed wyłączeniem (bo zapominam włączyć LPG) tylko jakiś czas wcześniej, tak żeby wrócić do LPG i na tak wyłączyć silnik.

Pomysł na przyszłość:
hmmm... zastanawiam się nad dodatkowym chłodzeniem komory silnika. W 911 jest wentylator wyciągający powietrze. Może jakieś otwory na masce ? A może jakieś "strumienice" z rurek lub węży kierujące zimne powietrze na listwy paliwowe ?
Pomysły forumowiczów mile widziane.

pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.08.2014, 13:04 

Dołączył: 28.05.2013
Posty: 5
MAM TO SAMO !!! w Cayenne Turbo z 2004. Przy czym u mnie problem występuje tylko gdy temperatura na dworze jest około 30 stopni.

Rok szukaliśmy z moim przyjacielem gazownikiem przyczyny i znaleźliśmy ją kilka dni temu :-)

Nie wiem czy będę Ci umiał to fachowo opisać ale z tego co zrozumiałem to wygląda to tak:
Winien nie jest GAZ tylko BENZYNA, a dokładniej układ zasilania benzyną. Nie jest on przelewowy, a więc benzyna dochodzi do listwy i czeka aż otworzysz wtryski. A Ty nie otwierasz tylko sobie jedziesz na gazie. Benzyna sobie czeka. Komora silnika się nagrzewa do dość wysokich temperatur (a benzyna wraz z nią). Pod wpływem bardzo wysokiej temperatury w komorze silnika benzyna traci swe właściwości (nie wiem czy się zamienia w parę czy co), co powoduje, że ponowne uruchomienie silnika wymusza przepchanie nowej dawki benzyny (u mnie muszę zakręcić 3 razy).

Tak testowałem czy to prawda:
Zdjąłem maskę, pojeździłem wokół domu - problemu nie ma. Założyłem maskę - problem jest.

Radzę sobie następująco:
Przed parkowaniem przełączam na chwilę na benzynę, tak żeby listwa zalała się zimną benzyną z baku. Nie robię tego zaraz przed wyłączeniem (bo zapominam włączyć LPG) tylko jakiś czas wcześniej, tak żeby wrócić do LPG i na tak wyłączyć silnik.

Pomysł na przyszłość:
hmmm... zastanawiam się nad dodatkowym chłodzeniem komory silnika. W 911 jest wentylator wyciągający powietrze. Może jakieś otwory na masce ? A może jakieś "strumienice" z rurek lub węży kierujące zimne powietrze na listwy paliwowe ?
Pomysły forumowiczów mile widziane.

pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.08.2014, 21:11 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
No właśnie to tylko wtedy gdy jest około 30 stopni !

Lecz ja to rozwiązałem w ten sposób że jutro mi kolega ustawi żeby na lpg przełączał się przy temp 60-70 stopni. I przy takiej temp żeby też odpalał bo da się ustawić żeby odpalał na gazie a ja próbowałem jakby z awaryjnego trybu odpalać auto już ze 30 razy i odpala na dotyk przy takich temperaturach :D

Kolega który mi montował gaz mówi że to nic nie zaszkodzi silnikowi :wink:

Ogólnie jeszcze myślałem o zatankowaniu benzyny 100 + może by to też zdało egzamin może bardziej odporna :wink:

Raczej bym nie chciał dodatkowych przeróbek z tym związanych jeśli chodzi o chłodzenie :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.08.2014, 14:23 

Dołączył: 28.05.2013
Posty: 5
To pochwal się jak przeprogramujesz sterownik LPG.

Wczoraj jeszcze wymieniałem żarówkę H3 od doświetlania zakrętów i pooglądałem sobie którędy bezinwazyjnie poprowadzić ewentualne nawiewy na te listwy paliwowe. Niestety nie znalazłem miejsca - wszystko jest tak obudowane, że nawet po wyjęciu reflektora nie widać miejsca.

Mieszkamy niedaleko siebie, to może wymienimy się doświadczeniami osobiście ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.08.2014, 20:20 

Dołączył: 2.01.2014
Posty: 149
Sterownik przeprogramowany:

przełączanie na LPG od 50 stopni na reduktorze
odpalanie na LPG przy temp reduktorze powyżej 70 stopni na reduktorze
w razie odpalania na benzynie(miedzy 50 a 70 stopni) chodzi przez 15 sek i dopiero przełącza na lpg

Co jest efektem ? Dziś był upał i zero problemów :wink:

Dawaj czekam na Priv !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum