|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
gintaro
|
Napisane: 31.01.2021, 21:20 |
|
Dołączył: 26.01.2021 Posty: 22
|
Witam wszystkich, niedawno zakupiłem moje pierwsze Porsche: Cayenne S 4.2 Diesel z 2013. Po zakupie umawiam się w ASO na akcje serwisowe - po numerze VIN są dwie: 1. coś z pedałem hamulca 2. wgranie nowego oprogramowania (map?) silnika
Co do 1. nie mam wątpliwości, jednak co do 2. zacząłem się zastanawiać. Czy to czasem nie jest związane z tymi problemami grupy VW odnośnie emisji i np. po wgraniu nowych map silnik będzie gorzej chodził tylko po to, aby emisje zmieściły się w jakiejś arbitralnej normie? Co doradzacie? Zrobił już ktoś takie wgranie i może podzielić się wrażeniami?
Silnik póki co chodzi znakomicie, cieszy każdy kilometr.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 31.01.2021, 22:09 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Zaraz się pewnie odezwie jeden z tych którzy musieli to zrobić (w ramach gwarancji) i gdyby nie to że może teraz wrzucić ponownie oryginalny (lub dłubany) program, to by auto porzucił pewnie na poboczu drogi
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 31.01.2021, 22:47 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2932
|
ja słyszałem 2 teorie. Niekoniecznie się wykluczające. 1. ograniczenie emisji, tak jak piszesz 2. ulga dla przedniego dyfra - pięty achillesowej tego modelu Oczywiście obie sprowadząją się do 'ugrzecznienia' osiągów motoru
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 31.01.2021, 22:49 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ja robiłem kilka tygodni temu. I jest tragedia. Strasznie stępili to auto, reakcja na gaz dużo gorsza, mniej chętnie zrzuca biegi przy przyspieszaniu. Ale najgorsze, że w każdej możliwej chwili zrzuca bieg na wyższy i utrzymuje obroty w zakresie 1000-1200 - aż szarpie w trakcie jazdy. Fatalny update, auto jedzie jakby miało kilkadziesiąt KM mniej. No ale to warunek gwarancyjnej wymiany transfer case więc cóż - nie miałem wyjścia BTW pierwszy TC wytrzymał 30 tys km, drugi - 70 tys...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
gintaro
|
Napisane: 31.01.2021, 23:51 |
|
Dołączył: 26.01.2021 Posty: 22
|
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Wystarczy mi historia typu piterson żeby odpuścić temat - nie mam gwarancji, więc nie muszę się w to bawić. Nie ukrywam, że podoba mi się ostry charakter w obecnym kształcie Jeśli już mowa o usterkach: - ten przedni dyferencjał, o którym pisze simprez: czy w tym modelu (958) również możliwa (i polecana) jest regenracja? Jaki to w ogóle może być koszt regeneracji / całkiem nowego? - jeśli już mowa o TC: widziałem na forum, temat rzeka. Pytanie moje znowu o koszty: ile to może być (w Krakowie lub okolicach)? Jestem na 160kkm i rocznik 2013 więc teoretycznie jeszcze mogę wskoczyć w approved na 2 lata. Pytanie czy ten TC to aż takie kwoty żeby było warto, bo inne kosztowne usterki to raczej rzadkość?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 1.02.2021, 1:09 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ten TC to raczej jest nazywany środkowym dyferencjałem. Simprez troszkę pomylił, ale to pewnie dlatego że (jeszcze!) nie ma Cayenne Kwota spora, aktualnie raczej nowy ma sens. Chyba jeszcze nikt nie zregenerował skutecznie tego elementu. Natomiast wsłuchaj się w to co napisał Piterson. Z tego co wiem to Tobie też się należy gwarancyjna wymiana (trzeba jakieś warunki spełnić), bo Porsche przyznało że jest to duży problem i robią we wszystkich autach bez znaczenia czy ma aktualnie gwarancję czy nie.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 2.02.2021, 10:50 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Jakub, jeżeli dobrze zrozumiałem Twoj post, to twierdzisz, że wymiana TC należy się obecnie również w aucie, które nie posiada wykupionej gwarancji PA?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 2.02.2021, 13:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Tak, Porsche rozszerzyło gwarancję na TC do 10 lat. Niezależnie od PA. Właśnie mam wymieniany w PCK. Pytałem przy okazji, czy ktoś się skarżył na nowy soft - ponoć jestem pierwszy Z wczorajszych doświadczeń - auto przy 50 km/h jedzie na 6 biegu, 7 wrzuca przy 60km/h
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 2.02.2021, 17:51 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Dzięki za odpowiedź Piterson, to w sumie bardzo dobre wieści, bo mój ma 78kkm i już raz na gwarancji wymieniany TC, ale bałem się co dalej. PA jeszcze nie mam, bo Porsche nowym nabywcom udziela tego zaszczytu po min 3 miesiącach posiadania auta. A tej usterki bałem się w sumie najbardziej przy braku PA. W kwestii softu - to zupełnie nowa akcja czy już trwa jakiś czas? Pytam, bo w grudniu po zakupie auta miałem serwis olejowy do zrobienia i przy okazji przeprowadzono akcję serwisową, której genezę i znaczenie dosyć pokrętnie i naookoło mi przedstawiono. Więc nie jestem pewien czy chodzi o to samo. Ja w każdym razie nie zauważam takich objawów (szarpanie).
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: 15.03.2021, 20:57 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 60
|
Jestem świeżo po wymianie gwarancyjnej TC. Poinformowano mnie, że ten nowy TC to model pozbawiony ponoć przypadłości którą miały egzemplarze poprzednie i tym razem ma służyć dłużej Jak będzie w rzeczywistości czas pokaże. W każdym razie po wymianie samochód jedzie jedwabiście i nie szarpie zupełnie przy gwałtownym przyspieszaniu z pierwszych biegów, co miało miejsce wcześniej. Szacun dla Porsche, że uznało to za wadę konstrukcyjną i wymienia to bez kosztów dla użytkowników w ramach przedłużonej gwarancji. W kwestii nowego softu to potwierdzam - jest lipa po całości - skrzynia zrzuca bieg na możliwie najwyższy w każdej sytuacji i naprawdę nie zauważam żadnej zmiany w pracy skrzyni, niezależnie czy jadę w trybie normal czy Sport+, masakra jakaś Zastanawiam się czy można cokolwiek z tym fantem zrobić...
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.03.2021, 21:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Trzeba jeździć, Piterson mówił, że po jakimś czasie zaczyna się uczyć stylu jazdy kierowcy i jest zdecydowanie lepiej.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 15.03.2021, 23:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1589 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Prostując - jest odrobinę lepiej ale tylko odrobinę. Auto jest strasznie zmulone, niechętnie reaguje na gaz, wszystko jest ze sporym lagiem. Skrzynia żongluje non stop biegami, przez to też niestety szarpie. Jak już się wciśnie gaz do oporu to idzie ale w normalnej eksploatacji jest kiepsko.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.03.2021, 23:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
To w takim razie źle załapałem
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Rem
|
Napisane: 16.03.2021, 11:23 |
|
Dołączył: 13.01.2021 Posty: 33
|
Witajcie Czy ta wymiana TC dotyczy tylko S Diesla, czy też zwykłego (tj. bez S) ???
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 16.03.2021, 12:34 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Dotyczy wszystkich Cayenne, ale Diesle S w szczególności narażone -> wysoki moment.
|
|
Góra |
|
Rem
|
Napisane: 16.03.2021, 13:33 |
|
Dołączył: 13.01.2021 Posty: 33
|
Dzięki za odpowiedź. To jeszcze to samo pytanie odnośnie wgranie nowego oprogramowania silnika - czy też dotyczy wszystkich diesli? I czy jak jedziesz na wymianę TC to ci z automatu zmienią mapę silnika?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 16.03.2021, 14:33 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Takie jest założenie, że jeśli jedziesz na wymianę/naprawę gwarancyjną to godzisz się na "ulepszenia" softu.
|
|
Góra |
|
TomaszD
|
Napisane: 25.04.2021, 20:33 |
|
Dołączył: 25.04.2021 Posty: 2
|
Robisz kopie sterownika przed oddaniem do serwisu i to najtańsza opcja - masz stage1 - odzyskasz. Ja bym wziął za to backup z przywróceniem jakieś 400-500.
|
|
Góra |
|
KTM
|
Napisane: 30.10.2023, 23:08 |
|
Dołączył: 13.08.2019 Posty: 7
|
Witam,mam cayenne 4,2 2016 po aktualizacji oprogramowania czy zna ktoś jakąś firmę (najlepiej z wielkopolski) która przywróci oryginalne oprogramowanie te z przed aktualizacji serwisowej . Z nowym oprogramowaniem -silnik tragedia (muł) -skrzynia szarpie ,jest zdecydowanie wolniejsza -o dżwięku z tłumików nie wspomnę (raczej jego brak).
|
|
Góra |
|
Doggy Dogg
|
Napisane: 7.03.2024, 21:50 |
|
Dołączył: 1.01.2014 Posty: 102
|
Panowie, odkopuje temat. Po zakupie RSa chce iść za ciosem i kupić tym razem typowy dupowóz na daily. W orbitę zainteresowań wpada Cayenne S diesel polift 2015-17. Naczytałem się o problemach z reduktorem ale bardziej interesuje mnie zachowanie układu napędowego (silnik, skrzynia biegów) po aktualizacji oprogramowania w ramach PA. Czy nadal jest taka lipa jak pisaliście (vide piterson) i auto jest mułem bagiennym czy może wraz z kolejnymi updatami sytuacja uległa poprawie? A może ktoś przerabiał już downgrade softu? Najlepiej oczywiście byłoby się przejechać i ocenić samemu…
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|