Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Użytkownik Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj się

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 9:48 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 183
Spalanie lpg jest powiązane z benzyną, ponieważ mapy lpg bierze z benzyny. Jak będziesz miał niesprawny układ beznynowy i przez to większe spalanie to lpg spalisz również więcej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 10:03 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 50
Czasy wtrysków gazowych są ustawiane w ten sposób że jest brany czas wtrysku benzyny plus korekta aby zniwelować różnicę pomiędzy różnymi paliwami. Tak naprawdę dawką steruje komputer benzynowy a komputer gazowy dodaje odpowiednie korekty tak żeby sterownik silnika nie zauważał zmiany rodzaju paliwa. Zakładałeś instalację gazową w momencie w którym samochód już palił dużo. Dziwne trochę że Ci co zakładali instalację nie sprawdzili działania sond lambda i sprawności układu paliwowego bo to akurat podstawa jest. Najpierw trzeba doprowadzić do porządku spalanie benzyny, a potem zrobić adaptację sterownika gazowego do prawidłowych map spalania benzyny. Inaczej później możesz mieć sytuację że samochód będzie jeździł dobrze tylko na jednym paliwie a na drugim już nie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 10:38 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 183
Jak wiadomo uszkodzana sonda lambda powoduje zamulenie silnika i znaczący wzrost zużycia paliwa tylko,że kolega nie ma żadnego checka...dla mnie ciut dziwne

Ponadto przy awarii sondy zmienia się skład mieszanki i temperatura spalin - skład można sprawdzić u diagnosty, temperatura komputer

Spróbuj wyczyścić przepustnicę i przepływkę i dodaj do beznyny LM1971


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 10:44 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 149
Wlej nawet nieco większą ilość niż rekomendują na butelce i na pewno poprawia się wtryski.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 14:05 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Dziś byłem na dokladniejszym sprawdzeniu. Jako że się nie znam opiszę to po swojemu;) myślę że da coś się z tego wywnioskować.
W pierwszej kolejności mechanik sprawdził instalację gazową, potwierdził że została ustawiona bardzo wysoka dawka. Zmniejszył ja dopasowując do parametrów podawanych przez komputer samochodu (sprawdzał wszystko na dwóch komputerach) Dawka gazu została zmniejszona bodajże 10% (albo 15)
Podczas sprawdzania sond, sonda opisana jako BANK1 CZUJNIK 2 pracowała prawidłowo. Wskazania były w zakresie od 0 do 0.700 natomiast druga Bank 2 Czujnik 2 stała w miejscu- ruszyła po rozgrzanie układu (praca na wysokich obrotach)
Po zmniejszeniu obrotów do poziomu 700 obrotów na min. Ponownie przestawala działać i stała w zakresie 0.720.
W sumie sprawdzenie oraz ustawienie instalacji gazowej zajęło niespełna godzinę. Pod koniec czynności- ustawiania parametrów instalacji obie sondy przestały działać.
Mechanik zasugerował aby zatankować do pełna i sprawdzić jak teraz będzie się zachowywał samochód, czy pokaże jakieś błędy i jakie będzie spalanie.
Co zaobserwowalem to na pewno praca silnika stała się bardziej równa, pomimo zmniejszenia dawki samochód lepiej przyspiesza i się nie dlawi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 14:49 

Dołączył: 17.05.2015
Posty: 50
Normalnie sonda przed katalizatorem powinna pływać w zakresie jakich 0,15V do prawie 1V i tak powinno być na obu sondach przed katalizatorem. Sondy za katalizatorem pracują inaczej i tam one nie pływają tylko właśnie stoją na jednej wartości a zmiany nie są tak znaczne. Jeśli sondy za katalizatorem pływają jak te przed katalizatorem to znaczy że katalizator się skończył albo go niema.Wszystkich sond jest 4 i wystarczy że mechanik nie te odczytywał co trzeba (czyli te za katalizatorami). Nie wiem czy instalatorzy gazu podpinali sondy do sterownika gazu czy nie. jak źle podpięli to też się mogą cyrki dziać. Na twoim miejscu najpierw bym pojeździł trochę na benzynie i zobaczył spalanie. jak prawidłowe to dopiero wtedy ustawiał gaz inaczej będzie to bardzo ciężko prawidłowo ustawić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 15:25 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Dobre sprawdzał, też mówił że w innym zakresie powinna chodzić. Dysponuje któryś z Was numerami tych sond??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 3119
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
O które sondy konkretnie pytasz i jakie numery, te oryginałów?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:05,387

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2017, 22:22 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
O te dwie co są przed katalizatorami.
W jednym systemie sprawdzałem to niby coś takiego przychodzi.
955 606 128 11
955 606 128 20

W InterCars za sztukę po rabacie 430zl Bosch
Dobra cena ??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 8:21 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 183
Łukasz, jaką masz instalację?
Czy dobrze rozumiem, że to mechanik, a nie gazownik zmniejszał dawkę?
Gaz ma być wyregulowany na drodze przez gazownika

Zresetuj ECU poprzez odłączenie masy (klucz 13, prawy róg fotela kierowcy) na około 2 godziny i bez włączania gazu przejedź około 400 km na samej beznynie i zaobserwuj spalanie. Jeżeli będzie ok, to LPG Ci rozjeżdża mapy i wtedy instalacja do regulacji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 16:07 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Mam instalację firmy Lovato - dokładny model podam jak tylko wrócę do Torunia. Dawka została zmniejszona w warsztacie specjalizującym się w montażu instalacji. Zostałem do nich skierowany przez mechanika u którego od kilku lat serwisie samochody. Gość niby ma jeden z lepszych sprzętów do diagnostyki.
Dziś zrobiłem około 50 km cayenne, kilka razy wyskoczył mi błąd silnika (uboga mieszanka , jak dobrze pamiętam nr 2277 albo 2279)
Jutro jeszcze raz podjadę żeby podkręcić dawkę gazu.
Dziś obdzwonilem wszystkie hurtownie motoryzacyjne w Toruniu poszukując odpowiednich sond. Okazało się że w IC mają tylko jedna sztukę,natomiast na drugą trzeba czekać około tygodnia. W pozostałych hurtowniach również tylko na zamówienie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.10.2017, 16:14 

Dołączył: 13.09.2017
Posty: 4
podjedz do miłosza do auto fleszu on ma kompa i porsche tez ogarnia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2017, 0:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 3119
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Łukasz_Trn napisał(a):
O te dwie co są przed katalizatorami.
W jednym systemie sprawdzałem to niby coś takiego przychodzi.
955 606 128 11
955 606 128 20

W InterCars za sztukę po rabacie 430zl Bosch
Dobra cena ??


Dokładnie te numery.
Ja ich nigdzie w IC nie widzę. Cena jak cena, jako odnośnik mogę
powiedzieć że Porsche wycenia je na 270euro/szt.

Jeżeli nie znajdziesz w okolicy, to pisz na PW, pomogę z sondami.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:05,387

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2017, 14:34 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Postaram się ustalić co dokładnie zamówili w IC.
Jeszcze zastanawia mnie jedno co to za dźwięk?? Jakas nieszczelność??
https://youtu.be/5VrGJ_0J4ss
https://youtu.be/0zTdUolOYf4
(Odma??? Na YT znalazłem film gdzie słychać identyczny dźwięk przy dodawaniu gazu jak u mnie, opisane to jest jako uszkodzony "velve PCV"
Link do filmu:

https://youtu.be/E34N3c1s7NE

Dziś zabrałem się za wyczyszczenie przepustnicy, przepływomierza, sprawdziłem wszystkie węże od podciśnienia- jeden jest uszkodzony- ten który wchodzi w dolot przed przepustnica (od spodu)
Dodatkowo wolałem środek do czyszczenia wtryskow + 50 litró 98ki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2017, 11:47 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Koledzy (w szczegolnosci użytkownicy 3.2 ;)? Wasze silniki też tak zasysaja powietrze przy dodawaniu gazu?? Szczerze powiem że wcześniej na to nie zwróciłem uwagi. Mam strasznie praktyczne podejście do samochodu i.... Jak coś mi podpada to....drążę aż znajdę przyczynę;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2017, 23:56 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 123
Słychać mocno zaciag powietrza. Podobnie jest w passacie 3.2 FSI (kolejna ewolucja tego z Cayenne)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.11.2017, 20:02 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Sondy wymienione. Faza testów rozpoczęta. Póki co jazda na samej benzynie (zalecenie mechanika). Dwie pierwsze sondy finalnie kosztowały 920zl. Myślę że w przyszłym tygodniu wybiorę się do gazownika ustawić instalację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.11.2017, 23:09 

Dołączył: 16.10.2017
Posty: 27
Bak paliwa wyjeżdżony. Jazda 100% w mieście. Przebieg 526km. Na komputerze średnie spalanie 18.6l


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP










Przyklejone




Ostatnie posty publicznego forum